Opornik do nawiewu - ten sam w każdym Oplu ?

Wszystkie informacje o elementach układu elektrycznego Corsy B.
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
sasiadwroc
Nowy
Posty: 258
Rejestracja: 1 sty 2005, o 16:33
Lokalizacja: Wrocław
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Opornik do nawiewu - ten sam w każdym Oplu ?

Post autor: sasiadwroc »

Jak w temacie ? Słyszałem, że to prawda...
Jeśli tak, to może ktoś ma do opchnięcia ?
:-?
Drobny cwaniak ;)
kristo
Weteran
Posty: 1696
Rejestracja: 22 sty 2003, o 22:22
Lokalizacja: Poznań
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Re: Opornik do nawiewu - ten sam w każdym Oplu ?

Post autor: kristo »

sasiadwroc pisze:Jak w temacie ? Słyszałem, że to prawda...
Jeśli tak, to może ktoś ma do opchnięcia ?
:-?
Hehe- u mnie też się ostatnio zjebał. Na 1 mi wcale nie działa, a żeby zadziałał na 2 to muszę na 3 włączyć i dopiero przeskoczyć na 2 :oko: :oko:
Obrazek
Awatar użytkownika
sasiadwroc
Nowy
Posty: 258
Rejestracja: 1 sty 2005, o 16:33
Lokalizacja: Wrocław
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Re: Opornik do nawiewu - ten sam w każdym Oplu ?

Post autor: sasiadwroc »

kristo pisze:
sasiadwroc pisze:Jak w temacie ? Słyszałem, że to prawda...
Jeśli tak, to może ktoś ma do opchnięcia ?
:-?
Hehe- u mnie też się ostatnio zjebał. Na 1 mi wcale nie działa, a żeby zadziałał na 2 to muszę na 3 włączyć i dopiero przeskoczyć na 2 :oko: :oko:
a idź ! mi wczoraj padł... tylko 4 trybi... wicher, że łeb chce urwać :x
Drobny cwaniak ;)
Awatar użytkownika
sasiadwroc
Nowy
Posty: 258
Rejestracja: 1 sty 2005, o 16:33
Lokalizacja: Wrocław
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Re: Opornik do nawiewu - ten sam w każdym Oplu ?

Post autor: sasiadwroc »

kristo pisze:Hehe- u mnie też się ostatnio zjebał. Na 1 mi wcale nie działa, a żeby zadziałał na 2 to muszę na 3 włączyć i dopiero przeskoczyć na 2 :oko: :oko:
ja już załatwiłem sobie na Allegro z rozbitej furki za 25 pln. W sklepie mi powiedzieli 140 pln :0 Bóg ich opuścił chyba ! :0

Tylko za cholere nie mam pojęcia gdzie on się znajduje. Podobno na podszybiu, ale tam nic nie znalazłem ... :-? (ale to już nie tamat do Was - a na forum Cali jakoś tacy dziwni są... no i fotek nie wklejają :( ) Love CTM :grin:
Drobny cwaniak ;)
Awatar użytkownika
szajboos
Nowy
Posty: 343
Rejestracja: 23 sie 2005, o 08:14
Lokalizacja: Racibórz
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: szajboos »

Ten opornik jest przy dmuchawie. Taki zielony walec. Szukaj go na dmuchawie od strony silniczka wycieraczek. Dmuchawa jest na podszybiu. Żeby go wyjąć wystarczy odgiąć jedną z blaszek na których on się trzyma. Fotek niestety nie mam, ale jak dalej niewiesz gdzie to jest to daj znać(5866644)
llionn
Nowy
Posty: 118
Rejestracja: 11 mar 2005, o 20:07
Lokalizacja: Lublin
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: llionn »

Odszukałem ten temat i mam małe pytanie odnośnie nawiewu. Na początku pierwszy i drugi działał jeszcze kiedy właczałem wcześniej na trzeci i pużniej zredukowałem, ale teraz już tylko trójka została i strasznie wieje. Miałem włącznik zapasowy, sprawdziłem i to nie on jest przyczyną usterki. Zastanawiam się czy do wymiany jest cala dmuchawa czy tylko jakiś element o którym piszecie. Jeżeli ktoś ma fotke to poprosze. Ewentualnie jak wytłumaczyć w sklepie o który rezystor mi chodzi żeby zrozumieli bo pewnie jest tam kilka elementów.
Corsa A 1.2i 91r
Homiczek
Świeżak
Posty: 28
Rejestracja: 19 kwie 2003, o 22:51
Lokalizacja: z Grodu Kraka :)
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0

Post autor: Homiczek »

no jak chodzi któraś pozycja to raczej to.

a powiesz w sklepie rezystor dmuchawy do opla corsy X z roku X to ci dadzą.

Tyle że koszt to koło 100-140 zł
VECTRA A 1.7 TD '93 :) Słaby ale jeździ :)
Awatar użytkownika
Szwagier
Weteran
Posty: 1053
Rejestracja: 15 lis 2002, o 09:13
Lokalizacja: Białystok
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: Szwagier »

Z tego co ja pamietam to placilem 35-45zl za nowke w Pro Eco
Obrazek
Corsa odeszla...jak ja mowie zmienila miejsce zamieszkania
Awatar użytkownika
cursor
Nowy
Posty: 218
Rejestracja: 7 maja 2006, o 11:14
Lokalizacja: Racibórz
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: cursor »

Jakby kogoś interesowało to ascona c, kadett e i corsa a mają takie same rezystory.
Co do corsy b to prawdopodobnie mają takie same jak calibra, vectra a, astra f.
Jeden lubi słuchać, drugi jak go słyszą , ot taka sobie różnica .....
Awatar użytkownika
geo022
Swój
Posty: 822
Rejestracja: 14 lut 2005, o 12:32
Lokalizacja: Piekary
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: geo022 »

a czy do Cb z nexi podpasi bo to chyba jakas plaga ostanio ..... :P
Awatar użytkownika
Mihó
Nowy
Posty: 498
Rejestracja: 17 sty 2006, o 19:37
Lokalizacja: Poznań
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 1 raz
Kontakt:

Post autor: Mihó »

To zróbcie regulator PWM - płynna regulacja, mniej strat mocy, wyższa niezawodność...

http://www.czarnikm.republika.pl/opelastra.htm#rezystor - zobaczcie jednak czy nie poleciał sam bezpiecznik termiczny, wtedy działa tylko najwyższy bieg
Opel. Technik die begeistert
Corsa C Z18XE, Vectra B X18XE, Trabant 1.1, PTS 3.8 V6, Trabant 601
Awatar użytkownika
cursor
Nowy
Posty: 218
Rejestracja: 7 maja 2006, o 11:14
Lokalizacja: Racibórz
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: cursor »

W corsie A nie ma bezpiecznika termicznego. Czy w corsie b jest to nie wiem.
Co do rezystora z nexii to musiałbyś zapytać u kolegów wyżej, gdzie mają wentylator, czy montowany tak jak kadett w rynience na podszybiu czy już może tak jak astra w nagrzewnicy. Jeśli opcja pierwsza to rezystor będzie prawdopodobnie jak w kadecie(corsie a i asconie), a jeśli w nagrzewnicy to jest duże prawdopodobieństwo, że będzie taki jak w astrze, a ten powinien do corsy b pasować(do corsy a potrzeba takiego jak w kadecie).
Jakby się dało to prosiłby o fotkę takiego rezystora(tego z corsy b), najlepiej wyciągniętego, bo jeśli jest taki sam jak w astrze to jest możliwe, że w calibrze jest taki sam. Jeśli tak to mogę zapytać kumpla ile za taki rezystor chce. Calibr już trochę rozebrał.
Jeden lubi słuchać, drugi jak go słyszą , ot taka sobie różnica .....
Dymi
Bez listowiec ;-)
Posty: 6
Rejestracja: 22 paź 2006, o 13:17
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: Dymi »

"W corsie A nie ma bezpiecznika termicznego. Czy w corsie b jest to nie wiem."

Z tego co wiem, to w każdym aucie z filtrem przeciwpyłkowym jest bezpiecznik termiczny (ochrona przed gamoniami, żeby nie spalili wiatraka, jak im się filtr już całkiem zapcha :)
Pozdrawiam
Dymi
Awatar użytkownika
cursor
Nowy
Posty: 218
Rejestracja: 7 maja 2006, o 11:14
Lokalizacja: Racibórz
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: cursor »

Czujnik może być w silniku. W i przed rezystorem nic nie ma. Nie ma też nic wbudowane w rezystor(byłoby widać). W corsie a, asconie c i kadecie e(rezystor jest ten sam) nie ma napewno termika.
Jeden lubi słuchać, drugi jak go słyszą , ot taka sobie różnica .....
Awatar użytkownika
Sław
Nowy
Posty: 286
Rejestracja: 2 paź 2006, o 12:44
Lokalizacja: Poznań
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Re: Opornik do nawiewu - ten sam w każdym Oplu ?

Post autor: Sław »

Odgrzeję kotleta ale pytanie mam, gdzie w Corsie B z klimą znajduje się ten rezystor? Wczoraj zdechł mi 1 i 2 bieg dmuchawy a wiem że sama dmuchawa u mnie nie znajduje się w podszybiu tylko w nogach pasażera przy parowniku klimy.

Co dziwne 1 i 2 bieg nie startował ale jak dałem na 3 i po chwili wróciłem na 2 to działało, dziś ta operacja nie przynosi jednak efektów...
Awatar użytkownika
-=m&m=-
Website Admin
Website Admin
Posty: 4925
Rejestracja: 25 kwie 2004, o 17:33
Imię: Michał
Lokalizacja: Wrocław/Ziemia Obiecana
Podziękował;: 7 razy
Otrzymał podziękowań: 12 razy
Kontakt:

Re: Opornik do nawiewu - ten sam w każdym Oplu ?

Post autor: -=m&m=- »

Sław pisze:Wczoraj zdechł mi 1 i 2 bieg dmuchawy a wiem że sama dmuchawa u mnie nie znajduje się w podszybiu tylko w nogach pasażera przy parowniku klimy.
hmmmm ... a sprawdzałeś ze na 100% nie ma wentylatora pod filtrem powietrza ? pytam sie bo nie mialem corsy z klima i w mojej tam był :oko:
"Wszyscy wiedzą, że coś nie da się zrobić. I wtedy pojawia się ten jeden, który nie wie, że się nie da, i on właśnie to coś robi."- Einstein Albert
Awatar użytkownika
Sław
Nowy
Posty: 286
Rejestracja: 2 paź 2006, o 12:44
Lokalizacja: Poznań
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Re: Opornik do nawiewu - ten sam w każdym Oplu ?

Post autor: Sław »

Jakiś czas temu naprawiałem parownik klimy i po jego demontażu było widać wentylator dmuchawy w dolnej części panelu środkowego.
Awatar użytkownika
Sław
Nowy
Posty: 286
Rejestracja: 2 paź 2006, o 12:44
Lokalizacja: Poznań
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Re: Opornik do nawiewu - ten sam w każdym Oplu ?

Post autor: Sław »

Wczoraj się zabrałem za to ustrojstwo i można powiedzieć Mike że oboje mieliśmy rację. Silnik nawiewu jest w dolnej części za parownikiem ale do rezystora dobrać trzeba się od góry.

W wersji z klimą jest masakra żeby to wyjąć. Trzeba zdjąć podszybie, wywalić filtr przeciwpyłkowy, wywalić akumulator, wymontować cały plastikowy tunel od powietrza i pod nim jest klapka z napisem "remove for maintenance". Po jej wymontowaniu mamy widok na silnik dmuchawy i rezystor.

W moim okazało się że padł drut oporowy od drugiego biegu, dlatego zdechł 1 i 2 bieg dmuchawy. Nowy rezystor 230zł, ja kupiłem z demobilu za 30 :)
Awatar użytkownika
Marcin '2F'
Nowy
Posty: 317
Rejestracja: 24 mar 2009, o 19:36
Imię: Marcin
Lokalizacja: West Warsaw
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0

Re: Opornik do nawiewu - ten sam w każdym Oplu ?

Post autor: Marcin '2F' »

odnosnie wypowiedzi wyzej (tez mi padly 1, 2 i 3 bieg wentylatora) z jakimi narzedziami trzeba sie zabierac za ten rezystor i jak to czasowo wyglada?
napewno srubokrety + i - z kluczy pewnie 10 czy cos jeszcze ?
Biala CB DEAD
Teraz czas na szybsza :D
Awatar użytkownika
Porszak
Support Team Leader
Support Team Leader
Posty: 5671
Rejestracja: 30 lis 2003, o 22:27
Imię: Marcin
Lokalizacja: EBE-Bełchatów
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 4 razy
Kontakt:

Re: Opornik do nawiewu - ten sam w każdym Oplu ?

Post autor: Porszak »

do jego kostki jest dostep od dolu kolo kolumny kierownicy, po stronie konsoli srodkowej. tylko nie pamietam czy zatrzask nie bedzie jej trzymal. tam mozesz podlaczyc nowy w ramach testu

zeby dobrac sie do opornika trzeba zdjac wycieraczki, plastikowe podszybia, oslone filtra kabinowego, filtr i wyjac wentylator(trzyma sie na 2 przewodach), jesli trafisz wczesniej z kupnem wlasciwego opornika to zrobisz to w 1,5h. mnie wymiana po jednym treningu zajmowala godzine. potrzeba 13, nastawnego klucza w zakresie od 17 w gore, nasadowa 10 i chyba 8 zprzedluzkami, najlepiej zeby byla do tych nasadek mala grzechotka.

niestety fotek nie wrzuce bo sa na drugim kompie, a on jest niedostepny przez kilka dni. jak masz mozliwosc wziac opornik prosty i skosny, a potem jeden oddac to tak zrob. powinien byc prosty(ale niegdy nic nie wiadomo:) bo skosny sie ciezko miesci. ich obrazkow szukaj na allegro i w google grafika.
Obrazek
C16XE stage 0.5 158KM/195Nm
stage 0.75 :) 176KM/187Nm
ODPOWIEDZ

Wróć do „Układ Elektryczny”