Czyszczenie sita olejowego

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
fotograf
Swój
Posty: 852
Rejestracja: 12 lip 2007, o 20:41
Lokalizacja: Środa Wlkp.
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Czyszczenie sita olejowego

Post autor: fotograf »

Nie wiem jak u was ale ja z przerażeniem stwierdziłem że pod deklem zaworów, w sicie olejowym znajduje się największy syf jaki widziałem w moim silniku :-D
Nie trzeba czyścić sita co określony czas ale często się zdarza że spod dekla cieknie olej i przy okazji wymiany uszczelki można takie czyszczenie zrobić, mimo że osobiście nie wiem czy czystość w tym miejscu ma na coś wpływ :lol: ale grzechem jest mieć coś w ręce i tego nie poprawić :oko:

Wiec do rzeczy :
Odkręcamy wszystkie 8 śrub trzymających dekiel i zdejmujemy - jeśli się uszczelka przykleiła to puknąć go jakimś drewienkiem :-P
Następnie odkręcamy kolejnych 5 śrub zaznaczonych na czerwono :

Obrazek

I wszystko rozbierze się nam na 3 części ukazując naszym oczom potworny syf ze starego oleju :

Obrazek

Wszystko dokładnie czyścimy benzyną i pędzelkiem, blaszkę można dodatkowo potraktować papierem ściernym lub szczotką drucianą na wiertarce :

Obrazek

Czas zabrać się za sito olejowe - grubym śrubokrętem płaskim wykonujemy ruchy w kolejności i kierunku zaznaczonym na zdjęciu (bardzo możliwe że poszczególne warstwy sita się powyginają ale to da się potem spokojnie dogiąć) :

Obrazek

Plastik czyścimy pędzelkiem a sito zanurzamy w benzynie do odmoczenia (u mnie moczyło się przez noc) i potem z pędzelka mu :-P (ja dodatkowo dałem pod strumień wody pod ciśnieniem) :

Obrazek

Wiadomo że nie wyczyści się go do czysta ale taki efekt jest już zadowalający :

Obrazek

Oczywiście zanim złożymy wszystko spowrotem usuwamy z dekla resztę uszczelki np delikatnie nożykiem do tapet i potem papierem ściernym np 800 lub wyżej
i UWAGA ! Występują 2 rodzaje uszczelek - gumowe i korkowe! Trzeba się przyjrzeć jaką się ma i taką wołać w sklepie :-D
X12SZ+miniLambda ;-/
X12SZ+C16NZ+C18NZ+BLOS
X12SZ+13NB+13S+C14NZ+C14SE+C16SE+X16SZ+A15SMS= moje C14XE 8V :-D
ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik i Napęd”