Swap silnika Z17DT na Z14XE

Wszystkie informacje o silnikach benzynowych i diesla montowanych w Corsie C.
ODPOWIEDZ
Ostal24
Bez listowiec ;-)
Posty: 2
Rejestracja: 23 wrz 2014, o 22:06
Imię: Hubert
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0

Swap silnika Z17DT na Z14XE

Post autor: Ostal24 »

Witam koledzy, jestem nowy na forum. Liczę że ktoś mi pomoże z moim problemem. Mianowicie zakupiłem Corsę C z uszkodzonym silnikiem Diesla 2003 rok 5 drzwiowa wersja Cosmo z climatronikiem. Jako że mam bardzo niską tolerancję na diesla stwierdziłem że wstawię do niego silnik benzynowy. W związku z tym zakupiłem Corsę C 3 drzwiowa sport 1.4 90KM - samochód uszkodzony ale silnik na chodzie. Przełożyłem wszystkie graty włącznie ze skrzynią biegów instalacją elektryczną z komory silnika, zbiornikiem paliwa i innymi gratami niezbędnymi do odpalenia ale tutaj zaczyna się mój problem. Po pierwsze nie mam komunikacji z silnikem, po drugie nie mam zasilania na pompkę paliwa. Po przekręceniu kluczyka zapalają się kontrolki startowe i jak przekręcę do końca słychać tylko pod maską że działa jakiś przekaźnik ale reakcji brak. Do tego mam problem żeby połączyć się z zegarami. Czy ktoś może mi pomóc i podpowie jak ugryźć temat?? Przy swapie Vectry C nie miałem żadnego problemu. Pozdrawiam
Ostal24
Bez listowiec ;-)
Posty: 2
Rejestracja: 23 wrz 2014, o 22:06
Imię: Hubert
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0

Re: Swap silnika Z17DT na Z14XE

Post autor: Ostal24 »

Problem rozrusznika udało mi się zdiagnozować, nie była podpięta masa od rozrusznika do silnika. Teraz samochód kręci oraz łączy się z silnikiem. Przełożyłem również moduły elektryczne z zegarami i immo. Pestkę wyjąłem z kluczyka auta dawcy i przykleiłem na stałe do immo. Dzięki temu będę mógł dorobić sam grot do kluczyka i przełożyć starego pilota. Jeśli chodzi o zegary trzeba troszkę podszlifować ramkę od kostki przy zegarach bo od diesla nie pasuje. Układ wydechowy może zostać z diesla, z benzyny trzeba uciąć część z łącznikiem elastycznym oraz sondą lambda. Przewody paliwowe również nie pasują i trzeba wziąć z benzyny. Największy problem napotkałem przy pompie ABS - nie pasuje żaden przewód oraz jest inne rozmieszczenie. Wszystko musi iść nowe. Jeśli chodzi o zasilanie do pompy paliwa są 2 kostki - jedna jest od diesla z 2 przewodami - wskaźnik paliwa, a druga jest z 4 - ponoć od benzyny czyli zasilanie pompki paliwa oraz wskaźnik. Dzisiaj to sprawdzę i samochód powinien odpalić. Jeśli wszystko pójdzie dobrze postaram się opisać co i jak i być może komuś w ten sposób pomogę przerobić diesla na benzynę :P
ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”