Hamulce Corsa A

Wszystkie informacje o elementach układu hamulcowego Corsy A.
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
!markos
M A S T E R
Posty: 7632
Rejestracja: 13 paź 2002, o 23:55
Imię: mihau
Lokalizacja: waw
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 4 razy

Post autor: !markos »

korektorow sie nie reguluje
Awatar użytkownika
cursor
Nowy
Posty: 218
Rejestracja: 7 maja 2006, o 11:14
Lokalizacja: Racibórz
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: cursor »

A robiłeś coś z hamulcami? Jeśli nie to masz odpowiedź, przednie zaciski masz zapieczone. Na twoim miejscu przejrzałbym cały układ hamulcowy. W przednich zaciskach ja je zdejmiesz(imbus 10) to są takie tuleje, służą one do przesuwu zacisku i lubią się zapiekać dosyć często.
Jeden lubi słuchać, drugi jak go słyszą , ot taka sobie różnica .....
Awatar użytkownika
-=m&m=-
Website Admin
Website Admin
Posty: 4925
Rejestracja: 25 kwie 2004, o 17:33
Imię: Michał
Lokalizacja: Wrocław/Ziemia Obiecana
Podziękował;: 7 razy
Otrzymał podziękowań: 12 razy
Kontakt:

Post autor: -=m&m=- »

!markos pisze:korektorow sie nie reguluje
chyba w hondzie :P ja w corsie po obniżeniu zawiasu regulowałem :oko:
"Wszyscy wiedzą, że coś nie da się zrobić. I wtedy pojawia się ten jeden, który nie wie, że się nie da, i on właśnie to coś robi."- Einstein Albert
Awatar użytkownika
!markos
M A S T E R
Posty: 7632
Rejestracja: 13 paź 2002, o 23:55
Imię: mihau
Lokalizacja: waw
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 4 razy

Post autor: !markos »

"korektor" w sensie rozdzielacz sily na pompie NIE jest regulowany

w ca z tego co wiem nie ma regulowanego korektora na belce
Obrazek
Awatar użytkownika
-=m&m=-
Website Admin
Website Admin
Posty: 4925
Rejestracja: 25 kwie 2004, o 17:33
Imię: Michał
Lokalizacja: Wrocław/Ziemia Obiecana
Podziękował;: 7 razy
Otrzymał podziękowań: 12 razy
Kontakt:

Post autor: -=m&m=- »

!markos pisze: w ca z tego co wiem nie ma regulowanego korektora na belce
według Tisa w aso w mojej wersji równiez nie ma korektora na belce a dam sobie głowe uciąć, że go regulowałem :oko:
"Wszyscy wiedzą, że coś nie da się zrobić. I wtedy pojawia się ten jeden, który nie wie, że się nie da, i on właśnie to coś robi."- Einstein Albert
Corstek
Nowy
Posty: 448
Rejestracja: 9 kwie 2003, o 02:01
Imię: Tomek
Lokalizacja: Warszawka
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: Corstek »

W mojej corsie zwyczajnej eco plus z 96 roku, korektor jest i na belce i w tisie.
B x14sz
Awatar użytkownika
AdamXXL
Post Mistrz
Posty: 2554
Rejestracja: 24 kwie 2001, o 02:00
Lokalizacja: Bolesławiec
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: AdamXXL »

markosowi chodzi o korektor(y) wkręcany w pompę przy serwie. one nie są regulowane. ten na belce można uznać za dodatkowy.
Obrazek.. Wybierz sobie cel, a potem idź... idź pod prąd
Awatar użytkownika
!markos
M A S T E R
Posty: 7632
Rejestracja: 13 paź 2002, o 23:55
Imię: mihau
Lokalizacja: waw
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 4 razy

Post autor: !markos »

-=m&m=- pisze:według Tisa w aso w mojej wersji równiez nie ma korektora na belce
afair wszystkie 1.4 16v mialy korektor na belce, roznica byla w zakresie regulacji - jedne byly mocniej/slabiej, inne mocniej/slabiej+nizej/wyzej
AdamXXL pisze:markosowi chodzi o korektor(y) wkręcany w pompę przy serwie. one nie są regulowane
nie inaczej, a o tym wlasnie mowil autor watku
Obrazek
Awatar użytkownika
szajboos
Nowy
Posty: 343
Rejestracja: 23 sie 2005, o 08:14
Lokalizacja: Racibórz
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: szajboos »

Pewnie masz Delco a one lubią się zapiekać. Sprawdź przewody. Może się pocą albo zapchane
Nowy silnik mode-in progress...

Obrazek
Awatar użytkownika
szajboos
Nowy
Posty: 343
Rejestracja: 23 sie 2005, o 08:14
Lokalizacja: Racibórz
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: szajboos »

Tarcze mogą się zwicrować nawet po kilku godzinach. Wystarczy mocno je rozgrzać i gwałtownie schłodzić np. wjeżdżając w kałużę.
Nowy silnik mode-in progress...

Obrazek
Awatar użytkownika
Staneq
Post Mistrz
Posty: 2460
Rejestracja: 8 lis 2004, o 17:40
Imię: Michał
Lokalizacja: Gliwice
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 1 raz
Kontakt:

Post autor: Staneq »

troche OT..ale w temacie korektora na belce, u mnie jest taki ale po obnizeniu nic z nim nie robilem, a powinienem? jak to w koncu jest? :-?
Było c14se
PETERS
Swój
Posty: 571
Rejestracja: 23 lis 2004, o 20:59
Lokalizacja: Sanok
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0

Post autor: PETERS »

Jedź na rolki, to Ci pokaże co i jak... ale stawiam, że masz coś z przodem. A drganie pedału hamulca to koledzy mają racje to niema znaczenia ile mają tarze, są niewentylowane (grzeją się dobrze) i wystarczy kałuża. Chociaż moje Brembo się jescze po roku trzymają 8-) :-P
Corsa A 1.2i 93r.

Obrazek
llionn
Nowy
Posty: 118
Rejestracja: 11 mar 2005, o 20:07
Lokalizacja: Lublin
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: llionn »

Hamulce w Corsie A to poprostu tragedia. Przerabiałem już to nie raz. Jeżeli chodzi o moją to wymieniłem już tatcze, klocki, prewody miękie wszystki, reperaturki przedich zacisków, bębny, częki, cylinderki tył i teraz już hamuje ale rewaelacja to nie jest. Prawie każda wizyta u mechanika to hamulce - jak na razie spokój odpukać.
DOŁĄCZE SIĘ DO TEMATU I ZAPYTAM CZY DO SERWA SA JAKIEŚ PŁYNY KTÓRE MOGĄ POPRAWIĆ JEGO STAN. (jezeli tak to jakie)
Corsa A 1.2i 91r
Awatar użytkownika
szajboos
Nowy
Posty: 343
Rejestracja: 23 sie 2005, o 08:14
Lokalizacja: Racibórz
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: szajboos »

Ja miałem w Corsie A zaciski Delco fabryczne niewentylowane 236 i hamowało miód malina. Ale tarcze były grubsze z Astry. Nie zapiekały się i w ogóle nie sprawiały problemów.
Nowy silnik mode-in progress...

Obrazek
Awatar użytkownika
szajboos
Nowy
Posty: 343
Rejestracja: 23 sie 2005, o 08:14
Lokalizacja: Racibórz
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: szajboos »

Tarcze fabryka w Corsie mają 10mm grubości, ja niałem 12,7 z Astry. Lekko musnąłeś pedał hamulca i już brały. Tylko ciężko je założyć z nówkami klockami. Ja zakładałem na starttych o 1/3 grubości klocka
Nowy silnik mode-in progress...

Obrazek
Awatar użytkownika
cursor
Nowy
Posty: 218
Rejestracja: 7 maja 2006, o 11:14
Lokalizacja: Racibórz
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: cursor »

Tarcze nie zapiekały ci się, bo nie jeździłeś nimi w zimie, a w lecie robiliśmy je.




Jak chcesz pozostać przy 13" felgach to rozglądaj się za zaciskami z nexii gl, corsy A gsi, lub corsa b i astra f pod tarcze wentylowane 236mm. W corsie A i Nexii były to delco, w astrze ATE(na początku produkcji delco też się zdarzały), które już się nie zapiekały, bo nie było co się zapiekać.
Jeden lubi słuchać, drugi jak go słyszą , ot taka sobie różnica .....
Awatar użytkownika
-=m&m=-
Website Admin
Website Admin
Posty: 4925
Rejestracja: 25 kwie 2004, o 17:33
Imię: Michał
Lokalizacja: Wrocław/Ziemia Obiecana
Podziękował;: 7 razy
Otrzymał podziękowań: 12 razy
Kontakt:

Post autor: -=m&m=- »

cursor pisze: Jak chcesz pozostać przy 13" felgach to rozglądaj się za zaciskami z nexii gl, corsy A gsi, lub corsa b i astra f pod tarcze wentylowane 236mm.
[reklama mode on]
zasiski pod wentylowane 236mm z 99r leża u mnie w piwnicy
[reklama mode off]
"Wszyscy wiedzą, że coś nie da się zrobić. I wtedy pojawia się ten jeden, który nie wie, że się nie da, i on właśnie to coś robi."- Einstein Albert
Awatar użytkownika
szajboos
Nowy
Posty: 343
Rejestracja: 23 sie 2005, o 08:14
Lokalizacja: Racibórz
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: szajboos »

Może być że linka ręcznego zapiekła się w położeniu zaciągniętego hamulca i dlatego łapie na ostatni ząbek. Zaciągając ręczny ciągniesz za linkę, więc jeśli jest zapieczona, musisz najpierw naciągnąć jej "nadmiar" a potem dopiero całą przy bębnach.
Nowy silnik mode-in progress...

Obrazek
ARC
Świeżak
Posty: 27
Rejestracja: 7 lis 2005, o 14:41
Lokalizacja: Działdowo
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: ARC »

Witam, chciałem sie tylko na moment podczepić pod temat - chciałbym przed zimą przejrzeć hamulce z przodu i tyłu, czy macie może manuala związanego z tym. Nie chciałym czegoś zepsuć, pominąć, itp.
PZDR
Sweet ain't nuthin' without sour...Corsa A 92r
Awatar użytkownika
szajboos
Nowy
Posty: 343
Rejestracja: 23 sie 2005, o 08:14
Lokalizacja: Racibórz
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: szajboos »

Pszukaj tutaj:

http://www.corsa-a.pl/
Nowy silnik mode-in progress...

Obrazek
ODPOWIEDZ

Wróć do „Układ Hamulcowy”