swap pompy hamulcowej

Wszystkie informacje o elementach układu hamulcowego Corsy A.
kristo
Weteran
Posty: 1696
Rejestracja: 22 sty 2003, o 22:22
Lokalizacja: Poznań
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

swap pompy hamulcowej

Post autor: kristo »

....pompy hamulcowej. :oko:

Zainwestowałem już trochę w hamulce, jednak nadal nie spełniają moich oczekiwać. Nie pisać mi tu że mam sobie założyć 256 :P bo mnie na to nie stać (dwa komplety kól na zime i lato) itd.
Jeżdze tez corsą B w której są noname klocki, noname tarcze zwykłe, jest 100kg cięższa a hamuje 3 razy lepiej!!!

Podobno to zasługa innej pompy hamulcowej.

Chce zrobić eksperyment i przeswapować pompe, ale nie wiem jaką wybrać:
1. corsa b/tigra (są takie same?? czy może zależy to od rocznika??)
2 czy może lepiej z kadeta lub astry??
3 lepiej tylko pompę czy razem z serwem??

Może jakieś inne pomysły??
Obrazek
PETERS
Swój
Posty: 571
Rejestracja: 23 lis 2004, o 20:59
Lokalizacja: Sanok
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0

Post autor: PETERS »

Ja się spotkałem z opinią, że właśnie CA mają słabe servo. Tylko to servo jest zasilane podciśnieniem z silnika tak więc duże servo z małym silnikiem - niewiem czy to coś da.
Corsa A 1.2i 93r.

Obrazek
Awatar użytkownika
!markos
M A S T E R
Posty: 7632
Rejestracja: 13 paź 2002, o 23:55
Imię: mihau
Lokalizacja: waw
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 4 razy

Post autor: !markos »

a ja mysle, ze jak nie bedzie mialo CO hamowac to mozesz wkladac pompe nawet z calibry, efekt ten sam - zaden :lol:

hamulce hamuja tarczami i klockami i nie ja to wymyslilem, a madrzy ludzie w momencie, kiedy wymyslono hamulce tarczowe :zakrecony:
Obrazek
arts
Forum Master
Posty: 4329
Rejestracja: 9 cze 2001, o 02:00
Lokalizacja: WPR ............
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: arts »

PETERS pisze:Ja się spotkałem z opinią, że właśnie CA mają słabe servo. Tylko to servo jest zasilane podciśnieniem z silnika tak więc duże servo z małym silnikiem - niewiem czy to coś da.
najwyzej swap na 2.0 + serwo :oko:
256 ze szrotu komplet klocki tarcze i zaciski to chyba nie tak duzo, dodam ciekawostke jak szukalem zacisku pod 256 na szrotach po wawie znalazlem taki rodzynek w unikalnej cenie za 1szt 500zl :lol:
Obrazek
GUMIS2000
Weteran
Posty: 1557
Rejestracja: 1 mar 2003, o 14:45
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: GUMIS2000 »

BARDZO GUŁUPI POMYSŁ , bedzie ci bardzo trudko Kristo wychwicic
moment blokowania sie kół a jeszcze "pracy" hamulców
Hamulce stana sie na 100% "drewniane"
Tak jak powiedział Markos to klocki i tarcze hamuja a nie
pompa .

p.s. nie mow mi ze kupienie nawet urzywanj pompy i rozebranie
czesci samochodu jest tansze i 2 zaciski nowe kocki i nowe tarcze .
w to nie uwierze .
co do kół , no kumam ze lans i wogule jest fajny bo kołka sa
fajne , ale umowmy sie ze nawet jak w jakis super magiczny
sposob uda ci sie lepiej hamowac to te małe kułeczka tego nie
przeniasa na asfalt - przykro mi
kristo
Weteran
Posty: 1696
Rejestracja: 22 sty 2003, o 22:22
Lokalizacja: Poznań
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: kristo »

!markos pisze: hamulce hamuja tarczami i klockami i nie ja to wymyslilem, a madrzy ludzie w momencie, kiedy wymyslono hamulce tarczowe :zakrecony:
To wyjaśnij mi mądralo dlaczego corsa B na gównianych tarczach i klockach haluje lepiej niż CA na firmowych??


@Gumiś- jakoś w b mi się nie blokują. I nie o lans chodzi tylko o kupienie 8 opon i felg żebym miał na czym jeździć.
Obrazek
kristo
Weteran
Posty: 1696
Rejestracja: 22 sty 2003, o 22:22
Lokalizacja: Poznań
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: kristo »

Może napisze inaczej- bo niektórzy nie widzą problemu:

Jeździłęm astrą- hamowała dobrze, przeszczepiłem ten zestaw do CA i hamuje się gorzej- dlaczego?/
Obrazek
GUMIS2000
Weteran
Posty: 1557
Rejestracja: 1 mar 2003, o 14:45
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: GUMIS2000 »

kristo pisze:Może napisze inaczej- bo niektórzy nie widzą problemu:

Jeździłęm astrą- hamowała dobrze, przeszczepiłem ten zestaw do CA i hamuje się gorzej- dlaczego?/
a nie wiem
moze nie odpowietrzyłeś tego dobrze ??????????????????
a moze poprostu pompa powiedziałą fuck ze starosci
nie wiem stary tak na odległosc trudno mi cos powiedzeć

a jak juz bedziesz robił swap popy to nie zapomnij o rozdzielaczu mocy
UcHO
Weteran
Posty: 1369
Rejestracja: 25 paź 2002, o 20:04
Lokalizacja: Białystok / Warszawa
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: UcHO »

Gumis: tu nie chodzi o odpowietrzenie, kristo ma racje, gdyz Szwagier i ja mielismy takie same hamulce, on w A a ja w B, srednica ta sama, on miał nowe tarcze a ja stare po przebiegu ok 100 tkm i moje hamulce hamowaly zupelnie inaczej niz jego... cos jest w A ze hamulce hamuja gorzej wiec kristo ma racje, wiem bo sam sprawdzałem

p.s.
pamietam ze szwagier wymieniał servo i pape na nowe ale dedykowane do CA wiec nie mogl miec tego padnietego a mimo to hamowało u niego gorzej :-P
kristo
Weteran
Posty: 1696
Rejestracja: 22 sty 2003, o 22:22
Lokalizacja: Poznań
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: kristo »

UcHO pisze:Gumis: tu nie chodzi o odpowietrzenie, kristo ma racje, gdyz Szwagier i ja mielismy takie same hamulce, on w A a ja w B, srednica ta sama, on miał nowe tarcze a ja stare po przebiegu ok 100 tkm i moje hamulce hamowaly zupelnie inaczej niz jego... cos jest w A ze hamulce hamuja gorzej wiec kristo ma racje, wiem bo sam sprawdzałem
Dzięki- chociaż jeden mnie rozumie :oko:
Obrazek
GUMIS2000
Weteran
Posty: 1557
Rejestracja: 1 mar 2003, o 14:45
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: GUMIS2000 »

oki skoro uwarzacie ze to pompa to chyba macie racje
ja nie jechałem nigdy tak agrsywnie A zeby stwierdzic ze sa kiebskie

A co sadzie na ten temat Yaqb i Sierak ??
wy tez narzekacie na hamulce ??
Awatar użytkownika
!markos
M A S T E R
Posty: 7632
Rejestracja: 13 paź 2002, o 23:55
Imię: mihau
Lokalizacja: waw
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 4 razy

Post autor: !markos »

sierak juz opchnal corse :lol:

jak jechalem hiva A gsi z heblami 256mm to tez hamowaly z dupy, najpierw kompletnie nic, a potem nagle blokowaly sie kola.. bez sensu :-?

nie zmienilem zdania, ze to tarcze i klocki hamuja, ale skoro a gsi hiva hamowala do dupy, to moze faktycznie warto zmienic pompke chociazby na ta z cory b? wszystkie mialy taka sama, roznica byla chyba tylko pomiedzy abs i non-abs..
Obrazek
Awatar użytkownika
=JUHol=
Weteran
Posty: 1387
Rejestracja: 21 lut 2002, o 00:00
Lokalizacja: Toruń
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: =JUHol= »

mysle ze jest to ok pomysl... pokle kiedys zalozyl pompe od kadetta gsi po czym ja wywalil bo lekkie wcisniecie powodowalo blokowanie koł. Mysle ze zalozenie innej pompki (nowszej) wyjdzie na duzy +. Pamietajmy ze pompka ma w sobie membrany, ktore z uplywem czasu jednak sie "psuja/zuzywaja/cos w tym stylu". Ja u siebie nie narzekam na hamulce a pompke mam seryjna, no moze poza zuzyciem klockow po 6tkm...
Obrazek
Awatar użytkownika
D12
Weteran
Posty: 1835
Rejestracja: 15 mar 2005, o 21:52
Imię: Daniel
Model auta: Corsa B
Lokalizacja: Łódź
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: D12 »

=JUHol= pisze: no moze poza zuzyciem klockow po 6tkm...
Juhol to co ty robisz.....?poza właściwą jazdą
STOP Pijanym kierowcom
Awatar użytkownika
=JUHol=
Weteran
Posty: 1387
Rejestracja: 21 lut 2002, o 00:00
Lokalizacja: Toruń
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: =JUHol= »

nic wlasnie... tzn moze czesciej hamuje z duzych predkosci niz przecietny kowalski stad pewnie to zuzycie duze... liczylem sie z tym wiec jest dla mnie ok!
Obrazek
Awatar użytkownika
YAQB
Weteran
Posty: 1214
Rejestracja: 5 maja 2003, o 19:58
Lokalizacja: 100lica - Konstancin
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: YAQB »

GUMIS2000 pisze:A co sadzie na ten temat Yaqb i Sierak ??
Hmmm ... jezdilem jakis czas temu CB (1.2i 16v bez ABS), pozniej dluuugo CA (1.2i), a teraz od 1/2 roku GSI i szczerze powiedziawszy to za odlegle czasy, zeby miec porownanie (inne niz na zasadzie "wydaje mi sie, ze ...").

Mozemy sie na jakims spocie umowic, ze jesli ktos da mi sie przejechac swoim samochodem (CB) to bede mial bezposrednie porownanie (i analogicznie ktos moze usiasc u mnie za kolkiem) to wtedy bedzie mozna cos powiedziec.

Nie bede mowil jak jest naprawde, bo niczym innym niz GSI albo swoja Astra II nie mam okacji jezdzic (Astra II Kombi przy GSI wg. mnie chcac nie chcac staje demba).

A co do zadowolnie z hamulcow to ...
Ktos kiedy chyba o tym pisal - CA jest dosc lekka i tu nalezy dopatrywac sie szybkiego blokowania kol?? Mam Dunlopy SPORT D40 (stara konstrukcja) z praktycznie nowym bieznikiem i blokuja dosc szybko (za szybko?) ...
CTM #204
Awatar użytkownika
=JUHol=
Weteran
Posty: 1387
Rejestracja: 21 lut 2002, o 00:00
Lokalizacja: Toruń
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: =JUHol= »

nie proporcjonalny stosunek szerokosci opony do masy samochodu? zeby skuteczniej hamowac na takich oponach wydaje mi sie ze auto powinno wazyc min tonę
Obrazek
Awatar użytkownika
YAQB
Weteran
Posty: 1214
Rejestracja: 5 maja 2003, o 19:58
Lokalizacja: 100lica - Konstancin
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: YAQB »

Hmm ... fabrycznie niby jest 175 ... Bylaby az taka roznica?
CTM #204
Awatar użytkownika
=JUHol=
Weteran
Posty: 1387
Rejestracja: 21 lut 2002, o 00:00
Lokalizacja: Toruń
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: =JUHol= »

tak tylko wymyslam torie na temat tego... fabrycznie moze i jest 175 ale tez jest 60 czy tam 65 /14" czyli bok opony o wiele wyzszy i tym samym bardziej miekki.

wnioskuje to po tym ze mam te same hamulce a rozne koła i nie ukrywam ze na 155/70/13 hamowalo lepiej niz na 195/50/15. Fakt faktem ze te pierwsze byly zimowe czyli miekka mieszanka itp. Na z kolei avonach auto staje dęba a rozmiar jest 7,5/23/15 czyli jescze wyzej i szerzej niz 195/50/15, czyli w sumie wychodzi ze zalezy od mieszanki...

shit... jak ktos cos z tego zrozumial jest miszczem! :lol:
Obrazek
PETERS
Swój
Posty: 571
Rejestracja: 23 lis 2004, o 20:59
Lokalizacja: Sanok
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0

Post autor: PETERS »

YAQB pisze:
GUMIS2000 pisze: CA jest dosc lekka i tu nalezy dopatrywac sie szybkiego blokowania kol??
Ehh............ nie ma to jak kilka worków cementu w bagażniku 8-)
Corsa A 1.2i 93r.

Obrazek
GUMIS2000
Weteran
Posty: 1557
Rejestracja: 1 mar 2003, o 14:45
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: GUMIS2000 »

PETERS pisze:
YAQB pisze:
GUMIS2000 pisze: CA jest dosc lekka i tu nalezy dopatrywac sie szybkiego blokowania kol??
Ehh............ nie ma to jak kilka worków cementu w bagażniku 8-)
ta jasne tylko ze chyba tu wszyscy walcza z masa na forum
nie na odwot

ja tez sie zastanawiam czy nie wrzyrzuci kilku elemtów na tył samchodu
ale zobacze
Awatar użytkownika
sasiadwroc
Nowy
Posty: 258
Rejestracja: 1 sty 2005, o 16:33
Lokalizacja: Wrocław
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: sasiadwroc »

Hm... powiem tak. Ja miałem w CorB hamulce 256, duże zaciski i hamowały naprawdę niesamowicie przy pompie z 1.2. Można było przesunąć daleko moment rozpoczęcia hamowania. Co natomiast było nieciekawe to fakt, że przy odchudzonym totalnie tyle, potrafił wariować i trzeba było zakładać mu kontrę nawet hamując po prostej.
Sądzę, że jednak największą rolę przy skuteczności hamowania odgrywają opony (zaraz po dużych tarczach i zaciskach of course :-D ). Próbowałem 3 rodzaje w przeciaągu jednego dnia. Ten sam asfalt, ten sam odcinek. Róźnica kolosalna. Nie będę opisywał wrażeń z hamowania na slickach, bo to po prostu nieporównywalne. Ale co mnie zastanowiło to fakt, że Continental o rozm. 185/55 R14 ze startym bieżnikiem wypadł o wiele lepiej niż Yokohama rozm. 185/50R14 w o wiele lepszym stanie. Spodziewałem się, że będzie odwrotnie. Fakt, że tak jak mi mówił Markos, Conti szybko się zjechały, ale co do skutecznoście to nie miałem nic im do zarzucenia. Więc sądzę, że cały szkopuł dotyczy mieszanki z jakiej są zrobione.

Słowem podsumowania: uważam, że zbędny jest tuning pompy hamulcowej. Lepiej zainwestować w nową ( z dobrą membraną) pompę dedykowaną dla danego modelu. Inna, większa może spowodować niekontrolowane blokowanie kół, a co z tym idzie nawet niebezpieczeństwo. No...chyba, że planuje się na slikach pociskać ;)
Drobny cwaniak ;)
UcHO
Weteran
Posty: 1369
Rejestracja: 25 paź 2002, o 20:04
Lokalizacja: Białystok / Warszawa
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: UcHO »

=JUHol= pisze:tak tylko wymyslam torie na temat tego... fabrycznie moze i jest 175 ale tez jest 60 czy tam 65 /14" czyli bok opony o wiele wyzszy i tym samym bardziej miekki.

wnioskuje to po tym ze mam te same hamulce a rozne koła i nie ukrywam ze na 155/70/13 hamowalo lepiej niz na 195/50/15. Fakt faktem ze te pierwsze byly zimowe czyli miekka mieszanka itp. Na z kolei avonach auto staje dęba a rozmiar jest 7,5/23/15 czyli jescze wyzej i szerzej niz 195/50/15, czyli w sumie wychodzi ze zalezy od mieszanki...

shit... jak ktos cos z tego zrozumial jest miszczem! :lol:
nie dokladnie juhol, ale blisko
wielkosc ma znaczenie gdyz roznica w profilu opony(wielkosc samej felgi) ma takie znaczenie ze predkosc i ujemne przyspieszenie jest gdzie indziej umiejscowione, lub jak kto woli ma inny punkt przyłożenia [roznica w
odleglosci od srodka obrotu kola]... przez co sily sa zupelnie inne :-P

i wszystko jasne :grin:
Awatar użytkownika
YAQB
Weteran
Posty: 1214
Rejestracja: 5 maja 2003, o 19:58
Lokalizacja: 100lica - Konstancin
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: YAQB »

Czyli do zakretow jak najwieksze do hamowania jak najmniejsze ? ;)

A poza tym UcHO co w przypadku jesli bedziesz mial taka sama srednice? Odleglosc od srodka masz taka sama, wiec teoretycznie nie powinno miec to znaczenia, rozni sie jedynie masa kola, ale przeciez przy wadze calego samochodu to nie ma takiej roznicy.

Raczej bym szedl tutaj w opcje mieszanki gumy, bo to czy opona ma wyzszy profil i sie bardziej ugina przy hamowaniu to jak na moj gust nie decyduje ...

Do tego dochodzi kwestia ogolnie srednicy. Jesli dobrze pamietam to im dluzsze ramie tym mniejsza sila potrzeba. Czyli wychodzilo by, ze przy duzym kole potrzeba mniejszej sily do tego samego efektu ... ??
CTM #204
Awatar użytkownika
Porszak
Support Team Leader
Support Team Leader
Posty: 5671
Rejestracja: 30 lis 2003, o 22:27
Imię: Marcin
Lokalizacja: EBE-Bełchatów
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 4 razy
Kontakt:

Post autor: Porszak »

czyli znaczy to tyle ze wieksza mase(czyt. wieksza i zazwyczaj ciezsza) felge i opone trudniej zatrzymac. tak jak i rozpedzic

dobrze mysle???
Obrazek
C16XE stage 0.5 158KM/195Nm
stage 0.75 :) 176KM/187Nm
Awatar użytkownika
sasiadwroc
Nowy
Posty: 258
Rejestracja: 1 sty 2005, o 16:33
Lokalizacja: Wrocław
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: sasiadwroc »

YAQB pisze:Raczej bym szedl tutaj w opcje mieszanki gumy, bo to czy opona ma wyzszy profil i sie bardziej ugina przy hamowaniu to jak na moj gust nie decyduje ...
Przyłaczam się do tego zdania. U mnie wyższy profil lepiej hamował - lepsza mieszanka
Drobny cwaniak ;)
Awatar użytkownika
YAQB
Weteran
Posty: 1214
Rejestracja: 5 maja 2003, o 19:58
Lokalizacja: 100lica - Konstancin
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: YAQB »

Porszak pisze:czyli znaczy to tyle ze wieksza mase(czyt. wieksza i zazwyczaj ciezsza) felge i opone trudniej zatrzymac. tak jak i rozpedzic

dobrze mysle???
Ogolnie w zasadzie poprawnie ... ale skoro trudniej to cale kolo powinno sie "pozniej" blokowac (potrzebna byla by wieksza sila, ktora dalaby efekt lepszego hamowania - tak na logike?)
CTM #204
Awatar użytkownika
Porszak
Support Team Leader
Support Team Leader
Posty: 5671
Rejestracja: 30 lis 2003, o 22:27
Imię: Marcin
Lokalizacja: EBE-Bełchatów
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 4 razy
Kontakt:

Post autor: Porszak »

YAQB pisze:.....Czyli wychodzilo by, ze przy duzym kole potrzeba mniejszej sily do tego samego efektu ... ??
raczej odwrotnie. na przykladzie odkrecania srub. im dluzsze ramie tym wieksza sila dziala na srubke. a teraz postaw sie na miejscu sruby ktora chce Cie zdenerwowac :lol: . jak masz krotki klucz to sie zmeczysz i nie odkrecisz. jak masz ramie 2 metry to dmuchniesz na ramie i sie samo odkreca. tak samo tutaj. wieksza srednice, czyli mase wirujaca na wiekszym promieniu trudniej bedzie zatrzymac


mysle jednak ze srednica ma niepomijalne ale dosc male znaczenie, a najwieksze maja gumy ot co :)
Obrazek
C16XE stage 0.5 158KM/195Nm
stage 0.75 :) 176KM/187Nm
Awatar użytkownika
YAQB
Weteran
Posty: 1214
Rejestracja: 5 maja 2003, o 19:58
Lokalizacja: 100lica - Konstancin
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: YAQB »

Porszak pisze:wieksza srednice, czyli mase wirujaca na wiekszym promieniu trudniej bedzie zatrzymac
No OK - dokladnie tak samo myslalem. To teraz pytanie - co to znaczy trudniej zatrzymac? Wieksza sila jest potrzebna na np zablokowanie kola zgadza sie? A zatem trudniej je zablokowac ... hm?

No chyba, ze tu czegos nie rozumiem i sila (hamulaca) dzialajaca na kolo ma sie nijak do tego czy sie kolo zablokuje czy nie ...

Wychodzilo by, ze im wieksze kolo tym gorsze hamowanie a przyczepnosc nie ma praktycznie nic wspolnego z tymi silami bo zalezy tylko i wylacznie od fizycznej wlasciwosci gumy opony (nie zaleznie od wiekosci, profilu etc ...)
CTM #204
UcHO
Weteran
Posty: 1369
Rejestracja: 25 paź 2002, o 20:04
Lokalizacja: Białystok / Warszawa
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: UcHO »

Jakub ( :-P ): własnie ze nie, bo opona jedynie przekazuje, łaczy nasze koło z podłożem, jak wiemy opona ulega odkształceniu wiec dlatego jej sie nie bierze pod uwage :-P wszysko zalezy od srednicy felgi
tak jak porszak zauwazyl, potrzebujemy wtedy wieszej sily do zatrzymania pedzacej masy, a nasza pompka daje zawsze taka sama "sile" wiec dlatego przy duzym profilu lepiej sie hamuje
opona, skład mieszanki owszem, ale bardziej zalezy ona w momencie zblokowania kół i tarciu o asfalt no i oczywiscie zakrety :oko:
jak by ktos nie dowierzal, polecam pare ksiazek do mechaniki, ale nie tej praktycznej lecz tej teoretycznej na podstawie ktorej wszystko sie projektuje :lol:
ODPOWIEDZ

Wróć do „Układ Hamulcowy”