swap 1.9 cdti

Tematy nie związane bezpośrednio z Corsa. Zastosuj się do regulaminu działu.
Regulamin forum
Luźne rozmowy są "bonusowym" działem przeznaczonym dla uzytkowników CorsaSport.pl do dyskusji na tematy nie związane bezpośrednio z Corsą. Jakkolwiek zachęcamy do rozmów na każdy temat to forum to nie służy do pisania "o wszystkim i o niczym".Reguły forum obowiązują.
Awatar użytkownika
mojo
Nowy
Posty: 180
Rejestracja: 15 gru 2009, o 10:03
Imię: Artur
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0

Re: swap 1.9 cdti

Post autor: mojo »

szajboos pisze:
kruszyn1 pisze:"już próbowali odpalać poswape auta ze skutkiem 10%"

to znaczy że odpalił w 10%? czy że zapaliły się tylko kontrolki?
Pewnie chodzi że 10% aut odpaliło. Czyli 1/10
Dokładnie o to ale to chyba zrozumiałe jest :D
Niestety swap się kończy w odniesieniu do nowoczesnych modeli. Kodowane indywidualnie do pojazdu są nawet pompy o radiach nie wspomnę. Koszt przeprogramowania jest niemały.
Jeśli chodzi o swap rozumiany jako wrzucenie jednostki nieseryjnej to to zaczyna wyglądać cienko. Owszem można wymienić motor ale wg niego tylko na seryjny i to najlepiej z tego samego rocznika :D Tylko co to za swap? Taniej i bezpieczniej kupić auto seryjne z mocniejszym motorem a słabsze sprzedać. To co jest obecnie zaawansowane technologicznie gównie z uwagi na elektronikę jest nieswapowalne:(
Corsa B jest wdzięczna do C tez coś można wrzucić ale na poziome technologii lat 90-tych natomiast nic nowoczesnego.
Jeśli chodzi o chip tunig to także nie wygląda to tak że zmieniamy mapy i mamy silnik identyczny z silnikiem o wyższej mocy seryjnej. Można to sobie wyciągnąć z moje poprzedniego posta. O ile też taki zchipowany motor pojeździ nawet dłużej bo będzie się go odpowiednio eksploatowało to na bank szybciej siądzie układ przeniesienia napędu bo ten dedykowany do mocniejszych silników nie jest taki sam jak ten do słabszych.
Tak wyglądają fakty i dotyczy to nie tylko Opla ale wszystkich nowoczesnych aut.
Można kombinować jak to któryś z kolegów określił "druciarsko" ale w najlepszym razie nie wykorzystamy wszystkich mozliwości wynikających z parametrów teoretycznych i nie będziemy znali dnia ani godziny kiedy to padnie.
Można oczywiście wymienić w aucie wszystko ale koszt jest wówczas olbrzymi i musimy mieć naprawdę fachowców-zapaleńców i to i z dziedziny elektroniki i mechaniki. Taniej wyjdzie kupić nowa lub mało używana wersję OPC:)
doszedł nowy wynalazek 3.0 160 PS 400Nm
Awatar użytkownika
!markos
M A S T E R
Posty: 7632
Rejestracja: 13 paź 2002, o 23:55
Imię: mihau
Lokalizacja: waw
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 4 razy

Re: swap 1.9 cdti

Post autor: !markos »

moglbys juz przestac biadolic? nie napisales nic odkrywczego.

ja mam natomiast jedno, zajebiscie wazne pytanie: czy ktos kaze ci wykorzystywac wylacznie nowoczesne silniki?

bo wiesz.. tak sie smiesznie sklada, ze jest troche starszych silnikow, w roznych markach, nie tylko w oplu, ktore swietnie nadaja sie do swapowania/dlubania. wymagaja zywkle jakiegos wkladu pienieznego na wstepnie, ale potem jest dobra jazda.

ps.
mam silnik z modelu produkowanego w larach 94-01. konstrukcyjnie jest z samego poczatku lat 90tych, potem tylko troche go poprawili. mozna? mozna. tylko trzeba przestac biadolic i zaczac myslec we wlasciwym kierunku. tez mozesz miec starszy silnik, ktory nie bedzie wcale gorszy od nowoczesnych. istnieje spore prawdpodobienstwo, ze bedzie lepszy.

aaa.. jeszcze wczoraj chciales swapowac dizla do corsy c, projekt robic, uzasadniales, ze w sumie to po nic sie to robi, ale jest zabawa, a juz disiaj bardziej oplaca sie kupic gotowe opc? to moze sie zdecyduj czy w koncu chcesz miec cos indywidualnego, czy moze jednak zadowala cie seryjny samochod z mocniejszym silnikiem? :zakrecony:
Ostatnio zmieniony 3 lut 2010, o 12:05 przez !markos, łącznie zmieniany 1 raz.
Obrazek
Awatar użytkownika
STELMI
Moderatorzy
Moderatorzy
Posty: 1331
Rejestracja: 6 wrz 2006, o 22:43
Imię: Piotr
Lokalizacja: Bydgoszcz
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 3 razy
Kontakt:

Re: swap 1.9 cdti

Post autor: STELMI »

kolejna sprawa - zmień doradcę. Ten silnik na pewno tam wejdzie. Skodo wchodzi V6 do corsy to i taki diesel wejdzie. Co do elektryki to wyciągając wszystko z dawcy i wkładając wszystko do biorcy również musi to działać. Ew mogą być kłopoty jakimiś pierdołami w osprzęcie chociażby ABSu czy innych tego typu zabawek, silnik powinien działać bez najmniejszych kłopotów
Awatar użytkownika
mojo
Nowy
Posty: 180
Rejestracja: 15 gru 2009, o 10:03
Imię: Artur
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0

Re: swap 1.9 cdti

Post autor: mojo »

STELMI pisze:kolejna sprawa - zmień doradcę
Doradca pracuje dla Opla i zakładał że po swapie żadne parametry ani funkcje pojazdu sie nie pogorszą a z uwagi na lepszy silnik, zawieszenie, hamulce jeszcze wszystko ulegnie poprawie. "Poprawić Opla" tak to ujmijmy. Pisałem o tym przecież że ja nie chciałem robić auta na tor czy rally-cross.
STELMI pisze: Ten silnik na pewno tam wejdzie.
Fizycznie pewnie tak i co dalej? Co z odpowiednim zgraniem np z układem przeniesienia napędu? Nie mówiąc o właściwym zamocowaniu.
STELMI pisze: Co do elektryki to wyciągając wszystko z dawcy i wkładając wszystko do biorcy również musi to działać. Ew mogą być kłopoty jakimiś pierdołami w osprzęcie chociażby ABSu czy innych tego typu zabawek, silnik powinien działać bez najmniejszych kłopotów
No tak. Nie będzie działać ABS, poduszki, TID, radio chyba że zdrutować jakieś nieoryginalne, jak zadziałają wskaźniki obrotomierz, prędkościomierz itd itd także nie wiadomo. Może coś zadziała a może i nie "ryzyk fizyk". O jakim dawcy i biorcy mówimy? Nie opłaca sie kupować auta z DTR w całości nawet po większej stłuczce bo to musiała by być corsa D, astra H, Zafira B i do tego na budę jeszcze Corsa C która nie zacznie niedługo nie trzymać punktów to doliczając koszty przekładki i innych części, które trzeba będzie dokupić to wyjdzie Corsa OPC w bardzo dobrym stanie lub extra sztuka GSI.
Przykład Corsa OPC 2007 21 tys km 54000,00 obecnie licytowana: http://moto.allegro.pl/item894396942_op ... tacja.html
Co innego jakby się dało bez problematycznie przerzucić. Wówczas C za 10tys + silnik 8 tys + skrzynia 3 tys + inne 5 tys w tym tuning zewnętrzny + wszelaka robocizna z chipem 5 tys to daje 31 tys tak bardzo orientacyjnie. Można przyjąć wówczas że to ok 35 tys czyli tyle co nowa D ale mamy C o nieporównywalnie lepszych parametrach a zarazem takiej samej użyteczności a do tego w stanie bardzo dobrym. Jeżeli natomiast doliczymy do tego dawcę w całości + 10 tys, dodatkowe elementy elektryczno/elektroniczne i dodatkową robotę + 5tys to nam się robi 50 tys. Można powiedzieć ok wydaliśmy 35 tys to wydamy i 50 tys choć to dużo ale niech będzie tylko nikt nam nie da gwarancji na piśmie że to wszystko będzie działać bez problematycznie i to nie tylko do czasu opuszczenia bram warsztatu. Wymiana wszystkiego pod szyne CAN to nie wymiana żarówki.
Jeśli dalej nie rozumiesz o co mi chodziło to poprzeglądaj bryki na http://www.corsa-c.co.uk/forum/forum.php , tam są prawdziwe cacuszka. W Polsce można na palcach policzyć te autka, które są tak ładnie zrobione i już z samych fot widać, że to nie druciarnia.

Natomiast jeśli to ma być auta na tzw tor to ok wejdzie wszystko i jakoś ta buda+silnik+zwieszenie+hamulce pojedzie tych parę okrążeń. Każdy ma swoją filozofię.
Ja nie mam zamiaru robić projektu na zasadzie kupię części na alegro i jakoś to poskładamy. Najpierw muszę dokładnie ustalić co z czym jest kompatybilne. Dlatego założyłem ten wątek i oczekiwałem konkretnych, technicznych odpowiedzi.
W Corsie B nie było problemów żeby wstawić silnik z innego auta Opla bo technologia była na tym samym poziome i na pewno fajnie to wychodziło i dało sie zrobić garażowym sposobem. Żeby do C dołożyć coś nowoczesnego to już kłopot.
doszedł nowy wynalazek 3.0 160 PS 400Nm
Awatar użytkownika
!markos
M A S T E R
Posty: 7632
Rejestracja: 13 paź 2002, o 23:55
Imię: mihau
Lokalizacja: waw
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 4 razy

Post autor: !markos »

nie, to niemozliwe. nie napisalismy ci na poczatku, ze to bezsens? :lol:

bzdurzysz o czym o czym zasadniczo nie masz najbledszego nawet pojecia i kombinujesz na lewo i prawo, zajebiscie sie to ciezko czyta, bo pelzasz jak slepy we mgle. wytracajac cie ze snu podpowiem, ze samochod na tor musi byc znacznie mocniej poskladany niz podobny samochod do upalania na uliach. nawet nie wyobrazasz sobie jak obciazenia podczas palowania po torze maja sie do nawet najmocniejszego palowania na ulicy. a skoro sobie nie wyobrazasz, to ja podpowiem - samochod dostaje wpie*dol znacznie mocniej niz ci sie wydaje.

kup opc i skonczmy temat.
Obrazek
Awatar użytkownika
nolack
Nowy
Posty: 272
Rejestracja: 15 lut 2007, o 12:50
Imię: Krzysiek
Lokalizacja: NowyDwórMazowiecki/Jabłonna
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Re: swap 1.9 cdti

Post autor: nolack »

mojo pisze:[
STELMI pisze: Ten silnik na pewno tam wejdzie.
Fizycznie pewnie tak i co dalej? Co z odpowiednim zgraniem np z układem przeniesienia napędu? Nie mówiąc o właściwym zamocowaniu.
STELMI pisze: Co do elektryki to wyciągając wszystko z dawcy i wkładając wszystko do biorcy również musi to działać. Ew mogą być kłopoty jakimiś pierdołami w osprzęcie chociażby ABSu czy innych tego typu zabawek, silnik powinien działać bez najmniejszych kłopotów
No tak. Nie będzie działać ABS, poduszki, TID, radio chyba że zdrutować jakieś nieoryginalne, jak zadziałają wskaźniki obrotomierz, prędkościomierz itd itd także nie wiadomo. Może coś zadziała a może i nie "ryzyk fizyk". O jakim dawcy i biorcy mówimy? Nie opłaca sie kupować auta z DTR w całości nawet po większej stłuczce bo to musiała by być corsa D, astra H, Zafira B i do tego na budę jeszcze Corsa c
Jesli robisz przeszczep z z vc merivy Astry h zafiry b do corsy c/d wszystko bedzie działac bo jest oparte na multipleksie . .Do prawidłowego przesczepu musisz miec wszystko z elektroniki co jest od silnika do multipleksu . Ci co wiedza jak wyglada multipleks to wiedza że składa sie z trzech czesci i tzreba wymienic dwie ta pos maska i "srodkowa" która łaczy wsztsko co jest pod maska z tym co jest w kabinie .
Najleprzym przykladem jest to że Basista połaczył na multipleksie "starszy multipleks" silnika opc .
Moja dłubanina jest troche inna bo miałem mały pożar pod maska ale tez udało sie połaczyc ( jak narzie lektryczno elektronicznie i wszystko swieci) jescze nie wiem jak z silnikiem bo sie składa ale powinien zagadac bo np blokada immo została juz ominienta :D
Także nie mów że sie nie da bo sie da tylko trzeba wiedzy i pomysłu oraz troche znajomosci mechani jak rozwiazac napęd ( jak juz wzesniej pisałem do silnika 19 cdti tzreba złozyc skrzynie f 23 bo m32 jest za duża i jak to pisza na UK mamy kierownice po nie własciwejstronie .
A faktcznie jak nie chcesz sie bawic to kup OPC do kilowania na ulice napewno prostrze rozwiązanie ale czy lepsze nie wiem
www.corsaclub.pl/sklep NOWE I UŻYWANE CZĘŚCI DO OPLA
Awatar użytkownika
mojo
Nowy
Posty: 180
Rejestracja: 15 gru 2009, o 10:03
Imię: Artur
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0

Re: swap 1.9 cdti

Post autor: mojo »

doszedł nowy wynalazek 3.0 160 PS 400Nm
Awatar użytkownika
Porszak
Support Team Leader
Support Team Leader
Posty: 5671
Rejestracja: 30 lis 2003, o 22:27
Imię: Marcin
Lokalizacja: EBE-Bełchatów
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 4 razy
Kontakt:

Re: swap 1.9 cdti

Post autor: Porszak »

zastanawiam sie skad niektorzy biora sile na wymiane postow o niczym :oko: i nie pije tu do jednego markosa ktoryw sumie odpowiada na zaczepki.

jak nie da sie nic dlubac w oplu to zamknijmy nasze projekty :lol: . zaden tuning nie ma sensu.
jesli o mnie chodzi to jelsi juz mialbym pomysl swapa 1.9 do cc to wybralbym 1.9 VAG-a bo to jedyny tanio tuningowalny i poznany w kazda strone silnik.

w kraku jezdzi jedna cali 2.0 albo 1.9 tdi, jeden powie bomba, drugi ze lipa, a ten co sie "bez sensu" narobil przy swoim aucie i tak jest szczesliwy,(czasem) przynajmniej do momentu jak przemysli sprawe... :oko:
Obrazek
C16XE stage 0.5 158KM/195Nm
stage 0.75 :) 176KM/187Nm
Awatar użytkownika
mojo
Nowy
Posty: 180
Rejestracja: 15 gru 2009, o 10:03
Imię: Artur
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0

Re: swap 1.9 cdti

Post autor: mojo »

Porszak pisze:w kraku jezdzi jedna cali 2.0 albo 1.9 tdi
A masz jakieś dokładniejsze informację na ten temat?
doszedł nowy wynalazek 3.0 160 PS 400Nm
Awatar użytkownika
Fazzie
Nowy
Posty: 137
Rejestracja: 22 lut 2009, o 15:50
Lokalizacja: Wrocław
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 2 razy

Re: swap 1.9 cdti

Post autor: Fazzie »

mojo pisze:
Porszak pisze:w kraku jezdzi jedna cali 2.0 albo 1.9 tdi
A masz jakieś dokładniejsze informację na ten temat?
http://www.furious.pl/article/opel-cali ... /index.htm



Chyba o to chodzi. :lol:
Obrazek
Unsere Opels sind viel schneller...
Awatar użytkownika
Porszak
Support Team Leader
Support Team Leader
Posty: 5671
Rejestracja: 30 lis 2003, o 22:27
Imię: Marcin
Lokalizacja: EBE-Bełchatów
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 4 razy
Kontakt:

Re: swap 1.9 cdti

Post autor: Porszak »

tak o ta
Obrazek
C16XE stage 0.5 158KM/195Nm
stage 0.75 :) 176KM/187Nm
aroplock
Bez listowiec ;-)
Posty: 1
Rejestracja: 4 paź 2015, o 03:39
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0

Re: swap 1.9 cdti

Post autor: aroplock »

Pomijając opłacalność okazuje się że można:
http://www.wgmotorworks.co.uk/corsa-c-1-9-cdti-z19dth/
Poniżej można prześledzić cała historie tworzenia tego autka:

https://www.corsa-c.co.uk/forum/showthr ... 07?page=77
ODPOWIEDZ

Wróć do „Luźne rozmowy”