Modyfikacje silnika 8v i 16v - Kompendium - BĘDĄ poprawki

Wszystkie informacje o silnikach benzynowych i diesla montowanych w Corsie B.
Awatar użytkownika
AdamXXL
Post Mistrz
Posty: 2554
Rejestracja: 24 kwie 2001, o 02:00
Lokalizacja: Bolesławiec
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Modyfikacje silnika 8v i 16v - Kompendium - BĘDĄ poprawki

Post autor: AdamXXL »

W związku z drzemką na forum, postanowiłem strzelić jeszcze jeden temat-monolog :-? ... może to kogoś zainspiruje :grin:

na samym początku podrąże jeszcze temat wałka rozrządu. opierając się na wiadomościach, które zgromadziłem szukając dla siebie taniego wałka, który poprawiłby moc silnika, z połączeniem "iskierki" pomysłu jaki zrodził się w mojej głowie wczoraj.

Powiem krótko olśniło mnie :D ... po rozebraniu silnikla, jak każdy myśliciel, wskoczyłem do wanny ... i EUREKA :grin: przypomniałem sobie i skojażyłem parę rzeczy, o których w zasadzie nikt nic nie mówi i nie pisze. Nie odkrywam ameryki, ale może pare osób pomyśli, zanim wyda grubą kase, że są znacznie tańsze rozwiązania.

wiadomo, że wałek sportowy to wydatek koło 1000zł i więcej :( , namiastka sportowego wałka może być wałek od c14se lub 14nv (kiedyś koło luty-marzec sporo o tym pisałem i odsyłam do tamtych postów).
Co jednak zrobić, żeby mieć podobne lub lepsze wyniki jak na wałku schrick'a czy produkcji mantzel'a ???? Jeszcze nie mam przepisu na to, który w 100% napewno zadziała, ALE :-D ...

na czym polegało to moje skojażenie? otóż przypomniałem sobie dokumentacje schricka (mały opis dołączony do katalogu -> strony http://www.drschrick.de), gdzie piszą mniej więcej, że robią wałki do wszystkich aut, a do tych co nie robią, oryginalny wałek poddawany jest obróbce ... proponuję zajrzeć na pierwszą stronę rysunek w prawym górnym rogu ... jest tam pokazane, że obrabiany jest wałek, ale nie w miejscu krzywki!! Tworzy się więc różnica między , nazwijmy to bazą a wysokością krzywki.
następną rzeczą jest fakt, że pod obudowę wałka nie jast dawana żadna uszczelka/podkładka, a tylko uszczelniacz dlaczego?? a dlatego żeby nie zmniejszać skoku krzywki i docisku wałka do dźwigienek przez różnej grubości podkładki...

Tak więc myśl, jaka się zrodziła to splanować obudowę wałka (30-40zł) -> pierwszy etap, bo nie załatwia to jeczsze faktu, że różnica, czyli skok wałka pozostaje ten sam!
Zastanawiam się nad tym jak zwiększyć skok.
1) to obróbka jak przy shrick'u i pewnie nie będzie problemu w wykonaniu tego.
2) to czy przerabiając dźwigienki uda się uzyskać podobny efekt?


no na razie wystarczy, teraz czas na strawianie tego ...
Ostatnio zmieniony 12 lut 2008, o 10:33 przez AdamXXL, łącznie zmieniany 3 razy.
Awatar użytkownika
AdamXXL
Post Mistrz
Posty: 2554
Rejestracja: 24 kwie 2001, o 02:00
Lokalizacja: Bolesławiec
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: AdamXXL »

chciałem pisać o tym później ale skoro jest słuchacz :D . nie mogę Ci zagwarantować, że coś z tego wyjdzie, ale może :zakrecony:

nie pamiętam jaki miał napęd ten kompresorek od merca (teraz wiadomo, że to eaton m62 lub m45) i jakie ma wymiary. Podeślij jakieś fotki, to pomyślimy.


Napęd: żeby nie było większych problemów, kompresor powinien być przymocowany do silnika (genialne jak nie do silnika to do czego? wentylków)..można zawsze zrezygnować ze wspomagania.. czyli w okolicy prawej łapy .. gorzej jak w tym miejscu mamy alternator.. spinamy to wtedy wspólnym paskiem (szerokim) czyli alternator, wał korbowy i kompresor (ewentualnie któreś kółko podwójne). to tak na razie na odwal :oko: powiedz coś o kompresorze i jak masz zamontowany alternator to spróbujemy dalej...

Paliwo - dodatkowy wtryskiwacz? : Wszyscy pewnie czytali o Renie w GT. Była tam opisana vectra z turbiną i bez dodatkowej elektroniki... Musimy silnikowi dać więcej paliwa. jak? np. musimy podnieść ciśnienie paliwa na wtryskach (każdy silnik ma możliwość jakiejś regulacji) może dodatkowo wydajniejsza pompa? była tam też mowa o tajemniczym rezystorku, który jak przypuszczam został wpięty w szereg z sygnałem z czujnika temperatury (wcześniej był tu wpisany MAP ale nie ma go w vectrze ;) ). On właśnie wymusza "oszukuje" elekrtykę by zwiększyć dawkę paliwa. Dając w miejsce rezystora potencjometr mam możliwość jakiejś regulacji....

kończe na dzisiaj robote CDN.
Ostatnio zmieniony 12 lut 2008, o 21:44 przez AdamXXL, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
AdamXXL
Post Mistrz
Posty: 2554
Rejestracja: 24 kwie 2001, o 02:00
Lokalizacja: Bolesławiec
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: AdamXXL »

kontynuując
inny sposób:
... jeśli ma ktoś zamiar doładowywać silnik więcej jak 0.5bar to powinien pomyśleć nad dodatkowym wtryskiwaczem (a najlepiej 4szt ;) )... moja propozycja jest dość prosta. Proponuję zamontować ten wtryskiwacz/e zaraz po przepustnicy, w ten sposób dodatkowy zastrzyk paliwa ma możliwość dotrzeć do wszystkich cylindrów.
Pytanie -> jak go podłączyć bez dodatkowej elektroniki? W silnikach oplowskich wtryski są uruchamiane parami (np 1i3 później 2i4 w c14/16se ) więc mamy dwa sygnały, które jeśli połączymy, najlepiej za pomocą tranzystorów lub diod (tranzystory sterowane sygnałem wtryskiwacza powinny podłączać wtrysk do masy) sygnał na dodatkowe wtryskiwacze będzie podawany regularnie i poniekąd sterowany będzie z ECU.
To co dalej to już bym wywalił, bo ogólnie obecnie uważam, że taka metoda to trochę „puder na syf” – będzie działać ale nie jest to za dobre rozwiązanie. Polecam strojenie ECU lub świniaka. -> Stosując wszystkie takie same wtryski + dodatkowe na jeden cylinder przypadnie większa dawka paliwa. Jedno jest pewne więcej jak 2x tym sposobem nie osiągniemy, a zmniejszyć to możemy NAWET PŁYNNIE regulując ciśnienie paliwa na tym jednym, ale chyba prościej, na wszystkich wtryskiwaczach. Wtedy nasz dodatkowy wtrysk podłączamy do szyny z innymi wtryskiwaczami, choć w tym przypadku trudniej jest utrzymać odpowiednie tam ciśnienie.

to jeszcze nie koniec...
Ostatnio zmieniony 12 lut 2008, o 23:08 przez AdamXXL, łącznie zmieniany 1 raz.
- beny -
Nowy
Posty: 332
Rejestracja: 14 cze 2002, o 12:56
Lokalizacja: Ślonsk
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: - beny - »

A nie prosciej zamiast montowac dodatkowy wtryskiwacz zamienic te ktore sa na wydajniejsze???

Problem ale tkwi w tym, ze zanim sonda osiagnie temp. robocza ECU podaje paliwo wg map wtrysku. Czyli stale czasy wtrysku przy wydajniejszych wtryskiwaczach daja wiecej paliwa... choc biarac pod uwage, ze kompresorek bedzie na pasku to na zimnym silniku tez pompuje powietrze wiec dodatkowe paliwko sie przyda. Musisz tylko Adas policzyc czy proporcje beda odpowiednie i do dziela :D
Beny CTM #081
REN
Weteran
Posty: 1597
Rejestracja: 6 lut 2002, o 00:00
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: REN »

mozna zalozyc regulator cisnienia paliwa na odplyw i podniesc cisnienie
c20mboT
Awatar użytkownika
=JUHol=
Weteran
Posty: 1387
Rejestracja: 21 lut 2002, o 00:00
Lokalizacja: Toruń
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: =JUHol= »

Albo jakis piggyback (smtp)
Obrazek
Awatar użytkownika
AdamXXL
Post Mistrz
Posty: 2554
Rejestracja: 24 kwie 2001, o 02:00
Lokalizacja: Bolesławiec
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: AdamXXL »

cyberpooh pisze:ale czy kiedy umiescisz wtryskiwacz w dolocie nie ryzykujesz wybuchu mieszanki w rurce tak jak to czasami moze sie zdarzac przy lpg ?
w przypadku Johol'a jest kolektor "metalowy" a oprócz tego jeden wtrysk na ilość powietrza która idzie do 4 cylindrów da na tyle ubogą mieszankę, że takie strzały nie powinny występować. w gazie idzie odrazu pełna mieszanka a tu przed samym cylindrem dostaje główną porcje...
- beny - pisze: A nie prosciej zamiast montowac dodatkowy wtryskiwacz zamienic te ktore sa na wydajniejsze???

Problem ale tkwi w tym, ze zanim sonda osiagnie temp. robocza ECU podaje paliwo wg map wtrysku. Czyli stale czasy wtrysku przy wydajniejszych wtryskiwaczach daja wiecej paliwa... choc biarac pod uwage, ze kompresorek bedzie na pasku to na zimnym silniku tez pompuje powietrze wiec dodatkowe paliwko sie przyda. Musisz tylko Adas policzyc czy proporcje beda odpowiednie i do dziela
wtryskiwacze wydajniejsze - czemu nie, jak widać jest wiele dróg i wiele niepewnośći, ale jak widać we wspólnym grone możemy każdy temat omówić. Jak nie dla Juhola czy Rena to może komuś innemu się to przyda :)2
z tymi proporcjami, to raczej metoda prób i błędów, czyli monitorowanie lambdy (zawsze można poczekać aż się rozgrzeje na wolnych obr.) może niedługo takie coś będę miał :) , a potem powoli na wyższe obroty...

=JUHol= pisze:
Albo jakis piggyback (smtp)

to co ja się tu ścieram ze sterowaniem :oko: :oko: . piggyback załatwia sprawę sterowania i jednocześnie sporo odchudza właściciela, zwłaszcza w kieszeniach :grin: Jeśli może sobie ktoś na to pozwolić, to połowa problemów z głowy :D
Awatar użytkownika
AdamXXL
Post Mistrz
Posty: 2554
Rejestracja: 24 kwie 2001, o 02:00
Lokalizacja: Bolesławiec
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: AdamXXL »

REN pisze:mozna zalozyc regulator cisnienia paliwa na odplyw i podniesc cisnienie
+ dla Rena :-D fajnie by było gdybyś, ze swojej strony, opisał mody które będziesz miał u siebie
Awatar użytkownika
=JUHol=
Weteran
Posty: 1387
Rejestracja: 21 lut 2002, o 00:00
Lokalizacja: Toruń
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: =JUHol= »

Tylko teraz pytanie odnosnie pompy paliwowej... Ona jest od corsy 1.4 (albo 1.6 - nie pamietam), a silnik jest 2.0.... Czy wtrysk nie jest zalezny od tego? tzn. chodzi mi konkretnie o to czy pompa zdola dac wystarczajaca ilosc paliwa? Ja sam nie wiem czy one teraz jest na tyle wydajna, ze daje wystarczajaca ilosc benzyny... :zakrecony: :-?
Obrazek
Awatar użytkownika
AdamXXL
Post Mistrz
Posty: 2554
Rejestracja: 24 kwie 2001, o 02:00
Lokalizacja: Bolesławiec
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: AdamXXL »

=JUHol= pisze:Tylko teraz pytanie odnosnie pompy paliwowej... Ona jest od corsy 1.4 (albo 1.6 - nie pamietam), a silnik jest 2.0.... Czy wtrysk nie jest zalezny od tego? tzn. chodzi mi konkretnie o to czy pompa zdola dac wystarczajaca ilosc paliwa? Ja sam nie wiem czy one teraz jest na tyle wydajna, ze daje wystarczajaca ilosc benzyny... :zakrecony: :-?
Pompy od silników z wtryskiem wielopunktowym, czy to 1,4 czy 1,6 sa te same i dają takie samo ciśnienie chyba koło 3 bar. w 2.0 ciśnienie jest chyba (znowu to słowo :-? ) takie same, a do twojego baku pewnie nie podpasuje pompa z 2l. Ren o ile pamiętam też ma pompke z corsy..
Awatar użytkownika
wow
Post Mistrz
Posty: 2636
Rejestracja: 22 sty 2002, o 00:00
Lokalizacja: Skądinąd
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: wow »

regulacja cisnienia paliwa...

1. wydajniejsza pompa paliwa - nic nie da, bo regulator na listwie i tak ograniczy cisnienie
2. oszukanie czujnika cisnienia - po co? jesli w kolektor bedzie pompowane wiecej wtedy czujnik i tak wskaze wieksza roznice miedzy cisnieniem zewnetrznym a cisnieniem w kolektorze i dawke wzbogaci... zreszta najwazniejsza i tak jest lamba - ona dokona glownej korekcji wszystkiego co sie zrobi - co innego przy wot, ale to inna bajka
3. wieksze wtryski - hmmmm... slaba opcja. silnik bedzie sie zalewal zanim sie rozgrzeje, a poza tym moze sie okazac ze mimo tego ze sie rozgrzeje i tak sie bedzie zalewal, bo ecu nie bedzie juz w zakresie pozwalajacym na skrocenie czasu wtrysku.
4. regulowany regulator cisnienia paliwa - o... to jest dobra droga!
5. dodatkowy wtryskiwacz - o... to jest bardzo dobra droga :) (bede to cwiczyl niebawem wkrotce)
6. przy doladowaniu konieczna bedzie zabawa z zaplonem! (nie zapominajcie)
7. swinka to prawie idealne rozwiazanie do takich zabaw.
8. fajny watek! adas - oczytany z Ciebie chlopak!
c20rsa, czlowieku meeen!
Awatar użytkownika
AdamXXL
Post Mistrz
Posty: 2554
Rejestracja: 24 kwie 2001, o 02:00
Lokalizacja: Bolesławiec
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: AdamXXL »

Juhol : te 3bar pomyliłem z ciśnieniem pod jakim wrtyskiwane jest paliwo ta twoja od corsy pewnie ma identyczną lub zbliżoną wydajność. wtryskiwacze konstrukcyjnie są bardzo podobne ale czy różnią się tylko kodami i numerami :-?

wow : zachęcam do bardziej wylewnych wypowiedzi :oko: im nas więcej tym każdy więcej wie i pewnie zupełni swoją wiedze. A przyszłość może "turbo by CTM" :-D

Wszystkie drogi prowadzące do celu są dobre, ino jedne dłuższe a inne na skróty. Z tego co czytam :
1 zagadnienie już znane podnosimy ciśnienie na listwie. (REN już dostał + czas na innych)

Jeśli stosujemy dodatkowy wtryskiwacz możemy go wysterować albo przez ciśnienie jakie na niego podamy (czasy otwarcia bierzemy z ECU), albo z takim samum ciśnieniem na 5 i "świństwa" :-D, lub też kombinacje z sygnałami z ECU (na jedno prawie wychodzi)
Awatar użytkownika
AdamXXL
Post Mistrz
Posty: 2554
Rejestracja: 24 kwie 2001, o 02:00
Lokalizacja: Bolesławiec
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: AdamXXL »

wow pisze:regulacja cisnienia paliwa...
6. przy doladowaniu konieczna bedzie zabawa z zaplonem! (nie zapominajcie)
naskrob coś więcej... powinno się opóźniać, czy przyśpieszać zapłon ... jeśli chodzi o odczyty z lambdy, to tym się już zajełem. ewentualna zmiana sygnału też wchodzi w grę i będziemy mogli zmieniać poziom sygnału zaniżając (płynnie) faktyczny stan lub, nad udawaniem płynnym wzbogaconej mieszanki (tego jeszcze nie jestem pewien do końca)
Awatar użytkownika
wow
Post Mistrz
Posty: 2636
Rejestracja: 22 sty 2002, o 00:00
Lokalizacja: Skądinąd
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: wow »

=JUHol= pisze:Sluchaj WOW a co myslisz na tema "zmostkowania" sygnalu 2 wtryskiwaczy i pokierowania go na 5?
szczerze Ci powiem, ze nie wiem co o tym myslec... w zasadzie ma prawo to dzialac, ale ustawienie aby to dobrze dzialalo to prawie wylacznie metoda prob i bledow. mozna sobie cos probowac liczyc, ale czy ja wiem... choc pomysl w zasadzie niezly...
=JUHol= pisze:Ile kosztyje jakis najtansza/prosta swinia ktora obsluzy 5 wtryskiwacz?
kazda (z dwoch) to potrafi (prawdopodobnie, bo nie znam smt5) sposrod tych dostepnych w polsce i tak jedna jak i druga kosztuje okolo 1200 zl. do tego oczywiscie koszt podlaczenia i strojenia - w sumie jakies 2200.
c20rsa, czlowieku meeen!
Awatar użytkownika
wow
Post Mistrz
Posty: 2636
Rejestracja: 22 sty 2002, o 00:00
Lokalizacja: Skądinąd
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: wow »

scotty pisze:Czy ktoś juz montował glowicę z 1.6 do 1.4 v8 podobno pasuje i nie wymaga to zbyt wielu przeróbek.
nie pasuje. roznica w pojemnosci 1.4 a 1.6 wynika nie z innego skoku tloka a ze srednicy cylindrow, wiec glowka nie bedzie pasowac. podobnie jest z glowka od 1.4 16v na 1.4 8v nie pasuje mimo tego, ze bazuja na tym samym bloku.
c20rsa, czlowieku meeen!
Awatar użytkownika
wow
Post Mistrz
Posty: 2636
Rejestracja: 22 sty 2002, o 00:00
Lokalizacja: Skądinąd
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: wow »

AdamXXL pisze:powinno się opóźniać, czy przyśpieszać zapłon ...
afair jest koniecznosc opozniania zaplonu przy turbo, ze wzgledu na ryzyko stukania.
c20rsa, czlowieku meeen!
Awatar użytkownika
AdamXXL
Post Mistrz
Posty: 2554
Rejestracja: 24 kwie 2001, o 02:00
Lokalizacja: Bolesławiec
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: AdamXXL »

wow pisze:
AdamXXL pisze:powinno się opóźniać, czy przyśpieszać zapłon ...
afair jest koniecznosc opozniania zaplonu przy turbo, ze wzgledu na ryzyko stukania.
myślę więc, że nie ma problemu. Lambda ta z jednym kabelkiem działa na zakresie 0-1,5V (ogólnie jest 0-1V jednak może ta wartość być większa - na podstawie jakiejś dokumentacji technicznej to pisałem)a oprtmalny sygnał to 450mV. Sygnał z lambdy zaniżymy małym potencjonometrem, o około 250mV i o tyle będzie stale pomniejszał jej wskazania... ECU widzieć to będzie jako uboższą mieszankę i powinno opóźnić zapłon (zapłon raczej nie zostanie ruszony a jedynie skorygowana dawka paliwa)... Jedno mnie tu zastanawia, czy przy takim wskazaniu nie będzie ECU też zwiększać dawki paliwa :[ .. Przecież zawsze możemy cofnąć zapłon na rozdzielaczu :zakrecony:
Ostatnio zmieniony 12 lut 2008, o 23:20 przez AdamXXL, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
=JUHol=
Weteran
Posty: 1387
Rejestracja: 21 lut 2002, o 00:00
Lokalizacja: Toruń
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: =JUHol= »

OKI.... No a co z samym silnikiem? Przeciez silnik doladowany powinien byc odprezony...

Poza tym tak sobie mysle ze jezeli cisnienie na takim kompressorze bedzie wynosilo 0.5-? bara to co z uszczelka? Przeciez za kazdym razem bedzie ja wypluwac...

Co sie moze stac z silnikiem, bo zakladam ze nie dojdzie do jego uszkodzenia, w sposob trwaly...

aaa.... jeszcze jaka "przekladnia" musi byc do polaczenia kompressora z sinikiem? czy to sie robi na jednym pasku ? czy moze lepiej zalozyc extra kolo i stosunek np. 1/4 (czyli kompressor by chodzil (teoretycznie) 4 razy szybciej?)

I tu mi sie jeszcze nasuwa smarowanie kompressora......
Obrazek
Awatar użytkownika
wow
Post Mistrz
Posty: 2636
Rejestracja: 22 sty 2002, o 00:00
Lokalizacja: Skądinąd
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: wow »

AdamXXL pisze:Sygnał z lambdy zaniżymy małym potencjonometrem, o około 250mV i o tyle będzie stale pomniejszał jej wskazania... ECU widzieć to będzie jako uboższą mieszankę i powinno opóźnić zapłon...
obawiam sie, ze skonczy sie to po kilku sekundach lampka check engine i bledem - uszkodzona sonda lambda...
AdamXXL pisze:Jedno mnie tu zastanawia, czy przy takim wskazaniu nie będzie ECU też zwiększać dawki paliwa :[ .. Przecież zawsze możemy cofnąć zapłon na rozdzielaczu :zakrecony:
poki jest rozdzielacz mozna cofac w ten sposob. natomiast lambda przede wszystkim skoryguje sklad mieszanki.
c20rsa, czlowieku meeen!
Awatar użytkownika
wow
Post Mistrz
Posty: 2636
Rejestracja: 22 sty 2002, o 00:00
Lokalizacja: Skądinąd
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: wow »

=JUHol= pisze:OKI.... No a co z samym silnikiem? Przeciez silnik doladowany powinien byc odprezony...

Poza tym tak sobie mysle ze jezeli cisnienie na takim kompressorze bedzie wynosilo 0.5-? bara to co z uszczelka? Przeciez za kazdym razem bedzie ja wypluwac...
wazny jest stopien sprezania. i tak c20let ma stopien z zakresu 8.5-9.0:1, oplowskie silniki atmosferyczne maja najbiedniej 9.0-9.5:1, moj ma 11.5:1 - gdybym u siebie cokolwiek wiecej dmuchnal od razu bylby unfall - jeden wielki stuk bum. ale odprezyc mozesz uszczelka... jest to pewien sposob i do malego doladowania moze styknac. nie pytajcie wiecej, bo nie wiem... nigdy nie zglebialem tematow uturbiania...
=JUHol= pisze:Co sie moze stac z silnikiem, bo zakladam ze nie dojdzie do jego uszkodzenia, w sposob trwaly...
1. moze podniesc glowice
2. w gorszym przypadku splyna Ci tloki...
c20rsa, czlowieku meeen!
Awatar użytkownika
AdamXXL
Post Mistrz
Posty: 2554
Rejestracja: 24 kwie 2001, o 02:00
Lokalizacja: Bolesławiec
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: AdamXXL »

=JUHol= pisze:OKI.... No a co z samym silnikiem? Przeciez silnik doladowany powinien byc odprezony...

Poza tym tak sobie mysle ze jezeli cisnienie na takim kompressorze bedzie wynosilo 0.5-? bara to co z uszczelka? Przeciez za kazdym razem bedzie ja wypluwac...
albo maksymalnie gruba uszczelka pod głowicą, albo trzeba pomyśleć nad tłokami: trzeba sprawdzić czy czasem tłoki z c20ne mają inny kształt i czy tłokiem, czy też budową głowicy podniesione jest sprężanie w c20se(r/h) (wiadomo już że tłokami). Łącząc te dwie rzeczy zejdziemy pewnie do "L" (8,5-9:1) ... może Ren powie jak odpręża swój silnik
=JUHol= pisze: Co sie moze stac z silnikiem, bo zakladam ze nie dojdzie do jego uszkodzenia, w sposob trwaly...

aaa.... jeszcze jaka "przekladnia" musi byc do polaczenia kompressora z sinikiem? czy to sie robi na jednym pasku ? czy moze lepiej zalozyc extra kolo i stosunek np. 1/4 (czyli kompressor by chodzil (teoretycznie) 4 razy szybciej?)

I tu mi sie jeszcze nasuwa smarowanie kompressora......
idealnie byłoby zobaczyć jak jest w mercedesie, i nic poza to się nie wysuwać.
czy kompresor sam "pompuje" olej , czy musi mnieć wymuszony obieg? Jeśli sam to najprościej zrobić dlaniego mały obieg ze zbiorniczkiem. jeśli nie to musimy zastanowić się gdzie się podłączyć ?? (ele bzdury przecież smarowanie jest zamknięte w kompresorze eatona, a inne mają oddzielnie smarowanie np. rotrex)

jeśli się uda to jednym szerokim. można też zastosować naciąg paska... bobimy jak dla wspomagania, z tym że wspomagamy silnik :-D
Ostatnio zmieniony 12 lut 2008, o 23:27 przez AdamXXL, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
AdamXXL
Post Mistrz
Posty: 2554
Rejestracja: 24 kwie 2001, o 02:00
Lokalizacja: Bolesławiec
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: AdamXXL »

wow pisze: obawiam sie, ze skonczy sie to po kilku sekundach lampka check engine i bledem - uszkodzona sonda lambda...
eeee tam .. przecież gdy osiągnie poziom koło 450mV (faktycznie 700mV ) to ten poziom uzna za stosowny i do niego będzie dopasowywać resztę. przecież wszelkie junkersy z kompem emulują tyklo lamdbę ...
Awatar użytkownika
wow
Post Mistrz
Posty: 2636
Rejestracja: 22 sty 2002, o 00:00
Lokalizacja: Skądinąd
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: wow »

AdamXXL pisze:
wow pisze: obawiam sie, ze skonczy sie to po kilku sekundach lampka check engine i bledem - uszkodzona sonda lambda...
eeee tam .. przecież gdy osiągnie poziom koło 450mV (faktycznie 700mV ) to ten poziom uzna za stosowny i do niego będzie dopasowywać resztę. przecież wszelkie junkersy z kompem emulują tyklo lamdbę ...
u siebie mialem taki przypadek ze lambda caly czas miala nizsze wskazania niz powinna, az w koncu komp zaczal zglaszac jej blad... bylo to w sytuacji kiedy sonda mi sie konczyla...
c20rsa, czlowieku meeen!
Awatar użytkownika
AdamXXL
Post Mistrz
Posty: 2554
Rejestracja: 24 kwie 2001, o 02:00
Lokalizacja: Bolesławiec
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: AdamXXL »

wow pisze:temat ciekawy - bedziemy kontynuowac...
..gaz już ustawiony i czekam na mikser z 1,8 :D , nie będzie mnie cholerstwo chamować :-D . a może nawet spróbuję do siebie przepustnicę z 1,8 :zakrecony:

Przeglądałem schematy elektryczne silników i np. przy c14se mimo że są cztery wtryskiwacze wszystkie są podłączone, do tej samej pary przewodów... więc podłączenie "5" to pryszcz :zakrecony: <<- mała poprawka c14se ma identycznie jak c20ne/ser/seh. Oczywiście na uni wyciągniesz pewnie więcej. Silniki c20ne/ser/seh wtryski w parach, ale nie jak podawałem tylko 1z2 i 3z4 a znacząca większość każdy wtrysk ma oddzielne sterowanie :(, co utrudnia trochę sprawę.. Wrtyski są uruchamiane przez podłączenie "0"

Juhol powiem szczerze (tak rozmyślałem), że osiągnięcie koło 180-200KM takimi trochę kombinowanymi metodami będzie trudne. musisz pokalkulować. Masz silnik który ma koło 130-140KM nie pamiętam czy coś jeszcze robione. Gdy go odprężysz spadnie pewnie do poziomu c20ne (115KM może więcej) turbina da 50-60KM więc praktycznie uzysk będzie minimalny na to co trzeba dołożyć... Jeśli koniecznie kompresor to bez odprężania, z małym doładowaniem max 0,2-0,4bar dodatkowy wtryskiwacz i masz pewnie + 20-30KM bez większych kombinacji w silniku. musisz to naprawdę dobrze przeliczyć !!!! ... (jak historia potem pokazała Juhol dopiął swego i wpakował turbinkę zamiast kompresora, a sterowniki bazujące na przepływce ułatwiają takie kombinacje)
Ostatnio zmieniony 12 lut 2008, o 23:33 przez AdamXXL, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
wow
Post Mistrz
Posty: 2636
Rejestracja: 22 sty 2002, o 00:00
Lokalizacja: Skądinąd
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: wow »

Feliks pisze:samo dostrojenie nawet seryjnego walka (nie mowiac o sportowym) daje jakies hp .I tu mam pytanko czy jedynym sposobem na to jest hamownia? Czy ktos robil? ,czy jest to warte pewnie tych kilku stow czy lepiej wydac kase na cos innego.
tak, jedynym sposobem na dostrojenie seryjnego walka jest hamownia. zmiany charakterystyki pracy silnika sa odczuwalne tylko pomiedzy skrajnymi polozeniami kola rozrzadu i nie sa to najbardziej optymalne polozenia. prawda jak zwykle lezy posrodku. bez hamowni nie da sie tego ustawic - zaden stoper, g-tech, subiektywne odczucia relacji tylek vs. fotel sie na nic nie zdaja.

ja robilem cos takiego i jak dla mnie bylo to warte pieniedzy, gdyz uzyskalem poprawe momentu i mocy w calym zakresie predkosci obrotowych silnika a gora zyskala najwiecej.
c20rsa, czlowieku meeen!
Awatar użytkownika
AdamXXL
Post Mistrz
Posty: 2554
Rejestracja: 24 kwie 2001, o 02:00
Lokalizacja: Bolesławiec
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: AdamXXL »

Obrazek

Przykład, jak można podłączyc dodatkowy wtryskiwacz. (elektrycznie)
Można do tego użyć dwóch diod lub tranzystora NPN (miałem przerwe z tranzystorami więc może PNP :-? - muszę popatrzeć w notatkach) (schemat wywaliłem bo miał podstawową wadę - w niektórych przypadkach wtryskiwacz lał cały czas. a więc napewno nie jeden i nie na samych diodach a raczej tranzystorach)

Jeśli chodzi o bęzynę, to do "listwy" w którą wpięte są wtryski nawiercamy i wspawujemy gwint (zawsze można to później zaślepić) paliwo można doprowadzić miedzianą rurką, taką jak w instalacjach gazowych (wytrzymuje ciśnienie chyba do 10bar). Podobnie do kolektora proponuję zrobić mocowanie do wtrysku ... nic nie jest wieczne ...
Ostatnio zmieniony 12 lut 2008, o 23:37 przez AdamXXL, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
AdamXXL
Post Mistrz
Posty: 2554
Rejestracja: 24 kwie 2001, o 02:00
Lokalizacja: Bolesławiec
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: AdamXXL »

wow pisze:
tak, jedynym sposobem na dostrojenie seryjnego walka jest hamownia. zmiany charakterystyki pracy silnika sa odczuwalne tylko pomiedzy skrajnymi polozeniami kola rozrzadu i nie sa to najbardziej optymalne polozenia. prawda jak zwykle lezy posrodku. bez hamowni nie da sie tego ustawic - zaden stoper, g-tech, subiektywne odczucia relacji tylek vs. fotel sie na nic nie zdaja.

ja robilem cos takiego i jak dla mnie bylo to warte pieniedzy, gdyz uzyskalem poprawe momentu i mocy w calym zakresie predkosci obrotowych silnika a gora zyskala najwiecej.
wiem, że do tego trzeba podchodzić indywidualnie (zwłaczsza po Twoich zmianach :D ), ale optymalne rozwiązanie, u Ciebie, jest w kierunku przyśpieszenia, czy też opóźnienia wałka :-D
Awatar użytkownika
wow
Post Mistrz
Posty: 2636
Rejestracja: 22 sty 2002, o 00:00
Lokalizacja: Skądinąd
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: wow »

AdamXXL pisze:wiem, że do tego trzeba podchodzić indywidualnie (zwłaczsza po Twoich zmianach :D ), ale optymalne rozwiązanie, u Ciebie, jest w kierunku przyśpieszenia, czy też opóźnienia wałka :-D
tak jak zauwazyles to dosc delikatna sprawa, ale poprawe gornego zakresu dawalo przyspieszanie walka... ale powyzej pewnego punktu gora juz nie zyskiwala a jedynie dostawal baty dol... nie wiem jak na seryjnym walku ale na moim przyspieszanie walka powodowalo problemy z niskimi obrotami.
c20rsa, czlowieku meeen!
Awatar użytkownika
AdamXXL
Post Mistrz
Posty: 2554
Rejestracja: 24 kwie 2001, o 02:00
Lokalizacja: Bolesławiec
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: AdamXXL »

Skoro wszyscy myślą teraz o turbinach, szybko wspomnę, że możemy pobawić się częściami z silników z rodziny 1.2-1.6 (euronorm)

a) wmienić wałek (z silników c14se/14nv) <<sprawdzone

b) wstawić przepustnice z silnika o większej pojemności (powinno to być odczuwalne przy wyższych obrotach)<<będzie wkrótce sprawdzane (sprawdzone przepustnica od c18nz w silniku c16nz)

c) tego jeszcze nie mierzyłem ale kolektory wylotowy i dolot z całej rodziny pasują, a jeśli mają większe pojemności, to też można to wykożystać. Lub kupujemy za grosze kolektor, robimy polerke i wstawiamy z nową uszczelką .. zaleta nie zostajemy bez auta na 2-3dni, a wymienić kolektory można bez problemów samemu w jedno popołudnie :D . Przy kolektorze dolotowym pamiętamy żeby musimy spuścić płyn chłodzący (nie koniecznie wszystko :) )
(kolektory dla wtrysku mają te same średnice kanałów. czy to 1.2 czy 1.6 i podobnie przy mpi 1.4-1.6)

d) gażnik ?!? możemy też wstawić sobie zamiast wtrysku gaźnik np. z silników 14nv 13sb. (oczywiście razem z kolektorem)

e) na deser zostaje założenie MPI jednak tu potrzebujemy trochę więcej rzeczy

Wszystko to można zrobić dość małym nakładem finansowym.
Ostatnio zmieniony 12 lut 2008, o 23:44 przez AdamXXL, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
AdamXXL
Post Mistrz
Posty: 2554
Rejestracja: 24 kwie 2001, o 02:00
Lokalizacja: Bolesławiec
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: AdamXXL »

kristo pisze:
Przy kolektorze dolotowym pamiętamy żeby musimy spuścić płyn chłodzący (nie koniecznie wszystko )
Kolektor dolotowy też jest włączony w obieg chłodzenia?
jest tam umieszczony czujnik temperatury płynu
ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”