Hamulce - zamarza płyn????

Wszystkie informacje o elementach układu hamulcowego Corsy C.
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
mojo
Nowy
Posty: 180
Rejestracja: 15 gru 2009, o 10:03
Imię: Artur
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0

Hamulce - zamarza płyn????

Post autor: mojo »

Jak ostatnio były mrozy to pierwsze 2 hamowania wyglądają tak że pedał idzie mocno w podłogę i skuteczność spada 2-3 razy. Później pedał twardnieje i wszystko jest ok. Nie ma później żadnego pulsowania czy utraty skuteczności dla wyjaśnienia, chodzi tylko o hamowania początkowe po dłuższym (kilku-godzinnym) postoju na mrozie. Do tej pory nie było czegoś takiego, auto ma przebieg 12.5 tys a ja wymieniałem do tej pory klocki w autach po 40-60 tys w zależności od twardości. Zamarza płyn, klocki przymarzają do zacisków czy serwo zamarza? Nie miałem nigdy takiego objawu w aucie a jak podjadę na gwarancji to mi powiedzą pewnie że wszystko jest ok bo jest oprócz tych 1-szych hamowań.
doszedł nowy wynalazek 3.0 160 PS 400Nm
Awatar użytkownika
STELMI
Moderatorzy
Moderatorzy
Posty: 1331
Rejestracja: 6 wrz 2006, o 22:43
Imię: Piotr
Lokalizacja: Bydgoszcz
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 3 razy
Kontakt:

Re: Hamulce - zamarza płyn????

Post autor: STELMI »

prędzej bym powiedział, że śnieg czy lód miałeś na tarczy hamulcowej. Płyn przy niższej temp powinien być gęściejszy, więc i pedal twardszy
Awatar użytkownika
mojo
Nowy
Posty: 180
Rejestracja: 15 gru 2009, o 10:03
Imię: Artur
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0

Re: Hamulce - zamarza płyn????

Post autor: mojo »

STELMI pisze:prędzej bym powiedział, że śnieg czy lód miałeś na tarczy hamulcowej. Płyn przy niższej temp powinien być gęściejszy, więc i pedal twardszy
Brałem pod uwagę lód na tarczach dlatego pierwszy taki przypadek potraktowałem jako rzecz normalną natomiast to się powtarza i jeśli to to tzn że jest jakiś błąd konstrukcyjny i np woda wali na tarcze a nie powinna. Ja mam z tyłu tarcze bo tak mają 100-konne combo w standardzie może to to bo do tej konstrukcji przewidziane były bębny.

PS
Dzwoniłem do serwisu i gość to zwalił na warunki pogodowe czyli osad, rdza, lód na tarczach. Jeździłem różnymi autami w takich warunkach i takiej akcji nie miałem jeszcze bo to w sumie niebezpieczne jak ledwo bierze hamulec za 1-szym razem ale cóż ponoć tak jest w corsach i astrach, no i tyle :x
doszedł nowy wynalazek 3.0 160 PS 400Nm
ODPOWIEDZ

Wróć do „Układ Hamulcowy”