smar do zawieszenia

Wszystkie informacje o elementach zawieszenia Corsy B.
ODPOWIEDZ
bobi
Świeżak
Posty: 28
Rejestracja: 17 sie 2009, o 11:40
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0

smar do zawieszenia

Post autor: bobi »

witam mam pytanie czy wie ktoś jakiego używają środka smarnego do śrub w samochodzie by łatwiej odkręcać w przyszłości części chodzi mi śruby do zawieszeń nadwozia bo odkręcałem i zauważyłem że jest czymś pokryta
Awatar użytkownika
-=m&m=-
Website Admin
Website Admin
Posty: 4925
Rejestracja: 25 kwie 2004, o 17:33
Imię: Michał
Lokalizacja: Wrocław/Ziemia Obiecana
Podziękował;: 7 razy
Otrzymał podziękowań: 12 razy
Kontakt:

Re: środek smarny

Post autor: -=m&m=- »

nie wiem, o kóre konkretnie elementy pytasz ale wymianiajać zawieszenie u siebie w aucie nie zauważyłem aby śruby były czymś smarowane. Dobre klucze i żadnych problemów.
"Wszyscy wiedzą, że coś nie da się zrobić. I wtedy pojawia się ten jeden, który nie wie, że się nie da, i on właśnie to coś robi."- Einstein Albert
bobi
Świeżak
Posty: 28
Rejestracja: 17 sie 2009, o 11:40
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0

Re: środek smarny

Post autor: bobi »

-=m&m=- pisze:nie wiem, o kóre konkretnie elementy pytasz ale wymianiajać zawieszenie u siebie w aucie nie zauważyłem aby śruby były czymś smarowane. Dobre klucze i żadnych problemów.
chodzi mi ogólnie czym pokrywane sa śruby fabrycznie jaki to smar pisze tu bo spotkałem się już ni w jednym aucie i nigdy nie wiedziałem co to za smar a naprawdę pomaga w odkręceniu po dłuższej eksploatacji
Awatar użytkownika
mehes
Moderator Leader
Moderator Leader
Posty: 1535
Rejestracja: 4 gru 2009, o 23:10
Imię: Piotr
Lokalizacja: Kraków
Podziękował;: 1 raz
Otrzymał podziękowań: 14 razy
Kontakt:

Re: środek smarny

Post autor: mehes »

U siebie stosuje smar RENOLIT CA-LZ
Polecam odporny na wode
[album]3178[/album]
Pomogłem postaw +
Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.
Awatar użytkownika
corsarz
Swój
Posty: 860
Rejestracja: 2 mar 2008, o 16:38
Imię: Grzesiek
Lokalizacja: Królewski Kraków
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Re: środek smarny

Post autor: corsarz »

może pasta miedziowa, można także dostać w spray'u
ptaku
Nowy
Posty: 256
Rejestracja: 10 lut 2008, o 08:05
Imię: Tomek
Lokalizacja: SPS
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Re: środek smarny

Post autor: ptaku »

Ja smaruje wszystkie śruby w zawieszeniu smarem miedzianym moly slip http://www.dlamechanika.com/smary/pasty ... /copaslip/
smaruje nim też śruby kolektora wydechowego i nigdy jeszcze nie miałem problemu z ponownym odkręceniem
zaś śruby zacisków hamulcowych staram się składać na kleju do śrub "loctite" Stosuje te preparaty u siebie w pracy czyli w Górnictwie i mogę powiedzieć że dają rade nawet w tak trudnych warunkach
Obrazek
Awatar użytkownika
Porszak
Support Team Leader
Support Team Leader
Posty: 5671
Rejestracja: 30 lis 2003, o 22:27
Imię: Marcin
Lokalizacja: EBE-Bełchatów
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 4 razy
Kontakt:

Re: środek smarny

Post autor: Porszak »

miedz, jak nie ma temp to moze byc zwykly smar, ale najlepsza jest miedz
Obrazek
C16XE stage 0.5 158KM/195Nm
stage 0.75 :) 176KM/187Nm
Ziembol
Bez listowiec ;-)
Posty: 4
Rejestracja: 26 mar 2011, o 14:43
Imię: Paweł
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0

Re: środek smarny

Post autor: Ziembol »

Jeśli chodzi tylko o zawieszenie to wystarczy w zupełności zwykły smar, najczęściej stosowanym jest chyba smar łożyskowy, czy tam popularnie tzw 'tawot'. Osobiście skręciłem juz parę zawieszeń na tym wynalazku i przy kolejnym odkręcaniu nie było żadnych problemów. Kiedy miałem praktyki w ASO chłopaki czasami skręcali na miedziowym, czasami na łożyskowym, ani tu, ani tu nie było problemów kiedy auta wracały z czymś nowym :) Co innego kiedy w grę wchodzi wysoka temp lub inne czynniki.
Awatar użytkownika
STELMI
Moderatorzy
Moderatorzy
Posty: 1331
Rejestracja: 6 wrz 2006, o 22:43
Imię: Piotr
Lokalizacja: Bydgoszcz
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 3 razy
Kontakt:

Re: środek smarny

Post autor: STELMI »

bobi pisze:chodzi mi ogólnie czym pokrywane sa śruby fabrycznie jaki to smar pisze tu bo spotkałem się już ni w jednym aucie i nigdy nie wiedziałem co to za smar a naprawdę pomaga w odkręceniu po dłuższej eksploatacji
śruby fabrycznie nie są pokryte smarem tylko klejem do gwintów (zapewne chodzi o np niebieski lub zielony specyfik na gwincie). A odkręca się je lepiej jak śruby bez kleju, ponieważ kleje do gwintu są klejami tzw. anaerobowymi, a dokładniej to po przykręceniu nakrętki odcina się dopływ powietrza w miejscu gwintowanym pokrytym tym klejem, a brak powietrza utwardza go. Dzięki temu takie połączenie gwintowane nie koroduje i dlatego łatwiej je rozkręcić jak skorodowane inne połączenia śrubowe i jednocześnie nie ulega samorozkręcaniu w skutek drgań auta.
Ziembol pisze:Jeśli chodzi tylko o zawieszenie to wystarczy w zupełności zwykły smar, najczęściej stosowanym jest chyba smar łożyskowy, czy tam popularnie tzw 'tawot'.
po 1. Towot (http://pl.wikipedia.org/wiki/Towot)
Po 2. Nie powinno się skręcać zawieszenia i kół na towot, bo może zdarzyć się sytuacja, że zacznie się samo rozkręcać
Awatar użytkownika
Porszak
Support Team Leader
Support Team Leader
Posty: 5671
Rejestracja: 30 lis 2003, o 22:27
Imię: Marcin
Lokalizacja: EBE-Bełchatów
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 4 razy
Kontakt:

Re: [wszystkie]środek smarny

Post autor: Porszak »

nigdy mi sie nic na smar nie poluzowalo, ale najczesciej bylo to miedziny, inna sprawa ze wiekszosc gwintow jest drobnozwojna, a te najczesciej sa samohamowne
Obrazek
C16XE stage 0.5 158KM/195Nm
stage 0.75 :) 176KM/187Nm
Awatar użytkownika
wolga85
Weteran
Posty: 1035
Rejestracja: 12 sty 2009, o 21:03
Imię: Marcin
Lokalizacja: Gdów (na południe od Krakowa)
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 22 razy

Re: [wszystkie]środek smarny

Post autor: wolga85 »

Ja zawsze smaruje i nic się nie odkręciło bo albo nakrętki są z wkładem teflonowym albo mają wycięcia samoblokujace. Bez tego i bez smaru by się odkręcało (póki by nie przyredzewiało ).
6 do 100 czy 6 na 100. Oto jest pytanie
Ziembol
Bez listowiec ;-)
Posty: 4
Rejestracja: 26 mar 2011, o 14:43
Imię: Paweł
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0

Re: środek smarny

Post autor: Ziembol »

STELMI pisze: po 1. Towot (http://pl.wikipedia.org/wiki/Towot)
Po 2. Nie powinno się skręcać zawieszenia i kół na towot, bo może zdarzyć się sytuacja, że zacznie się samo rozkręcać
Wybacz, od zawsze mówię tawot i pierwszy raz widzę towot, troszkę szok jak dla mnie bo od 20 lat w błędzie żyję :) Generalnie to od kąd tylko nabrałem siły i masy niezbędnej do zdjęcia koła - smaruję śruby i jeszcze nigdy ani jedna się nie wykręciła i muszę przyznać że nadal jestem dobrej myśli :) Na zawieszenie też smaru nie żałuję, wiadomo jak jest na polskich drogach... zmieniasz przegub, skręcisz zawieszenie i okazuje sie, że za miesiąc znów trzeba cos wybebeszyc bo je**o w najlepsze, a wtedy śrubki fajnie wychodzą, z tym że tylko i wyłącznie za pomocą odpowiednich kluczy i 'bajcepsa' :)
ptaku
Nowy
Posty: 256
Rejestracja: 10 lut 2008, o 08:05
Imię: Tomek
Lokalizacja: SPS
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Re: smar do zawieszenia

Post autor: ptaku »

Towot Tawot Jeden pieron jo godom że szmaruja szmyrom i też jest wszystko oki " kto szmaruje Tyn Jedzie "
Obrazek
Awatar użytkownika
KO$TEK
Nowy
Posty: 284
Rejestracja: 30 sie 2009, o 23:27
Imię: Michał
Lokalizacja: KRA
Podziękował;: 1 raz
Otrzymał podziękowań: 0

Re: smar do zawieszenia

Post autor: KO$TEK »

:0 Ja j..e! :)20
ODPOWIEDZ

Wróć do „Zawieszenie”