Opony HydraGrip - odporność na aquaplaning
- mojo
- Nowy
- Posty: 180
- Rejestracja: 15 gru 2009, o 10:03
- Imię: Artur
- Lokalizacja: Warszawa
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
Opony HydraGrip - odporność na aquaplaning
Tak się złożyło że mam fabrycznie opony Goodyear Hydragrip i jeśli ktoś szuka opon odpornych na aquaplaning to szczerze polecam. Na czymś taki jeszcze nie jeździłem. Używałem i Pirelli i Michelin ale zawsze trzeba było dobrze trzymać "zdrowo" kierownice żeby nie pojechać w pole przy większej kałuży a tu nawet na zakręcie nasze polskie bajorka na drogach nie robią na tych oponach żadnego wrażenia. Nie wiem jak z trwałością bo przejechałem 20 tys dopiero. Są głośne. Letnie to w zimie się ślizgają jak każde "lato" ale woda? - żywioł tych opon
Wczoraj zrobiłem trasę W-wa Katowice Karków W-wa i było kilka niezłych oberwań chmur. Na tych oponach w ulewy nawet prędkości 140-150 nie robią wrażenia (nie ważne czy to mądre czy głupie bo chodzi mi o opony ). Żadnej próby "jazdy w pole", żadnych prób wyrywania kierownicy przy sporych rozlewiskach. Jestem zachwycony
Zachwycający dla mnie moment to wjazd na zakręcie na "katowickiej" między Katowicami a Bielsko-Biała (kto jeździ to wie jak to tam jest), na zakręcie w istne rozlewisko przy ok 120, pomyślałem że zaraz trzeba będzie dobrze kombinować bo mnie wyrzuci na prawy pas a tu nic auto przejechało jak po suchym.
Jeśli ktoś je testował i ma odmienne zdanie to proszę o opinie.
PS
Sorry że tak sie podniecam ale nie jeździłem jeszcze na tak odpornych na wodę oponach
Wczoraj zrobiłem trasę W-wa Katowice Karków W-wa i było kilka niezłych oberwań chmur. Na tych oponach w ulewy nawet prędkości 140-150 nie robią wrażenia (nie ważne czy to mądre czy głupie bo chodzi mi o opony ). Żadnej próby "jazdy w pole", żadnych prób wyrywania kierownicy przy sporych rozlewiskach. Jestem zachwycony
Zachwycający dla mnie moment to wjazd na zakręcie na "katowickiej" między Katowicami a Bielsko-Biała (kto jeździ to wie jak to tam jest), na zakręcie w istne rozlewisko przy ok 120, pomyślałem że zaraz trzeba będzie dobrze kombinować bo mnie wyrzuci na prawy pas a tu nic auto przejechało jak po suchym.
Jeśli ktoś je testował i ma odmienne zdanie to proszę o opinie.
PS
Sorry że tak sie podniecam ale nie jeździłem jeszcze na tak odpornych na wodę oponach
Ostatnio zmieniony 16 maja 2010, o 18:54 przez mojo, łącznie zmieniany 1 raz.
doszedł nowy wynalazek 3.0 160 PS 400Nm
-
- Bez listowiec ;-)
- Posty: 3
- Rejestracja: 6 maja 2010, o 22:12
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
Re: Opony HydraGrip
Pojeździj na Uniroyalach w deszczu a zobaczysz dopiero co to za jazda i jakie opony.
- corsarz
- Swój
- Posty: 860
- Rejestracja: 2 mar 2008, o 16:38
- Imię: Grzesiek
- Lokalizacja: Królewski Kraków
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
- Kontakt:
Re:
hmm, a co ulewa przeszkadza w jeździe powyżej 120 km/h??? w niemczech na autostradach w deszczu często ludzie jeżdżą 120 i więcej, co innego że polskie drogi nie dorównują systemem odprowadzania wody tym niemieckim...!markos pisze:nie ma to jak zapie*dalac 150 w ulewie i 120 w stojacej wodzie. myslalem, ze w pewnym wieku wyrasta sie z bezmyslnosci.
- mojo
- Nowy
- Posty: 180
- Rejestracja: 15 gru 2009, o 10:03
- Imię: Artur
- Lokalizacja: Warszawa
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
Re: Opony HydraGrip
Masz na myśli Rain Sport?NoName pisze:Pojeździj na Uniroyalach w deszczu a zobaczysz dopiero co to za jazda i jakie opony.
Czytałem o nich ze są rzeczywiście fantastyczne, cichsze od Goodyear'a i ponoć GY HG ma tendencję do ząbkowania choć ja do tej pory tego nie widzę, może z czasem.
Nie rób chłopie za ORMO'wca jak sam prezentujesz filmiki jak Twoje auto przyspiesza do 240 i nie są to niemiecki 3-pasmowe odcinki autostrad. Tyle w temacie co mądre , co głupie. Dynamika wozu rzeczywiście wg mnie rewelacyjna i na tym należy się skupiać.!markos pisze:nie ma to jak zapie*dalac 150 w ulewie i 120 w stojacej wodzie. myslalem, ze w pewnym wieku wyrasta sie z bezmyslnosci.
Nie wszędzie są koleiny a np odcinek Radom-Grójec do chwili obecnej jest wg mnie bardzo dobry nie każda opona jednak nawet na autostradzie poradzi sobie z odprowadzaniem wody i o tym podyskutujmy.corsarz pisze: w niemczech na autostradach w deszczu często ludzie jeżdżą 120 i więcej, co innego że polskie drogi nie dorównują systemem odprowadzania wody tym niemieckim...
Wg mnie w lecie najniebezpieczniejsze są właśnie deszcze dlatego myślę że fajnie by było poznać opinie innych o oponach odpornych na aquaplaning.
Na razie mamy:
Uniroyal Rain Sport seria 1 i 2
Goodyear HydraGrip
doszedł nowy wynalazek 3.0 160 PS 400Nm
- wolga85
- Weteran
- Posty: 1035
- Rejestracja: 12 sty 2009, o 21:03
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: Gdów (na południe od Krakowa)
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 22 razy
Re: Opony HydraGrip - odporność na aquaplaning
Tyle że statystyki podaja co innego. Najgorsze wypadki są w upalne dni.
6 do 100 czy 6 na 100. Oto jest pytanie
-
- Świeżak
- Posty: 39
- Rejestracja: 17 cze 2008, o 08:37
- Lokalizacja: Mazowieckie
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
Re: Opony HydraGrip
Miałem przez 2 sezony Uniroyal RainSport 2.NoName pisze:Pojeździj na Uniroyalach w deszczu a zobaczysz dopiero co to za jazda i jakie opony.
Potwierdzam ich bardzo wysoką przyczepność na deszczowych drogach.
W takich warunkach, gdzie na Continentalach czułem się niepewnie (aquaplanning), to Uniroyale dają wyraźnie większą przyczepność i pewność prowadzenia auta.
Bacownik
Czy teoria zgadza się z praktyką? W teorii tak, w praktyce nie.
Czy teoria zgadza się z praktyką? W teorii tak, w praktyce nie.
- !markos
- M A S T E R
- Posty: 7632
- Rejestracja: 13 paź 2002, o 23:55
- Imię: mihau
- Lokalizacja: waw
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 4 razy
Re: Opony HydraGrip
blagam ogarnij sie juz w innym miejscu w necie jeden baran chcial mi wytlumaczyc, ze bylaby tragedia jakby na droge weszla matka z dzieckiem tak, w nocy, na 3-pasmowej przelotowej drodze, po ktorej nikt nie jedzie wolniej niz 100 i ktorej z tytulu lokalizacji raczej nikt z buta wpoprzek nie przekraczamojo pisze:Nie rób chłopie za ORMO'wca jak sam prezentujesz filmiki jak Twoje auto przyspiesza do 240 i nie są to niemiecki 3-pasmowe odcinki autostrad.
porownujesz kilkanascie sekund przyspieszania w nocy na 3-pasmowej jezdni, do pokonania kilkudziesieciu (czy ilustam, nie wiem ilu) kilometrow, w warunkach, w ktorych powinienes jechac jakies 30% wolniej? no blagam
ps.
rainsport, a teraz takze rainexpert to takie fajne oponki, ze jak na tych ci sie podobalo, to na tamtych bys sie obsral na miekko
- Porszak
- Support Team Leader
- Posty: 5671
- Rejestracja: 30 lis 2003, o 22:27
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: EBE-Bełchatów
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 4 razy
- Kontakt:
Re: Opony HydraGrip - odporność na aquaplaning
jak moje dunlop sp9000 byly zdrowe to tez pewnie trzymaly., szczegolnie na mokrych zakretach robily masakryczne wrazenie w porownaniu do continentali sportcontact. ten sam zakret mozna bylo pokonac nawet ponad 20kmh szybciej. jednak w kwestii pokonywania glebokich kaluz i tak byly cienkie przy nowych zimowkach . nie pamietam jak sie zachowuje obecne p zero nero, widocznie nie bylo okazji w poprzednim sezonie.
- corsarz
- Swój
- Posty: 860
- Rejestracja: 2 mar 2008, o 16:38
- Imię: Grzesiek
- Lokalizacja: Królewski Kraków
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
- Kontakt:
Re: Opony HydraGrip
a ja pisałem coś gdzieś o koleinach? a i nie pisałem o odprowadzaniu wody przez oponę, tylko że polskie drogi nie dorównują systemem odprowadzania wody tym niemieckim!!! nie widzę tu słowa o oponach...mojo pisze:Nie wszędzie są koleiny a np odcinek Radom-Grójec do chwili obecnej jest wg mnie bardzo dobry nie każda opona jednak nawet na autostradzie poradzi sobie z odprowadzaniem wody i o tym podyskutujmy.corsarz pisze: w niemczech na autostradach w deszczu często ludzie jeżdżą 120 i więcej, co innego że polskie drogi nie dorównują systemem odprowadzania wody tym niemieckim...
- mojo
- Nowy
- Posty: 180
- Rejestracja: 15 gru 2009, o 10:03
- Imię: Artur
- Lokalizacja: Warszawa
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
Re: Opony HydraGrip - odporność na aquaplaning
Ja poprzednio przez kilka lat używałem Michelin Energy kolejnych generacji i ich plusem była duża odporność na ścieralność bo na osi napędowej robiły spokojnie 60 tys a na tyle 2-krotnie więcej natomiast z kałużami były ewidentne problemy.
Osobiście nie polecam Pirelli bo też kiedyś na nich jeździłem (P 6000) i przy przebiegu 30 tys i szybkiej jeździe po zachodnich autostradach poodpadał bieżnik z kół napędowych choć index prędkości nie był przekraczany a do tego firma nie widziała w tym nic złego jak próbowałem reklamować. Z wodą także sobie cienko radziły.
Osobiście nie polecam Pirelli bo też kiedyś na nich jeździłem (P 6000) i przy przebiegu 30 tys i szybkiej jeździe po zachodnich autostradach poodpadał bieżnik z kół napędowych choć index prędkości nie był przekraczany a do tego firma nie widziała w tym nic złego jak próbowałem reklamować. Z wodą także sobie cienko radziły.
doszedł nowy wynalazek 3.0 160 PS 400Nm