Modyfikacje silnika 8v i 16v - Kompendium - BĘDĄ poprawki

Wszystkie informacje o silnikach benzynowych i diesla montowanych w Corsie B.
Awatar użytkownika
Pit_Bull89
Świeżak
Posty: 96
Rejestracja: 7 sie 2010, o 01:51
Lokalizacja: Gliwice
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Re: Modyfikacje silnika 8v i 16v - Kompendium - BĘDĄ poprawk

Post autor: Pit_Bull89 »

Po przeczytaniu całego tematu moje wnioski by zwiększyć moc w silniku C14NZ wystarczy zmienić kolektory ssący z wydechowym z kadetta 1.6 ? (pasują bez przerabiania?) wtrysk z przepustnicą też z 1.6 8V ?? Jaki wtedy wałek zastosować z 1.3 ??
Awatar użytkownika
!rafi
Nowy
Posty: 366
Rejestracja: 30 lis 2008, o 16:50
Imię: Rafał
Lokalizacja: Elbląg
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 5 razy

Re: Modyfikacje silnika 8v i 16v - Kompendium - BĘDĄ poprawk

Post autor: !rafi »

Wałek z 13s, a poza tym podnoszenie mocy w spi, to jak grzebanie w gównie.
Awatar użytkownika
Pit_Bull89
Świeżak
Posty: 96
Rejestracja: 7 sie 2010, o 01:51
Lokalizacja: Gliwice
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Re: Modyfikacje silnika 8v i 16v - Kompendium - BĘDĄ poprawk

Post autor: Pit_Bull89 »

!rafi pisze:Wałek z 13s, a poza tym podnoszenie mocy w spi, to jak grzebanie w gównie.
Dlaczego tak sądzisz ?? czy te modyfikacje co wypisałem dadzą aby dynamikę wiekszą silnika ?? Kolektory z kadetta 1.6 8V Pasują bez przerabiania ?? Jak ze spalaniem po tych modach ? :grin: I czy musza być to cześci od kadetta czy może byc astra 1.6 8v?
Awatar użytkownika
!rafi
Nowy
Posty: 366
Rejestracja: 30 lis 2008, o 16:50
Imię: Rafał
Lokalizacja: Elbląg
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 5 razy

Re: Modyfikacje silnika 8v i 16v - Kompendium - BĘDĄ poprawk

Post autor: !rafi »

Jak Cie interesuje spalanie to nie bierz się za mody. Zrób konwersje na c14se czyli 1,4 MPI i będziesz miał 82 kuce(zmiana kompa,głowicy,kolektor dolotowego i wiązki). A najtaniej wyjdzie wsadzić 1,6, sprzedać ten motor co masz i będziesz miał 100 kucy.

Tak jak pisałem wcześniej, modyfikacje twojego silnika to grzebanie w gównie, wydać można kupę kasy, a efekt będzie znikomy. Zostaje Ci swap na większy motor, a pojemność wg uznania :)
yosh
Nowy
Posty: 425
Rejestracja: 12 sty 2011, o 23:37
Imię: yosh
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 12 razy
Kontakt:

Re: Modyfikacje silnika 8v i 16v - Kompendium - BĘDĄ poprawk

Post autor: yosh »

!rafi pisze:A najtaniej wyjdzie wsadzić 1,6, sprzedać ten motor co masz i będziesz miał 100 kucy.
Przy założeniu że będzie to 1,6 na wielopunkcie , 1,6 mono miał 75 hp :oko:
Awatar użytkownika
Pit_Bull89
Świeżak
Posty: 96
Rejestracja: 7 sie 2010, o 01:51
Lokalizacja: Gliwice
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Re: Modyfikacje silnika 8v i 16v - Kompendium - BĘDĄ poprawk

Post autor: Pit_Bull89 »

!rafi pisze:Jak Cie interesuje spalanie to nie bierz się za mody. Zrób konwersje na c14se czyli 1,4 MPI i będziesz miał 82 kuce(zmiana kompa,głowicy,kolektor dolotowego i wiązki). A najtaniej wyjdzie wsadzić 1,6, sprzedać ten motor co masz i będziesz miał 100 kucy.

Tak jak pisałem wcześniej, modyfikacje twojego silnika to grzebanie w gównie, wydać można kupę kasy, a efekt będzie znikomy. Zostaje Ci swap na większy motor, a pojemność wg uznania :)
Kolego ale taka moc nie jest mi potrzebna chce tylko zrobic bardziej dynamiczny silnik. Dlatego pytalem czy kolektory pasuja i czy da cos ?
czerwo
Swój
Posty: 566
Rejestracja: 5 lis 2011, o 22:39
Imię: Robert
Lokalizacja: Kielce
Podziękował;: 19 razy
Otrzymał podziękowań: 6 razy

Re: Modyfikacje silnika 8v i 16v - Kompendium - BĘDĄ poprawk

Post autor: czerwo »

Pit_Bull89 pisze:Kolego ale taka moc nie jest mi potrzebna chce tylko zrobic bardziej dynamiczny silnik.
Też tak myślałem swap'ując na C14SE, apetyt rośnie w miarę jedzenia, więc lepiej od razu podjąć odpowiednią decyzję, bo po co ponosić potem koszty po raz drugi. Uważam podobnie jak rafi, że nie ma sensu modzić C14NZ, lepiej przerobić na wielopunkt albo pokusić się o C16SE, ew. jakąś szesnastkę.

Pozdrawiam, Robert
michalzel
Świeżak
Posty: 87
Rejestracja: 6 sty 2012, o 14:17
Imię: Michał
Lokalizacja: Wrocław
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0

Re: Modyfikacje silnika 8v i 16v - Kompendium - BĘDĄ poprawk

Post autor: michalzel »

Ja mialem C14NZ i chcialem cos w nim porobic ale stwierdzilem ze to strata kasy a i tak wiekszej mocy nie uzyskam, wiec robi sie 2.0 i na dniach bedzie smigac:) lepiej zainwestowac w cos konkretnego niz wyrzucac kase w bloto;]
Awatar użytkownika
Porszak
Support Team Leader
Support Team Leader
Posty: 5671
Rejestracja: 30 lis 2003, o 22:27
Imię: Marcin
Lokalizacja: EBE-Bełchatów
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 4 razy
Kontakt:

Re: Modyfikacje silnika 8v i 16v - Kompendium - BĘDĄ poprawk

Post autor: Porszak »

bardziej dynamiczny bedzie wlasnie taki majacy 20KM wiecej, na tych gratach z kadeta zyskasz kilka KM, zawsze jednak mozesz wlożyć "silnik z kadeta" np c20xe, albo c20ne. a jak bardzo chcesz tuningować to posadz sobie na swoj silnik glowice od 1.6 16v, dorzuć tloki od 1.6 16 i wiazke z kompem, ewentualnie ktoś Ci to bedzie musiał wystroić, ale takie mody nie kosztuja 150pln jak graty z kadzia....
Obrazek
C16XE stage 0.5 158KM/195Nm
stage 0.75 :) 176KM/187Nm
Kozer
Świeżak
Posty: 33
Rejestracja: 25 kwie 2013, o 20:09
Imię: Bartosz
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 1 raz

Re: Modyfikacje silnika 8v i 16v - Kompendium - BĘDĄ poprawk

Post autor: Kozer »

Nie wiem, czy dobrze trafiłem z pytaniem, ale jest związany bardzo z tymi postami. Tak więc. Czy głowiczka, ta z wałkiem od 1.4, podejdzie bez problemu do 1.2, czy sam wałek wsadzić i pasuje bez żadnego przerabiania, prosiłbym o jakąś radę. :zakrecony:
szymi870
Nowy
Posty: 238
Rejestracja: 2 lis 2008, o 10:48
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 2 razy

Re: Modyfikacje silnika 8v i 16v - Kompendium - BĘDĄ poprawk

Post autor: szymi870 »

Pasuje zarówno głowiczka z wałkiem jak i sam wałek :D
Kozer
Świeżak
Posty: 33
Rejestracja: 25 kwie 2013, o 20:09
Imię: Bartosz
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 1 raz

Re: Modyfikacje silnika 8v i 16v - Kompendium - BĘDĄ poprawk

Post autor: Kozer »

Ok. Dzięki wielkie, będę walczył z tym, może dynamiki coś dostanie :)
Awatar użytkownika
kasmarkos
Nowy
Posty: 279
Rejestracja: 22 maja 2011, o 15:01
Imię: Marcin
Lokalizacja: Orzysz
Podziękował;: 1 raz
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Re: Modyfikacje silnika 8v i 16v - Kompendium - BĘDĄ poprawk

Post autor: kasmarkos »

Panowie powiedzcie mi prosze ktore beda lepsze i czy wogole one sie nadaja??
http://allegro.pl/1-6-1-4-16v-ecotec-op ... 24546.html
http://allegro.pl/sportowe-walki-rozrza ... 61043.html
Awatar użytkownika
Porszak
Support Team Leader
Support Team Leader
Posty: 5671
Rejestracja: 30 lis 2003, o 22:27
Imię: Marcin
Lokalizacja: EBE-Bełchatów
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 4 razy
Kontakt:

Re: Modyfikacje silnika 8v i 16v - Kompendium - BĘDĄ poprawk

Post autor: Porszak »

dla mnie obie opcje sa slabe bo jak dobrze poszukasz to trafisz za ta cene markowe uzywki, ktorcyh producent coś deklaruje, a tutaj nikt nic nie deklaruje. wiekszośc aftermarketowych wałkow jest symetryczna, a jesli sie roznia to nie o 30st. tylko max 15.
te drugie to uż wogóle nie wiem czy sie od serii róznia bo jelsi dobrz epamietam to seria ma 245st tylko podawane bez luzu czyli moze te mierzac bez luzu mialy by 255(najlepiej zadzwonić zpaytać), a 8.8mm to jest seryjny wznios :lol: . ten pierwszy link troche lepszy, ale nie wiele bo jak silnik ma zachowac kulture pracy to daje sie wiekszy wznios zamiast duzego wypełnienia.
Obrazek
C16XE stage 0.5 158KM/195Nm
stage 0.75 :) 176KM/187Nm
Awatar użytkownika
kasmarkos
Nowy
Posty: 279
Rejestracja: 22 maja 2011, o 15:01
Imię: Marcin
Lokalizacja: Orzysz
Podziękował;: 1 raz
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Re: Modyfikacje silnika 8v i 16v - Kompendium - BĘDĄ poprawk

Post autor: kasmarkos »

OK dzieki za info. Czyli trzeba szukac dalej.
Awatar użytkownika
Porszak
Support Team Leader
Support Team Leader
Posty: 5671
Rejestracja: 30 lis 2003, o 22:27
Imię: Marcin
Lokalizacja: EBE-Bełchatów
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 4 razy
Kontakt:

Re: Modyfikacje silnika 8v i 16v - Kompendium - BĘDĄ poprawk

Post autor: Porszak »

ja by do swojego auta takich nie włożył, ludzie wkladaja rózne wynalazki i sa zadowoleni(moze nie maja porównania z dobrym produktem), ale moim zdaniem nie za ta kase, bo tak naprawde dokladasz 1000pln i masz markowy nowy produkt, o ktorym wiadomo, że sie nei wyciera i wiadomo jak działa bo mozna znaleźć info w necie, a tutaj nic nie wiesz. gdyby te walki kosztowały 400-500 i sam mogłbym dodatkowo wystroić pod nie auto czyli te 400-500 byłoby jedynym kosztem to może mogłbym spróbowac
Obrazek
C16XE stage 0.5 158KM/195Nm
stage 0.75 :) 176KM/187Nm
Gawryjol
Bez listowiec ;-)
Posty: 1
Rejestracja: 23 sty 2014, o 16:47
Imię: Mateusz
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0

Re: Modyfikacje silnika 8v i 16v - Kompendium - BĘDĄ poprawk

Post autor: Gawryjol »

Wlasnie takiego czegos potrzebowalem, tylko bardzo sie rozczarowalem, moje c14nz ma strasznego mula, na 2 ledwo sie do konca dokjrecilo a przy wyzszych buiegach nie ma sensu krecic powyzej 3,5 tys bo nie kreci jedzie juz, myslalem ze moze jakos da sie to odmulic, pomyslalem o mpi ale widze ze trzeba czapke cala przekladac, a czy nie ma jakiegos innego sposobu? jakis walek nie pasuje? przepustnica albo caly kolektor albo cos?
Awatar użytkownika
ja37
Support Team
Support Team
Posty: 2071
Rejestracja: 2 lut 2007, o 01:12
Imię: Grzesiek
Model auta: Astra H GTC
Silnik: Z20LEH
Lokalizacja: Łódź
Podziękował;: 3 razy
Otrzymał podziękowań: 25 razy

Re: Modyfikacje silnika 8v i 16v - Kompendium - BĘDĄ poprawk

Post autor: ja37 »

Gawryjol pisze: nie ma sensu krecic powyzej 3,5 tys bo nie kreci
Z gówna bata nie ukręcisz.
Wszelkie mody robi sie na silniku, który żyje, a nie umiera, jak Twój....
Może pomyśl najpierw, jak poprawić kondycję silnika, który masz.
To taki pierwszy punkt.
Awatar użytkownika
gtszudi
Nowy
Posty: 278
Rejestracja: 8 lut 2009, o 14:19
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 2 razy

Re: Modyfikacje silnika 8v i 16v - Kompendium - BĘDĄ poprawk

Post autor: gtszudi »

ja miałem C14NZ z walkiem 13s , przepustnica z c18nz , wydech z c16se , czapka splanowana o 0,5 mm , do tego komp był od c12nz bodajże , i jechalo to naprawdę fajnie.

na twoim miejscu szukałbym C16NZ na przekladke.
Mechanika Elektryka Kosmetyka Samochodowa Opel Renault SWAPy
Awatar użytkownika
d.m
Bez listowiec ;-)
Posty: 5
Rejestracja: 9 sty 2014, o 21:48
Imię: daniel
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0

Re: Modyfikacje silnika 8v i 16v - Kompendium - BĘDĄ poprawk

Post autor: d.m »

Witam,
serducho 20seh, + wałek 296st ,3 kąty na zaworach ,powiększone zawory ,obrobione kanały w głowicy, ,z nowymi hydrokompensatorami. Istnieje szansa aby zbliżyć się do serii w c20xe?
Awatar użytkownika
ja37
Support Team
Support Team
Posty: 2071
Rejestracja: 2 lut 2007, o 01:12
Imię: Grzesiek
Model auta: Astra H GTC
Silnik: Z20LEH
Lokalizacja: Łódź
Podziękował;: 3 razy
Otrzymał podziękowań: 25 razy

Re: Modyfikacje silnika 8v i 16v - Kompendium - BĘDĄ poprawk

Post autor: ja37 »

Bez strojenia?
Nie.
Awatar użytkownika
d.m
Bez listowiec ;-)
Posty: 5
Rejestracja: 9 sty 2014, o 21:48
Imię: daniel
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0

Re: Modyfikacje silnika 8v i 16v - Kompendium - BĘDĄ poprawk

Post autor: d.m »

Witam,
trafiłem na zdrowy c20ne i pytanka.
W co tutaj iść?
Zrobienie z niego seh-a (nie będę pisał co i jak ponieważ na forum jest wszystko)?
Czy kompresorek z merca albo któryś z serii G? Jakie dmuchnięcie wchodzi w grę na seryjnych gratach?
Awatar użytkownika
Porszak
Support Team Leader
Support Team Leader
Posty: 5671
Rejestracja: 30 lis 2003, o 22:27
Imię: Marcin
Lokalizacja: EBE-Bełchatów
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 4 razy
Kontakt:

Re: Modyfikacje silnika 8v i 16v - Kompendium - BĘDĄ poprawk

Post autor: Porszak »

wsadzić i jezdzić, wymienic tylko to co nie jest ingerencja w silnik czyli walek i kolektoy i po sprawie. jak dlubac to cos bardziej rozwojowego
Obrazek
C16XE stage 0.5 158KM/195Nm
stage 0.75 :) 176KM/187Nm
darco16v
Nowy
Posty: 191
Rejestracja: 24 lip 2014, o 09:22
Imię: Darek
Podziękował;: 1 raz
Otrzymał podziękowań: 3 razy

Re: Modyfikacje silnika 8v i 16v - Kompendium - BĘDĄ poprawk

Post autor: darco16v »

Uważam osobiście ,że dłubanie wolnossaka nie ma większego sensu. Chyba ze stajesz w klasie na ćwiartkę w tej samej pojemności. Widziałem gdzieś projekt ze ktoś zrobił z x16xe 182KM ale poszło w to wagon pieniedzy. No i KM urosły ale moment nadal jest słaby. Za takie pieniądze mozna śmiało miec już turbine i to z dwulitrówki . Rzeźbienie wolnossaka to sztuka dla sztuki.
Awatar użytkownika
Porszak
Support Team Leader
Support Team Leader
Posty: 5671
Rejestracja: 30 lis 2003, o 22:27
Imię: Marcin
Lokalizacja: EBE-Bełchatów
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 4 razy
Kontakt:

Re: Modyfikacje silnika 8v i 16v - Kompendium - BĘDĄ poprawk

Post autor: Porszak »

mam porownanie n/a 100KM/L i turbo w opc. ile razy wsiadam do mojej straej corsy to banana mam wiekszego. reakcja na gaz, dzwiek itd bez porownania, a opc odjezdza dopiero koncem 4 biegu.
spalanie w turbo wieksze, ale faktem jest ze za ta sama kase mocy w trubo bedzie znacznie wiecej
Obrazek
C16XE stage 0.5 158KM/195Nm
stage 0.75 :) 176KM/187Nm
ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”