Zmiana na 256x24

Wszystkie informacje o elementach układu hamulcowego Corsy B.
Awatar użytkownika
projektyzpasja
Świeżak
Posty: 95
Rejestracja: 7 kwie 2012, o 22:04
Imię: Mateusz
Lokalizacja: WI
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0

Re: Zmiana na 256x24

Post autor: projektyzpasja » 24 lis 2012, o 22:16

Też mi się wydaje że na 256x24 nie wejdzie 13 :oko: jakiej felgi nie przymierzałem w 13 calach nie dało rady także to było powodem pozostania na 236x20 :oko:
Salonowa Corsa A 1,3GT + Irmscher U.K. + Bilas Vergasser Technik = Sprint B200 ;-)

Awatar użytkownika
mehes
Moderator Leader
Moderator Leader
Posty: 1535
Rejestracja: 4 gru 2009, o 23:10
Imię: Piotr
Lokalizacja: Kraków
Podziękował;: 1 raz
Otrzymał podziękowań: 14 razy
Kontakt:

Re: Zmiana na 256x24

Post autor: mehes » 24 lis 2012, o 22:54

na zaciski 256 nie pasują koła 13 cali
[album]3178[/album]
Pomogłem postaw +
Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Awatar użytkownika
STELMI
Moderatorzy
Moderatorzy
Posty: 1331
Rejestracja: 6 wrz 2006, o 22:43
Imię: Piotr
Lokalizacja: Bydgoszcz
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 3 razy
Kontakt:

Re: Zmiana na 256x24

Post autor: STELMI » 25 lis 2012, o 10:08

mehes pisze:na zaciski 256 nie pasują koła 13 cali
z tego co pamiętam jeden model steffan cup czy jakiś innych szerokich 13" pasował pod warunkiem montażu ciężarków nieco dalej od miejsca gdzie jest sam zacisk. Jednak to wyjątek, normą jest to, ze 13" nie wchodzą

Awatar użytkownika
Marcin '2F'
Nowy
Posty: 317
Rejestracja: 24 mar 2009, o 19:36
Imię: Marcin
Lokalizacja: West Warsaw
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0

Re: Zmiana na 256x24

Post autor: Marcin '2F' » 25 lis 2012, o 11:43

jest jeszcze rajdowy duzy fiat co ma heble 256x24 i felge 13' ;)
Biala CB DEAD
Teraz czas na szybsza :D

kruszyn1
Swój
Posty: 992
Rejestracja: 22 sie 2006, o 19:02
Imię: Mateusz
Lokalizacja: wawa
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0

Re: Zmiana na 256x24

Post autor: kruszyn1 » 25 lis 2012, o 16:43

można też dać odpowiedni dystans i felga fizycznie będzie poza zaciskiem :P
Kadett 2.0 8v aktualna zbawka
Opel Corsa B GSi++... c20xe on board... była...
nie polecam usług tuningowych z "NowyDwórMazowiecki/Jabłonna"...

Awatar użytkownika
STELMI
Moderatorzy
Moderatorzy
Posty: 1331
Rejestracja: 6 wrz 2006, o 22:43
Imię: Piotr
Lokalizacja: Bydgoszcz
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 3 razy
Kontakt:

Re: Zmiana na 256x24

Post autor: STELMI » 25 lis 2012, o 18:44

kruszyn1 pisze:można też dać odpowiedni dystans i felga fizycznie będzie poza zaciskiem :P
to chyba 25cm na stronę, bo najczęściej problemem nie jest ocieranie o rotor tylko o bęben

Awatar użytkownika
kamiloooo
Post Mistrz
Posty: 2168
Rejestracja: 11 lip 2004, o 17:45
Imię: Kamil
Lokalizacja: Koszalin
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 1 raz
Kontakt:

Re: Zmiana na 256x24

Post autor: kamiloooo » 25 lis 2012, o 20:10

kerni mial zalozone na 256 13" atiwe :oko:
Obrazek

szymi870
Nowy
Posty: 238
Rejestracja: 2 lis 2008, o 10:48
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 2 razy

Re: Zmiana na 256x24

Post autor: szymi870 » 26 lis 2012, o 16:41

zawsze można wyszlifować zacisk :D

Awatar użytkownika
Wydra9
Użytkownik Premium
Posty: 745
Rejestracja: 22 maja 2009, o 23:14
Imię: Rafał
Model auta: Corsa B
Silnik: C20NE
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował;: 10 razy
Otrzymał podziękowań: 4 razy

Re: Zmiana na 256x24

Post autor: Wydra9 » 7 maja 2020, o 10:22

Ma ktoś rysunek piasty od calibry przygotowanej pod corse? Musze wykonać nowe piasty. A gdzieś w moich pilikach to sie zgubiło. Dzieki...
Coś mi swita że na tej stronie było
swap-na-c20let-c20xe-c20ne-i-in-2-0-jak ... 67007.html
no ale nie istnieje....

Jaca.
Nowy
Posty: 123
Rejestracja: 26 wrz 2009, o 13:45
Lokalizacja: Szczecin
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 4 razy

Re: Zmiana na 256x24

Post autor: Jaca. » 7 maja 2020, o 19:10

http://www.corsafan.de/antrieb.htm
Co prawda do Corsy A i po niemiecku ale są obrazki i translator w razie W pomoże. :grin:
Gość bardzo dokladnie opisuje co i jak z czego wykorzystać, nawet inne łożyska :wink:

Inna stronka
https://corsa-novatuning.nl/conversion- ... v/?lang=en
Może coś wynajdziesz

Awatar użytkownika
Wydra9
Użytkownik Premium
Posty: 745
Rejestracja: 22 maja 2009, o 23:14
Imię: Rafał
Model auta: Corsa B
Silnik: C20NE
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował;: 10 razy
Otrzymał podziękowań: 4 razy

Re: Zmiana na 256x24

Post autor: Wydra9 » 7 maja 2020, o 21:03

Dzieki :) ta druga znam a ta pierwsza sie przyda :D

Awatar użytkownika
ja37
Support Team
Support Team
Posty: 1880
Rejestracja: 2 lut 2007, o 01:12
Imię: Grzesiek
Model auta: Astra H GTC
Silnik: Z20LEH
Lokalizacja: Łódź
Podziękował;: 2 razy
Otrzymał podziękowań: 22 razy

Re: Zmiana na 256x24

Post autor: ja37 » 13 maja 2020, o 06:06

A gotowców na dużym łożysku nie chcesz?

Zostały mi zwrotnice po kosiarce i leżą.

Awatar użytkownika
Wydra9
Użytkownik Premium
Posty: 745
Rejestracja: 22 maja 2009, o 23:14
Imię: Rafał
Model auta: Corsa B
Silnik: C20NE
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował;: 10 razy
Otrzymał podziękowań: 4 razy

Re: Zmiana na 256x24

Post autor: Wydra9 » 13 maja 2020, o 12:01

A łożyska nowe? widzę że i tarcze/klocki sprzedajesz. ile za całość?

Awatar użytkownika
ja37
Support Team
Support Team
Posty: 1880
Rejestracja: 2 lut 2007, o 01:12
Imię: Grzesiek
Model auta: Astra H GTC
Silnik: Z20LEH
Lokalizacja: Łódź
Podziękował;: 2 razy
Otrzymał podziękowań: 22 razy

Re: Zmiana na 256x24

Post autor: ja37 » 13 maja 2020, o 12:51

Zwrotnice wyszły mnie 250, sprzedający zapewniał o nowości łożysk.
Hamulce wystawiłem poniżej ceny, bo mnie wyszły 260.

Jak dasz 500, to wysyłka moja.

Awatar użytkownika
Wydra9
Użytkownik Premium
Posty: 745
Rejestracja: 22 maja 2009, o 23:14
Imię: Rafał
Model auta: Corsa B
Silnik: C20NE
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował;: 10 razy
Otrzymał podziękowań: 4 razy

Re: Zmiana na 256x24

Post autor: Wydra9 » 13 maja 2020, o 13:40

Czyli tych zwrotnic sam nie robiłeś? i nie wiesz czy to zrobione ze sztuką czy tak jak u mnie niby działa ale nie do końca?

Awatar użytkownika
Wydra9
Użytkownik Premium
Posty: 745
Rejestracja: 22 maja 2009, o 23:14
Imię: Rafał
Model auta: Corsa B
Silnik: C20NE
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował;: 10 razy
Otrzymał podziękowań: 4 razy

Re: Zmiana na 256x24

Post autor: Wydra9 » 13 maja 2020, o 14:33

Wydaje mi się że dużym problemem tutaj jest głębokość obsadzenie piasty po jej sfrezowaniu żeby tarcza była na odpowiedniej wysokości względem zacisku żeby po ostrym hamowaniu nie krzywiła się. Czy mam racje?

Awatar użytkownika
ja37
Support Team
Support Team
Posty: 1880
Rejestracja: 2 lut 2007, o 01:12
Imię: Grzesiek
Model auta: Astra H GTC
Silnik: Z20LEH
Lokalizacja: Łódź
Podziękował;: 2 razy
Otrzymał podziękowań: 22 razy

Re: Zmiana na 256x24

Post autor: ja37 » 13 maja 2020, o 21:56

Hmmm, piasty się nie fcrezuje, tylko toczy.
Jak bedzie źle, to nie bedzie tarcza chodzić w "środku" zacisku i wtedy jest lipa.
Dlatego tokarzowi daje się starą i nowe.
Zwrotnic ja nie robiłem, zakupiłem już zrobione.
Nie mam dostępu do maszyny, w którą można zamontować zwrotnicę.

Awatar użytkownika
Wydra9
Użytkownik Premium
Posty: 745
Rejestracja: 22 maja 2009, o 23:14
Imię: Rafał
Model auta: Corsa B
Silnik: C20NE
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował;: 10 razy
Otrzymał podziękowań: 4 razy

Re: Zmiana na 256x24

Post autor: Wydra9 » 13 maja 2020, o 23:51

Tak chodzi mi o toczenie oczywiscie. W mojej cos jest chyba nie tak kiedys dostalem info o podfazowanou krawedzi piasty przy styku z tarcza i chyba to bledna informacja. Moze mam zla tarcze? Ogolnie tarcza jest jakby za duza wzgledem piasty. Powinna albo opierac sie na otworze centrujacy le w tarczy jest 60mm a w piescie 56.5mm albo na krawedzi piasty. Sam juz nie wiem to zagadka od kad mam swapa :)

Awatar użytkownika
ja37
Support Team
Support Team
Posty: 1880
Rejestracja: 2 lut 2007, o 01:12
Imię: Grzesiek
Model auta: Astra H GTC
Silnik: Z20LEH
Lokalizacja: Łódź
Podziękował;: 2 razy
Otrzymał podziękowań: 22 razy

Re: Zmiana na 256x24

Post autor: ja37 » 14 maja 2020, o 05:27

No to chyba to "podfazowanie" robi złą robotę.
Tarcze teraz robią "uniwersalne" - czyli pasuja do kilku aut, na przykład vw - ma większy otwór centrujący.
Próbowałeś dorobić sobie coś na kształt pierścieni centrujących, jak do felg?

Moje felgi były z fałgeja i bez pierścienie było źle.

Awatar użytkownika
Wydra9
Użytkownik Premium
Posty: 745
Rejestracja: 22 maja 2009, o 23:14
Imię: Rafał
Model auta: Corsa B
Silnik: C20NE
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował;: 10 razy
Otrzymał podziękowań: 4 razy

Re: Zmiana na 256x24

Post autor: Wydra9 » 14 maja 2020, o 08:59

https://archiwum.allegro.pl/oferta/aluf ... 86306.html
ja u siebie mam te felgi od passata G60 niby otwór centrujący 57mm ja mam 56.5 wiec raczej to nie robi dużej różnicy. myslałem o jakimś pierścieniu lub czymś.

Awatar użytkownika
ja37
Support Team
Support Team
Posty: 1880
Rejestracja: 2 lut 2007, o 01:12
Imię: Grzesiek
Model auta: Astra H GTC
Silnik: Z20LEH
Lokalizacja: Łódź
Podziękował;: 2 razy
Otrzymał podziękowań: 22 razy

Re: Zmiana na 256x24

Post autor: ja37 » 14 maja 2020, o 11:31

No moje pierścienie były grube na 0,3mm.
Warto.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Układ Hamulcowy”