Wymiana taśmy od AirBag'u [by D12]

Zablokowany
Awatar użytkownika
Staneq
Post Mistrz
Posty: 2460
Rejestracja: 8 lis 2004, o 17:40
Imię: Michał
Lokalizacja: Gliwice
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 1 raz
Kontakt:

Wymiana taśmy od AirBag'u [by D12]

Post autor: Staneq »

Autorem manuala jest D12:

Dzisiaj zakończyłem etap naprawy układu Air Bag w swoim aucie. Nie było to jednak trudne. Wiadomo najpierw trzeba coś popsuć aby coś naprawic. Rozmontowałem kawałek układu, zobaczyłem i chce się tym podzielic co by następni mieli łatwiej i mniej problemów. Przepraszam z góry jeśli zdjęcia lub opisy do nich są nieczytelne ale cóż, spróbuje Krok po kroku.

Krok 1: Odczepiamy kleme od akumulatora uważam, że to konieczne jeżeli nie chcemy mieć jakiegoś zwarcia i wystrzelonej jednej lub dwóch poduszek.

Krok 2: Odkręcamy obudowe stacyjki, jest to 5 śrubek. 3 z nich znajdują się od spodu rysunek poniżej.
Obrazek
2 pozostałe spinają ze sobą górną i dolną obudwę stacyjki a widać je na wprost po przekręceniu kierownicy o 90 stopni w lewo lub w prawo. Zdjęcia nie posiadam ale widać je gołym okiem :)

Krok 3: Mamy odkręconą i zdemontowaną obudowe, możemy się zabrać do zdemontowania poduszki, która trzyma się na dwóch śrubach typu TORX. Najłatwiej wykręcać poduche po przekręceniu kierownicy o 180 stopni wtedy łatwy jest dostęp do śrub. Polecam dłuższy klucz wtedy jest łatwiej z wycelowanie w otwór. Foto poniżej:
Obrazek

Krok 4: Po zdemontowaniu poduchy, mamy ładny widok kilku kabelków i prawie nic poza tym.
Obrazek
Koniecznie polecam rozłączenie wtyczki oznaczonej na czerwono w innym razie ( jak ja to zrobiłem, rozerwałem przewód przy zdejmowaniu kiery). Następnie odkręcamy 2 śruby zaznaczone na zielono wtedy nie zerwiemy całej taśmy i wszystko obejdzie się bez zrywania plasitków. Jak dobrze pamiętam, śruba od kiery pod klucz nasadowy 22, najpierw odgiąc podkładkę z zawleczką i kiera odkręcona. Polecam zaznaczyć pozycje kierownicy co by później poziomu nie szukać.
Od spodu zabieramy się za rozłączenie kabli. Nie chwytamy się za wyjmowanie szarej wtyczki (co może się wydawać prostsze) oznaczonej kolorem czerownym, gdyż ten element jest połączony bezpośrednio z taśmą i jest nierozbieralny( teoretycznie). Rozłączamy wtyczke pomarańczową i taśma jest odłączona.
Obrazek
Obrazek

Krok 5: Po ściągnięciu kiery, ja robiłem metodą szarpania, zdejmuje nam się kiera razem z taśmą i ukazuje nam się taki oto widok. Więcej nie trzeba demontować.
Obrazek

To by było na tyle w celu poprawnego zamontowania wszystko odwrotnie.

Uszkodzeniu uległa taśma, przełamuje się ona na jednym z wtyków i pracując kierą w lewo prawo uległo to przełamaniu.
Obrazek
Koszt naprawy ( lutowanie i klejenie to niecałe 10 PLNów, jak samemu interesujecie się elektroniką to prawie free ) Klakson działa sygnał dla poduszek jest więc wszystko śmiga jak należy.
Mam nadzieję, że ta krótka instrukcja komuś pomoże. Pozdro
Było c14se
Zablokowany

Wróć do „Elektryka”