
C16XE - zagwostka ze skrzynia biegów
- Bear_
- Weteran
- Posty: 1807
- Rejestracja: 29 mar 2007, o 21:53
- Imię: Arek
- Lokalizacja: .:ZzA Winkla:.
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 6 razy
- Kontakt:
C16XE - zagwostka ze skrzynia biegów
Witam, większosc z was wie ze jestem po swapie z x14sz na c16xe. Niestety moja skrzynia biegów f13 ktora byla ori w tej budzie przy 1.4 zaczyna nie domagać. Tu moje pytania. Myslalem ze mam skrzynie z przelozeniem glownym 3.74. W chwili obecnej robie znajomemu tigre z silnikiem X16XE. U niego siedzi skrzynia f15 z glownym przelozeniem również 3.74. Jednak... Jego tigra mimo zajechanego motoru duzo lepiej sie zbiera jak moje c16. Nie dawało mi to spokoju i sprawdziłem dokladnie typ skrzyni ktory siedzi u mnie. Okazalo sie ze mam f13 z przelozeniem 4.19. Wiec duzo wolniejsza skrzynia. Powinna chodzić lepiej a tak nie jest. Dlatego... Jaka jest różnica miedzy f13 a 15? I czy to przelozenie główne odnosi sie do poszczególnych biegów czy jest to przelozenie mechanizmu różnicowego? Jestem glupi z tego a po rozmowach z Porschak'iem doszliśmy do wniosku juz kiedys ze najlepszą by byla skrzynia f15 z przelozeniem 3.94. Jestem juz Troszke glupi z tego ...
czy jest ktos w stanie mi to wyjaśnić i wyprowadzić mnie z ewentualnych błędów. Bo juz nie wiem jakiej skrzyni szukac... Ma to byc skrzynia do dynamicznej jazdy ktora nie bedzie mulic tego autka a przy okazji ktora bedzie dawała sie sensownie odepchnac od zera np z przysłowiowej kreski...

- Bear_
- Weteran
- Posty: 1807
- Rejestracja: 29 mar 2007, o 21:53
- Imię: Arek
- Lokalizacja: .:ZzA Winkla:.
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 6 razy
- Kontakt:
Re: C16XE - zagwostka ze skrzynia biegów
No pomogło
czyli wychodzi na to ze moja skrzynia jest przystosowana na konkretnie tryb miejski i na odwrotnie rozłożone przełożenia jak skrzynia ktora powinna siedziec przy C16XE biorąc pod uwagę poszczególne biegi wlasnie... Czyli tak jak rozmawiałem z Porschakiem albo f15 z glownym 3,74 albo 3,94. Chyba dobrze rozumuje czytając tą tabele co? Dzieki wielkie Wolga...
ma ktos jeszcze jakies koncepcje?


- wolga85
- Weteran
- Posty: 1035
- Rejestracja: 12 sty 2009, o 21:03
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: Gdów (na południe od Krakowa)
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 22 razy
Re: C16XE - zagwostka ze skrzynia biegów
No najwiekszy hardkor czyli mega krótka skrzynia to f13 cr od c14se (do roku 95) z głownym 3,94 Przy 3000 na 5 biegu jest 90 Km/h. Odciecie na poszczególnych biegach licząc że dojdzie do 6500 :
1. 48 km\h dla f15 49 km\h
2. 81 km\h dla f15 86 km\h
3. 121 km\h dla f15 130 km\h
4. 155 Km/h dla f15 163 km\h
5. 195 Km\h dla f15 205 km\h przy oponach 165 70 r13
Ja mam f15 troszke dłuższa od tej f13. Po mieście jeżdzi fajnie ale na autostradzie żeby jechac tak 120-130 trzeba oscylować okolo 4000 a wtedy hałas denerwuje. F15 była z głównym 3,74 i nic sie przez lata
nie zmieniało co do przełozeń tylko niewilekie zmiany kosmetyczne w konstrukcji (od 96 inaczej rozwiązane smarowanie walka głownego od 98 brak wyjścia na linke)
1. 48 km\h dla f15 49 km\h
2. 81 km\h dla f15 86 km\h
3. 121 km\h dla f15 130 km\h
4. 155 Km/h dla f15 163 km\h
5. 195 Km\h dla f15 205 km\h przy oponach 165 70 r13
Ja mam f15 troszke dłuższa od tej f13. Po mieście jeżdzi fajnie ale na autostradzie żeby jechac tak 120-130 trzeba oscylować okolo 4000 a wtedy hałas denerwuje. F15 była z głównym 3,74 i nic sie przez lata
nie zmieniało co do przełozeń tylko niewilekie zmiany kosmetyczne w konstrukcji (od 96 inaczej rozwiązane smarowanie walka głownego od 98 brak wyjścia na linke)
6 do 100 czy 6 na 100. Oto jest pytanie