Jaki sens zakładania gazu do naszych małych corsinek?
-
- Świeżak
- Posty: 10
- Rejestracja: 6 paź 2005, o 21:20
- Lokalizacja: Lbn
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
Jaki sens zakładania gazu do naszych małych corsinek?
Bry ; )
Ostatnio zauważyłam, że coraz więcej ludzi których znam z małymi samochodzikami ( chodzi mi tu o pojemność nie o gabaryty ) zakłada sobie gazik. No więc, ja pytam się , czy przykładowo, przy jednopunkcie a silniczku 1.2 jest jakiś sens zakładania instalki gazowej? Przecież chyba później, to bardziej niszczy te nasze śliczne silniczki :)A różnicy w paleniu wcale nie ma takiej ogromnej. Ja mam ciągle autko na waszke, bo mimo iż nie zarabiam milionów ani tymbardziej tysięcy, jakoś jestem w stanie dać radę, i nie niszczyć furki gazem. ( ah te kobiety, oszczędzanie mają we krwi )
Ostatnio zauważyłam, że coraz więcej ludzi których znam z małymi samochodzikami ( chodzi mi tu o pojemność nie o gabaryty ) zakłada sobie gazik. No więc, ja pytam się , czy przykładowo, przy jednopunkcie a silniczku 1.2 jest jakiś sens zakładania instalki gazowej? Przecież chyba później, to bardziej niszczy te nasze śliczne silniczki :)A różnicy w paleniu wcale nie ma takiej ogromnej. Ja mam ciągle autko na waszke, bo mimo iż nie zarabiam milionów ani tymbardziej tysięcy, jakoś jestem w stanie dać radę, i nie niszczyć furki gazem. ( ah te kobiety, oszczędzanie mają we krwi )
-
- Swój
- Posty: 571
- Rejestracja: 23 lis 2004, o 20:59
- Lokalizacja: Sanok
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
Ale nielicz, że wrzucisz 1500zł za instalację i już masz "benzynę" za 2 zł. Policz sobie ile za te 1500zł bedziesz jeździł... pozatym tak:
-gazu pali trochę więcej
-rozruch i kilka minut pracy silnika jest na benzynie
-spadek mocy
-do przegladów wiecej dokładasz
Więc tak... montaż instalacji opłaca się/ i się nie opłaca. Na taki silniczek jak 1.2 musisz robić dosyć duże przebiegi, żeby wyjśc na swoje. Rozumiem, kogoś kto ma duże auto i co chwilę jeździ powiedzmy w sprawach zawodowych z jednego końca polski na drugi-wtedy instalka jest koniecznością powiedziałbym. Jakbym kupił auto z instalką to też bym się cieszył, ale narazie z pewnych względów zagazowanie auta jest dla mnie całkiem nieopłacalne...
-gazu pali trochę więcej
-rozruch i kilka minut pracy silnika jest na benzynie
-spadek mocy
-do przegladów wiecej dokładasz
Więc tak... montaż instalacji opłaca się/ i się nie opłaca. Na taki silniczek jak 1.2 musisz robić dosyć duże przebiegi, żeby wyjśc na swoje. Rozumiem, kogoś kto ma duże auto i co chwilę jeździ powiedzmy w sprawach zawodowych z jednego końca polski na drugi-wtedy instalka jest koniecznością powiedziałbym. Jakbym kupił auto z instalką to też bym się cieszył, ale narazie z pewnych względów zagazowanie auta jest dla mnie całkiem nieopłacalne...
Corsa A 1.2i 93r.
-
- Weteran
- Posty: 1141
- Rejestracja: 9 maja 2004, o 22:35
- Lokalizacja: Śląskie
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
- Kontakt:
Peters z z drugiej strony też ma racje. Jeśli ktoś jedzi faktycznie do kościoła tylko w niedziele i raz w roku na przegląd to się może nie kalkulować. Ale... przeglądów nie robisz co tydzień, spdek mocy hm ... o 50% raczej nie spadnie żeby można było coś wyczuć w tak zajebiście rajdowej jednoste jak 1.2PETERS pisze: Ale nielicz ... fumfumfum... dla mnie całkiem nieopłacalne...
Poza tym wiele ludzi jednak myśli inaczej : wydam te 1500 na raz i już. Od następnego dnia oszczędzam w czasie rzeczywistym tankując za mniej.
WIeć jesli masz tęsknić za tą kasa potem przez pół roku to się zastanów. Jeśli zas nie to próbuj szczęsia
PS. Ja bym 1500 wydal w 3 miechy na benzyne
- D12
- Weteran
- Posty: 1835
- Rejestracja: 15 mar 2005, o 21:52
- Imię: Daniel
- Model auta: Corsa B
- Lokalizacja: Łódź
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
- Kontakt:
Re: Jaki sens zakładania gazu do naszych małych corsinek?
z tym się nie zgodze. Jeżeli chodzi o gaz dodatkowo pół bagażnika zajmuje butla albo kołonatafka pisze: ( ah te kobiety, oszczędzanie mają we krwi )
STOP Pijanym kierowcom
- YAQB
- Weteran
- Posty: 1214
- Rejestracja: 5 maja 2003, o 19:58
- Lokalizacja: 100lica - Konstancin
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
- Kontakt:
Ja tez chwale i jestem szczesliwym posiadaczem kolejnej instalacji (w kolejnym samochodzie). Sprawa jest dosc prosta wg. mnie. Musisz sobie przeliczyc:Kurbat pisze:Napisz na PW do Hiva, on zawsze gaz chwalil
1) czy samochodem bedziesz jezdzic dlugo czy je zmieniasz co rok
2) jakie masz roczne przebiegi
W internecie sa dostepne takie prowizoryczne kalkulatory, ktore wyliczac Ci po ilu kilometrach zwraca Ci sie koszt instalacji. A ogolnie wydaje mi sie, ze jesli robisz 5 tys rocznie (lub mniej) to LPG wogole sie nei oplaca. Jesli robisz 15 tys (lub wiecej) to zdecydowanie TAK.
Teraz tak. Nie kazdy o tym pamieta, ALE NAJWAZNIEJSZE w instalacji jest JAKOSC MONTAZU. Zdecydowanie polecam zaplacic troche wiecej, jesli zaklad A ktory to montuje ma renome i wiadomo, ze zrobi to lepiej niz tanszy, ale nie znany zaklad B. Powiedzialbym, ze jest to co najmniej tak wazne, jak to co zalozysz.
Co to wyzszych kosztow ... Tak jak koledzy mowili - amochod spala troche wiecej LPG niz Pb. Co do pozostalych kosztow:
- coroczny przeglad rejestracyjny jest o 70 PLN drozszy
- przeglady instalacji (wykonywane co okolo 10 tys. km.) to koszt rzedu 30 PLN
- reszta (swiece, filtry) - tak samo jak Pb
Wiec te wyzsze koszty ekploatacji LPG przy wrastajacej roznicy ceny Gazu do Benzyny (obecnie w W-wie dobre ceny na gaz sa "juz" ponizej 1.95, a benzyna 3.70) to dla mnie raczej bajka.
Jak zwykle wybor nalezy do Ciebie
CTM #204
-
- Nowy
- Posty: 452
- Rejestracja: 28 lip 2004, o 00:32
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
- Kontakt:
A mi się wydaje że w tak słabym silniku (45KM) nawet mały spadek/wzrost mocy jest odczuwalny...Kurbat pisze: spdek mocy hm ... o 50% raczej nie spadnie żeby można było coś wyczuć w tak zajebiście rajdowej jednoste jak 1.2
Wczoraj jechałem sobie i Corsa była jakaś strasznie słaba.. nie wiedziałem o co biega, aż sobie przypomniałem że chyba mam ustawione na Winter i bierze ciepłe powietrze ... Przestawiłem na Sommer i różnica była zaje***** :0
- Mihó
- Nowy
- Posty: 498
- Rejestracja: 17 sty 2006, o 19:37
- Lokalizacja: Poznań
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 1 raz
- Kontakt:
C12NZ ma jakiś przełącznik Sommer/Winter ? Dziś wprawdzie obczaiłem dolot do ufo i spostrzegłem że jest tam taka rzecz, tzn. zbiera też powietrze z nad kolektora. Jak to przełączyć ?UhU pisze:Kurbat pisze: Wczoraj jechałem sobie i Corsa była jakaś strasznie słaba.. nie wiedziałem o co biega, aż sobie przypomniałem że chyba mam ustawione na Winter i bierze ciepłe powietrze ... Przestawiłem na Sommer i różnica była zaje***** :0
Opel. Technik die begeistert
Corsa C Z18XE, Vectra B X18XE, Trabant 1.1, PTS 3.8 V6, Trabant 601
Corsa C Z18XE, Vectra B X18XE, Trabant 1.1, PTS 3.8 V6, Trabant 601
-
- Swój
- Posty: 571
- Rejestracja: 23 lis 2004, o 20:59
- Lokalizacja: Sanok
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
Żeby nie było, że jeźdzę tylko do kościoła, to w tym roku zrobiłem ponad 20 000km - tyle, że mi się nie opłaca bo paliwo mam taniePeters z z drugiej strony też ma racje. Jeśli ktoś jedzi faktycznie do kościoła tylko w niedziele i raz w roku na przegląd to się może nie kalkulować.
A co do mocy, to niewiem bo nie mam gazu, ale wydaje mi się że na słabszym aucie szybciej to poczujesz do ogólnie jest mniej mocy - i będziesz więcej deptał Jeżeli będziesz montował, to świętością jest montaż w renomowanej firmie jak pisza koledzy - nawet jesli masz jechać do sasiedniego miasta. Bo kurde jeśli Ci coś pomieszają, to będzie cyrk, ani na benzynie ani na gazie nie będzie jazdy...
Też jestem ciekaw..... ale kolega ma chyba wersje na gaźniku, tam pewnie była taka przysłonka gdzieś w filtrze...C12NZ ma jakiś przełącznik Sommer/Winter ? Dziś wprawdzie obczaiłem dolot do ufo i spostrzegłem że jest tam taka rzecz, tzn. zbiera też powietrze z nad kolektora. Jak to przełączyć ?
Corsa A 1.2i 93r.
- totik
- Nowy
- Posty: 118
- Rejestracja: 25 maja 2005, o 18:42
- Lokalizacja: Kraków
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
- Kontakt:
moje CB c12nz i odczucia ... spadek mocy na pewno nie a raczej powiedziałbym wzrost i poprawienie elastyczności, poza tym silniczek kręci się troche lepiej i wyżej bo jak wiadomo brak odcięcia ... instalka kosztoqała mnie 1600 PLN z komputerem i takie tam, liczyłem, że odbije mi się po pół roku a wyszło tak, że po 3 miechach zaczołem juz oszczędzać ... na minus hmm.... chyba tylko, że za przegląd cza dać więcej no i mała pojemność butli toroidalnej i często cza na stacje zaglądać ... ale mimo, że tanio i tak mam zamiar za niedługo wyciągnąć ze względu na mody, które chce zrobic.. .tak więc polecam
dB Drag - 132,6 dB - ale to ciągle za mało
Pozdrawiam fanów plastiku, szpachli, siatki i turbo-wlotów...
Pozdrawiam fanów plastiku, szpachli, siatki i turbo-wlotów...
- AdamXXL
- Post Mistrz
- Posty: 2554
- Rejestracja: 24 kwie 2001, o 02:00
- Lokalizacja: Bolesławiec
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
- Kontakt:
w mniejszych silniczkach nie czuć tak spadku (jeśli jest) bo mikser w minimalny sposób dławi dolot.
np. w 1.2 przepustnica 35mm, mikser 32mm i mikser z identyczną zwężką w c18nz gdzie przepustnica to około 44mm
np. w 1.2 przepustnica 35mm, mikser 32mm i mikser z identyczną zwężką w c18nz gdzie przepustnica to około 44mm
.. Wybierz sobie cel, a potem idź... idź pod prąd