[CA] Montaż wspomagania/quick action'a

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Mihó
Nowy
Posty: 498
Rejestracja: 17 sty 2006, o 19:37
Lokalizacja: Poznań
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 1 raz
Kontakt:

[CA] Montaż wspomagania/quick action'a

Post autor: Mihó »

1. Zmniejszenie ilości obrotów kierownicą:

Można zastosować inny wałek kierownicy wraz z listwą zębatą. Na forach w UK są takie stosowane - 150-200Ł.
Obrazek
Jako że wtedy nie zyskujemy wspomagania, a jedynie mniejszą ilość obrotów kierownicą, to równie dobrze można zainstalować przekładnię kierowniczą z CB z EPS.

+ przepisane z angielskiego forum. Zdjęcia są odbiciem wstawionych przez anglików, zakładamy, że zachodzi pełna symetria:

Na początek trochę danych - przyda się przy montażu przekładni z CB
Długość drążków kierowniczych w CB to :

Gwint zewnętrzny [mm]: M 12 x 1,5 - jest szansa na nagwintowanie po skróceniu :)
Gwint wewnętrzny [mm]: M14x1,5 - proszę o potwierdzenie
Długość [mm]: 240
Długość [mm]: 290

Może się uda dobrać jakieś drążki krótsze o 30mm, bo cięcie i spawanie to jest N na każdej uczciwej stacji diagnostycznej

Jeśli chcemy bardzo wspomaganie - można to rozwiązać na kilka sposobów:

1. Hydrauliczne, pompa mechaniczna - w smallblockach to nie jest problem, zdjęcie stosownej pompy na dole tej sekcji. Więcej rzeźby będzie, jeśli będziemy chcieli zastosować pompę na wąski pasek mocowaną przy łapie przedniej silnika - to jest patent stosowany w dużych blokach. Praktycznie łapa przednia do zrobienia od początku.

Trzeba skrócić drążki - różnica w rozstawie kół to 60mm. Zwrotnice CA/CB są zbliżone do siebie, niemniej jednak na początek proponuję skrócić drążki o 25mm:
Obrazek
Powiększyć otwór w ścianie grodziowej:
Obrazek
Przykręcić maglownicę:
Obrazek
Pasują fabryczne mocowania !

Tu jest pompa elektryczna
Obrazek
Ale myślę, że przy małym bloku można dopasować pompę z Kadetta i zmienić osprzęt na szeroki pasek:
Obrazek
Pompa przykręcana pod rozrządem. Napinanie paska - alternatorem.

2. Hydrauliczne, pompa elektryczna - pompa z Saxo/106. Do najtańszych nie należą, ale jest przy nich najmniej podłączeń - wymagają tylko zasilania. Polecam stosowanie dodatkowego przekaźnika sterowanego równolegle z pompą paliwa. Możemy też wykorzystać pompę z Astry G. Występują 3 rodzaje pomp
- z długą
- z krótką
- oraz pompa żebrowana (nazwa żebrowana pochodzi od tego, że ten metalowy element na dole ma żeberka) - jak na poniższym zdjęciu:
Obrazek
podaję ilość kabli:
- z długą szyjką : czerwony gruby +12V
brązowy gruby - masa
niebiesko-biały cienki - podłączamy do alternatora
czarny cienki - +12V po stacyjce
wysokość pompy 33,5 cm

- z krótką szyjką : czerwony gruby j/w
brązowy gruby j/w
niebiesko-brązowy cienki - do alternatora
czarny cienki +12 po stacyjce
brązowo-żółty cienki - złącze diagnostyczne
wysokość pompy 26,5 cm

Pompy znacznie tańsze, ale jest problem z ich umiejscowieniem. Myślę, że krótka pompa z Astry G umieszczona zaraz przy maglownicy, po prawej stronie powinna się zmieścić

3. EPS:

Wspomaganie elektryczne - z Corsy B po 1997 z EPS. Nie gwarantuję, że silnik montowany przy kolumnie obsłuży cały zakres, w jakim poruszają się drążki w montowanych seryjnie przekładniach, tym bardziej, że nie widzę sensu montażu wspomagania bez zmniejszenia ilości obrotów. Aczkolwiek, nie twierdzę, że nie uda się zamontować EPS do seryjnej maglownicy. Typową usterką EPS jest to, że "zanika" nam wspomaganie w jednym z kierunków. Występują zestawy naprawcze, ale lepiej od razu trafić pewną kolumnę

Pierwszym problemem jest to, że zrobi nam się bardzo ciasno przy skrzynce bezpieczników:

ObrazekObrazek

Drugi problem - wałek kolumny kierowniczej wypadnie nam znacznie wyżej niż było do tej pory. Możemy nie zmieścić palca pomiędzy daszkiem przy zegarach a kołem kierownicy. Dodatkowo, kierownica jest bardziej odchylona od pionu. Jest to do obejścia - na zdjęciu widać mocowanie kolumny kierowniczej z CA,
Obrazek
które przyspawujemy do kolumny z CB z EPSem:
Obrazek

Pozostaje jeszcze kwestia mocowania manetek, które wypada w innym miejscu:
Obrazek

Elektryka - zasilanie (wiadomo). Klari kiedyś mówił, że nie jest konieczne podłączenie przewodu prędkości. Jak to jest w rzeczywistości ? Nie wiem.
Opel. Technik die begeistert
Corsa C Z18XE, Vectra B X18XE, Trabant 1.1, PTS 3.8 V6, Trabant 601
ODPOWIEDZ

Wróć do „Zawieszenie i Hamulce”