wymiana sprzęgła bez odpinania skrzyni.

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
ja37
Support Team
Support Team
Posty: 2072
Rejestracja: 2 lut 2007, o 01:12
Imię: Grzesiek
Model auta: Astra H GTC
Silnik: Z20LEH
Lokalizacja: Łódź
Podziękował;: 3 razy
Otrzymał podziękowań: 25 razy

wymiana sprzęgła bez odpinania skrzyni.

Post autor: ja37 »

Dziś wymieniałem z killerem kompletne sprzęgło i łozysko oporowe w corsie 20xe.
Stawiamy lewą stronę auta na jakiejś kobyłce(nie mam kanału, więc musiałem tak).
Koło lewe przednie out.
I widać zewnętrzny dekiel skrzyni, skrywający koła 5 biegu (to ten czysty :wesoly:)
Obrazek
Odkręcamy go od skrzyni(klucze 11mm i 13mm), uwaga na olej wyleje się około 0,5l.
I ukazują nam się koła zębate.
Obrazek
Strzałka pokazuje wałek sprzęgłowy, który jest zabezpieczony pierścieniem seggera.
Pierścień wyjmujemy i tu jest kłopot....
Trzeba torxem 40 odkręcić z tego wałka śrubkę.
Jak już odkręcimy, wkręcamy w to miejsce śrubę M7, za pomocą której wyciągamy wałek do siebie, aż do oporu
Obrazek

Napisałem, że kłopot, bo w naszym przypadku nie udało się odkręcić śruby z wałka.
Pomógł torx 45 "zaostrzony i wbity w śrubkę.
Wałek wyszedł, uffff :wesoly:
Z tej strony mamy już na razie koniec roboty.
Teraz trzeba udać się pod auto.
Nie zrobiłem fotki tej przestrzeni rewizyjnej, może wystarczy taka
Obrazek
Blaszka zaślepiająca ten otwór jest na 4 śrubach na klucz 11mm.

Teraz trzeba poświęcić 3 klucze płaskie 15mm.
Już pokazuję po co
Obrazek
Trzeba nimi "złapać" sprężyny docisku, żeby docisk był cały czas w trybie pracy.
Tak trzeba "zablokować zdejmowany docisk.
jedna osoba naciska pedał sprzęgła, druga zakłada na sprężynę klucz.
Obrót wału o 1/3 obrotu i taka sama operacja.
Sprężyn do zablokowania jest 3.
Teraz można spokojnie odkręcić docisk (6 śrub na klucz 11mm) i kompletne sprzęgło nam wylatuje samo :wesoly:

Lewa strzałka pokazuje, gdzie jest śruba(klucz 13mm) trzymająca łapę sprzęgła.
Do wymiany łozyska musimy ją wykręcić, bo inaczej łapy(prawa strzałka) nie pozwolą wyjąć łożyska.
Obrazek

Montaż w odwrotnej kolejności.
Pamiętajcie o nowej uszczelce na dekiel skrzyni, albo dobrym silikonie.
ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik i Napęd”