swap 2.0 i piasty

Wszystkie informacje o elementach układu napędowego i skrzyniach biegów montowanych w Corsie B.
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Piterus
Nowy
Posty: 105
Rejestracja: 27 cze 2007, o 22:54
Lokalizacja: Szczecin
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0

swap 2.0 i piasty

Post autor: Piterus »

dobra panowie zakupilem piasty nowki sztuki od vectry i zakupilem lozyska 66/37/35 teraz przydala by sie instrukcja jak to stoczyc bo odrobinke sie roznia i niewiem czy piasta ma wgladac tak samo jak standardowa w corsie (oprucz wymiaru na lozysko)?
Obrazek
Awatar użytkownika
-=m&m=-
Website Admin
Website Admin
Posty: 4925
Rejestracja: 25 kwie 2004, o 17:33
Imię: Michał
Lokalizacja: Wrocław/Ziemia Obiecana
Podziękował;: 7 razy
Otrzymał podziękowań: 12 razy
Kontakt:

Re: [CB] swap 2.0 i piasty

Post autor: -=m&m=- »

rozumiem, że kupiłeś łożysko z wymiarem wewnętrznym wiekszym o 1mm wiec ten wymiar na lozysku zostawiasz o 1mm wiekszy pozostale wymiary maja byc zgodne z piasta corsy.


viewtopic.php?f=63&t=65090" onclick="window.open(this.href);return false;

na czasie wrzuce nowe fotki bo wlasnie wymieniam piasty u siebie.
"Wszyscy wiedzą, że coś nie da się zrobić. I wtedy pojawia się ten jeden, który nie wie, że się nie da, i on właśnie to coś robi."- Einstein Albert
Awatar użytkownika
Piterus
Nowy
Posty: 105
Rejestracja: 27 cze 2007, o 22:54
Lokalizacja: Szczecin
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0

Re: [CB] swap 2.0 i piasty

Post autor: Piterus »

widzialem ten topik tylko ze on dotyczy CA wiec chyba nie pasuje, jak bedziesz mial fotki to dawaj
Obrazek
Awatar użytkownika
AdamXXL
Post Mistrz
Posty: 2554
Rejestracja: 24 kwie 2001, o 02:00
Lokalizacja: Bolesławiec
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Re: [CB] swap 2.0 i piasty

Post autor: AdamXXL »

pisaty CA = piasty CB a także kadett, astra F, veztra A z silnikami na małym bloku
Obrazek.. Wybierz sobie cel, a potem idź... idź pod prąd
Awatar użytkownika
Piterus
Nowy
Posty: 105
Rejestracja: 27 cze 2007, o 22:54
Lokalizacja: Szczecin
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0

Re: [CB] swap 2.0 i piasty

Post autor: Piterus »

aha, dzieki wielkie za info :oko:
Obrazek
Awatar użytkownika
cursor
Nowy
Posty: 218
Rejestracja: 7 maja 2006, o 11:14
Lokalizacja: Racibórz
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Re: [CB] swap 2.0 i piasty

Post autor: cursor »

W tym temacie trzeba zrobić kilka poprawek w kwestii toczenia piast.

Nie trzeba toczyć elementu C na fotce, ale trzeba podejść do tego nieco inaczej.
Nie mam fotek, więc wytłumaczę to w miarę łopatologicznie.
Od strony miejsce, które wchodzi w łożysko mamy 2 uskoki.
Pierwszy trzeba stoczyć o połowe grubości, i na średnicę odpowiadającą otworowi w łożysku.
Drugi uskok(ten bliżej elementu C) trzeba przetoczyć na średnicę taką samą jak w piaście z corsy.
W tym momencie nie ma problemu z tarczami, ani przegubami(kernii musiał toczyć przeguby, bo nie stoczył w ten sposób piast).

Na takich piastach jeździ All i jeszcze nie słyszałem, żeby na nie narzekał.
Jeden lubi słuchać, drugi jak go słyszą , ot taka sobie różnica .....
Awatar użytkownika
Piterus
Nowy
Posty: 105
Rejestracja: 27 cze 2007, o 22:54
Lokalizacja: Szczecin
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0

Re: [CB] swap 2.0 i piasty

Post autor: Piterus »

heh... juz za puzno oddalem w piatek piasty do przetoczenia i zrobia mi na wymiar z corsy za jedyne 5 dych :-D (dwie sztuki) tanizna jak cholera najwiecej ile odemnie zawolali gdzie indziej to bylo 80zl za sztuke!!! wiec mam nadzieje przynajmniej ze zrobia tak to odpowiednio i ze np grubosc piasty (tzn elementu w ktory wkreca sie sruby kol) jest taki sam i nie zmieni sie zbytnio et :psychol:
Obrazek
Awatar użytkownika
cursor
Nowy
Posty: 218
Rejestracja: 7 maja 2006, o 11:14
Lokalizacja: Racibórz
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Re: [CB] swap 2.0 i piasty

Post autor: cursor »

Ja bym tego tanio nie nazwał. Przetoczenie piast, które jeżdżą u All'a kosztowało 2 tyskie 0,66l.
Niedawno załatwiałem toczenie piast dla znajomego od scotty'iego i płaciłem 20zł.
Oba komplety były robione na tokarce CNC. :-P
Jeden lubi słuchać, drugi jak go słyszą , ot taka sobie różnica .....
Awatar użytkownika
-=m&m=-
Website Admin
Website Admin
Posty: 4925
Rejestracja: 25 kwie 2004, o 17:33
Imię: Michał
Lokalizacja: Wrocław/Ziemia Obiecana
Podziękował;: 7 razy
Otrzymał podziękowań: 12 razy
Kontakt:

Re: [CB] swap 2.0 i piasty

Post autor: -=m&m=- »

to ja nie bede pisal ile kosztowało mnie przetoczenie piast po znajomości :pig: które i tak musiałem poprawiac :-? oraz podczas rozmowy z All'em otrzymalem informacje, iż w swoich piastach ma on dotoczona zewnetrzna czesc piasty ( płaszczyzne do której przychodzi tarcza hamulcowa) :zakrecony:
cursor pisze:kernii musiał toczyć przeguby, bo nie stoczył w ten sposób piast
a nie wystarczylo dolozyc pierścień, który m-tech daje w swoim kicie w celu zdystansowania piasty od przegubu ? jego grubość to 2,5 mm czyli dokładnie tyle o ile dłuższa jest piasta c20xe od tej w corsie
"Wszyscy wiedzą, że coś nie da się zrobić. I wtedy pojawia się ten jeden, który nie wie, że się nie da, i on właśnie to coś robi."- Einstein Albert
Awatar użytkownika
Piterus
Nowy
Posty: 105
Rejestracja: 27 cze 2007, o 22:54
Lokalizacja: Szczecin
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0

Re: [CB] swap 2.0 i piasty

Post autor: Piterus »

-=m&m=- pisze: a nie wystarczylo dolozyc pierścień, który m-tech daje w swoim kicie w celu zdystansowania piasty od przegubu ? jego grubość to 2,5 mm czyli dokładnie tyle o ile dłuższa jest piasta c20xe od tej w corsie
moglbys rozwinac temat
Obrazek
Awatar użytkownika
-=kLaRi=-
Support Team
Support Team
Posty: 3290
Rejestracja: 23 lip 2004, o 10:49
Imię: Grzesiek
Lokalizacja: Tarnowskie Góry
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Re: [CB] swap 2.0 i piasty

Post autor: -=kLaRi=- »

A mnie sie wydaje ,ze te rozkminki sa totalnie zbedne ;) Nie prosciej zaniesc do tokarza seryjnej piasty z corsy i nowej z vectry itp i pokazac mu zeby dotoczyl wszystko tak jak w tej piascie z corsy!?Po co utrudniacie sobie zycie ;)!?
Kiedyś CORSCHE :) Corsa B 1994 c20xe... :)
Teraz Audi A3 Sportback S-Line 2012 2.0TDI CR 170->210KM , Pakiet zderzaków S3, 19" + gwint i czerwone pasy :D
https://www.facebook.com/KolorowePasy/
Awatar użytkownika
Piterus
Nowy
Posty: 105
Rejestracja: 27 cze 2007, o 22:54
Lokalizacja: Szczecin
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0

Re: [CB] swap 2.0 i piasty

Post autor: Piterus »

tak tez zrobilem :)2 :-D
Obrazek
Awatar użytkownika
-=m&m=-
Website Admin
Website Admin
Posty: 4925
Rejestracja: 25 kwie 2004, o 17:33
Imię: Michał
Lokalizacja: Wrocław/Ziemia Obiecana
Podziękował;: 7 razy
Otrzymał podziękowań: 12 razy
Kontakt:

Re: [CB] swap 2.0 i piasty

Post autor: -=m&m=- »

Piterus pisze:moglbys rozwinac temat
walnałem sie o 0,5 mm :grin:

długość piasty corsy to 78,5 mm

Obrazek

długość piasty 2.0 to 81,5 mm

Obrazek
"Wszyscy wiedzą, że coś nie da się zrobić. I wtedy pojawia się ten jeden, który nie wie, że się nie da, i on właśnie to coś robi."- Einstein Albert
Awatar użytkownika
-=kLaRi=-
Support Team
Support Team
Posty: 3290
Rejestracja: 23 lip 2004, o 10:49
Imię: Grzesiek
Lokalizacja: Tarnowskie Góry
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Re: [CB] swap 2.0 i piasty

Post autor: -=kLaRi=- »

Tylko ,ktora wartosc jest dluzsza ? miejsce gdzie przykreca sie kolo ,byloby to logiczne z tego wzgledu ,ze sam rdzen jest grubszy niz ten w corsie i dlatego zostal wydluzony :) - szerokosc lozysk jest taka sama.
Kiedyś CORSCHE :) Corsa B 1994 c20xe... :)
Teraz Audi A3 Sportback S-Line 2012 2.0TDI CR 170->210KM , Pakiet zderzaków S3, 19" + gwint i czerwone pasy :D
https://www.facebook.com/KolorowePasy/
Awatar użytkownika
Piterus
Nowy
Posty: 105
Rejestracja: 27 cze 2007, o 22:54
Lokalizacja: Szczecin
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0

Re: [CB] swap 2.0 i piasty

Post autor: Piterus »

Obrazek
wydaje mi sie ze 1 wartosc jest wieksza bo chyba troszke bardziej tarcza odstaje od piasty niz w serii
Obrazek
Awatar użytkownika
-=m&m=-
Website Admin
Website Admin
Posty: 4925
Rejestracja: 25 kwie 2004, o 17:33
Imię: Michał
Lokalizacja: Wrocław/Ziemia Obiecana
Podziękował;: 7 razy
Otrzymał podziękowań: 12 razy
Kontakt:

Re: [CB] swap 2.0 i piasty

Post autor: -=m&m=- »

na tej focie widać różnice w grubości części, do której przychodzi tarcza :oko:

Obrazek

a tutaj po zabiegu odchudzającym :oko:

Obrazek
"Wszyscy wiedzą, że coś nie da się zrobić. I wtedy pojawia się ten jeden, który nie wie, że się nie da, i on właśnie to coś robi."- Einstein Albert
Awatar użytkownika
Piterus
Nowy
Posty: 105
Rejestracja: 27 cze 2007, o 22:54
Lokalizacja: Szczecin
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0

Re: [CB] swap 2.0 i piasty

Post autor: Piterus »

dzieki m&m, bede musial jeszcze podjechac do tokaza zeby przerobil tez ten element :zakrecony:
Obrazek
Awatar użytkownika
szajboos
Nowy
Posty: 343
Rejestracja: 23 sie 2005, o 08:14
Lokalizacja: Racibórz
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Re: [CB] swap 2.0 i piasty

Post autor: szajboos »

[quote="-=m&m=-"] oraz podczas rozmowy z All'em otrzymalem informacje, iż w swoich piastach ma on dotoczona zewnetrzna czesc piasty ( płaszczyzne do której przychodzi tarcza hamulcowa) :zakrecony:

Ale chyba nie tych które miałem u siebie i pogoniłem Allowi :0
Nowy silnik mode-in progress...

Obrazek
Awatar użytkownika
-=m&m=-
Website Admin
Website Admin
Posty: 4925
Rejestracja: 25 kwie 2004, o 17:33
Imię: Michał
Lokalizacja: Wrocław/Ziemia Obiecana
Podziękował;: 7 razy
Otrzymał podziękowań: 12 razy
Kontakt:

Re: [CB] swap 2.0 i piasty

Post autor: -=m&m=- »

szajboos pisze: Ale chyba nie tych które miałem u siebie i pogoniłem Allowi :0
Nie, nie te :grin:
"Wszyscy wiedzą, że coś nie da się zrobić. I wtedy pojawia się ten jeden, który nie wie, że się nie da, i on właśnie to coś robi."- Einstein Albert
Awatar użytkownika
marces
Nowy
Posty: 185
Rejestracja: 16 mar 2009, o 12:12
Imię: Marek
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0

Re: swap 2.0 i piasty

Post autor: marces »

sorki ale odkopie lekko temat ;p

Pytanie mam takie czy zostawiajac lozyska z corsy b trzeba toczyc rowniez czpien piasty z tylu pod lozyska czy moze lipej poprostu kupic te lozyska z vectry 66/35/37 i pasuja do wszystkie p&p i nie toczyc czpienia ?
Była:
Corsa B 94' 1.2->2.0 117KM/169NM. R.I.P 04.08.12 Opera Leśna Sopot
Jest:
Corsa C 03' 1.0 60KM/88NM - dupo wóz
Civic 4g 91' 1.5 90KM/119NM - RallyCar
Awatar użytkownika
!markos
M A S T E R
Posty: 7632
Rejestracja: 13 paź 2002, o 23:55
Imię: mihau
Lokalizacja: waw
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 4 razy

Post autor: !markos »

co to jest do c*uja wafla CZPIEN????? widze to juz na kolejnym forum, ale tam byl ĆPIEŃ.. nauczcie sie pisac poprawnie po polsku, bo tego nie da sie czytac :lol:
Obrazek
Awatar użytkownika
marces
Nowy
Posty: 185
Rejestracja: 16 mar 2009, o 12:12
Imię: Marek
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0

Re: swap 2.0 i piasty

Post autor: marces »

fakt okrutny błąd ;p Trzpień.... Ale fajnie też by było gdybyś mi odpowiedział co i jak ?

-- 8 sie 2011, o 15:18 --

A powiedzcie mi czy taka konfiguracja by działała piasty (nie przetaczane ) z big blocka + połosie z przegubami + łożyska pod te piasty bedzie to działać czy i tak i tak trzeba toczyć piasty pod lożyska z corsy ?
Była:
Corsa B 94' 1.2->2.0 117KM/169NM. R.I.P 04.08.12 Opera Leśna Sopot
Jest:
Corsa C 03' 1.0 60KM/88NM - dupo wóz
Civic 4g 91' 1.5 90KM/119NM - RallyCar
Alm
Użytkownik Premium
Posty: 70
Rejestracja: 24 sie 2014, o 15:56
Lokalizacja: Lbn
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0

Re: swap 2.0 i piasty

Post autor: Alm »

Pamięta ktoś może jak powinny być stoczone piasty lub ma gdzieś na dysku rysunek ?

https://zapodaj.net/51d05bf5811d2.jpg.html
Awatar użytkownika
ja37
Support Team
Support Team
Posty: 2074
Rejestracja: 2 lut 2007, o 01:12
Imię: Grzesiek
Model auta: Astra H GTC
Silnik: Z20LEH
Lokalizacja: Łódź
Podziękował;: 3 razy
Otrzymał podziękowań: 25 razy

Re: swap 2.0 i piasty

Post autor: ja37 »

Kurde miałem, ale zaginęło.....
A starej na wzór nie masz?
Alm
Użytkownik Premium
Posty: 70
Rejestracja: 24 sie 2014, o 15:56
Lokalizacja: Lbn
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0

Re: swap 2.0 i piasty

Post autor: Alm »

Właśnie nie mam :/
Awatar użytkownika
ja37
Support Team
Support Team
Posty: 2074
Rejestracja: 2 lut 2007, o 01:12
Imię: Grzesiek
Model auta: Astra H GTC
Silnik: Z20LEH
Lokalizacja: Łódź
Podziękował;: 3 razy
Otrzymał podziękowań: 25 razy

Re: swap 2.0 i piasty

Post autor: ja37 »

Nie obiecuję, ale poszukam starej piasty :)
Jak będe na działce, wtorek najszybciej.
Awatar użytkownika
Porszak
Support Team Leader
Support Team Leader
Posty: 5671
Rejestracja: 30 lis 2003, o 22:27
Imię: Marcin
Lokalizacja: EBE-Bełchatów
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 4 razy
Kontakt:

Re: swap 2.0 i piasty

Post autor: Porszak »

aa nie było myku z półosiami a 1.6D i one wtedy pasowały bez toczenia piast pod większe łożyska? czy tylko na długoośc te połosie pasowały?

uderz do M&M na priv może ma fotki na kompie
Obrazek
C16XE stage 0.5 158KM/195Nm
stage 0.75 :) 176KM/187Nm
ODPOWIEDZ

Wróć do „Układ Napędowy”