w CA stuka, chyba siedzi tam Kowal

Wszystkie informacje o silnikach benzynowych i diesla montowanych w Corsie A.
ODPOWIEDZ
oczarowany
Świeżak
Posty: 65
Rejestracja: 8 wrz 2006, o 18:01
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0

w CA stuka, chyba siedzi tam Kowal

Post autor: oczarowany »

od pewnego czasu cos zaczelo stukac w silniku CA (1.0 gaznik na łancuchu) myslalem ze moze lancuch sie poluzowal wiec niby nic wielkiego
jednak ostatnio zaczelo tak walic jak by kowal jakis tam siedzial i maly warsztat otworzyl... slychac bylo mnie z przynajmniej 200 metrow
Wyregulowalem zawory wali dalej...
na jalowym napier***a kontrolka od oleju jak by nie bylo smarowania - 1 mysl panewki
zdialem miske zeby zobaczyc panewki - okazalo sie ze jednej to juz prawie nie ma wiec wymienilem wszystkie zlozylem i bylo wszystko pieknie dopuki sie nie nagrzal
jak sie nagrzal znowu wali... nie tak glosno jak wczesniej ale głosniej niz przedtem i inaczej

mianowicie, wczesniej tlukło (jak jeszcze nie walilo tak glosno) tylko przy jezdzie na rownych obrotach lub lekko popuszczonym gazem od rownych obrotow
teraz wali wraz z obrotami coraz glosniej ...
a kontrolna nadal migala to podkrecilem minimalnie wolne obroty

Jezeli ktos ma pomysł co to moze byc to bede bardzo wdzieczny.. nie interesuje mnie wymiana silnika bo i tak mam zamiar sprzedac auto albo naprawione albo (jezeli nie bedzie pomyslu/sposobu na naprawe) takie jakie jest
CA 1.0 45km--> 1.2 60km na gratach 1.0--> sold ! ---> XR3i... 110 km
Obrazek
Awatar użytkownika
Porszak
Support Team Leader
Support Team Leader
Posty: 5671
Rejestracja: 30 lis 2003, o 22:27
Imię: Marcin
Lokalizacja: EBE-Bełchatów
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 4 razy
Kontakt:

Post autor: Porszak »

wymieniles panewki, tak poprostu, bez sprawdzenia jaki jest wal, moze wal juz jest tak zuzytu ze powinienes wlozyc panewki w nadwymiadze?
a jakie wlozyles?

moze cisn oleju znika gdzies indziej nie koniecznie na wale
Obrazek
C16XE stage 0.5 158KM/195Nm
stage 0.75 :) 176KM/187Nm
Awatar użytkownika
-=m&m=-
Website Admin
Website Admin
Posty: 4925
Rejestracja: 25 kwie 2004, o 17:33
Imię: Michał
Lokalizacja: Wrocław/Ziemia Obiecana
Podziękował;: 7 razy
Otrzymał podziękowań: 12 razy
Kontakt:

Post autor: -=m&m=- »

ja obstawiam panewki korbowodowe :lol: swoja droga to ta naprawa wygląda jakby ją kowal przeprowadzał :lol:
"Wszyscy wiedzą, że coś nie da się zrobić. I wtedy pojawia się ten jeden, który nie wie, że się nie da, i on właśnie to coś robi."- Einstein Albert
Awatar użytkownika
!markos
M A S T E R
Posty: 7632
Rejestracja: 13 paź 2002, o 23:55
Imię: mihau
Lokalizacja: waw
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 4 razy

Post autor: !markos »

ojej, co to moze byc, czyzby to panewki? tylko ktore? wszystkie po kolei? a moze nadal te, ktore wymieniles na pale? :zakrecony:
Obrazek
oczarowany
Świeżak
Posty: 65
Rejestracja: 8 wrz 2006, o 18:01
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0

Post autor: oczarowany »

byl wsadzony nadwymiar ale juz wiem gdzie popelnilem blad .. mianowicie mierzylem sobie wal suwmiarka a nie sruba mikrometryczna i dlatego problem nie zniknal ..
CA 1.0 45km--> 1.2 60km na gratach 1.0--> sold ! ---> XR3i... 110 km
Obrazek
Awatar użytkownika
Porszak
Support Team Leader
Support Team Leader
Posty: 5671
Rejestracja: 30 lis 2003, o 22:27
Imię: Marcin
Lokalizacja: EBE-Bełchatów
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 4 razy
Kontakt:

Post autor: Porszak »

czyzby suwmiarka dkoladna do 0.1mm?
Obrazek
C16XE stage 0.5 158KM/195Nm
stage 0.75 :) 176KM/187Nm
oczarowany
Świeżak
Posty: 65
Rejestracja: 8 wrz 2006, o 18:01
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0

Post autor: oczarowany »

no wlasnie nie dokladna :P kozystajac z okazji ze pirat nie zamknal tematu urodzil mi sie nowy problem
Tym razem jest to silnik 1.2 gaznik na lancuchu ( nie znam oznaczenia ale wygladal identycznie jak 1.0 i przelorzylem go na miejsce mojego padnietego 1.0 zostawiajac swoja pompe wody/paliwa gaznik, chlodnice, alternator, kolektor, skrzynie..itp - wszystko pasowalo)

i mam taki problem z tym silnikiem ze na wyzszych obrotach (jak na moje oko od 4000) silnik przerywa/dusi sie (nie szarpie, przyspiesza ale nie za szybko i slychac jak by kaslal)
silnik byl z kadeta ( mial gaznik solexa ja mam webbera i bylo to samo wiec chyba nie gaznik) kable byly wymieniane swiece uszczelka pod glowica kopolka, palec, ustawiony zaplon przez poprzedniego wlasciciela i problem nadal wystepowal

jezdzil na gazie wiec moze to przez to? tylko ze pompa paliwa napewno nie jest padnieta bo wsadzilem swoja

ja moze nie mam wielkiej wiedzy i doswiadczenia w mechanice ale przy tak prostym silniku szkoda mi oddac go do mechanika i placic jezeli mozna zrobic samemu... dlatego prosze o pomoc co moge sprawdzic/wymienic/naprawic
CA 1.0 45km--> 1.2 60km na gratach 1.0--> sold ! ---> XR3i... 110 km
Obrazek
Awatar użytkownika
Porszak
Support Team Leader
Support Team Leader
Posty: 5671
Rejestracja: 30 lis 2003, o 22:27
Imię: Marcin
Lokalizacja: EBE-Bełchatów
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 4 razy
Kontakt:

Post autor: Porszak »

czy w tym gazniku sa 2 gardziele/przepustnice? moze ta druga sie nie otwiera?
Obrazek
C16XE stage 0.5 158KM/195Nm
stage 0.75 :) 176KM/187Nm
oczarowany
Świeżak
Posty: 65
Rejestracja: 8 wrz 2006, o 18:01
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0

Post autor: oczarowany »

1 gardzielowy
gaznik to swoja droga... plywak jest za wysoko i nie przepala calej benzyny
a co do utraty mocy na wyzszych obrotach ustawienie (narazie na oko) zaplonu poprawilo sprawe i zauwazylem ze palec jest lekko przypalony na plytce wiec wymienie i problem powinien zniknac
CA 1.0 45km--> 1.2 60km na gratach 1.0--> sold ! ---> XR3i... 110 km
Obrazek
ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”