Sprężyny Corsa A

Wszystkie informacje o elementach zawieszenia Corsy A.
ODPOWIEDZ
Kristofer
Bez listowiec ;-)
Posty: 4
Rejestracja: 13 sty 2007, o 18:49
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0

Sprężyny Corsa A

Post autor: Kristofer »

Witam.
Jestem posiadaczem Corsy A rok prod. 1990 - 3 drzwi. Tył auta mi strasznie siedział więc wymieniłem sprężyny na nowe. Auto jednak nic się nie podniosło.
Czy wie ktoś jaka jest wysokość tych sprężyn, albo wie jak podnieść ten tył? Koło wchodzi w błotnik na ok. 2 cm. Moje sprężyny mają ok. 21 cm wysokości. Sprężyny są niemieckiej produkcji - dałem 120 zł za sztukę i nie ma efektu. Zastanawiam się nad ich zwróceniem, ale nie wiem czy są wyższe, czy takie są oryginalne. Nie mogę znaleźć na ten temat informacji. Jeśli ktoś coś wie na ten temat proszę o pomoc. Nie wiem czy je wyciągać i odnieść do sklepu czy są dobre, a błąd tkwi gdzie indziej :(
BRAWIMEX
Nowy
Posty: 264
Rejestracja: 6 sie 2004, o 11:14
Lokalizacja: Śląsk
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: BRAWIMEX »

A może to padnięte amortyzatory ??
wszystko o gaźnikach http://www.gaznik.pl
Obrazek
Awatar użytkownika
!markos
M A S T E R
Posty: 7632
Rejestracja: 13 paź 2002, o 23:55
Imię: mihau
Lokalizacja: waw
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 4 razy

Post autor: !markos »

BRAWIMEX pisze:A może to padnięte amortyzatory ??
a co maja amortyzatory do wysokosci samochodu nad ziemia? :zakrecony:
Obrazek
Awatar użytkownika
szajboos
Nowy
Posty: 343
Rejestracja: 23 sie 2005, o 08:14
Lokalizacja: Racibórz
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: szajboos »

A może te springi to jakieś obniżające?
Nowy silnik mode-in progress...

Obrazek
Kristofer
Bez listowiec ;-)
Posty: 4
Rejestracja: 13 sty 2007, o 18:49
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0

Post autor: Kristofer »

Miały to być standardowe sprężyny do tego auta. Co do amortyzatorów to mają przejechane 10 tys. km więc raczej jeszcze dobre, ale one nie podniosą auta, dbają tylko o to aby koło było cały czas na ziemi. Może ma ktoś jakiś pomysł jak podnieść ten tył jeżeli sprężyny są dobre ? Auto mocno siedzi bez obciążenia, a co będzie jak wsiądzie to niego 5 osób plus bagaż? Tak mocno nie powinno chyba siedzieć nawet z pełnym obciążeniem :(
BRAWIMEX
Nowy
Posty: 264
Rejestracja: 6 sie 2004, o 11:14
Lokalizacja: Śląsk
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: BRAWIMEX »

!markos pisze:
BRAWIMEX pisze:A może to padnięte amortyzatory ??
a co maja amortyzatory do wysokosci samochodu nad ziemia? :zakrecony:
No wiesz różne rzeczy widziałem łącznie z przerabianymi amortyzatorami w których koś coś wiercił, spawał, spuszczał lub dodawał oleju i inne takie "tuningi"
A o przednim zawieszeniu nie wspomnę co głupota ludzka może zdziałać,
bo tam pola manewru są większe.
wszystko o gaźnikach http://www.gaznik.pl
Obrazek
Corstek
Nowy
Posty: 448
Rejestracja: 9 kwie 2003, o 02:01
Imię: Tomek
Lokalizacja: Warszawka
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: Corstek »

Teoretycznie to wysokosc powinna byc normalna nawet bez amortyzatorow.
Czasami, wydaje mi sie ze moga byc wyjatki w przypadku jakis strasznie miekich sprezyn czy jakies dziwne zawieszenie.

Moze amortyzatory sa skrocone :zakrecony:
B x14sz
Kristofer
Bez listowiec ;-)
Posty: 4
Rejestracja: 13 sty 2007, o 18:49
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0

Post autor: Kristofer »

Corstek pisze:
Moze amortyzatory sa skrocone :zakrecony:
Amortyzatory są dobrej długości. Przy podnoszeniu samochodu pozwalają na włożenie ręki pomiędzy koło a błotnik (przerwa ok. 10 cm). Dopiero jak się samochód opuści z lewarka tył auta tak mocno siada
carlo
Bez listowiec ;-)
Posty: 9
Rejestracja: 15 wrz 2004, o 10:27
Lokalizacja: Rogalin
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: carlo »

Ja mialem to samo. Spojzalem dokladnie pod spod z kilku stron i zobaczylem cos co mnie zasmucilo bardzo, przezarta blache na ktorej trzymaly sie sprezyny, przeszly przez pierwsza blache i zatrzymaly sie na drugiej sciance. Normalnie tego nie bylo widac, a fura stala nisko jak byk.
Corsa A 1.2
Awatar użytkownika
Szwagier
Weteran
Posty: 1053
Rejestracja: 15 lis 2002, o 09:13
Lokalizacja: Białystok
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: Szwagier »

Hmmm no ale ten kto wkladal sprezyny to chyba zauwazylby taki mankament -zzarte podluznice :-?
Obrazek
Corsa odeszla...jak ja mowie zmienila miejsce zamieszkania
Kristofer
Bez listowiec ;-)
Posty: 4
Rejestracja: 13 sty 2007, o 18:49
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0

Post autor: Kristofer »

Witam. Jednak to podłużnice - faktycznie na pierwszy rzut oka nic nie widać, Bitex elegancko położony, także zasłaniał wszystko - zatrzymało się na drugiej blasze. Zrobiliśmy tu małą samoróbkę - w środek wstawiliśmy dogiętą blachę długości 28 cm, szerokość 9 cm, na to przyszedł kształtownik o ściance długości 5 cm, długość ok 10 - 12 cm (docięty tak, aby pasował do wyprofilowanej blachy) - to przyspawaliśmy do drugiej blachy, następnie dogięliśmy zewnętrzną, przyspawaliśmy do kształtownika, po czym wstawiliśmy z 3 stron uciętą blachę o grubości 3 mm. Zobaczymy czy wytrzyma. Martwią mnie spawy wewnętrzne, bo tam bardzo mało miejsca, ale powinno być dobrze. Jutro rzucę na to świeżą konserwację i powinno być dobrze. Jeśli to się zacznie załamywać, to chyba będzie początek końca tego auta :(

Dziękuję za pomoc. Auto podniosło się tak, że pomiędzy błotnikiem a kołem jest chyba z 3 cm przerwy, więc prawidłowo :)
Awatar użytkownika
!markos
M A S T E R
Posty: 7632
Rejestracja: 13 paź 2002, o 23:55
Imię: mihau
Lokalizacja: waw
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 4 razy

Post autor: !markos »

Kristofer pisze:Jeśli to się zacznie załamywać, to chyba będzie początek końca tego auta
jesli nie widzisz, to ja ci powiem - ten samochod juz sie konczy, a nie dopiero ma zamiar zaczac sie konczyc
Obrazek
ODPOWIEDZ

Wróć do „Zawieszenie”