F10 IV, a F10 V - skąd różnice w spalaniu ?

Wszystkie informacje o elementach układu napędowego i skrzyniach biegów montowanych w Corsie A.
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Mihó
Nowy
Posty: 498
Rejestracja: 17 sty 2006, o 19:37
Lokalizacja: Poznań
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 1 raz
Kontakt:

F10 IV, a F10 V - skąd różnice w spalaniu ?

Post autor: Mihó »

Patrząc do instrukcji, widzę że przy C12NZ i skrzyni IV spalanie jest wyższe (poza miastem) - co jest logiczne, bo przy 90/120 na czwórce są większe obroty, niż na piątce

Ale nie kapuję, skąd są różnice w spalaniu w cyklu miejskim :-? Przecież pierwsze cztery przełożenia są takie same, więc dlaczego się podnosi spalanie o 0,2l, skoro i tak po mieście piątki się b. rzadko używa ?

Nie powiecie mi że dodatkowy dynks przy skrzyni waży 150kg, przez co auto jest cięższe :lol:

Ale wiecie może dlaczego tak jest ?
Opel. Technik die begeistert
Corsa C Z18XE, Vectra B X18XE, Trabant 1.1, PTS 3.8 V6, Trabant 601
Awatar użytkownika
cursor
Nowy
Posty: 218
Rejestracja: 7 maja 2006, o 11:14
Lokalizacja: Racibórz
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: cursor »

Wszystko zależy od skrzyni. IV jest bardzo krótką skrzynią, żeby pozostać przy tych samych przełożeniach to musiałbyś szukać V krótkiej.
Jeden lubi słuchać, drugi jak go słyszą , ot taka sobie różnica .....
Awatar użytkownika
=JUHol=
Weteran
Posty: 1387
Rejestracja: 21 lut 2002, o 00:00
Lokalizacja: Toruń
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: =JUHol= »

a nie odwrotnie? :oko:
Obrazek
Awatar użytkownika
Mihó
Nowy
Posty: 498
Rejestracja: 17 sty 2006, o 19:37
Lokalizacja: Poznań
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 1 raz
Kontakt:

Post autor: Mihó »

Pytam się dlatego, że jedyna różnica w przypadku F10 między IV a V, to piąty bieg, a pozostałe przełożenia są te same...

Obrazek
Opel. Technik die begeistert
Corsa C Z18XE, Vectra B X18XE, Trabant 1.1, PTS 3.8 V6, Trabant 601
Awatar użytkownika
=JUHol=
Weteran
Posty: 1387
Rejestracja: 21 lut 2002, o 00:00
Lokalizacja: Toruń
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: =JUHol= »

przelozenia biegow owszem a przelozenie główne? :lol:

-----------------------------------------------------------------------------------
Corsa A

C12NZ

F10/5

3,74

10S, 12NC, 12NV, 12SC, 12ST, A12ST, S12ST, 13NB, 13SB, C13N, 14NV, C14NZ, C14SE

F10/5

3,94

10S, 12NC, 12NV, 12ST, A12ST, E12GV, E12N, S12ST, C12NZ, 13SB, 13SH, 14NV, C14NZ

F10/5

4,18
--------------------------------------------------------------------------
to sa same Vbiegowe ale 4 biegowe tez sie roznily glownymi
Obrazek
Awatar użytkownika
Marcin99
Nowy
Posty: 485
Rejestracja: 22 gru 2003, o 20:41
Lokalizacja: okolice Krakowa
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: Marcin99 »

Dokładnie tak. Przełożenia te same ale główne inne. Matematyka się kłania. Dla przykładu skrzynia f13CR (czyli krótkie przełożenia) z głównym 3.74 w prędkościach jest porównywalna z f13WR i głównym 4.18. Czy to tak ciężko jest sprawdzić - są w necie przeliczniki/kalkulatory skrzyń biegów to można łatwo sprawdzić.
A tak wogóle to po co Ci to potrzebne? Dobrze wiesz, że te dane są podawane wg. jakiejś tam normy a weryfikowane w laboratorium a nie warunkach drogowych i nijak może się to mieć do twojego przypadku.
Awatar użytkownika
Mihó
Nowy
Posty: 498
Rejestracja: 17 sty 2006, o 19:37
Lokalizacja: Poznań
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 1 raz
Kontakt:

Post autor: Mihó »

Marcin99 pisze: A tak wogóle to po co Ci to potrzebne? Dobrze wiesz, że te dane są podawane wg. jakiejś tam normy a weryfikowane w laboratorium a nie warunkach drogowych i nijak może się to mieć do twojego przypadku.
Chciałbym wiedzieć, co pociąga za sobą zmiana skrzyni z IV na V. Jakiego przełożenia najlepiej szukać ? Na wyścigach to mi raczej nie zależy; spokojnie jeżdżę. Pasowałaby mi skrzynia o takim przełożeniu jak obecna IV - do miasta idealna, a na trasie całkiem przyjemnie się jeździ
Opel. Technik die begeistert
Corsa C Z18XE, Vectra B X18XE, Trabant 1.1, PTS 3.8 V6, Trabant 601
Awatar użytkownika
Mihó
Nowy
Posty: 498
Rejestracja: 17 sty 2006, o 19:37
Lokalizacja: Poznań
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 1 raz
Kontakt:

Post autor: Mihó »

Marcin99 pisze:Dobrze wiesz, że te dane są podawane wg. jakiejś tam normy a weryfikowane w laboratorium a nie warunkach drogowych i nijak może się to mieć do twojego przypadku.
A właśnie że może coś mieć ;)

Ostatnio na trasie udało mi się osiągnąć 5,2l/100km obiecywane przez producenta 8-)
Opel. Technik die begeistert
Corsa C Z18XE, Vectra B X18XE, Trabant 1.1, PTS 3.8 V6, Trabant 601
BRAWIMEX
Nowy
Posty: 264
Rejestracja: 6 sie 2004, o 11:14
Lokalizacja: Śląsk
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: BRAWIMEX »

=JUHol= pisze:przelozenia biegow owszem a przelozenie główne? :lol:

-----------------------------------------------------------------------------------
Corsa A

C12NZ

F10/5

3,74

10S, 12NC, 12NV, 12SC, 12ST, A12ST, S12ST, 13NB, 13SB, C13N, 14NV, C14NZ, C14SE

F10/5

3,94

10S, 12NC, 12NV, 12ST, A12ST, E12GV, E12N, S12ST, C12NZ, 13SB, 13SH, 14NV, C14NZ

F10/5

4,18
--------------------------------------------------------------------------
to sa same Vbiegowe ale 4 biegowe tez sie roznily glownymi
No to teraz która skrzynia jest powiedzmy... idealna jesli ktoś chce uzyskać szybkie odejscie ze swiateł?
Aaa i niech mi ktoś prosze powie gdzie jest to oznaczenie by rozpoznac jaka F10 V mamy?
A te całe symbole MQ, CT, MG na zółtych nalepkach to jest właśnie to oznaczenie??
Awatar użytkownika
Mihó
Nowy
Posty: 498
Rejestracja: 17 sty 2006, o 19:37
Lokalizacja: Poznań
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 1 raz
Kontakt:

Post autor: Mihó »

BRAWIMEX pisze:
=JUHol= pisze:przelozenia biegow owszem a przelozenie główne? :lol:

-----------------------------------------------------------------------------------
Corsa A

C12NZ

F10/5

3,74

10S, 12NC, 12NV, 12SC, 12ST, A12ST, S12ST, 13NB, 13SB, C13N, 14NV, C14NZ, C14SE

F10/5

3,94

10S, 12NC, 12NV, 12ST, A12ST, E12GV, E12N, S12ST, C12NZ, 13SB, 13SH, 14NV, C14NZ

F10/5

4,18
--------------------------------------------------------------------------
to sa same Vbiegowe ale 4 biegowe tez sie roznily glownymi
No to teraz która skrzynia jest powiedzmy... idealna jesli ktoś chce uzyskać szybkie odejscie ze swiateł?
Aaa i niech mi ktoś prosze powie gdzie jest to oznaczenie by rozpoznac jaka F10 V mamy?
A te całe symbole MQ, CT, MG na zółtych nalepkach to jest właśnie to oznaczenie??
Typ np. F10 - masz napisany na obudowie skrzyni, widoczny jest z zewnątrz. Jedna przełożenie główne - to już chyba na kołnierzu jest
Opel. Technik die begeistert
Corsa C Z18XE, Vectra B X18XE, Trabant 1.1, PTS 3.8 V6, Trabant 601
ODPOWIEDZ

Wróć do „Układ Napędowy”