Kontrolka poduszek brak klaksona (manual)

Zablokowany
Awatar użytkownika
D12
Weteran
Posty: 1835
Rejestracja: 15 mar 2005, o 21:52
Imię: Daniel
Model auta: Corsa B
Lokalizacja: Łódź
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Kontrolka poduszek brak klaksona (manual)

Post autor: D12 »

Z półtora miesiąca temu powstał mi pewien problem. Jadąc bez żadnych powodów zaczęła mi się świecic kontrolka od poduszek. Włącza się i wyłącza po przekręceniu kluczyka. W instrukcji napsane jak się świeci tzn. że nie działają tyle.
Zauważyłem jeszcze jedną nieprawidłowość, kiedy jade na wprost nie działa mi również i klakson czyli jest jakieś zwarcie.
W związku z tym moje pytanko czy wiecie jak to wygląda sprawa po rozkręceniu obudowy kierownicy, można tam coś zdziałać czy lepiej uderzyć do ASO. Raczej napewno gdzieś jest zwarcie.
Ktoś rozbierał układ kierowniczy i widział jak to wygląda ?
STOP Pijanym kierowcom
Awatar użytkownika
-=m&m=-
Website Admin
Website Admin
Posty: 4925
Rejestracja: 25 kwie 2004, o 17:33
Imię: Michał
Lokalizacja: Wrocław/Ziemia Obiecana
Podziękował;: 7 razy
Otrzymał podziękowań: 12 razy
Kontakt:

Re: Kontrolka poduszek

Post autor: -=m&m=- »

D12 pisze:Z półtora miesiąca temu powstał mi pewien problem. Jadąc bez żadnych powodów zaczęła mi się świecic kontrolka od poduszek. Włącza się i wyłącza po przekręceniu kluczyka.
nie do końca rozumiem, ale po przekreceniu kluczyka poduszka "testuje sie" [zapala się lampka] a potem gaśnie
D12 pisze: Zauważyłem jeszcze jedną nieprawidłowość, kiedy jade na wprost nie działa mi również i klakson czyli jest jakieś zwarcie.
a jak skręcasz to działa :0
"Wszyscy wiedzą, że coś nie da się zrobić. I wtedy pojawia się ten jeden, który nie wie, że się nie da, i on właśnie to coś robi."- Einstein Albert
Awatar użytkownika
Hayabusa
Swój
Posty: 983
Rejestracja: 21 lut 2002, o 00:00
Imię: Maciek
Lokalizacja: Wrocław
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: Hayabusa »

podobne problemy zaistniały w oplu vectra A. Chyba pod siedzeniem znajduje się kostka od instalacji poduszek (lecz nie jestem pewien jak to jest w corsie B, nie pamiętam dokładnie) może tam lezy błąd, a co do klaksonu proponuje sprawdzić bezpieczniki.

Pozdro :D
Obrazek
Obrazek
Obrazek
corsa C 1.3 CDTI & Seat Leon 1M
Awatar użytkownika
AdamXXL
Post Mistrz
Posty: 2554
Rejestracja: 24 kwie 2001, o 02:00
Lokalizacja: Bolesławiec
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: AdamXXL »

na kierownicy jest taka taśma i pewnie coś się tam spitoliło
Obrazek.. Wybierz sobie cel, a potem idź... idź pod prąd
BRAWIMEX
Nowy
Posty: 264
Rejestracja: 6 sie 2004, o 11:14
Lokalizacja: Śląsk
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: BRAWIMEX »

Adaś dobrze plecie!
Ja też stawiam na taśme.
wszystko o gaźnikach http://www.gaznik.pl
Obrazek
Awatar użytkownika
Hayabusa
Swój
Posty: 983
Rejestracja: 21 lut 2002, o 00:00
Imię: Maciek
Lokalizacja: Wrocław
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: Hayabusa »

AdamXXL pisze:na kierownicy jest taka taśma i pewnie coś się tam spitoliło
si si taśmex :-D
Obrazek
Obrazek
Obrazek
corsa C 1.3 CDTI & Seat Leon 1M
Awatar użytkownika
D12
Weteran
Posty: 1835
Rejestracja: 15 mar 2005, o 21:52
Imię: Daniel
Model auta: Corsa B
Lokalizacja: Łódź
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Re: Kontrolka poduszek

Post autor: D12 »

-=m&m=- pisze:
nie do końca rozumiem, ale po przekreceniu kluczyka poduszka "testuje sie" [zapala się lampka] a potem gaśnie
Właśnie lampka na chwile gaśnie i zapala się ponownie i świeci dopóki nie wyłącze silnika.
-=m&m=- pisze: a jak skręcasz to działa :0
tak :(


Dzięki chłopaki za wskazówki, pomedytuje troche i dam znać :)
STOP Pijanym kierowcom
Awatar użytkownika
D12
Weteran
Posty: 1835
Rejestracja: 15 mar 2005, o 21:52
Imię: Daniel
Model auta: Corsa B
Lokalizacja: Łódź
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: D12 »

Wczoraj rozkręciłem obudowe kolumny kierownicy aby zobaczyć czy coś może sie rozłączyło gdzieś widać miejsca uszodzenia ale na pierwszy rzut oka nic.
Dzisiaj byłem w serwisie Opla i dostałem wydruk takiej treści:

Diagnoza sterowników Opel Airbag SRS 4B Pamięć błędów

44 Lampka kontrolna dla systemu airbag

31 Obwód Airbag - kierowca Przerwa

Ilość usterek 2

P.S. Taśma taśmą da się ją jakoś naprawic albo obejść obwód co by chociaż mi klaskon działał :) koszt tej taśmy krzyknęli 370 PLNów + robocizna.

P.S. Nie potrafie siedzieć bezczynnie, rozebrałem kawałek kolumny kierownicy i zdjąłem kiere. Wziąłem sie za naprawe taśmy. Powstało uszkodzenie na taśmie, więc nie szkoda mi jak się mocniej skopie ale jak narazie kleje, medytuje i jest dobrze. Jutro składam to wsio do kupy i zdam relacje....
STOP Pijanym kierowcom
Awatar użytkownika
D12
Weteran
Posty: 1835
Rejestracja: 15 mar 2005, o 21:52
Imię: Daniel
Model auta: Corsa B
Lokalizacja: Łódź
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: D12 »

Dzisiaj zakończyłem etap naprawy układu Air Bag w swoim aucie. Nie było to jednak trudne. Wiadomo najpierw trzeba coś popsuć aby coś naprawic. Rozmontowałem kawałek układu, zobaczyłem i chce się tym podzielic co by następni mieli łatwiej i mniej problemów. Przepraszam z góry jeśli zdjęcia lub opisy do nich są nieczytelne ale cóż, spróbuje Krok po kroku.

Krok 1: Odczepiamy kleme od akumulatora uważam, że to konieczne jeżeli nie chcemy mieć jakiegoś zwarcia i wystrzelonej jednej lub dwóch poduszek.

Krok 2: Odkręcamy obudowe stacyjki, jest to 5 śrubek. 3 z nich znajdują się od spodu rysunek poniżej.
Obrazek
2 pozostałe spinają ze sobą górną i dolną obudwę stacyjki a widać je na wprost po przekręceniu kierownicy o 90 stopni w lewo lub w prawo. Zdjęcia nie posiadam ale widać je gołym okiem :)

Krok 3: Mamy odkręconą i zdemontowaną obudowe, możemy się zabrać do zdemontowania poduszki, która trzyma się na dwóch śrubach typu TORX. Najłatwiej wykręcać poduche po przekręceniu kierownicy o 180 stopni wtedy łatwy jest dostęp do śrub. Polecam dłuższy klucz wtedy jest łatwiej z wycelowanie w otwór. Foto poniżej:
Obrazek

Krok 4: Po zdemontowaniu poduchy, mamy ładny widok kilku kabelków i prawie nic poza tym.
Obrazek
Koniecznie polecam rozłączenie wtyczki oznaczonej na czerwono w innym razie ( jak ja to zrobiłem, rozerwałem przewód przy zdejmowaniu kiery). Następnie odkręcamy 2 śruby zaznaczone na zielono wtedy nie zerwiemy całej taśmy i wszystko obejdzie się bez zrywania plasitków. Jak dobrze pamiętam, śruba od kiery pod klucz nasadowy 22, najpierw odgiąc podkładkę z zawleczką i kiera odkręcona. Polecam zaznaczyć pozycje kierownicy co by później poziomu nie szukać.
Od spodu zabieramy się za rozłączenie kabli. Nie chwytamy się za wyjmowanie szarej wtyczki (co może się wydawać prostsze) oznaczonej kolorem czerownym, gdyż ten element jest połączony bezpośrednio z taśmą i jest nierozbieralny( teoretycznie). Rozłączamy wtyczke pomarańczową i taśma jest odłączona.
Obrazek
Obrazek

Krok 5: Po ściągnięciu kiery, ja robiłem metodą szarpania, zdejmuje nam się kiera razem z taśmą i ukazuje nam się taki oto widok. Więcej nie trzeba demontować.
Obrazek

To by było na tyle w celu poprawnego zamontowania wszystko odwrotnie.

Uszkodzeniu uległa taśma, przełamuje się ona na jednym z wtyków i pracując kierą w lewo prawo uległo to przełamaniu.
Obrazek
Koszt naprawy ( lutowanie i klejenie to niecałe 10 PLNów, jak samemu interesujecie się elektroniką to prawie free ) Klakson działa sygnał dla poduszek jest więc wszystko śmiga jak należy.
Mam nadzieję, że ta krótka instrukcja komuś pomoże. Pozdro
STOP Pijanym kierowcom
Zablokowany

Wróć do „Wnętrze”