do usuniecia
-
- Swój
- Posty: 566
- Rejestracja: 5 lis 2011, o 22:39
- Imię: Robert
- Lokalizacja: Kielce
- Podziękował;: 19 razy
- Otrzymał podziękowań: 6 razy
Re: C16XE Corsa GSi dławi się
Witam, skoro po odłączeniu przepływomierza auto elegansio się wkręca, to stawiałbym raczej na uwaloną przepływkę, a nie pompę, cewkę czy sondę. Jeśli odłączysz któryś z czujników (w tym przypadku przepływomierz), to komputer przechodzi w tryb awaryjny (zapala się check, auto ma bogatszą mieszankę, itd., mniejsza z tym) i przyjmuję za sygnał z tego czujnika jakąś zaprogramowaną wartość, przez co można dalej kontynuować jazdę. podmień przepływkę, albo podskocz na jakiś pobliski szrot i popytaj.
Pozdrawiam, Robert
Pozdrawiam, Robert
-
- Nowy
- Posty: 425
- Rejestracja: 12 sty 2011, o 23:37
- Imię: yosh
- Lokalizacja: Gdańsk
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 12 razy
- Kontakt:
Re: C16XE Corsa GSi dławi się
- sondatarq pisze:stawiam na :
- sonda
- pompa paliwa
- cewka
Za zwyczaj usterka sondy powoduje zwiększone spalanie i nie ma wpływu na nie właściwą pracę jak w opisie wyżej.
- pompa paliwa
Może być ale nie koniecznie , ja obstawiał bym regulator ciśnienia paliwa na listwie , podane objawy niemal wzorowo pasują do tej usterki. Najlepiej było by zmierzyć ciśnienie na listwie wtryskowej , warto również sprawdzić ciśnienie na pełnym uchyleniu przepustnicy ( krótkie przy-gazowanie bez trzymania na odcince )
W przypadku awarii regulatora należy obowiązkowo wymienić filtr paliwa , często uszkadza się przez zanieczyszczenia w paliwie.
- cewka
Odpada , moim zdaniem nie pasuje do objawów
- kasmarkos
- Nowy
- Posty: 279
- Rejestracja: 22 maja 2011, o 15:01
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: Orzysz
- Podziękował;: 1 raz
- Otrzymał podziękowań: 0
- Kontakt:
Re: C16XE Corsa GSi dławi się
A ja tu obstawiam tez przeplywke. Regulator cisnienia paliwa w tych autach jest sterowany podcisnieniowo wiec elektronika nie ma tu nic do tego. Jak by sonda uwalona byla to by nawet przy podpietej przeplywce wywal blad.
-
- Nowy
- Posty: 425
- Rejestracja: 12 sty 2011, o 23:37
- Imię: yosh
- Lokalizacja: Gdańsk
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 12 razy
- Kontakt:
Re: C16XE Corsa GSi dławi się
kasmarkos pisze:A ja tu obstawiam tez przeplywke. Regulator cisnienia paliwa w tych autach jest sterowany podcisnieniowo wiec elektronika nie ma tu nic do tego. Jak by sonda uwalona byla to by nawet przy podpietej przeplywce wywal blad.
Nikt nie pisał że elektronika ma coś do tego , nie kojarzę również modelu w którym regulator mógł by być podłączony do elektroniki.
Podciśnienie o którym piszesz też spełnia nie wielką rolę bo zaledwie obniża ciśnienie paliwa na jałowych obrotach.
Oczywiste jest że odłączenie przepływki wrzuci tryb serwisowy i niedobór ciśnienia na listwie zostanie zrekompensowany podawaniem dużych ilości paliwa.
Dwa razy spotkałem się z taką usterką , za pierwszym razem znalezienie usterki zajęło mi parę dni , też wszystko podmieniałem aż przyszło mi do głowy żeby zmierzyć ciśnienie paliwa.
Nie upieram się że to regulator paliwa , ale objawy pasują idealnie .
-
- Nowy
- Posty: 425
- Rejestracja: 12 sty 2011, o 23:37
- Imię: yosh
- Lokalizacja: Gdańsk
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 12 razy
- Kontakt:
Re: C16XE Corsa GSi dławi się
Na zimnym odpalał trochę ciężej , " przerywał na pełnym bucie " jak to opisał autor postuKarczo_27 pisze:Takie same objawy zarówno na ciepłym jak i na zimnym silniku?
Jakieś dwa tygodnie temu wymieniałem u siebie regulator , objaw ( max 4000tyś. obr. , przerywanie i strzały w wydech) a że z usterką miałem styczność to zamówiłem regulator i wymieniłem , rzecz jasna po wymianie wszystko wróciło do normy.
-
- Nowy
- Posty: 274
- Rejestracja: 2 wrz 2010, o 21:18
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 6 razy
Re: C16XE Corsa GSi dławi się
Tylko pytam bo swego czasu miałem niemiły epizod, który po części pasuje do opisywanych objawów, a mianowicie silnik szarpał i brakowało mocy, na wolnych niby wszystko ok ale po dodaniu gazu ewidentnie go przelewało... Na zimnym było w miarę ok... winowajcą był czujnik temperatury cieczy a raczej wtyczka, która z niego spadła
Nie czepiałbym się na siłę tej nieszczęsnej przepływki bo jeśli po zdjęciu z niej wtyczki silnik przechodzi w tryb awaryjny i pracuje ewidentnie inaczej to świadczy to o tym że przepływomierz działa, inaczej nie byłoby żadnej reakcji na zdjęcie wtyczki. Podejrzewam, że kolega postawił na przepływkę czysto przypadkiem a przyczyna może leżeć gdzie indziej chociażby w regulatorze opisywanym przez kolegę @yosh lub czujniku temp jak było w moim przypadku
Nie czepiałbym się na siłę tej nieszczęsnej przepływki bo jeśli po zdjęciu z niej wtyczki silnik przechodzi w tryb awaryjny i pracuje ewidentnie inaczej to świadczy to o tym że przepływomierz działa, inaczej nie byłoby żadnej reakcji na zdjęcie wtyczki. Podejrzewam, że kolega postawił na przepływkę czysto przypadkiem a przyczyna może leżeć gdzie indziej chociażby w regulatorze opisywanym przez kolegę @yosh lub czujniku temp jak było w moim przypadku
- przyciaga
- Moderatorzy
- Posty: 1083
- Rejestracja: 28 maja 2008, o 08:20
- Imię: Ania
- Lokalizacja: Częstochowa
- Podziękował;: 3 razy
- Otrzymał podziękowań: 0
- Kontakt:
Re: C16XE Corsa GSi dławi się
o sondę zapytaj w tym sklepie http://opel-shop.pl/
Ostatnio zmieniony 17 sie 2013, o 09:04 przez przyciaga, łącznie zmieniany 1 raz.
Każdego dnia rośnie liczba osób, które mogą mnie pocałować w d...
Pamiętaj, wymień świece.
Pamiętaj, wymień świece.