swap pompy hamulcowej
-
- Weteran
- Posty: 1696
- Rejestracja: 22 sty 2003, o 22:22
- Lokalizacja: Poznań
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
- Kontakt:
swap pompy hamulcowej
....pompy hamulcowej.
Zainwestowałem już trochę w hamulce, jednak nadal nie spełniają moich oczekiwać. Nie pisać mi tu że mam sobie założyć 256 bo mnie na to nie stać (dwa komplety kól na zime i lato) itd.
Jeżdze tez corsą B w której są noname klocki, noname tarcze zwykłe, jest 100kg cięższa a hamuje 3 razy lepiej!!!
Podobno to zasługa innej pompy hamulcowej.
Chce zrobić eksperyment i przeswapować pompe, ale nie wiem jaką wybrać:
1. corsa b/tigra (są takie same?? czy może zależy to od rocznika??)
2 czy może lepiej z kadeta lub astry??
3 lepiej tylko pompę czy razem z serwem??
Może jakieś inne pomysły??
Zainwestowałem już trochę w hamulce, jednak nadal nie spełniają moich oczekiwać. Nie pisać mi tu że mam sobie założyć 256 bo mnie na to nie stać (dwa komplety kól na zime i lato) itd.
Jeżdze tez corsą B w której są noname klocki, noname tarcze zwykłe, jest 100kg cięższa a hamuje 3 razy lepiej!!!
Podobno to zasługa innej pompy hamulcowej.
Chce zrobić eksperyment i przeswapować pompe, ale nie wiem jaką wybrać:
1. corsa b/tigra (są takie same?? czy może zależy to od rocznika??)
2 czy może lepiej z kadeta lub astry??
3 lepiej tylko pompę czy razem z serwem??
Może jakieś inne pomysły??
-
- Forum Master
- Posty: 4329
- Rejestracja: 9 cze 2001, o 02:00
- Lokalizacja: WPR ............
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
- Kontakt:
najwyzej swap na 2.0 + serwoPETERS pisze:Ja się spotkałem z opinią, że właśnie CA mają słabe servo. Tylko to servo jest zasilane podciśnieniem z silnika tak więc duże servo z małym silnikiem - niewiem czy to coś da.
256 ze szrotu komplet klocki tarcze i zaciski to chyba nie tak duzo, dodam ciekawostke jak szukalem zacisku pod 256 na szrotach po wawie znalazlem taki rodzynek w unikalnej cenie za 1szt 500zl
-
- Weteran
- Posty: 1557
- Rejestracja: 1 mar 2003, o 14:45
- Lokalizacja: Warszawa
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
- Kontakt:
BARDZO GUŁUPI POMYSŁ , bedzie ci bardzo trudko Kristo wychwicic
moment blokowania sie kół a jeszcze "pracy" hamulców
Hamulce stana sie na 100% "drewniane"
Tak jak powiedział Markos to klocki i tarcze hamuja a nie
pompa .
p.s. nie mow mi ze kupienie nawet urzywanj pompy i rozebranie
czesci samochodu jest tansze i 2 zaciski nowe kocki i nowe tarcze .
w to nie uwierze .
co do kół , no kumam ze lans i wogule jest fajny bo kołka sa
fajne , ale umowmy sie ze nawet jak w jakis super magiczny
sposob uda ci sie lepiej hamowac to te małe kułeczka tego nie
przeniasa na asfalt - przykro mi
moment blokowania sie kół a jeszcze "pracy" hamulców
Hamulce stana sie na 100% "drewniane"
Tak jak powiedział Markos to klocki i tarcze hamuja a nie
pompa .
p.s. nie mow mi ze kupienie nawet urzywanj pompy i rozebranie
czesci samochodu jest tansze i 2 zaciski nowe kocki i nowe tarcze .
w to nie uwierze .
co do kół , no kumam ze lans i wogule jest fajny bo kołka sa
fajne , ale umowmy sie ze nawet jak w jakis super magiczny
sposob uda ci sie lepiej hamowac to te małe kułeczka tego nie
przeniasa na asfalt - przykro mi
-
- Weteran
- Posty: 1696
- Rejestracja: 22 sty 2003, o 22:22
- Lokalizacja: Poznań
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
- Kontakt:
To wyjaśnij mi mądralo dlaczego corsa B na gównianych tarczach i klockach haluje lepiej niż CA na firmowych??!markos pisze: hamulce hamuja tarczami i klockami i nie ja to wymyslilem, a madrzy ludzie w momencie, kiedy wymyslono hamulce tarczowe
@Gumiś- jakoś w b mi się nie blokują. I nie o lans chodzi tylko o kupienie 8 opon i felg żebym miał na czym jeździć.
-
- Weteran
- Posty: 1557
- Rejestracja: 1 mar 2003, o 14:45
- Lokalizacja: Warszawa
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
- Kontakt:
a nie wiemkristo pisze:Może napisze inaczej- bo niektórzy nie widzą problemu:
Jeździłęm astrą- hamowała dobrze, przeszczepiłem ten zestaw do CA i hamuje się gorzej- dlaczego?/
moze nie odpowietrzyłeś tego dobrze ??????????????????
a moze poprostu pompa powiedziałą fuck ze starosci
nie wiem stary tak na odległosc trudno mi cos powiedzeć
a jak juz bedziesz robił swap popy to nie zapomnij o rozdzielaczu mocy
-
- Weteran
- Posty: 1369
- Rejestracja: 25 paź 2002, o 20:04
- Lokalizacja: Białystok / Warszawa
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
- Kontakt:
Gumis: tu nie chodzi o odpowietrzenie, kristo ma racje, gdyz Szwagier i ja mielismy takie same hamulce, on w A a ja w B, srednica ta sama, on miał nowe tarcze a ja stare po przebiegu ok 100 tkm i moje hamulce hamowaly zupelnie inaczej niz jego... cos jest w A ze hamulce hamuja gorzej wiec kristo ma racje, wiem bo sam sprawdzałem
p.s.
pamietam ze szwagier wymieniał servo i pape na nowe ale dedykowane do CA wiec nie mogl miec tego padnietego a mimo to hamowało u niego gorzej
p.s.
pamietam ze szwagier wymieniał servo i pape na nowe ale dedykowane do CA wiec nie mogl miec tego padnietego a mimo to hamowało u niego gorzej
-
- Weteran
- Posty: 1696
- Rejestracja: 22 sty 2003, o 22:22
- Lokalizacja: Poznań
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
- Kontakt:
Dzięki- chociaż jeden mnie rozumieUcHO pisze:Gumis: tu nie chodzi o odpowietrzenie, kristo ma racje, gdyz Szwagier i ja mielismy takie same hamulce, on w A a ja w B, srednica ta sama, on miał nowe tarcze a ja stare po przebiegu ok 100 tkm i moje hamulce hamowaly zupelnie inaczej niz jego... cos jest w A ze hamulce hamuja gorzej wiec kristo ma racje, wiem bo sam sprawdzałem
- !markos
- M A S T E R
- Posty: 7632
- Rejestracja: 13 paź 2002, o 23:55
- Imię: mihau
- Lokalizacja: waw
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 4 razy
sierak juz opchnal corse
jak jechalem hiva A gsi z heblami 256mm to tez hamowaly z dupy, najpierw kompletnie nic, a potem nagle blokowaly sie kola.. bez sensu
nie zmienilem zdania, ze to tarcze i klocki hamuja, ale skoro a gsi hiva hamowala do dupy, to moze faktycznie warto zmienic pompke chociazby na ta z cory b? wszystkie mialy taka sama, roznica byla chyba tylko pomiedzy abs i non-abs..
jak jechalem hiva A gsi z heblami 256mm to tez hamowaly z dupy, najpierw kompletnie nic, a potem nagle blokowaly sie kola.. bez sensu
nie zmienilem zdania, ze to tarcze i klocki hamuja, ale skoro a gsi hiva hamowala do dupy, to moze faktycznie warto zmienic pompke chociazby na ta z cory b? wszystkie mialy taka sama, roznica byla chyba tylko pomiedzy abs i non-abs..
- =JUHol=
- Weteran
- Posty: 1387
- Rejestracja: 21 lut 2002, o 00:00
- Lokalizacja: Toruń
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
- Kontakt:
mysle ze jest to ok pomysl... pokle kiedys zalozyl pompe od kadetta gsi po czym ja wywalil bo lekkie wcisniecie powodowalo blokowanie koł. Mysle ze zalozenie innej pompki (nowszej) wyjdzie na duzy +. Pamietajmy ze pompka ma w sobie membrany, ktore z uplywem czasu jednak sie "psuja/zuzywaja/cos w tym stylu". Ja u siebie nie narzekam na hamulce a pompke mam seryjna, no moze poza zuzyciem klockow po 6tkm...
- YAQB
- Weteran
- Posty: 1214
- Rejestracja: 5 maja 2003, o 19:58
- Lokalizacja: 100lica - Konstancin
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
- Kontakt:
Hmmm ... jezdilem jakis czas temu CB (1.2i 16v bez ABS), pozniej dluuugo CA (1.2i), a teraz od 1/2 roku GSI i szczerze powiedziawszy to za odlegle czasy, zeby miec porownanie (inne niz na zasadzie "wydaje mi sie, ze ...").GUMIS2000 pisze:A co sadzie na ten temat Yaqb i Sierak ??
Mozemy sie na jakims spocie umowic, ze jesli ktos da mi sie przejechac swoim samochodem (CB) to bede mial bezposrednie porownanie (i analogicznie ktos moze usiasc u mnie za kolkiem) to wtedy bedzie mozna cos powiedziec.
Nie bede mowil jak jest naprawde, bo niczym innym niz GSI albo swoja Astra II nie mam okacji jezdzic (Astra II Kombi przy GSI wg. mnie chcac nie chcac staje demba).
A co do zadowolnie z hamulcow to ...
Ktos kiedy chyba o tym pisal - CA jest dosc lekka i tu nalezy dopatrywac sie szybkiego blokowania kol?? Mam Dunlopy SPORT D40 (stara konstrukcja) z praktycznie nowym bieznikiem i blokuja dosc szybko (za szybko?) ...
CTM #204
- =JUHol=
- Weteran
- Posty: 1387
- Rejestracja: 21 lut 2002, o 00:00
- Lokalizacja: Toruń
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
- Kontakt:
tak tylko wymyslam torie na temat tego... fabrycznie moze i jest 175 ale tez jest 60 czy tam 65 /14" czyli bok opony o wiele wyzszy i tym samym bardziej miekki.
wnioskuje to po tym ze mam te same hamulce a rozne koła i nie ukrywam ze na 155/70/13 hamowalo lepiej niz na 195/50/15. Fakt faktem ze te pierwsze byly zimowe czyli miekka mieszanka itp. Na z kolei avonach auto staje dęba a rozmiar jest 7,5/23/15 czyli jescze wyzej i szerzej niz 195/50/15, czyli w sumie wychodzi ze zalezy od mieszanki...
shit... jak ktos cos z tego zrozumial jest miszczem!
wnioskuje to po tym ze mam te same hamulce a rozne koła i nie ukrywam ze na 155/70/13 hamowalo lepiej niz na 195/50/15. Fakt faktem ze te pierwsze byly zimowe czyli miekka mieszanka itp. Na z kolei avonach auto staje dęba a rozmiar jest 7,5/23/15 czyli jescze wyzej i szerzej niz 195/50/15, czyli w sumie wychodzi ze zalezy od mieszanki...
shit... jak ktos cos z tego zrozumial jest miszczem!
-
- Weteran
- Posty: 1557
- Rejestracja: 1 mar 2003, o 14:45
- Lokalizacja: Warszawa
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
- Kontakt:
ta jasne tylko ze chyba tu wszyscy walcza z masa na forumPETERS pisze:YAQB pisze:Ehh............ nie ma to jak kilka worków cementu w bagażniku 8-)GUMIS2000 pisze: CA jest dosc lekka i tu nalezy dopatrywac sie szybkiego blokowania kol??
nie na odwot
ja tez sie zastanawiam czy nie wrzyrzuci kilku elemtów na tył samchodu
ale zobacze
- sasiadwroc
- Nowy
- Posty: 258
- Rejestracja: 1 sty 2005, o 16:33
- Lokalizacja: Wrocław
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
- Kontakt:
Hm... powiem tak. Ja miałem w CorB hamulce 256, duże zaciski i hamowały naprawdę niesamowicie przy pompie z 1.2. Można było przesunąć daleko moment rozpoczęcia hamowania. Co natomiast było nieciekawe to fakt, że przy odchudzonym totalnie tyle, potrafił wariować i trzeba było zakładać mu kontrę nawet hamując po prostej.
Sądzę, że jednak największą rolę przy skuteczności hamowania odgrywają opony (zaraz po dużych tarczach i zaciskach of course ). Próbowałem 3 rodzaje w przeciaągu jednego dnia. Ten sam asfalt, ten sam odcinek. Róźnica kolosalna. Nie będę opisywał wrażeń z hamowania na slickach, bo to po prostu nieporównywalne. Ale co mnie zastanowiło to fakt, że Continental o rozm. 185/55 R14 ze startym bieżnikiem wypadł o wiele lepiej niż Yokohama rozm. 185/50R14 w o wiele lepszym stanie. Spodziewałem się, że będzie odwrotnie. Fakt, że tak jak mi mówił Markos, Conti szybko się zjechały, ale co do skutecznoście to nie miałem nic im do zarzucenia. Więc sądzę, że cały szkopuł dotyczy mieszanki z jakiej są zrobione.
Słowem podsumowania: uważam, że zbędny jest tuning pompy hamulcowej. Lepiej zainwestować w nową ( z dobrą membraną) pompę dedykowaną dla danego modelu. Inna, większa może spowodować niekontrolowane blokowanie kół, a co z tym idzie nawet niebezpieczeństwo. No...chyba, że planuje się na slikach pociskać
Sądzę, że jednak największą rolę przy skuteczności hamowania odgrywają opony (zaraz po dużych tarczach i zaciskach of course ). Próbowałem 3 rodzaje w przeciaągu jednego dnia. Ten sam asfalt, ten sam odcinek. Róźnica kolosalna. Nie będę opisywał wrażeń z hamowania na slickach, bo to po prostu nieporównywalne. Ale co mnie zastanowiło to fakt, że Continental o rozm. 185/55 R14 ze startym bieżnikiem wypadł o wiele lepiej niż Yokohama rozm. 185/50R14 w o wiele lepszym stanie. Spodziewałem się, że będzie odwrotnie. Fakt, że tak jak mi mówił Markos, Conti szybko się zjechały, ale co do skutecznoście to nie miałem nic im do zarzucenia. Więc sądzę, że cały szkopuł dotyczy mieszanki z jakiej są zrobione.
Słowem podsumowania: uważam, że zbędny jest tuning pompy hamulcowej. Lepiej zainwestować w nową ( z dobrą membraną) pompę dedykowaną dla danego modelu. Inna, większa może spowodować niekontrolowane blokowanie kół, a co z tym idzie nawet niebezpieczeństwo. No...chyba, że planuje się na slikach pociskać
Drobny cwaniak
-
- Weteran
- Posty: 1369
- Rejestracja: 25 paź 2002, o 20:04
- Lokalizacja: Białystok / Warszawa
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
- Kontakt:
nie dokladnie juhol, ale blisko=JUHol= pisze:tak tylko wymyslam torie na temat tego... fabrycznie moze i jest 175 ale tez jest 60 czy tam 65 /14" czyli bok opony o wiele wyzszy i tym samym bardziej miekki.
wnioskuje to po tym ze mam te same hamulce a rozne koła i nie ukrywam ze na 155/70/13 hamowalo lepiej niz na 195/50/15. Fakt faktem ze te pierwsze byly zimowe czyli miekka mieszanka itp. Na z kolei avonach auto staje dęba a rozmiar jest 7,5/23/15 czyli jescze wyzej i szerzej niz 195/50/15, czyli w sumie wychodzi ze zalezy od mieszanki...
shit... jak ktos cos z tego zrozumial jest miszczem!
wielkosc ma znaczenie gdyz roznica w profilu opony(wielkosc samej felgi) ma takie znaczenie ze predkosc i ujemne przyspieszenie jest gdzie indziej umiejscowione, lub jak kto woli ma inny punkt przyłożenia [roznica w
odleglosci od srodka obrotu kola]... przez co sily sa zupelnie inne
i wszystko jasne
- YAQB
- Weteran
- Posty: 1214
- Rejestracja: 5 maja 2003, o 19:58
- Lokalizacja: 100lica - Konstancin
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
- Kontakt:
Czyli do zakretow jak najwieksze do hamowania jak najmniejsze ?
A poza tym UcHO co w przypadku jesli bedziesz mial taka sama srednice? Odleglosc od srodka masz taka sama, wiec teoretycznie nie powinno miec to znaczenia, rozni sie jedynie masa kola, ale przeciez przy wadze calego samochodu to nie ma takiej roznicy.
Raczej bym szedl tutaj w opcje mieszanki gumy, bo to czy opona ma wyzszy profil i sie bardziej ugina przy hamowaniu to jak na moj gust nie decyduje ...
Do tego dochodzi kwestia ogolnie srednicy. Jesli dobrze pamietam to im dluzsze ramie tym mniejsza sila potrzeba. Czyli wychodzilo by, ze przy duzym kole potrzeba mniejszej sily do tego samego efektu ... ??
A poza tym UcHO co w przypadku jesli bedziesz mial taka sama srednice? Odleglosc od srodka masz taka sama, wiec teoretycznie nie powinno miec to znaczenia, rozni sie jedynie masa kola, ale przeciez przy wadze calego samochodu to nie ma takiej roznicy.
Raczej bym szedl tutaj w opcje mieszanki gumy, bo to czy opona ma wyzszy profil i sie bardziej ugina przy hamowaniu to jak na moj gust nie decyduje ...
Do tego dochodzi kwestia ogolnie srednicy. Jesli dobrze pamietam to im dluzsze ramie tym mniejsza sila potrzeba. Czyli wychodzilo by, ze przy duzym kole potrzeba mniejszej sily do tego samego efektu ... ??
CTM #204
- sasiadwroc
- Nowy
- Posty: 258
- Rejestracja: 1 sty 2005, o 16:33
- Lokalizacja: Wrocław
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
- Kontakt:
- YAQB
- Weteran
- Posty: 1214
- Rejestracja: 5 maja 2003, o 19:58
- Lokalizacja: 100lica - Konstancin
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
- Kontakt:
Ogolnie w zasadzie poprawnie ... ale skoro trudniej to cale kolo powinno sie "pozniej" blokowac (potrzebna byla by wieksza sila, ktora dalaby efekt lepszego hamowania - tak na logike?)Porszak pisze:czyli znaczy to tyle ze wieksza mase(czyt. wieksza i zazwyczaj ciezsza) felge i opone trudniej zatrzymac. tak jak i rozpedzic
dobrze mysle???
CTM #204
- Porszak
- Support Team Leader
- Posty: 5671
- Rejestracja: 30 lis 2003, o 22:27
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: EBE-Bełchatów
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 4 razy
- Kontakt:
raczej odwrotnie. na przykladzie odkrecania srub. im dluzsze ramie tym wieksza sila dziala na srubke. a teraz postaw sie na miejscu sruby ktora chce Cie zdenerwowac . jak masz krotki klucz to sie zmeczysz i nie odkrecisz. jak masz ramie 2 metry to dmuchniesz na ramie i sie samo odkreca. tak samo tutaj. wieksza srednice, czyli mase wirujaca na wiekszym promieniu trudniej bedzie zatrzymacYAQB pisze:.....Czyli wychodzilo by, ze przy duzym kole potrzeba mniejszej sily do tego samego efektu ... ??
mysle jednak ze srednica ma niepomijalne ale dosc male znaczenie, a najwieksze maja gumy ot co
- YAQB
- Weteran
- Posty: 1214
- Rejestracja: 5 maja 2003, o 19:58
- Lokalizacja: 100lica - Konstancin
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
- Kontakt:
No OK - dokladnie tak samo myslalem. To teraz pytanie - co to znaczy trudniej zatrzymac? Wieksza sila jest potrzebna na np zablokowanie kola zgadza sie? A zatem trudniej je zablokowac ... hm?Porszak pisze:wieksza srednice, czyli mase wirujaca na wiekszym promieniu trudniej bedzie zatrzymac
No chyba, ze tu czegos nie rozumiem i sila (hamulaca) dzialajaca na kolo ma sie nijak do tego czy sie kolo zablokuje czy nie ...
Wychodzilo by, ze im wieksze kolo tym gorsze hamowanie a przyczepnosc nie ma praktycznie nic wspolnego z tymi silami bo zalezy tylko i wylacznie od fizycznej wlasciwosci gumy opony (nie zaleznie od wiekosci, profilu etc ...)
CTM #204
-
- Weteran
- Posty: 1369
- Rejestracja: 25 paź 2002, o 20:04
- Lokalizacja: Białystok / Warszawa
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
- Kontakt:
Jakub ( ): własnie ze nie, bo opona jedynie przekazuje, łaczy nasze koło z podłożem, jak wiemy opona ulega odkształceniu wiec dlatego jej sie nie bierze pod uwage wszysko zalezy od srednicy felgi
tak jak porszak zauwazyl, potrzebujemy wtedy wieszej sily do zatrzymania pedzacej masy, a nasza pompka daje zawsze taka sama "sile" wiec dlatego przy duzym profilu lepiej sie hamuje
opona, skład mieszanki owszem, ale bardziej zalezy ona w momencie zblokowania kół i tarciu o asfalt no i oczywiscie zakrety
jak by ktos nie dowierzal, polecam pare ksiazek do mechaniki, ale nie tej praktycznej lecz tej teoretycznej na podstawie ktorej wszystko sie projektuje
tak jak porszak zauwazyl, potrzebujemy wtedy wieszej sily do zatrzymania pedzacej masy, a nasza pompka daje zawsze taka sama "sile" wiec dlatego przy duzym profilu lepiej sie hamuje
opona, skład mieszanki owszem, ale bardziej zalezy ona w momencie zblokowania kół i tarciu o asfalt no i oczywiscie zakrety
jak by ktos nie dowierzal, polecam pare ksiazek do mechaniki, ale nie tej praktycznej lecz tej teoretycznej na podstawie ktorej wszystko sie projektuje