Bywam na forum od jakiegoś czasu i śledzę różne tematy, jednak dopiero teraz zdecydowałem się opisać Wam moje autko. Wcześniej pojawiło się na innych forach (OCFC i FKC).
Moja przygoda z Corsą zaczęła się od razu po zdaniu prawa jazdy.
MODEL: Corsa B, wersja Swing - zakupiona w salonie, od początku w rodzinie.
ROK PRODUKCJI: 1997
SILNIK: 1.4 8V (x14sz) - zacząłem z przebiegiem ~43tyś teraz jest ponad 70tyś
UKŁAD WYDECHOWY: Środkowy i końcowy seria firmy Asmet + końcówka Ulter
FELGI: 14' Borbet, ET-38, 5-cio ramienne - lato, 13' ori stal - zima
OPONY: Lato 175/65/14, zima 155/70/13 (na ten sezon muszę kupić nowe...)
CAR-AUDIO: Radio Kenwood, sześć głośników - czysta seria, dodatkowo 1 sub - 3 Ohm i wzmacniacz (tzw. bass booster) kapkę ponad 40W RMS przy 4 Ohm'ach, czyli wychodzi trochę więcej przy 3 Ohm'owym subie
UKŁAD DOLOTOWY: Seria
UKŁAD NAPĘDOWY: Seria
UKŁAD HAMULCOWY: Seria
ZAWIESZENIE: Seria
WYPOSAŻENIE:
- Kluczyk z lampką gdy naciśnie się logo opla - świeci

- Poduszka powietrzna kierowcy
- Dzielona tylna kanapa + zagłówki
- Wspomaganie
- Immobiliser
- Fotel kierowcy z opcja na korbkę góra/dół
- Centralny zamek z opcją ryglowania, sterowany również z pilota
- Elektryczne szyby
- Elektryczne lusterka + podgrzewane
- MID (komputer pokładowy)
- Podświetlenie bagażnika i schowka
- Zmodzona lampka wewnętrzna z możliwością wyłączenia, przełączania na zwykłą żarówkę lub niebieską (LED)
- CB Radio GE + głośnik zewnętrzny, antena magnesowa Hustler IC-100
Plany:
- Lepszy wzmacniacz i tuba
- Amorki z GSI (gleby nie będzie na bank, a podobno z GSI i tak jest ok 2cm niżej i sztywniej)
- Rozpórki przód i tył (raczej tylko dół)
- Domykanie szyb z pilota
- Progi boczne najlepiej z GSI lub jakieś inne proste jak w Astrze G
- Tylne lampki jakieś inne na pewno nie leksusy
- Przód lampki też może jakieś cleary ale nie black
- Może klimatyzacja na przyszły sezon
- Dokończyć przyciemnianie szybek bo z tym tyłem jest problem...
- Dekielki do felg z logiem opla
- Podświetlenie białe (ciepłe) w środku na nogi z przodu i z tyłu i zmiana zwykłej żarówki w podsufitce też na mocną białą LED
- Lepsze radio CB
Chyba na razie na tyle o ile o czymś nie zapomniałem.
To teraz zdjęcia poglądowe jak wyglądała Corsa na początku:
Brudna
Trochę czysta + nowe wycieraczki na przód
Sesja z roku 09'
Tutaj doszła jakaś końcóweczka no-name
Jeszcze kilka z wnętrza
Bardzo rzadki widok dlatego wklejam (długo jeździłem na OEM'owskim radiu)

Nie popękany mieszek
Elektryka tak jak dała fabryka
Wymiana tarcz i klocków (jeszcze fabryczne

Klocki zjechane praktycznie do 0...
Nowy i stary (fabryczny)

Potem czas nastał na lampkę wewnętrzną... Denerwowało mnie to, że przy otwartych drzwiach nie można jej wyłączyć, a dodatkowo zrobiłem opcje zwykła/blueLED w zależności z kim jadę i w jakim humorze

Niestety czas nadszedł na wymianę miski olejowej bo ori coś zaczęła przeciekać, więc zapakowałem nową podpaskę

Odkurzone wnętrze
Niestety zima 2010 nie była miła dla Corsiny... Tu widać co potrafi zrobić nieobliczalny kierowca na parkingu. Lekkie wgniecenie przy prawym oczku.
Po dłuższym czasie czas nastał na naprawę oka
Przeszczep jednego elementu z pękniętej lampy do niepękniętej

I naprawione

Bajer pod nazwą Xenon - tak na prawdę chodzi o żarówki pozycyjne philipsa blue. Tu porównanie jak wygląda ze zwykła (lewa str) i nową (prawa str)
Przymiarka felunku 15'
Stwierdziłem ze 15' są za duże, więc poszła przymiarka 14' z oponami 175/60/14 jednak za chude opony jak na moje oko i Bielskie drogi
Ostatecznie zostały 14' i opony 175/65/14 - tak mi się podoba
W między czasie przyciemniłem szybki, niestety tylko boki bo tył jest zbyt wypukły, a folia którą kupiłem niestety w żaden sposób nie chce stać się plastyczna
Po miesiącu cieszenia się felgami spotkała mnie przykrość. Lecąc sobie po ulicy nie zauważyłem i najechałem na kostkę brukową. Oto efekt






Kilka dni pojeździłem z tylną osią na stalówkach. Ten widok zmotywował mnie do jak najszybszego odzyskania felgi. Poszła do naprawy i znowu się pięknie kula

Wnętrze z nowym radyjkiem i cb
Końcówka no-name leży gdzieś w garażu, a na jej miejsce wskoczyła bardziej przyjemna dla oka - Ulter
Tu po drodze gdzieś jeszcze śmigła polerka

Doszła "wlepka" Rabbita obok napisu Opel

i nowa wycieraczka na tył
Opatentowałem trzeci pas żeby wyglądał jak w Astrze G. Uwaga wymagane zagłówki w tylnej kanapie

Niskimi kosztami polepszyłem audio czyli subwoofer z zestawu kina domowego i wzmak (bass booster) dokręcony do nadwozia (ma gdzie oddawać ciepło

Wyczyściłem zawór EGR



Wziąłem się za walkę z rudą pod tylną wycieraczką i przy okazji zlokalizowałem ciekawą wtyczkę, którą obdarzyła fabryka moją Corsę jednak nie jest ona do niczego wykorzystana, wie ktoś do czego może ona być?


Niestety z rudą za długo zwlekałem i mym oczom ukazała się mała dziura...



Walka zakończona powodzeniem niestety gdzieś mi uciekło zdjęcie końcowe.
Czas nastał na najnowszy nabytek, który chyba najbardziej mnie cieszy czyli MID (komputer pokładowy) z Astry F
Po 2 dniach zmagań wszystko jest podłączone i działa rewelacyjnie.




W komputerze musiałem znaleźć pin odpowiedzialny za wtryskiwacz

Taki jest efekt końcowy. Oczywiście nie mogło wszystko pójść gładko i daszek z TID'a zupełnie nie chciał pasować. MID w samo miejsce TID'a też nie do końca chciał wejść bo był za duży, ale trochę obróbki plastiku (oczywiście bez naruszania deski rozdzielczej) i wszystko wyszło tak jak miało być




W ten oto piękny sposób Corsa wyświetla mi:
Spalanie chwilowe
Spalanie średnie
Średnią prędkość
Zasięg na baku
Stoper
Temperaturę zewnętrzną
Godzinę
A dokładnie wygląda to tak:






Wszystkiego działo się dużo, dużo więcej ale nie chcę już zanudzać.
Pozdrowienia dla wszystkich czytających :piwo: