TUNING: silnik

Wszystkie informacje o silnikach benzynowych i diesla montowanych w Corsie B.
- beny -
Nowy
Posty: 332
Rejestracja: 14 cze 2002, o 12:56
Lokalizacja: Ślonsk
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

TUNING: silnik

Post autor: - beny - »

Jak rozwiązać problem zwiększenia ilości paliwa... wystarczy zmienić pomkę na wydajniejszą (czy 1.4 ma wydajniejszą pomkę od 1.2 i czy można do 1.2 wsadzić tą z 1.4) albo czy istnieje możliwość wmontowania dodatkowego wtryskiwacza sterowanego równolegle do oryginalnego (będzie pewnie problem jak silnik jest zimny bo korzysta wtedy z mapy a nie z sondy, ale gdyby zastosować wyłącznik póki sonda nie osiągnie temperatury roboczej), a może wystarczy tylko wydajniejszy wtryskiwacz??? co Wy na to... śmigać mi tu miszcze z Waszymi przemyśleniami, of course w formie gotowych i przetestowanych rozwiązań :-D

/w silnikach SPI wystarczy wsadzić większy wtryskiwacz, kolejność pod względem wydajności : 1.2/1.3 -> 1.4 -> 1.6 -> 1.8
pasują zamiennie a ostatni z nich potrafi naprawdę sporo podlać. Wymiana pompy na nie wiele się zda ponieważ w układzie wtryskowym jest regulator ciśnienia paliwa ustawiony na 0,75 bar tak jak pisał Adam

fotograf
Beny CTM #081
- beny -
Nowy
Posty: 332
Rejestracja: 14 cze 2002, o 12:56
Lokalizacja: Ślonsk
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: - beny - »

Och pooh'u nabijasz sobie posty czy próbujesz pomóc :oko: (to oczywiście żart... nie mam zamiaru robić sobie wroga z moderatora :-D - na pewnych stanowiskach jest się nietykalnym). Proszę o więcej konkretów... wydajniejsza pomka - jaka to jest wydajniejsza pomka... z dużego fiata czy z jakiegoś opelka 2.0??? Pytanie może i nie było konkretne ale odpowiedzi to się spodziewałem precyzyjnej :)
Sprecyzuje troche... gdybym tak myślał o jakimś soft turbo do silniczka 1.2i i nie zamierzał bulić 8k zeta Grabowskiemu za to, to jak mógłbym rozwiązać problem zwiększenia dawki paliwa przy ciśnieniu doładowania około 0,3bar (bo jak mniemam seryjny wtryskiwacz nie podoła). Grabowski stosuje dodatkowy wtryskiwacz wraz z czujnikiem ciśnieniowym sprzężonym ze sterownikiem nie ingerując w ECU. Nie wspomina nic o pompie paliwa co mogłoby oznaczać, że pompka wydoli??? Ale tego nie wiem więc się pytam Was... bo przecie wiecie... nie??? :-D :-D :-D
Beny CTM #081
Awatar użytkownika
AdamXXL
Post Mistrz
Posty: 2554
Rejestracja: 24 kwie 2001, o 02:00
Lokalizacja: Bolesławiec
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: AdamXXL »

ciśnienie do wrtysku w 8v to 0,76 a z powrotem 0,3. Przy wtrysku jest możliwość regulacji ciśnienia, jak wielka.. tego jeszcze nie wiem :D
Awatar użytkownika
wow
Post Mistrz
Posty: 2636
Rejestracja: 22 sty 2002, o 00:00
Lokalizacja: Skądinąd
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: wow »

pompek mozna uzywac zamiennie... roznia sie obudowa pozwalajaca na montaz w baku natomiast sam wkladzik jest podobny i mozna je latwo zmieniac, np. przy konwersji na c20xe czy przy montazu turbo - to, ze grabowski o tym nie wspomina nie znaczy ze pompy nie trzeba zmieniac... przykladem jest bialy 106 na turbinie, ktory miewal gazy wylotowe w teperaturze 1100 stopni, co bylo efektem zubozenia od niewydolnej pompy paliwa. 1,2 i 1,4 maja ta sama pompke, lepszy wydatek maja pompki od 1,4 16v, 16 16v, itp. ale samo zastosowanie wydajniejszej pompy w seryjnym ukladzie za wiele nie da, bo jest ogranicznik cisnienia paliwa w ukladzie - taki zaworek. dopiero gdy jest rezerwa mocy pompy to mozna ja uwolnic dodatkowym wtryskiwaczem - tak robi grabowski w turbach i stad brane jest paliwo przy mokrym nitro. ja zrobilbym tak, ze dolozylbym dodatkowy wtryskiwacz i wysterowal go za pomoca modulu mocy unichip'a - inaczej obawiam sie, ze precyzyjnie tego nie ustawisz... we wspomnianym pug'u nawet po wymianie pompy nie udalo sie ustawic dawek paliwa precyzyjnie, aby to dobrze jezdzilo... dopiero unichip pomogl. mozna sprobowac przepuscic wiecej przez seryjne wtryski - wydluzajac czas wtrysku czy zamykajac odplyw beznynki czy przy tym samym czasie wtrysku podniesc cisnienie, ale to wydaje mi sie trudne...
c20rsa, czlowieku meeen!
- beny -
Nowy
Posty: 332
Rejestracja: 14 cze 2002, o 12:56
Lokalizacja: Ślonsk
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: - beny - »

Wow: No tak rzeczywiście, już na papierze wygląda to skomplikowanie a co dopiero w praktyce. Idać z kolei w innym kierunku... C12NZ i C14NZ mają chyba takie same kolektory, a 1.4 musi mieć wydajniejszy układ zasilania paliwem... gdzie tkwi więc różnica??? pomka to już wiem, czy więc więcej paliwa w tym silniku to większe ciśnienie (inny ogranicznik) i wydajniejszy wtryskiwacz, a może dłuższe czasy wtrysku... a może coś jeszcze innego... wowik oświecisz mnie jeszcze?
Beny CTM #081
Awatar użytkownika
wow
Post Mistrz
Posty: 2636
Rejestracja: 22 sty 2002, o 00:00
Lokalizacja: Skądinąd
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: wow »

1. pompka ta sama
2. uklad wtryskowy ten sam
3. cisnienie wtrysku to samo we wszystkich 8v na mono-wtrysku
4. no doubt - inny czas wtrysku, a tym steruje komputerek.
/5. Wydajniejszy wtryskwiacz/ fotograf
tak rozumuje ja...
c20rsa, czlowieku meeen!
Awatar użytkownika
wow
Post Mistrz
Posty: 2636
Rejestracja: 22 sty 2002, o 00:00
Lokalizacja: Skądinąd
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: wow »

jeszcze jedna podpowiedz do malo wydajnej pomki - czasem jest tak, ze mozna w niewielkim stopniu podniesc jej wydatek jesli pociagnie sie odpowiednio grube przewody bezposrednio od akumulatora do pompy - w taki sposob jak zasila sie wzmacniacze... zasilenie oczywiscie przez przekaznik, zeby pompka nie chodzila caly czas...
c20rsa, czlowieku meeen!
- beny -
Nowy
Posty: 332
Rejestracja: 14 cze 2002, o 12:56
Lokalizacja: Ślonsk
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: - beny - »

No to jeśli tak i w dodatku nie zaprzeczyłeś mojemu stwierdzeniu, że kolektory C12 i C14 są takie same to wystarczy poszukać kolektora 1.4 na wielowtrysku, podmienić wraz z komputerkiem i gra... paliwka pod dostatkiem... czy też pominąłem jakąś istotną kwestię...

Co do grubszych kabelków to nie podejrzewałbym chłopaków z opelka coby dawali za cienki przewody... istniałoby zbyt duże ryzyko przegrzania a to mi jakoś do opla nie pasi... przyrost rzędu setnych procenta najwyżej (hestem elektronik z wykształcenia więc cós tu mogem powiedzieć).
Beny CTM #081
- beny -
Nowy
Posty: 332
Rejestracja: 14 cze 2002, o 12:56
Lokalizacja: Ślonsk
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: - beny - »

A jeszcze mi wpadło do głowy teraz, że skoro jak twierdzisz układ wtryskowy C12 i C14 są takie same i ilośc paliwa zależy tylko od czasu wtrysku to ECU 1.2 również może wydłużyć czas wtrysku aby obsłużyć powietrze jakby to było 1.4. Czyli dokonując obliczeń różnicy objętości cylindrów można bezpiecznie doładować 0,15bar - mamy wtedy taką samą ilość powietrza jak w 1.4. Pytanie... czy mamy jeszcze większy zapas???
No i problem jeszcze z obsługą wtryskiwacza przy zimnej sondzie - mapy pisane są dla 1.2, ale z drugiej strony dawka jest zwiększona ze względu na zimny silnik czyli teoretycznie powinno styknąć.
Abstrahując... pamięć w C12Nz jest z tego co wiem nieprogramowalna... pozostaje więc box??? Coś Ci o tym wiadomo?
Beny CTM #081
Awatar użytkownika
wow
Post Mistrz
Posty: 2636
Rejestracja: 22 sty 2002, o 00:00
Lokalizacja: Skądinąd
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: wow »

no wiec tak - po kolei... numer z kablami do pompki paliwa wystapil w mitsu eclipse i dalo sie tam zauwazyc wiekszy wydatek... czy mitsu robi tandete... nie sadze... wiec to samo moze byc w oplu... ale nie musi...

co do kolektorow - istotna roznica!!! c14 i c12 ale NZ maja ten sam kolektor, c14se... a zdaje sie do niego pijesz mowiac o wielopunkcie ma zdecydowanie inny kolektor i glowica tez jest inna. poza tym co to da jesli zalozysz do 1,2 spi komputer od 1,4 spi... bedziesz mial wiecej paliwa... co nie oznacza, ze bedziesz lepiej jezdzil... a do turbo gdy zdecydowanie wiecej bedziesz tloczyl powietrza niz te 0,2 litra na cykl to i tak bedzie malo... te 0,15 bar ktore obliczyles to malutko... bez dlubania w komputerze sie nie obejdzie...

jak wspomniales... mozna dlubnac program w 1,2 zeby zoptymalizowac dawki paliwa, ale sa granice techniczne wynikajace z konstrukcji wtryskiwacza... a tej granicy nie znam... moze gdyby miec dostep do specyfikacji urzadzenia wtryskowego to cos daloby sie teoretycznie sprawdzic... ale nie mamy, poza tym robi sie dla mnie za gleboka woda...

na tym co robia z mapa dla zimnego silnika sie nie znam... unichip, afair nie wplywa na komputer dopoki silnik jest zimny.... oryginalny sterownik wtedy steruje kompem... nie wiem... troche to rzezba....

box do wolnossacej benzyny??? nieeee.... to, ze pamiec jest nieprogramowalna nie oznacza, ze nie mozna jej modyfikowac.... wyjmujesz uklad z podstawki lub wylutowujesz i wstawiasz nowy, a oryginal olewasz.... nie ma mozliwosci, ze nie da sie zmienic programu... a przepraszam sa... ;)

1. srubki na obudowie ecu ktore fabrycznie zakrecone juz nie daja sie odkrecic - ukrecaja im lby czy cos takiego... jest afair tak w volvo...
2. sumy kontrolne, ktore z reguly szybko sa lamane...

ale nie jestem znawca w tym temacie... okee... lece odebrac samochod od lakiernika... btw: znalazlem glowice, ale nie ma wiazki bu :(
c20rsa, czlowieku meeen!
- beny -
Nowy
Posty: 332
Rejestracja: 14 cze 2002, o 12:56
Lokalizacja: Ślonsk
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: - beny - »

Wow: Co do kolektorów 1.2 i 1.4 NZ to miałem na myśli, że skoro zbudowane są z tych samych elementów to silnik 1.2 ma pewien zapas ilości wtryskiwanego paliwa - nawet bez zmiany ECU powinien dać go więcej podpierając się wskazaniami sondy. Problem tylko zanim sonda się nie rozgrzeje.
Z tego co mi wiadomo stopień sprężania w silniku C1.2NZ wynosi 10,2:1 więc sporo. Bezpieczne doładowanie nie powinno wtedy przekraczać 0,4-0,5bar co jest wartością jak dla turbo niewielką. Tak więc zapotrzebowanie na paliwko również nie wzrośnie zbyt dużo i być może faktycznie wystarczy zwiększenie ciśnienia przed wtryskiwaczem.
Co do boxa, o którym wspomniałem apropos modyfikacji ECU to podpierałem się ofertą V-TECH-u... stoi tam napisane Corsa 1.2l - Red Box... jest to w pełni samodzielny komputerek przejmujący rolę ECU.

/ stopień sprężania C12NZ wynosi 9,1:1 a C14NZ 9,4:1
fotograf
Beny CTM #081
Awatar użytkownika
AdamXXL
Post Mistrz
Posty: 2554
Rejestracja: 24 kwie 2001, o 02:00
Lokalizacja: Bolesławiec
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: AdamXXL »

ostatnio znalazłem = kąt przylgi 92st.
Jedrus
Swój
Posty: 545
Rejestracja: 27 sie 2002, o 13:20
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: Jedrus »

A ja zmierzyłem nareszcie średnicę rur kolektora by Lexmaul - zewnętrzna średnica rury to 35 mm.
Łódź wikingów i taczanka (ale Opel i też czarny) :)
CTM#119
- beny -
Nowy
Posty: 332
Rejestracja: 14 cze 2002, o 12:56
Lokalizacja: Ślonsk
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: - beny - »

Senks Jedrus... 35 po zewn. to bedzie pewnie rurka 32 x 1,5mm. A czy po łaczeniu srednice sa takie same??? Zagladales tam czy zmierzyles tylko przy glowicy?
Beny CTM #081
Jedrus
Swój
Posty: 545
Rejestracja: 27 sie 2002, o 13:20
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: Jedrus »

Nie no do dołu są takie same. Nie miałem na czym podnieść więc muszę jeszcze zajrzeć pod spód ale nie wydaję mi się żeby była inna
Łódź wikingów i taczanka (ale Opel i też czarny) :)
CTM#119
- beny -
Nowy
Posty: 332
Rejestracja: 14 cze 2002, o 12:56
Lokalizacja: Ślonsk
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: - beny - »

Znaczy pierwsze polaczenie to pewnie jest tej samej srednicy bo cylindry daja na przemian, ale wyjscie to musowo jest wieksze... mysle, ze cos kolo 55 zewn. (52 x 1,5)... jak juz bedziesz pod autkiem to looknij jeszcze odleglosc do pierwszej puszki rozpreznej (od ostatniego polaczenia rurek w kolektorze).
Beny CTM #081
- beny -
Nowy
Posty: 332
Rejestracja: 14 cze 2002, o 12:56
Lokalizacja: Ślonsk
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: - beny - »

Budzimy temat tuningu silnika, no i przy okazji budzimy chyba przysypiające ostatnio forum.
Niniejszym zarzucam więc pytanie dotyczące przyspieszania kąta wyprzedzenia zapłonu... a konkretnie, w moim przypadku (silnik C12NZ '93) chodzi o kostkę sterującą tymże kątem. Seryjnie jest to kostka na paliwo 91/95 oktanów. Czy jak włożę 95/98 to bedzie działać?
Inna sprawa przy przyspieszaniu zapłonu to oczywiście niebezpieczeństwo wystąpienia spalania stukowego. Czy te silniczki miały czujnik spalania stukowego? Jeśli tak to czy w przypadku ustawienia kąta na paliwo 98 i zalaniu 95 przy wystąpieniu stuków potrafiły opóźnić zapłon?
Of course jak siedzimy w tym temacie to podawajcie dane również innych silników, nie tylko C12NZ... przyda się reszcie szlachty :oko:
Beny CTM #081
Awatar użytkownika
wow
Post Mistrz
Posty: 2636
Rejestracja: 22 sty 2002, o 00:00
Lokalizacja: Skądinąd
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: wow »

a wiec tak... wszystkie silniki (nz, nv) bez statycznych modulow zaplonowych (z konwencjonalnym rozdzialem zaplonu) nie mialy czujnikow spalania stukowego - stad jest kostka do wybrania rodzaju paliwa - w silnikach se, sz, xe czujniki te juz sa wiec ecu sam wyprzedza zaplon zgodnie z zapisanymi w pamieci mapami jesli zalejemy lepsze paliwo. jesli przelaczysz w kostce na wyzsza liczbe oktanowa a trafi Ci sie kiepskie paliwo to niestetu ecu nie zostanie na biezaco zweryfikowany kat wyprzedzenia zaplonu i moze Ci detenowac - najgorsze jest to, ze gdy juz slyszysz ze grzechocza zawory, itp. to juz jest za pozno... to znaczy ze strasznie wali...

/ silniki C14/16SE nie mają czujnika stuku - posiadają ręczny korektor oktanowy PB 95/98 reszta jak wyżej :oko:
fotograf
c20rsa, czlowieku meeen!
Awatar użytkownika
wow
Post Mistrz
Posty: 2636
Rejestracja: 22 sty 2002, o 00:00
Lokalizacja: Skądinąd
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: wow »

no a tym razem ociagalem sie z odpowiedzia ;) - nie mialem netu przez weekend... tak jakos wyszlo :( wiec tak...

najbezpieczniejsze sa uklady ze statycznym modulem zaplonowym i z czujnikiem spalania stukowego, ktore same sie dostosowuja, ale mozna poeksperymentowac w kazdym... ja to widze tak... ta kostka to prawdopodobnie jakis rezystorek, albo kondensator... cos takiego, ktory powoduje powstanie jakiegos opoznienia w podaniu napiecia na swieczke przez rozdzielacz... jesli by zmienic to tak, by zaplon delikatnie zaostrzyc to pewnie dzialaloby to okee... ale tak naprawde to nie wiem jak to dziala :( jakos nie czuje sie mocny w tych silniczkach, bo nie czytalem o nich za duzo, a u siebie mam wlasnie statyczny modul. nie wiem jakie wartosci powinien miec taki rezystorek czy kondenstator... ale mechanicy przyspieszaja zaplon, wiec przypuszczam ze ta wiedza jest dostepna ;)
c20rsa, czlowieku meeen!
Feliks
Nowy
Posty: 418
Rejestracja: 10 sie 2002, o 12:01
Lokalizacja: Knurów
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0

Post autor: Feliks »

co do przyspieszenia zaplonu i lpg co poruszalem w jednym z topiców to dowiedzialem sie ze zamiast zabawy z tą kostką jest cos takiego jak wariator przyspiesza on zaplon i wten sposób osiągi się polepszają na lpg ale nie wiem czy dziala on takze podczas jazdy na benzynie tzn.czy nie wraca z zaplonem do poprzedniego ustawienia ale pewnie dalo by się z tym coś pokombinować
WoDzU
Nowy
Posty: 108
Rejestracja: 14 cze 2002, o 11:49
Lokalizacja: Szczecin
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: WoDzU »

UKLAD WYDECHOWY - Co myslicie o wymianie kolektora i rur ukladu wydechowego na kolektor 4-2-1 zrobiony ze stali nierdzewnej i rury z tejze stali?

Chodzi mi o to, czy efekt bedzie wart kosztow poniesionych? Wymiania kolektora zawsze ma wplyw na charakterystyke pracy silnika, a slyszalem, ze rury tez.

Czekam na info
WoDzU
Nowy
Posty: 108
Rejestracja: 14 cze 2002, o 11:49
Lokalizacja: Szczecin
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: WoDzU »

[LAME] A co dzieki takiej obrobce zyska moje skromne 1,4 8V? No i czy zywotnosc silnika nie skroci sie zbytnio?
Kajman
Bez listowiec ;-)
Posty: 9
Rejestracja: 5 lip 2001, o 02:00
Lokalizacja: Bydgoszcz
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: Kajman »

Zyskasz moc i moment,zywotnosc sie nie zmienia.
"Nysa" powered by
Sony CDX-M1000TF, Micro Precision 5.28 MKII, FOCAL 6K2 + K2P 165 KBE, Audio System F4-260,
MbQuart Reference RAA1000, Lanzar Opti 1232D. Dietz 21000.
fabryk
Nowy
Posty: 181
Rejestracja: 17 mar 2003, o 20:19
Lokalizacja: Warszafka
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: fabryk »

Witam!laickie pytanie mam do paru z Was:

1.to gdzie w wawie i okolicach zrobic to planowanie glowicy i polerke kanalow-w cenie do 800zl???
2.Ile trwa taka zabawa-dzien dwa moze wiecej???
3.Czy glowica o ktorej pisze WoW pasuje to silniczka 1.2 16v???
4.Od czego dobrze jest zaczac tuning silnika nie majac zbyt wypchanego portwela???
5.I co najwiecej mocy daje???(wymiana silnika nie wchodzi w gre)


Pozdrawiam

/ ad 3. nie pasuje
fotograf
fabryk CTM#194 powered by Bariera Dzwieku
Awatar użytkownika
Szwagier
Weteran
Posty: 1053
Rejestracja: 15 lis 2002, o 09:13
Lokalizacja: Białystok
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: Szwagier »

1.Nie wiem ,nie jestem z Wawy
2.Taka zabawa powinna zajac nie wiecej niz dwa dni
3.Zapytaj Wowa on na pewno bedzie wiedzial
4.Wlasnie od obrobki glowicy z wymiana walka rozrzadu
5.Najwiecej turbo ale to duzo kosztuje 8-9tys zl
Obrazek
Corsa odeszla...jak ja mowie zmienila miejsce zamieszkania
Zaibel
Nowy
Posty: 109
Rejestracja: 21 maja 2003, o 13:52
Lokalizacja: Grodzisk Maz.
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: Zaibel »

Dziendobry... jako ze zawitałem po raz pierwszy do tej czesci forum....

i chcialem prosic o rade /jako ze o silniakch pojecia zielonego nie mam... no nie liczac ogara 200 ktorego dla sportu rozkladalem i skladalem do czesci pierwszych ;]... ale bez obrazy dla ogara... 50ccm nie zalicza sie do silnikow.../ ....

od czego mam zaczac... potrzebuje wyrysowac sobie jakis konkretny plan ulepszenia mojego silnika. .a wlasciwie /jak mi sie wydaje/ na dobry pooczatek doprowadzenia go do stanu idealnego ;) ..

bede bardzo dzwieczny.. jak ktos kto wie o tym choc odrobine wiecej niz ja... podsuni jakas koncepcje dzialania.. i podpowie co i jak pokolei sprawdzac... itd.

rozumiem, ze niezbedne beda dokladne dane co do mojego silniczka...

wiec moja corsiawke ciaga 1.6 GSi ...

mysle, ze z wasza pomoca uda mi sie cos jeszcze z tego silniczka wyciagnac.. i przedewsystkim.. / to na czym mi najbardziej zalezy/ przedluzyc jego zywot ;]

tak wiec oczekuje na odpowiedzi... wszystko co zrobie uwiecznie na zdieciach i umieszcze tutaj.. mysle, ze moze sie to komus przydac ;]

Pozdrawiam all.. i z gory dzieki... :grin:
Awatar użytkownika
Szwagier
Weteran
Posty: 1053
Rejestracja: 15 lis 2002, o 09:13
Lokalizacja: Białystok
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: Szwagier »

Zrob kapitalny remont silnika i GT np u Chojnackiego czy Grabowskiego,juz bedziesz mial przyrost mocy w granicach 10-15 %.
Potem do wyboru:albo turbina albo kolejne przerobki glowicy (walek,itp) po ktorych nie bedzie zalecany pozniej montaz turbiny.No i kompletny wydech do tego.
Obrazek
Corsa odeszla...jak ja mowie zmienila miejsce zamieszkania
elo.
Świeżak
Posty: 10
Rejestracja: 11 wrz 2003, o 15:09
Lokalizacja: Wrocław
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: elo. »

tak myślę czy by nie zapodac monowtrysu od c16nz do corsiawki mojej żony c12nz - ponoć większa gardziel jest :)
będzie jakaś poprawa dynamiki bez wymiany kompa ??

/ można to z powodzeniem zrobić, należy jedynie powiększyć średnicę głównej gardzieli kolektora ssącego, więcej o tym zabiegu tutaj :
viewtopic.php?f=47&t=62295&start=0
fotograf
Kadett Tuning Klub http://www.ktk.pl #30
ThomasTsT
Nowy
Posty: 438
Rejestracja: 12 cze 2004, o 13:44
Lokalizacja: Łodz
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: ThomasTsT »

A moze ktos ma jakies domowe sposoby na podniesienie mocy??... ja z ojcem prowadzimy taki malutki rodzinny warsztacik.... i mam troche mozliwosci.... tokarki frezarki itp.... od czego mozna by zalozyc zawory do głowicy z 12nv??/ i jaki tam moge załozyc wałek??? i ile moge splanowac ta głowice?? spasowanie kolektorow duzo da???
Awatar użytkownika
AdamXXL
Post Mistrz
Posty: 2554
Rejestracja: 24 kwie 2001, o 02:00
Lokalizacja: Bolesławiec
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: AdamXXL »

wpakuje to tu .. z biuletynu Perfect Power na wrzesień-październik niestety nie podali o jaki dokładnie silnik chodzi.

Cam Airfilter and SMT6 on Opel Corsa 1400
A youngster came in to see us and wanted a “budget” conversion done on his car as his funds were somewhat limited. We fitted a 272 degree cam with vernier wheel, K&N airfilter getting cold air only, and an SMT6 to map the ECU to suit the changes. The results were beyond expectation: power was up 18% at 6000rpm and at no stage did it drop below standard, even at low rpm. The vernier gear proved it’s worth as it was necessary to move away from the standard timing marks to get best results and the torque gain was an impressive 22% between 3000 and 5000 rpm. The car feels good on the road and is very responsive. As yet we have had no feedback from the owner on fuel consumption. We did an exercise to see how much improvement we could get from the SMT6, by bridgingit out and doing a dyno run.
All in all the chip gave about 12% gain in power and 15% in torque, showing that it essential to remap to suit the other mods to realize the full potential. By Rod Matheson Alpine Developments (+27) 011 – 792 - 5300

ale raczej więcej dobrego zdziałał wałek niż sam SMT
Obrazek.. Wybierz sobie cel, a potem idź... idź pod prąd
ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”