Klimatronik w corsie

Wszystkie informacje o elementach układu elektrycznego Corsy B.
Kwach
Świeżak
Posty: 40
Rejestracja: 1 cze 2016, o 00:48
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0

Klimatronik w corsie

Post autor: Kwach »

Witam, zważywszy że jakoś tak mnie naszło i w naszych kosiarkach nie występował fabrycznie przymierzam sie jak w temacie do założenia klimatronika z astry g\zafiry a do corsy, ktoś już próbował?.

Aktualnie jestem na etapie zgadywania elektryki porównując ze schematów, ogarnąłem prawie co jaki pin z wtyczek klimatronika gdzie podłączyć pod org. instalacje(poliftową) corsiawki, niby został sie tylko zawór oznaczany "Y14" i tu nie wiem czy on przy dostaniu sygnału plusowego ma sie otwierać czy zamykać zależnie od regulacji temperatury nastawionej na pokrętle i jaka w tym jego funkcja bo w instalacji astry on nie występuje?. Za to jest w vectrze b porównywałem również owe i już miałem, ale ten panel z niej ńi bardzo mnie pasuje :no:

W astrach g\zafirach a z klimą manualną czy na klimatroniku jest jeszcze dodatkowy moduł sterowania wentylatorami ze sprężarką i grzałką, dodam że wyjść z ecu na klime org. w corsach jest "3" a z ecu w astr\zafirach "4" i tu pytanie dokładać to czy nie i od czego ten jeden dodatkowy, czyżby od pierwszego biegu wentylatorów?.
Ostatnio zmieniony 1 cze 2016, o 19:48 przez Kwach, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
Zynio
Swój
Posty: 529
Rejestracja: 5 maja 2003, o 19:32
Imię: Grzegorz
Lokalizacja: Miasto smoka (Kraków)
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 7 razy
Kontakt:

Re: Klimatronik w corsie

Post autor: Zynio »

Kombinowałem, bo mam silnik z Astry G i nie kombinuj, bo ktoś kiedyś to robił patrz na mnie w dodatku moduł wentylatorów to dość skomplikowany sterownik i lubi paść
W modelach Astra G / Zafira A Klima czy man/Ele. To i tak sterowana jest z modułu wentylatorów a w Corsie po liftowej to jest sterowane czteroma przekaźnikami w komorze silnika po lewej stronie przy kolumnie zawieszenia a spełnienia wszystkich wymagani jest realizowane przez presostat ten na cztery piny i czujniki na chłodnicy
Modelach późniejszych sterowanie jest realizowane przez moduł

Można by było zaadoptować tylko klimatronik z Vectry B to jedyny model bez modułu i realizowane przez Starownik Klimy, który jest prosty, mnie się przestało chcieć już szukać i zamontowałem manualna klime, która dobrze działa
Kwach
Świeżak
Posty: 40
Rejestracja: 1 cze 2016, o 00:48
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0

Re: Klimatronik w corsie

Post autor: Kwach »

Zynio pisze:Kombinowałem, bo mam silnik z Astry G i nie kombinuj, bo ktoś kiedyś to robił patrz na mnie
Nierozumie...???
Zynio pisze:Modelach późniejszych sterowanie jest realizowane przez moduł
W Corsach C jest BCM czyli taki komputer centralny taki ala pod szyne CAN(też już to studiowałem) a w "D" i nowszych pełny CAN
Zynio pisze:Można by było zaadoptować tylko klimatronik z Vectry B to jedyny model bez modułu i realizowane przez Starownik Klimy, który jest prosty, mnie się przestało chcieć już szukać i zamontowałem manualna klime, która dobrze działa
W omegach b\b-fl też

Wracając popytałem troche i wiem do czego ten 1 dodatkowy pin do tego modułu w astrach, tak jak sie domyślałem od 1 biegu załączania wentylatorów bo w wersjach bez klimy są tylko przekaźniki do załączania dwóch biegów wentylatora chłodnicy.

Jak działa klima mniej więcej obrazuje schemat do poliftowych wersji:
Nie do silników 1.0 i 1.2(16V) tigry a i anglików
Obrazek

Oznaczenia:
F7\15\17\20\24 - bezpiecznik(dojście prądu po nich)
10a\15a\30a - po spodem "F" oznacza ilo amperowy bezpiecznik
30 - oznaczenie stałego prądu z + akmulatora
15\15a - oznaczenie + dojscia prądu z akumulatora po wł. zapłonu stacyjką
0,5> - przekróje kabelków
K6 - przekaźnik
S24 - wtyka pokrętła regulacji siły nadmuchu wentylatora
s24.1 - biegi wentylatora
s24.2 - załączanie grzania tylnej szyby
X68 - wtyczka o mikrostyków załączania klimy
M10 - rezystor wentylatora
S101\121 - mikrostyki przy pokrętle regulacji zimna ciepła(wł\wył. klimy)
S20 - presostat
Y14 - zawór elektromagnetyczny
S61 - czujka ciśnienia przy pompie wspomagania
K60 - przekaźnik załączania sprzęgła sprężarki
V8 - dioda prostownicza
Y1 - sprzęgło sprężarki
S109 - czujnik ciśnienia
K51\26\52\67 - przekaźniki załączania wentylatorów
X99 - gniazdo(chyba od awaryjnego włączania wentylatorów?)
S29\128 - czujniki temperatury na chłodnicy

Kolory Kabli:
BK - Czarny BUWH - Niebiesko-biały
BKBU - Czarno-niebieski GN - Zielony
BKGN - Czarno-zielony GNBN - Zielono-brązowy
BKWH - Czarno-biały GNWH - Zielono-biały
BKYE - Czarno-żółty GNYE - Zielono-żółty
BN - Brązowy PK - Różowy
BNBU - Brązowo-niebieski RD - Czerwony
BNGN - Brązowo-zielony RDBK - Czerwono-czarny
BNVT - Brązowo-fioletowy RDWH - Czerwono-biały
BNWH - Brązowo-biały RDYE - Czerwono-żółty
BNYE - Brązowo-żółty VT - fioletowy
BU - Niebieski WH - Biały
BUBK - Niebiesko-czarny YE - Żółty
BURD - Niebiesko-czerwony

Jako że kompletuje graty od klmy, mam prośbę Zynio mógłbyś mi cyknąć fotke tego Y14 gdzie to jest pod maską.

Kieruj sie taką wtyczką:
Obrazek

Schemat klimatronika z astry g :
Obrazek
Jest taki sam aż po koniec produkcji
19 pin jest od sterownika silnika(sygnał + do presostatu od załączania klimy)
Od wtyczki rezystora "N6" pin 1 ma stały + z akumalotora po bezpieczniku

Oznaczenia:
LHD - z kierownicą po lewj stronie
RHD - z kierownicą po prawej stronie
F - jak wyżej
10a\15a\30a - tak jak wyżej
30 - jak wyżej
15 - jak wyżej
0,35> - przekroje kabelków
B94 - czujnik nasłonecznienia
B125 - czujka na wyjściu powietrza
B126 - czujnik siły nadmuchu od wentylatora
B137 - czujnik kalibracji od rozdziału powietrza
Diag - diagnostyka na 12 pinie obd II
HSH - zasilenie podgrzewania tylnej szyby po przekaźniku
ID - komputer pokładowy(do niebieskiego kabelka czujnika temperatury zewnętrznej)
INS - licznik(sygnał z ecu od obrotomierza)
IH - ogrzewanie postojowe załączane przez sterownik tego ogrzewania(opcjonalnie)
M13 - wentylator nagrzewnicy
M56 - silniczek od mieszania powietrza
M57 - silniczek od rozdziału powietrza
M58 - silniczek od obiegu powietrza
MKM - moduł wentylatorów(sygnał masowy z ecu od przekaźnika załączenia sprężarki)
MUT - multitimer(to takie od włączania pierdół i po jakimś czasie samowyłączania jak sie zapomni) jedno od sygnału + podświetlania, drugie + sygnał dla przekaźnika załączania grzania tylnej szyby
N6 - rezystor wentylatora
ST - sterownik dachu(wersji cabrio, opcjonalnie)
WEG - impulsator prędkościomierza
X94\95 - wtyczki klimatronika

Kolory kabli z wymienionych wyżej

Heee nawet liitania wyszła
Ostatnio zmieniony 2 cze 2016, o 12:49 przez Kwach, łącznie zmieniany 2 razy.
Awatar użytkownika
Zynio
Swój
Posty: 529
Rejestracja: 5 maja 2003, o 19:32
Imię: Grzegorz
Lokalizacja: Miasto smoka (Kraków)
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 7 razy
Kontakt:

Re: Klimatronik w corsie

Post autor: Zynio »

Nie ma obrazków to jedno

drugie czego nie rozumiesz? Kombinowałem sam z tym i nic z tym nie wyszło. ja miałem prościej bo mój sterownik miał zaprogramowany moduł obsługi tego modułu wentylatorów i klimy co jest z lewej strony w zderzaku w astrze i zafirze

Corsa C nie wchodzi w grę bo miedzy licznikami, modułem nadwodzia, sterownikiem silnika jest CAN lub cos na wzór, a jeszcze w corsie c nie ma modułu wentylatorów tylko sterowanie jest realizowane przez sterownik silnika

Y14 z tego co wy wynioskowałem z opisu jest na lewej kolumnie zawieszenia i służy do zamykania nagrzewnicy przy ustawieniu pokrętła ciepło/zimno do końca w strone zimna

Omegi nie brałem pod uwagę bo tych aut jest mało a vectry B jest dużo i coraz więcej zaczyna przybywać na złomie wiec jest z czego brać części
Kwach
Świeżak
Posty: 40
Rejestracja: 1 cze 2016, o 00:48
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0

Re: Klimatronik w corsie

Post autor: Kwach »

Co z czym kombinowałeś....?
Napisałem o "BCM-ie" w CC z resztą najlepiej byłoby przełożyć całość by działało wszystko co przechodzi przez BCM-a i co rozumie do przetwarzania jego soft.

Wrzuć fotke tego gdzie masz ten Y14

To jesteś szczęśliwcem jak ja do pobliskiego złomu(nie szrotu) gracta do wyboru do koloru nawet i vectry b, czasem z wiesniackimi passeratti b5 1.9
Awatar użytkownika
Zynio
Swój
Posty: 529
Rejestracja: 5 maja 2003, o 19:32
Imię: Grzegorz
Lokalizacja: Miasto smoka (Kraków)
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 7 razy
Kontakt:

Re: Klimatronik w corsie

Post autor: Zynio »

o to zdjęcie o które prosiłeś
Obrazek
Kwach
Świeżak
Posty: 40
Rejestracja: 1 cze 2016, o 00:48
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0

Re: Klimatronik w corsie

Post autor: Kwach »

Sprawdzałem wcześniej w tisie i epc ale dzięki :smile:
Grzesiek
Nowy
Posty: 101
Rejestracja: 10 sie 2009, o 20:17
Imię: Grzesiek
Model auta: Corsa B/Alfa MiTo
Silnik: X15TD/1.4TB
Lokalizacja: Szczecin
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 2 razy

Re: Klimatronik w corsie

Post autor: Grzesiek »

Tak przy okazji, dwa razy widziałem w ogłoszeniach Corsę B z panelem automatycznej klimatyzacji. Schematy są zawsze stare i nie wszystko na nich jest.
Kwach
Świeżak
Posty: 40
Rejestracja: 1 cze 2016, o 00:48
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0

Re: Klimatronik w corsie

Post autor: Kwach »

też tak przy okazji widziałem webastowskie z pod krajów śródziemia przeważniej w combo b tylko ze to nawet wyglądu nie ma :facepalm:
stefan_25
Świeżak
Posty: 17
Rejestracja: 2 mar 2012, o 14:20
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0

Re: Klimatronik w corsie

Post autor: stefan_25 »

Witam.
Panowie co powiece na to ?
Załączniki
Moja Corsa
Moja Corsa
Moja_Corsa_m.JPG (99.71 KiB) Przejrzano 8971 razy
jacek.wilczek
Użytkownik Premium
Posty: 97
Rejestracja: 4 sty 2015, o 11:25
Imię: jacek
Model auta: Corsa F
Silnik: D12XHT
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 5 razy

Re: Klimatronik w corsie

Post autor: jacek.wilczek »

z tego co wiem to GID występował - ale kierownicy ze sterowaniem nie było w serii

klimatronika zazdraszczam
--
Jacek
stefan_25
Świeżak
Posty: 17
Rejestracja: 2 mar 2012, o 14:20
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0

Re: Klimatronik w corsie

Post autor: stefan_25 »

Auto do sprzedania więc niema czego zazdrościć a kupować :)
Swoje nim przejeździłem teraz niech ktoś inny się nacieszy a jest czym poza wyposażeniem.
jacek.wilczek
Użytkownik Premium
Posty: 97
Rejestracja: 4 sty 2015, o 11:25
Imię: jacek
Model auta: Corsa F
Silnik: D12XHT
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 5 razy

Re: Klimatronik w corsie

Post autor: jacek.wilczek »

napisz więcej jak walczyłeś z klimatronikiem co działa co nie ?
Grzesiek
Nowy
Posty: 101
Rejestracja: 10 sie 2009, o 20:17
Imię: Grzesiek
Model auta: Corsa B/Alfa MiTo
Silnik: X15TD/1.4TB
Lokalizacja: Szczecin
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 2 razy

Re: Klimatronik w corsie

Post autor: Grzesiek »

To jest dedykowany panel? Gdzie dorwałeś i za ile?
stefan_25
Świeżak
Posty: 17
Rejestracja: 2 mar 2012, o 14:20
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0

Re: Klimatronik w corsie

Post autor: stefan_25 »

Panowie sprawa ma się następująco:

GID w CB nie było pomimo że na schematach gdzieś tam widnieje to niema takiej opcji powód jest jeden,
brak szyny Can. W skład tego wchodzi komunikacja Radio,wyświetlacz,zmieniacz,telefon,immobiliser
u mnie to działa bo ją dorobiłem brak tylko kabla antenowego do nawigacji nie miałem skąd zdobyć wtyku do kieszeni a i nie było potrzeby gdyż nigdy nie wyszła płyta z nawigacją na Polskę do tego modelu.

Klimatronik z CC do CB nie pasuje powód ten sam co wyżej , brak szyny Can. Podobnie jak wyżej
potrzebna komunikacja z silnikiem i czymś jeszcze, nie pamiętam dawno było jak to robiłem.
Nie wiem czy przypadkiem nie jest podłączony również do immobiliser'a i multitimer'a czego jest brak w CB

Panel o który się kolega pyta to panel z Astry II z tym że został z niego tylko front i płyta z przyciskami,
resztę elektroniki dorobiłem i jakoś to działa :)
Walka była z nagrzewnicą by ją dostosować do serwo napędów i sterownik wentylatora oryginalny z VC
by go zmusić do pracy z moim sterownikiem.
Jest trochę niedociągnięć ale nie chce mi się tego finiszować chociaż płyta jest pod to wszystko przygotowana.

Żmudna i długa robota efekt jakiś jest ale drugi raz bym tego nie zrobił.
Kwach
Świeżak
Posty: 40
Rejestracja: 1 cze 2016, o 00:48
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0

Re: Klimatronik w corsie

Post autor: Kwach »

GID był i to w tych od 98r gdy wyszła astra g, immo w komunikacji tego...?, przecież blokada kradzieżowa jest z osobna urządzeniowo czyli musi do działania być 3-rój komplet gid\cid-radio-zmieniarka i czego zastosowałeś wentylator z vc a nie zostawiwszy oryginalnego i co z jego sterowaniem?.
stefan_25
Świeżak
Posty: 17
Rejestracja: 2 mar 2012, o 14:20
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0

Re: Klimatronik w corsie

Post autor: stefan_25 »

Witam.

Nie będę się spierał ale wiem że GID'a nie było a immobiliser jest potrzebny do potwierdzenia że to co jest
zamontowane w aucie jest z tego samochodu dlatego że GID,Radio, CDC3, Telefon nie mają kodu i
nie ma potrzeby go wpisywania jak zostanie odłączony akumulator. Te urządzenia są dopisane do
samochodu a pierścień Immo ma w sobie informację o VIN.
Odważni już byli na innych forach i podłączenie zestawu do samochodu innego niż wpisany powoduje
blokadę komponentów, walczyłem z tym trochę aż się udało.

Kiedyś kombinowałem jak i skąd biegnie informacja IMMO sterownik silnika i cała reszta w oplu,
proste przez chwile dane lecą kabelkiem prędkości a ten z pętli idzie do licznika, sterownika silnika,
klimatronika, radia i całej reszty która jest zamontowana w samochodzie potem to przekładane jest na CAN.
Wentylator jest z CB do tego sterownik wentylatora "Jeż" jak go potocznie nazywają z VB i moja płyta.
Kwach
Świeżak
Posty: 40
Rejestracja: 1 cze 2016, o 00:48
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0

Re: Klimatronik w corsie

Post autor: Kwach »

Nigdzie na schematach nie znalazłem żeby gid i co do niego było podłączone do immo...? oczywiście mowa bez tych bez canu i na pseudo can-ie, chociaż w can-ie też nie jest pod to podłączone tu cos tu jest nie tak z czego to brałeś?
W instalacji z gidem najważniejsze jest radio od navi jest jakiś kod do wklepania do stałego odblokowania albo soft unlocked pod cida też tylko nie wiele więcej zabawy.
W pierścieniu immo jest zapisany vin?.
Przypomniałeś śmiać sie chce jaki jest opis podłączenia immo i to nawet jak zacznie zawodzić :smile: w vectrach a\calibrach, omegach a -b(94-96)
Czego od razu nie wziąłeś rezystora z astry\zafiry z pod klmatronika tego 'jeża'?.
stefan_25
Świeżak
Posty: 17
Rejestracja: 2 mar 2012, o 14:20
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0

Re: Klimatronik w corsie

Post autor: stefan_25 »

Zestaw Radio,GID,CDC3,Telefon wziąłem z VB i połączenie jest CAN miedzy nimi więc niewiem cóż to za
wyświetlacz GID bez CAN do CB i do tego jakie radio ??

Rezystor jest z VB albo Omegi nie pamiętam zresztą są te same.

Tak w pierścieniu jest VIN i krótka chwila po przekręceniu kluczyka zostają wysłane dane do pozostałych
urządzeń między innymi do sterownika silnika o odblokowaniu pojazdu. W starszych pojazdach bez immo
był zamontowany taki ala pierścień który mostkował piny 6 i 7 żeby sygnał prędkości był wysłany dalej,
w nowszych w tym miejscu jest pierścień immobilizera i on wysyła za pośrednictwem pinu 6 lub 7
nie pamiętam te informacje.
To tak na wesoło skoro się smiejemy :)
To blokada urządzeń nastąpi poprzez CAN dlatego że radio tą informacje roześle po urządzeniach czyli:
GID,CDC3,Telefon.O ile radio będzie wpisane do samochodu to się nie zablokuje pod warunkiem że reszta
jest wpisana do radia bo wtedy radio będzie blokować resztę. Mniej więcej tak to wygląda.
Jak dobrze pamiętam to klimatronik w CC również ma wpisany VIN samochodu podobnie jak inne
urządzenia ale to tylko informacja skąd pochodzi urządzenie i czy jest z tego pojazdu czy innego.
W nowszych autach sterowniki się czepiają że podłączamy coś co nie jest z tego pojazdu.

A radio ma PIN którym się posługujemy by dopisać go do samochodu i pozostałe komponenty które
posiadamy jak to ładnie się nazywa trzeba je zalogować :)
Kwach
Świeżak
Posty: 40
Rejestracja: 1 cze 2016, o 00:48
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0

Re: Klimatronik w corsie

Post autor: Kwach »

Zdradzisz jak zrobiłeś CAN w cb, bo skoro piszesz że bez tego nie zabangla a patrz, ja słyszałem że vectry\omy b-bfl, astry ii\zafiry a i jeszcze gdzie był owy GID to tam nie ma CAN czy jakiejś innej magistrali danych i działa...?
Rezystor z VB wrzuciłeś przecież to tak jakby był oryginalny?
z tymi opisami pinów 6 i 7 od immo to nie tylko tak, lecz różnie np. w pierwszych wersjach naszych CB bez alarmu to w ogóle była lipa czy to na benzie czy dieslu(choc w dieslu gorzej i w większym stopniu aż do końca produkcji), barierami były tylko zamki w drzwiach i stacyjce no i szyby, wsiadało sie, przekręcało i odjazd :sad:

W którym to pierścieniu immo jest ten VIN nie bardzo wiem jak to wygląda i o co chodzi ale domniemam że w tym co jest takie okrągłe w obudowie tego co trzeba wylutować by wyjąc płytke pcb z obudowy?.
A wiem przypomniałeś z tym pinem dopisywania, a ja dodam też że jest jeszcze pin odpowiedzialny za diagnostyke i jak to nam co nie co umili gdy jest coś nie halo bo można sobie fejsikiem odczytać kod z opisem wywołanego błedu.
Troche tak zbaczamy z tematu robiąc taki offtop :smile:
czerwo
Swój
Posty: 566
Rejestracja: 5 lis 2011, o 22:39
Imię: Robert
Lokalizacja: Kielce
Podziękował;: 19 razy
Otrzymał podziękowań: 6 razy

Re: Klimatronik w corsie

Post autor: czerwo »

Drodzy Panowie, w oryginale nie występował GID, tylko wyświetlacz, taki jak był montowany w Astrze G (coś podobnego do MIDa, ale inny niż w Astrze F), występował z radiem CCRT700 i telefonem, tutaj zarzucam fotki:

Obrazek

Obrazek

Osobiście widziałem to 2 razy w Corsie (które wyjechały z takim wyświetlaczem z fabryki) i obie miały taką pikselozę xD

Pozdrawiam, Robert
Kwach
Świeżak
Posty: 40
Rejestracja: 1 cze 2016, o 00:48
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0

Re: Klimatronik w corsie

Post autor: Kwach »

GIDów było wiele wersji i właśnie widać org. jaki był montowany w opcji dodatkowej rzecz jasna druga fotka, mid w cb był okrojony z funkcji jaki był w ag\za, natomiast daszek jest białym krukiem by znaleźć na szrotach czy złomach lecz w tych można ugadać za cene jednego browca.
stefan_25
Świeżak
Posty: 17
Rejestracja: 2 mar 2012, o 14:20
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0

Re: Klimatronik w corsie

Post autor: stefan_25 »

Panowie podziwiam Waszą determincję :) Naprawdę wielki szacunek dla Was :)
To co pokazujecie na fotkach powyżej to nic innego jak BID 32pin do CCRT700 z Astry II dostosowany
do CB (posiadam dwa takie na półce więc chyba mnie oczy nie mylą) tak naprawdę to tylko na jednym
ze schematów mam Nawigacje, Telefon i jeszcze coś w tejże Corsie ale w pozostałych brak
jakiejkolwiek wzmianki o takich bajerach.
Ten Bid również komunikuje się przez CAN, piny z radia 18,19,20 z czego jeden z nich jest odpowiedzialny
za aktywacje wyświetlacza, wiem pewnie powiecie że to nieprawda :)
Piny w radiu 32,33 to również CAN do zmieniacza i one są mostkiem dla pinów 18,19,20 nie wiem
dokładnie które dwa nie pamiętam i szczerze powiedziawszy nie dociekam już do tego chyba ktoś mnie zmusi.
W wyświetlaczu i zmieniaczu a tu w przypadku radia CCRT700 jest to CDC2 siedzi PCA82C250 czyli
CAN Transceiver :) A teraz niech mi ktoś powie że jest inaczej i nie jest to CAN :)

Magistrala jest potrzebna do tych urządzeń które są zamontowane w aucie więc ją zrobiłem,
potem do tego włączyłem resztę sterowników na końcu PIN do radia i zgranie wszystkiego z sobą :)

Immobilizer jest na zdjęciu poniżej i w nim jest zapisany VIN pojazdu w sterowniku silnika również nawet
w corsie B nie pamiętam czy ABS również jest wpisany czy nie.
A stare że się ta wyrażę "padliny" nie miały tego pierścienia tylko coś na wzór tego lub wogóle brak przewodów, nie umię tego znaleść w magazynku bo bym wam pokazał cóż to za ustrojstwo opel
wymyślił do tego się wpinało tą wtyczkę 9 pinów gdzie to coś w środku miało mostek na pinie 6 - 7.
Załączniki
opel_immo.jpg
opel_immo.jpg (16.6 KiB) Przejrzano 8858 razy
jacek.wilczek
Użytkownik Premium
Posty: 97
Rejestracja: 4 sty 2015, o 11:25
Imię: jacek
Model auta: Corsa F
Silnik: D12XHT
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 5 razy

Re: Klimatronik w corsie

Post autor: jacek.wilczek »

dołączę tylko schematy mid/gid/tid

Obrazek

oraz klimatronik AG

Obrazek

--
jacek
Kwach
Świeżak
Posty: 40
Rejestracja: 1 cze 2016, o 00:48
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0

Re: Klimatronik w corsie

Post autor: Kwach »

Wybaczcie ze tak długo zwlekałem Panowie wiem ciśnienie determinujące jest i dziękuje wam że udzielacie udział w dyskusji zawsze to człowiek czegoś nowego sie uczy bo w końcu całe życie.

Pisałem że GIDów jest wiele wersji i akurat te w cb a BID z ag to jest to samo, dziwnym jest to że nie ma na schematach z ag\za BIDa i czego ja nie mam go na schematach, no czego, no właśnie no, czego?, wybaczcie to takie frustracyjno chwilowe alter-ego :/

Ale już dobrze wracamy, tak BID się komunikuje przez PROTOCOL CAN-BUS 8-bit, również CAN piny to 17, 22 od navi do displaya to skrętka i nieekranowana do tego są jeszcze 24, 28, 30 i 31 nie skrętka bez ekranu, piny 24, 25 do zmieniacza skrętka nie ekranowana z pinami 21 i 26 również tylko ze one lecą z pojedyncza i ekranowane, 23 jest razem z 20 o którym pisałeś które idą do zmieniarki lecz ja dopisze że to jest skrętka nieekranowana. Na schemacie Jacka tid\gid\mid jest zaznaczone bo to z tisa na zielono 10 i 11-sty pin gid\mid taka ósemka to oznacza własnie skrętkę ale nie ekranowaną którymi również leci protokół CAN.

A słuchaj z tym CAN to już się wyjaśniło, to było w nawiązaniu do tego co napisałem z tamtymi modelami aut że nich nie ma instalacji CAN a w tych radiach to zawsze był przesył cyfrowo-modułowy taki jak piszesz.

W Immo w tym okrągłym co się zakłada go do kolumny nie ma pierścienia jak pisałeś są 2 oddzielne cewko-magnesy na w pół okrąg od góry polaryzacja plusowa a od dołu minusowa, po wł. zapłonu i włożeniu kluczyka a dokładniej pestki w tą pętle układ mierzy sile impedancji pomiędzy magnesami i czy sie zgadza dla potwierdzenia podobna zasada na hallówce od wałków czy czujek kół i pin 1 niezależnie czy to wersja immo I czy II fabrycznie w cb we wtyczce od tego jest wolny i można go wykorzystać i wydaje mi sie ze jest od zwierania do masy, wykorzystałem go do dezaktywacji alarmu jak w pilocie padnie bateria.

Na którym pinie zrobiłeś k-line z GIDa?

Wiem że to pytanie liejkowe i czy mógłbyś napisać jaki układ zarządzający magistralą zrobiłeś do dołączania reszty sterowników i co wykorzystałeś do głównego sterowania oraz jakie daje korzyści?.

Fabryczny abs w kosiarkach b nie jest wpisany nawet ten wersji 5.3 no chyba ze ktoś włożył pompe od czegoś z tc\tc+ z esp to wówczas trzeba wpisać lecz to w sterownikach począwszy od ag.
stefan_25
Świeżak
Posty: 17
Rejestracja: 2 mar 2012, o 14:20
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0

Re: Klimatronik w corsie

Post autor: stefan_25 »

Witam.
Jeśli chodzi o połączenie Radio <-> GID to idą tylko 3 przewody do komunikacji z czego
2 to CAN 1 to aktywacja LCD nie liczymy przewodów zasilających,diagnostyki,BC i multitimera
tylko samo radio.
Połączenie Radio <-> CID potrzeba więcej bo jest CAN, Aktywacja LCD i R, G, B i chyba HSync,
tu podobnie co wyżej sama komunikacja pomiędzy radiem a wyświetlaczem.

Żeby nie pisać dalej i zakończyć temat czym jest co sterowane bo wiemy że jest to CAN jak również I2C
lekko zmodyfikowana dla Opla. Nie chce mi się tłumaczyć co i jak. Radio,LCD,CDC3,Telefon
pracują na tej samej jednej magistrali to że radio ma dwa osobne wyjścia sterowania to nie
znaczy że to dwie osobne linie.
CAN nie trzeba ekranować taka jej konstrukcja że nie wymaga ekranowania.

Diagnostyka GID jest na pin 14

I kończymy temat CAN a przynajmniej ja :) Pokazałem Wam Szanownym Forum co mi się udało
wepchnąć w małą Corse B z 1997r a to nie wszystko.
Temat początkowy był "Klimatronik w Corsie" i próby zamontowania go z Corsy C.
Wyjaśniłem dlaczego niema on szansy działać choć można by go zmusić do pracy ale myślę że nie warto.

Immobilizer na jakichś magnesach ?? Nie słyszałem o takim czymś :)
Pętla sterownika immobilizera komunikuje się z transponderem który jest w kluczyku a nie jakieś magnesy.
Zastanawiam się cóż to za zabezpieczenie samochodu jakimś magnesem :)
Szkoda mi tych co się zajmują odszukiwaniem w ściągniętej zawartości ze sterownika kodu PIN lub
wpisanych danych transponderów jak można załatwić to zwykłym magnesem :)

Nie pamiętam co jest gdzie wpisane ale zdaje się w ABS jest informacja o VIN.
Montowałem u siebie ABS 5.3 + EBV i zdaje się wpisywałem to choć pewności nie mam.

Na sam koniec Drodzy Czytelnicy, Fachowcy itd. Żeby to wszystko spiąć do kupy potrzeba mieć wiedzę
na poziomie dobrym z czytania schematów jak również elektryki i elektroniki samochodowej.
Myślę że nie będziemy się przekomarzali od nośnie BID / GID / MID / CID i nie wiem jakie jeszcze ..ID :)
Większość ma zwykły zegarek + RDS + Temperatura a pozostała część zmieniła na inne radio bo jak się
słyszy oryginalne jest do bani i na pewno marketówka zagra o niebo lepiej a Sony + tuba prostuje
blachy na karoseri i usuwa wszelakie wgniecenia :)

Miłego Weekendu życzę wszystkim i oczywiście w miarę możliwości pomogę jeśli ktoś będzie takie coś
montował do swojego samochodziku.
Kwach
Świeżak
Posty: 40
Rejestracja: 1 cze 2016, o 00:48
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0

Re: Klimatronik w corsie

Post autor: Kwach »

Alo-alo jak tam po weeku… :smile:

Z tamtymi pinami co dopisałem to jest również CAN w nav1100, ów to samo nawet pod cid

Dlaczego nie napisałeś więcej info o I2c(łantusri) ze to jest pod CAN?

Zawsze dwa osobne wyjścia pojedynczo ekranowane to są jako oddzielne

Nie napisałem ze CAN trzeba ekranować tylko że w takim układzie kable są

W pierścieniu immo jest zapisany vin a nie przypadkiem w eepromie scalaka motoroli w immo I i od kiedy transponder to jakiś magnes to wystarczy sobie wziąsc z karty technicznej jego czym jest, niestety ale trzeba poświecić obudowe immo by zobaczyć o którym pisałem

Klimatronik z CC ma szanse działać tylko trzeba mu wy-emulować sygnał pochodzący z podłączenia z pod bcm-a pod ten pin komunikacyjny jest więcej zabawy z kablomanią.

Przechwalanie się inteligencją grozi dekadencją :smile:

Dalej nie odpowiedziałeś odnośnie magistrali z przypisywaniem do niego sterowników :sad:

Te prawie wszystkie no może CID ale nowsze od VC\AH z tamtej epoki display-e to dziadostwo, lepiej kupić daszek pod CID z CC(nie mylić z check-controlem), lcd dotykowy\nie który sie tam zmieści by estetiko wyglądało po rzeźbie panelu, druga sprawa tak by lcd był kompatybilny z jakimś rapsberry pi cos tam czy czymś innym ale podobnym by sobie postawić np. OS W10 czy endrju 4>, daje to nam dużo dużo więcej możliwości o których nie trzeba dalej pisać :wink:

Trzeba tez dopisać ze błum-błum zwiększa impreze dla rudego :sad:

Myślim że tego offtopa basta, albo na temat\czy swój oddzielny założyć albo deleted :grin:
jacek.wilczek
Użytkownik Premium
Posty: 97
Rejestracja: 4 sty 2015, o 11:25
Imię: jacek
Model auta: Corsa F
Silnik: D12XHT
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 5 razy

Re: Klimatronik w corsie

Post autor: jacek.wilczek »

w mojej ocenie trzeba wziąć na wzór coś z epoki np Vectra A

Obrazek

--
jacek
darco16v
Nowy
Posty: 191
Rejestracja: 24 lip 2014, o 09:22
Imię: Darek
Podziękował;: 1 raz
Otrzymał podziękowań: 3 razy

Re: Klimatronik w corsie

Post autor: darco16v »

Taki klimatronik kiedyś widziałem sprzedawał Mario z Lubartowa czyli potentat na polskę który kupował i rozbierał calibry. Chciał za to 1500zł.
stefan_25
Świeżak
Posty: 17
Rejestracja: 2 mar 2012, o 14:20
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0

Re: Klimatronik w corsie

Post autor: stefan_25 »

Witam.
Wszystkie radia NCDR i NCDC pracują na CAN z powodu szybkości działania i ilości danych.
Szyna I2C również jest stosowana w radiach opla ale w tych tańszych i mniej mogących, RDS , CD , Kasetka.
Niema sensu się rozpisywać o protokołach na temat CAN czy I2C poco komu to wiedzieć ?
Chyba że się chce zamontować coś takiego jak ja.

Panowie na litość boską tutaj nie wiem co odpisać odnośnie pierścienia immobilizera.
Logiczne jest to że w pętli niema nic zapisane tylko w układzie do niej podłączonym, naprawdę czy trzeba
"jak dziecku paluszkiem pokazać" ? :)
I żeby nie brało dosłownie słów bo logiczym jest to iż jest tam jakaś pamięć. Co widać zresztą na
załączonym obrazku wyżej, niema tam cewko-magnesów i sterownik nie mierzy impedancji
między magnesami. Transponder nie zmienia impedancji czy bóg wie co jeszcze wymyślicie tylko
wysyła kod który jest w nim zapisany.

Klimatronik z CC nie potrzebuje do pracy BCM ??
A to czego wymaga ciężko by było wy-emulować.

Nie przechwalam się inteligencją ale teraz już stwierdzam fakty że pokazujemy paluszkiem na obrazkach :)

Rapsberry do Corsy ? :) Bajka :)

To co kolega jacek.wilczek pokazał na zdjęciu zdaje się jakaś firma z Francji produkowała choć mogę się
mylić ,będąc posiadaniu Calibry to było moje marzenie mieć takie coś.
Piękna sprawa i do tego dedykowana wraz z kompletem sterowników do danego modelu.
Tak,tak do danego modelu samochodu dlatego że oni produkowali również do innych marek sterowniki.
ODPOWIEDZ

Wróć do „Układ Elektryczny”