GSI Ciśnienie w oponach

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
YAQB
Weteran
Posty: 1214
Rejestracja: 5 maja 2003, o 19:58
Lokalizacja: 100lica - Konstancin
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

GSI Ciśnienie w oponach

Post autor: YAQB »

Witam !

Mam takie pytanie ... brzmi trywialnie ...

Jakie powinno byc +/- cisnienie w oponach w (mojej) Corsie (A GSI)?
Dla ulatwienia dodam, ze opony to 195/45/15. No i teraz - za miekko nie moze byc, bo mozna bardzo latwo uszkodzic felge, ale za mocno tez byc nie powinno ....

Jak mialem 14" to pompowalem w granicach 1.9/1.8 (p/t) - chociaz nie wiem czy prawidlowo ...

Przyjmijmy, ze chce pompowac pod "pusty" samochod (czyli bez obciazenia bagazami i pasazerami), bo pod zaladowany zapewne z tylu trzeba "dopakowac" sporo wiecej ...

Pozdro
CTM #204
Awatar użytkownika
!markos
M A S T E R
Posty: 7632
Rejestracja: 13 paź 2002, o 23:55
Imię: mihau
Lokalizacja: waw
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 4 razy

Post autor: !markos »

pojezdzij i potestuj sobie jak ci pasuje. ja mam 2.5-2.6/1.9 przy 195/45/16 i z tylem, ktory nic nie wazy. wyjezdzone w testach :oko:
Obrazek
Awatar użytkownika
YAQB
Weteran
Posty: 1214
Rejestracja: 5 maja 2003, o 19:58
Lokalizacja: 100lica - Konstancin
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: YAQB »

Testowanie na wlasnej skorze ma pewne plusy dodatnie, ale chcialem miec poglad od jakich wartosci powinienem zaczynac. Chyba zrobie cos w granicach 2.4/2.0 (butla LPG w bagazniku).
CTM #204
REN
Weteran
Posty: 1597
Rejestracja: 6 lut 2002, o 00:00
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: REN »

u mnie 2.6/2.4
c20mboT
PETERS
Swój
Posty: 571
Rejestracja: 23 lis 2004, o 20:59
Lokalizacja: Sanok
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0

Post autor: PETERS »

A ja 1.8-2.0 8-)
Corsa A 1.2i 93r.

Obrazek
kozzi
Weteran
Posty: 1879
Rejestracja: 16 gru 2002, o 00:48
Imię: Marcin
Lokalizacja: Częstochowa
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0

Post autor: kozzi »

u mnie 195/45/15 i 2.2/2.0 (p/t) przy większym ciśnieniu strasznie twardo juz jest :oko:
Opel Corsa B 95r. - SPRZEDANE
Subaru Impreza STi MY04 EU-Spec - SPRZEDANE
Ford Fiest 98r. - SPRZEDANE
Audi A3 Sportback 1.8 TFSI oraz VW Golf 6 1.8 TSI
Awatar użytkownika
-=m&m=-
Website Admin
Website Admin
Posty: 4925
Rejestracja: 25 kwie 2004, o 17:33
Imię: Michał
Lokalizacja: Wrocław/Ziemia Obiecana
Podziękował;: 7 razy
Otrzymał podziękowań: 12 razy
Kontakt:

Post autor: -=m&m=- »

195/50/15 i 2.4/2.2
"Wszyscy wiedzą, że coś nie da się zrobić. I wtedy pojawia się ten jeden, który nie wie, że się nie da, i on właśnie to coś robi."- Einstein Albert
Awatar użytkownika
Hiv
Weteran
Posty: 1447
Rejestracja: 17 mar 2004, o 12:51
Lokalizacja: Łódź
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: Hiv »

A ja zawsze miałem 2,2-2,2 :zakrecony:
Może znów corsa...
radzio_gsi
Nowy
Posty: 403
Rejestracja: 14 sty 2005, o 19:33
Lokalizacja: 4turbo.pl
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: radzio_gsi »

to zalezy od opon, jak opona ma twardsza scianke boczna i sie nie przeklada to cisnienie w dol a jak sie przeklada to w gore
sponsorzy zalogi radecki & boczek:
http://www.wulkan.net.pl
http://www.balansbieli.pl
http://www.futura.pl

http://www.4turbo.pl - po to by szybkie auta byly jeszcze szybsze
Awatar użytkownika
D12
Weteran
Posty: 1835
Rejestracja: 15 mar 2005, o 21:52
Imię: Daniel
Model auta: Corsa B
Lokalizacja: Łódź
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: D12 »

2.1-2.0
STOP Pijanym kierowcom
Awatar użytkownika
=JUHol=
Weteran
Posty: 1387
Rejestracja: 21 lut 2002, o 00:00
Lokalizacja: Toruń
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: =JUHol= »

2.0
Obrazek
Awatar użytkownika
!markos
M A S T E R
Posty: 7632
Rejestracja: 13 paź 2002, o 23:55
Imię: mihau
Lokalizacja: waw
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 4 razy

Post autor: !markos »

dosc ciekawe wydaja sie byc odpowiedzi, w ktorych mozna odczytac takie samo cisnienie w przednich i tylnych oponach.. to troszke niedorzeczne :zakrecony: proponuje wybrac sie do stacji obslugi i sprawdzic jaki procent wagi spoczywa na przedniej, a jaki na tylnej osi.. no chyba, ze ma byc "wygodnie", wtedy rzeczywiscie prawidlowe cisnienie z przodu moze byc za duze na wygodnickie dupska :lol:
Obrazek
Awatar użytkownika
endo
Post Mistrz
Posty: 2343
Rejestracja: 25 sie 2003, o 21:34
Lokalizacja: warszawa
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: endo »

Zalecenia do corsy c - 2.2/1.8, ja przy 195/50/15 pompuje 2.4/2.0 do jazdy po miescie
:)12 Blue Corsa :)12
:)7 koni kit on board
Obrazek
radzio_gsi
Nowy
Posty: 403
Rejestracja: 14 sty 2005, o 19:33
Lokalizacja: 4turbo.pl
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: radzio_gsi »

ja mam po rowno, a nawet czasem z tylu delikatnie wiecej, bo nie lubie jak mi sie opony przekladaja
sponsorzy zalogi radecki & boczek:
http://www.wulkan.net.pl
http://www.balansbieli.pl
http://www.futura.pl

http://www.4turbo.pl - po to by szybkie auta byly jeszcze szybsze
Awatar użytkownika
Staneq
Post Mistrz
Posty: 2460
Rejestracja: 8 lis 2004, o 17:40
Imię: Michał
Lokalizacja: Gliwice
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 1 raz
Kontakt:

Post autor: Staneq »

185/55/15 2.3/2.1
Było c14se
Awatar użytkownika
sasiadwroc
Nowy
Posty: 258
Rejestracja: 1 sty 2005, o 16:33
Lokalizacja: Wrocław
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: sasiadwroc »

U mnie 2,5 / 2,0

Tył jest leciutki, bo pusty. Koła 185/55/14.
Gdy było więcej z tyłu zabardzo mi zamiatał po drodze. Gdy z przodu jest mniej nie zbiera się tak dobrze przy moich oponach. Gdy jest natoiast więcej niż 2,5 wypluwa go na zakrętach...
Podsumowując: musisz sam poczuć co jest dla Ciebie the best :D
Drobny cwaniak ;)
Awatar użytkownika
sasiadwroc
Nowy
Posty: 258
Rejestracja: 1 sty 2005, o 16:33
Lokalizacja: Wrocław
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: sasiadwroc »

radzio_gsi pisze:ja mam po rowno, a nawet czasem z tylu delikatnie wiecej, bo nie lubie jak mi sie opony przekladaja
co znaczy przekładają ? :0
Drobny cwaniak ;)
radzio_gsi
Nowy
Posty: 403
Rejestracja: 14 sty 2005, o 19:33
Lokalizacja: 4turbo.pl
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: radzio_gsi »

np jak jedziesz slalom to guma zaczyna wchodzic na boki (na boczna scianke) i ja strasznie tego nie lubie
sponsorzy zalogi radecki & boczek:
http://www.wulkan.net.pl
http://www.balansbieli.pl
http://www.futura.pl

http://www.4turbo.pl - po to by szybkie auta byly jeszcze szybsze
Awatar użytkownika
sasiadwroc
Nowy
Posty: 258
Rejestracja: 1 sty 2005, o 16:33
Lokalizacja: Wrocław
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: sasiadwroc »

radzio_gsi pisze:np jak jedziesz slalom to guma zaczyna wchodzic na boki (na boczna scianke) i ja strasznie tego nie lubie
aaa..... no to cóz...może szerszą felgę założyć i już będzie lepiej :)
Drobny cwaniak ;)
Awatar użytkownika
!markos
M A S T E R
Posty: 7632
Rejestracja: 13 paź 2002, o 23:55
Imię: mihau
Lokalizacja: waw
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 4 razy

Post autor: !markos »

nie bedzie, to kwestia sztywnosci sidewall'a, ale tez pierwszy raz widze takie okreslenie :lol:

co do pompowania wiecej z tylu to kompletnie poroniony pomysl, chyba, ze ktos lubi sobie pozamiatac tylem tracac czas na kazdym kolejnym zakrecie :grin:
Obrazek
Awatar użytkownika
sasiadwroc
Nowy
Posty: 258
Rejestracja: 1 sty 2005, o 16:33
Lokalizacja: Wrocław
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: sasiadwroc »

!markos pisze:co do pompowania wiecej z tylu to kompletnie poroniony pomysl, chyba, ze ktos lubi sobie pozamiatac tylem tracac czas na kazdym kolejnym zakrecie :grin:
dokładnie tak, przy dużym ciśnieniu tyłu lekkie odpuszczenie gazu w łuku, już nie wspominając o lewej nodze spowoduje, że tył pozamiata wszystko i będziesz walczyć z utrzymaniem się na drodze...
Drobny cwaniak ;)
Awatar użytkownika
Staneq
Post Mistrz
Posty: 2460
Rejestracja: 8 lis 2004, o 17:40
Imię: Michał
Lokalizacja: Gliwice
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 1 raz
Kontakt:

Post autor: Staneq »

sasiadwroc pisze:Podsumowując: musisz sam poczuć co jest dla Ciebie the best :D
dokładnie tak, Ja kiedyś posłuchałem Markosa, zrobiłem testy i znalazłem swoj setup
Było c14se
radzio_gsi
Nowy
Posty: 403
Rejestracja: 14 sty 2005, o 19:33
Lokalizacja: 4turbo.pl
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: radzio_gsi »

mi tam pasuje, i tak praktyucznie jak wrzuce gaz na starcie to zdejmuje go tylko na mecie. jak samochod robi sie podsterowny to pizne go lekko lewa noga i jest git, ale to wszystko zalezy od opon teraz na tyle mam sp 2000, kiedys mialem micheliny hcv (taki max old school) to pompowalem mniej
sponsorzy zalogi radecki & boczek:
http://www.wulkan.net.pl
http://www.balansbieli.pl
http://www.futura.pl

http://www.4turbo.pl - po to by szybkie auta byly jeszcze szybsze
Awatar użytkownika
sasiadwroc
Nowy
Posty: 258
Rejestracja: 1 sty 2005, o 16:33
Lokalizacja: Wrocław
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: sasiadwroc »

radzio_gsi pisze:mi tam pasuje, i tak praktyucznie jak wrzuce gaz na starcie to zdejmuje go tylko na mecie. jak samochod robi sie podsterowny to pizne go lekko lewa noga i jest git...
myślę, że po placu lub slalomie, gdzie nie osiąga się dużych prędkości tył może być w miarę stabilny. Jednak zapewniam Cię, że przy dużych prędkościach np. w wyścigach górskich lub np. na torze, zbyt duże ciśnienie z tyłu będzie Ci tylko utrudniać.
Słowem: tak jak wcześniej, zależnie do tego jak i gdzie jeździsz, musisz sam wyczuć swoje "kapcie". Weż też pod uwagę jak jest rozłożona masa, czy masz tył z siedzeniami, czy pusty. W tak małym aucie jak nasze Corsunie każdy kg czuć już na zachowaniu.
Miałem okazję rozmawiać z M. Pelikańskim i poradził mi nawet zakładać na tył lepsze kapcie niż na przód (pomimo, że Corsa to ośka). Zawsze skupiałem się tylko na tym, żeby przód mi nie wypluwało na zakrętach. A tymczasem najwięcej traciłem na latającym tyle. Jak wiesz ośki jeżdzą po zakrętach bardzo kanciasto, nie na okrągło. Na slajdzie ośką tylko tracisz czas. Cóż, nie jest to efektowne, ale skutkuje. Znam z doświadczenia.
Najlepiej poświęć trochę czasu, weż furkę na plac, zabierz też pompkę :-D i próbuj ciśnienie przy różnych jazdach - wolnych i szybkich.
Może teraz Ci pasuje to nastawienie, ale pamiętaj, że zawsze jest coś co można poprawić :-D
Drobny cwaniak ;)
radzio_gsi
Nowy
Posty: 403
Rejestracja: 14 sty 2005, o 19:33
Lokalizacja: 4turbo.pl
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: radzio_gsi »

to to wiem ze na szybkie proby czy oesy nie mozna duzo powietrza popmowac w tyl zreszta bym sie bal, ale na proby typu kjs gdzie jest duzo zakretow a jezdzi sie glownie na 1 i 2 to tak jest naprawde dobrze bo latwiej auto ustawic do nawrotu i takie tam,

sasiad chyba dawno kjsow nie jezdziles
sponsorzy zalogi radecki & boczek:
http://www.wulkan.net.pl
http://www.balansbieli.pl
http://www.futura.pl

http://www.4turbo.pl - po to by szybkie auta byly jeszcze szybsze
Awatar użytkownika
sasiadwroc
Nowy
Posty: 258
Rejestracja: 1 sty 2005, o 16:33
Lokalizacja: Wrocław
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: sasiadwroc »

radzio_gsi pisze:to to wiem ze na szybkie proby czy oesy nie mozna duzo powietrza popmowac w tyl zreszta bym sie bal, ale na proby typu kjs gdzie jest duzo zakretow a jezdzi sie glownie na 1 i 2 to tak jest naprawde dobrze bo latwiej auto ustawic do nawrotu i takie tam,

sasiad chyba dawno kjsow nie jezdziles
no, a co ja napisałem ? zależy gdzie i jak jeździsz... :)
Drobny cwaniak ;)
Awatar użytkownika
!markos
M A S T E R
Posty: 7632
Rejestracja: 13 paź 2002, o 23:55
Imię: mihau
Lokalizacja: waw
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 4 razy

Post autor: !markos »

bo kjsy to pacholkolandia do 50km/h :lol:
Obrazek
ODPOWIEDZ

Wróć do „Felgi i Opony”