podsumowując:
1. odpalić i rozgrzać silnik (no tutaj to raczej nie bardzo chyba gazować, tylko wolnymi obrotami, tak przynajmniej z artykułu zrozumiałem)
2. Wyjechać dając stopniowo coraz mocniej w palnik przez kilka takich wyjazdów
3. Zmienić olej
Wszystko tak samo zrozumieliście, czy gdzieś się mylę ?
docieranie silnika po tuningu oraz serii:)
- fotograf
- Swój
- Posty: 852
- Rejestracja: 12 lip 2007, o 20:41
- Lokalizacja: Środa Wlkp.
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
- Kontakt:
Re: docieranie silnika po tuningu oraz serii:)
ad 2. wyjechać i jeździć ze zmiennym obciążeniem - czyli 3/4 wciśniętego pedału i hamować silnikiem, czyli coś jak jazda o kropelce, i tak w kółko dochodząc do najwyższych obrotów.
X12SZ+miniLambda ;-/
X12SZ+C16NZ+C18NZ+BLOS
X12SZ+13NB+13S+C14NZ+C14SE+C16SE+X16SZ+A15SMS= moje C14XE 8V
X12SZ+C16NZ+C18NZ+BLOS
X12SZ+13NB+13S+C14NZ+C14SE+C16SE+X16SZ+A15SMS= moje C14XE 8V
- !markos
- M A S T E R
- Posty: 7632
- Rejestracja: 13 paź 2002, o 23:55
- Imię: mihau
- Lokalizacja: waw
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 4 razy
Re: docieranie silnika po tuningu oraz serii:)
nie stosowalbym sie slepo do tej instrukcji. szczegolnie do rozgrzewania na wolnych (bo czy 2500rpm to "palnik"?) i do jazdy na tym samym oleju, na ktorym silnik byl odpalony.
ja docieralem tak:
- mineralny millers cro 10w40
- odpalamy, 2500-3000rpm przez pol godziny
- mineralny millers cro 10w40
- zaraz po wyjezdzie/nagrzaniu kilka serii mocniej 1500-4000rpm i hamowanie silnikiem, 4 bieg
- 500km jazdy z srednimi/wiekszymi obciazeniami do 4000rpm, hamowanie silnikiem
- polsyntetyczny mobil 10w40
- 500km jazdy z coraz wiekszymi obciazeniami, po kazdych ~100km +500rpm
- syntetyczny millers cfs 10w60
- krece do konca, jezdze normalnie
ja docieralem tak:
- mineralny millers cro 10w40
- odpalamy, 2500-3000rpm przez pol godziny
- mineralny millers cro 10w40
- zaraz po wyjezdzie/nagrzaniu kilka serii mocniej 1500-4000rpm i hamowanie silnikiem, 4 bieg
- 500km jazdy z srednimi/wiekszymi obciazeniami do 4000rpm, hamowanie silnikiem
- polsyntetyczny mobil 10w40
- 500km jazdy z coraz wiekszymi obciazeniami, po kazdych ~100km +500rpm
- syntetyczny millers cfs 10w60
- krece do konca, jezdze normalnie
- Porszak
- Support Team Leader
- Posty: 5671
- Rejestracja: 30 lis 2003, o 22:27
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: EBE-Bełchatów
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 4 razy
- Kontakt:
Re: docieranie silnika po tuningu oraz serii:)
docierac w miescie, ale w nocy. wtedy warunki do docierania beda najlepsze (pomijam mozliwosc dostrzezenia jakiegos wycieku, ale o tym najlepiej upewnic sie w dzien w garazu), mały ruch. mozna przyspieszac i hamowac silnikem, trzymajac auto caly czas na biegu.
-
- Świeżak
- Posty: 21
- Rejestracja: 16 cze 2009, o 20:37
- Lokalizacja: Rzeszów
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
Re: docieranie silnika po tuningu oraz serii:)
Siemka a czy na to pierwsze odpalenie(30min) moze byc zalany półsyntetyk po remoncie mam dół wał po szlifie i nowe pierscienie puzniej to juz zalewam syntetyk mobila
- Mat
- Nowy
- Posty: 340
- Rejestracja: 14 wrz 2008, o 19:25
- Lokalizacja: Lbt
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
- Kontakt:
Re: docieranie silnika po tuningu oraz serii:)
maly OT, postuje aby wyłowić z tego posta najbardziej przydatne info i zamknąć go bo zrobi się śmietnik tak w ogóle to też można skasować:)
- Porszak
- Support Team Leader
- Posty: 5671
- Rejestracja: 30 lis 2003, o 22:27
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: EBE-Bełchatów
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 4 razy
- Kontakt: