Kontrolka airbag + problem z napinaczem

Wszystkie informacje o elementach wnętrza Corsy B.
ODPOWIEDZ
kamil107
Świeżak
Posty: 12
Rejestracja: 14 sty 2014, o 13:29
Imię: kamil
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0

Kontrolka airbag + problem z napinaczem

Post autor: kamil107 » 29 mar 2015, o 12:23

Witam.
Mój problem polega na tym, że od dłuższego czasu świeci mi się kontrolka od airbagu, zapaliła mi się kiedyś podczas jazdy do pracy pamiętam, że padał wtedy deszcz. Przeszukałem forum i odpowiedzi sugerują kostkę od napinacza pod siedzeniem, sprawdzałem i to nie będzie to, ponieważ mam mechaniczne napinacze i auto nie ma wyprowadzonej instalacji elektrycznej na pasy, drugą rzecz, którą sprawdzałem to taśmę w kierownicy i nie ma ona żadnych uszkodzeń itd., wtyczki również są wszystkie podpięte nic się nie rozpięło, stąd też moja prośba do was, co jeszcze bym mógł sprawdzić i przez co ta kontrolka się mogła zapalić, bo zanim pojadę na kasowanie wolałbym mieć wszystko zrobione a nie jechać po to żeby po paru dniach znowu mieć palącą się kontrolkę, druga rzecz to problem napinacza a dokładniej, wyjmowałem fotel w celu przesmarowania prowadnic i ruszałem prowadnicą w tą i spowrotem, aby dokładnie rozprowadzić smar no i wystrzelił mi jeden napinacz i pytanie jest on jakoś rozbieralny żeby go naciągnąć czy tylko wymiana na nowy? (swoją drogą nie wiedziałem że to draństwo takie czułe jest :smile: )

ziomas1233
Świeżak
Posty: 99
Rejestracja: 30 wrz 2010, o 19:46
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 1 raz

Re: Kontrolka airbag + problem z napinaczem

Post autor: ziomas1233 » 29 mar 2015, o 21:39

Jak "nz" to na pewno nie ma elektro napinaczy, gdyż te były tylko w wersjach z 4 poduszkami od 98r. jak wchodziła aśka g, jak wystrzeli to wymienia się na drugi i nie kombinować, bo to "bezpieczeństwo", po podłączeniu fejs-a zaraz wychodzi w czym problem, skoro niby reszta wporzo?, ale sprawdziłbym porządnie taśmę od kierownicy, miernikiem np. za 15 blach czy przewodzą piny od ścieżek taśmy na końcach wtyczek, po skręcaniu i prostowaniu taśmy.

kamil107
Świeżak
Posty: 12
Rejestracja: 14 sty 2014, o 13:29
Imię: kamil
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0

Re: Kontrolka airbag + problem z napinaczem

Post autor: kamil107 » 29 mar 2015, o 22:02

Fizycznie już wiem że mechaniczne bo jeden mi praktycznie w rękach wystrzelił :) miernik mam aczkolwiek jedyne co umiem nim zrobić to napięcie zmierzyć :) więc jakbyś mógł mi na szybko powiedzieć co i jak , jakiej funkcji użyć żeby to zrobić na tej taśmie. A co do napinaczy tak też myślałem ale chciałem się upewnić.

ziomas1233
Świeżak
Posty: 99
Rejestracja: 30 wrz 2010, o 19:46
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 1 raz

Re: Kontrolka airbag + problem z napinaczem

Post autor: ziomas1233 » 29 mar 2015, o 23:09

Przed tym dobrze najlepiej wyjętą tą całą taśmę, wtedy jest lepiej luknąć uprzednio zdejmując cześć obudowy jej niż męczyć się z założoną, a co do sprawdzenia przewodzenia ścieżek w multimetrze ustawia się na znaczek tzw. "diody kierunkowej" na wyświetlaczu pokazuje się cyfra "1" i jak złączy się obydwie końcówki przewodów to ma pokazywać "002" lub same zera(wtedy przewodzi) zależnie od sprzętu, a reszta już prosta.

kamil107
Świeżak
Posty: 12
Rejestracja: 14 sty 2014, o 13:29
Imię: kamil
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0

Re: Kontrolka airbag + problem z napinaczem

Post autor: kamil107 » 1 kwie 2015, o 18:14

Ok teraz w weekend będę miał czas to to wszystko porozbieram.
Oprócz tej taśmy na co jeszcze zwrócić uwagę itd. żeby mieć wszystko posprawdzane przed tym jak pojadę wykasować ?
Czujniki ona ma gdzieś w zderzaku? bo może coś jest luźne, a wtedy padał deszcz i przez to błąd wywaliło.

ziomas1233
Świeżak
Posty: 99
Rejestracja: 30 wrz 2010, o 19:46
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 1 raz

Re: Kontrolka airbag + problem z napinaczem

Post autor: ziomas1233 » 1 kwie 2015, o 19:24

Czujniki(2x sensory) są w drzwiach przednich i w sterowniku jest też(tylko w wersji z 4x poduchami), tak standardowo przy 2x poduchach czujnik(ala przeciążeń "G") jest to w sterowniku(na tunelu środkowym), w zasadzie jak nie była tłuczona i grzebane wcześniej, to tylko ta taśma najsłabszy punkt, konektory przy wtyczce sterownika by zgniły?, niemozliwe.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Wnętrze”