Jeśli tak, to może ktoś ma do opchnięcia ?
Opornik do nawiewu - ten sam w każdym Oplu ?
- sasiadwroc
- Nowy
- Posty: 258
- Rejestracja: 1 sty 2005, o 16:33
- Lokalizacja: Wrocław
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
- Kontakt:
Opornik do nawiewu - ten sam w każdym Oplu ?
Jak w temacie ? Słyszałem, że to prawda...
Jeśli tak, to może ktoś ma do opchnięcia ?

Jeśli tak, to może ktoś ma do opchnięcia ?
Drobny cwaniak 
-
kristo
- Weteran
- Posty: 1696
- Rejestracja: 22 sty 2003, o 22:22
- Lokalizacja: Poznań
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
- Kontakt:
Re: Opornik do nawiewu - ten sam w każdym Oplu ?
Hehe- u mnie też się ostatnio zjebał. Na 1 mi wcale nie działa, a żeby zadziałał na 2 to muszę na 3 włączyć i dopiero przeskoczyć na 2sasiadwroc pisze:Jak w temacie ? Słyszałem, że to prawda...
Jeśli tak, to może ktoś ma do opchnięcia ?

- sasiadwroc
- Nowy
- Posty: 258
- Rejestracja: 1 sty 2005, o 16:33
- Lokalizacja: Wrocław
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
- Kontakt:
Re: Opornik do nawiewu - ten sam w każdym Oplu ?
a idź ! mi wczoraj padł... tylko 4 trybi... wicher, że łeb chce urwaćkristo pisze:Hehe- u mnie też się ostatnio zjebał. Na 1 mi wcale nie działa, a żeby zadziałał na 2 to muszę na 3 włączyć i dopiero przeskoczyć na 2sasiadwroc pisze:Jak w temacie ? Słyszałem, że to prawda...
Jeśli tak, to może ktoś ma do opchnięcia ?
![]()
Drobny cwaniak 
- sasiadwroc
- Nowy
- Posty: 258
- Rejestracja: 1 sty 2005, o 16:33
- Lokalizacja: Wrocław
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
- Kontakt:
Re: Opornik do nawiewu - ten sam w każdym Oplu ?
ja już załatwiłem sobie na Allegro z rozbitej furki za 25 pln. W sklepie mi powiedzieli 140 pln :0 Bóg ich opuścił chyba ! :0kristo pisze:Hehe- u mnie też się ostatnio zjebał. Na 1 mi wcale nie działa, a żeby zadziałał na 2 to muszę na 3 włączyć i dopiero przeskoczyć na 2![]()
Tylko za cholere nie mam pojęcia gdzie on się znajduje. Podobno na podszybiu, ale tam nic nie znalazłem ...
Drobny cwaniak 
-
llionn
- Nowy
- Posty: 118
- Rejestracja: 11 mar 2005, o 20:07
- Lokalizacja: Lublin
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
- Kontakt:
Odszukałem ten temat i mam małe pytanie odnośnie nawiewu. Na początku pierwszy i drugi działał jeszcze kiedy właczałem wcześniej na trzeci i pużniej zredukowałem, ale teraz już tylko trójka została i strasznie wieje. Miałem włącznik zapasowy, sprawdziłem i to nie on jest przyczyną usterki. Zastanawiam się czy do wymiany jest cala dmuchawa czy tylko jakiś element o którym piszecie. Jeżeli ktoś ma fotke to poprosze. Ewentualnie jak wytłumaczyć w sklepie o który rezystor mi chodzi żeby zrozumieli bo pewnie jest tam kilka elementów.
Corsa A 1.2i 91r
- Mihó
- Nowy
- Posty: 498
- Rejestracja: 17 sty 2006, o 19:37
- Lokalizacja: Poznań
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 1 raz
- Kontakt:
To zróbcie regulator PWM - płynna regulacja, mniej strat mocy, wyższa niezawodność...
http://www.czarnikm.republika.pl/opelastra.htm#rezystor - zobaczcie jednak czy nie poleciał sam bezpiecznik termiczny, wtedy działa tylko najwyższy bieg
http://www.czarnikm.republika.pl/opelastra.htm#rezystor - zobaczcie jednak czy nie poleciał sam bezpiecznik termiczny, wtedy działa tylko najwyższy bieg
Opel. Technik die begeistert
Corsa C Z18XE, Vectra B X18XE, Trabant 1.1, PTS 3.8 V6, Trabant 601
Corsa C Z18XE, Vectra B X18XE, Trabant 1.1, PTS 3.8 V6, Trabant 601
- cursor
- Nowy
- Posty: 218
- Rejestracja: 7 maja 2006, o 11:14
- Lokalizacja: Racibórz
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
- Kontakt:
W corsie A nie ma bezpiecznika termicznego. Czy w corsie b jest to nie wiem.
Co do rezystora z nexii to musiałbyś zapytać u kolegów wyżej, gdzie mają wentylator, czy montowany tak jak kadett w rynience na podszybiu czy już może tak jak astra w nagrzewnicy. Jeśli opcja pierwsza to rezystor będzie prawdopodobnie jak w kadecie(corsie a i asconie), a jeśli w nagrzewnicy to jest duże prawdopodobieństwo, że będzie taki jak w astrze, a ten powinien do corsy b pasować(do corsy a potrzeba takiego jak w kadecie).
Jakby się dało to prosiłby o fotkę takiego rezystora(tego z corsy b), najlepiej wyciągniętego, bo jeśli jest taki sam jak w astrze to jest możliwe, że w calibrze jest taki sam. Jeśli tak to mogę zapytać kumpla ile za taki rezystor chce. Calibr już trochę rozebrał.
Co do rezystora z nexii to musiałbyś zapytać u kolegów wyżej, gdzie mają wentylator, czy montowany tak jak kadett w rynience na podszybiu czy już może tak jak astra w nagrzewnicy. Jeśli opcja pierwsza to rezystor będzie prawdopodobnie jak w kadecie(corsie a i asconie), a jeśli w nagrzewnicy to jest duże prawdopodobieństwo, że będzie taki jak w astrze, a ten powinien do corsy b pasować(do corsy a potrzeba takiego jak w kadecie).
Jakby się dało to prosiłby o fotkę takiego rezystora(tego z corsy b), najlepiej wyciągniętego, bo jeśli jest taki sam jak w astrze to jest możliwe, że w calibrze jest taki sam. Jeśli tak to mogę zapytać kumpla ile za taki rezystor chce. Calibr już trochę rozebrał.
Jeden lubi słuchać, drugi jak go słyszą , ot taka sobie różnica .....
- Sław
- Nowy
- Posty: 286
- Rejestracja: 2 paź 2006, o 12:44
- Lokalizacja: Poznań
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
- Kontakt:
Re: Opornik do nawiewu - ten sam w każdym Oplu ?
Odgrzeję kotleta ale pytanie mam, gdzie w Corsie B z klimą znajduje się ten rezystor? Wczoraj zdechł mi 1 i 2 bieg dmuchawy a wiem że sama dmuchawa u mnie nie znajduje się w podszybiu tylko w nogach pasażera przy parowniku klimy.
Co dziwne 1 i 2 bieg nie startował ale jak dałem na 3 i po chwili wróciłem na 2 to działało, dziś ta operacja nie przynosi jednak efektów...
Co dziwne 1 i 2 bieg nie startował ale jak dałem na 3 i po chwili wróciłem na 2 to działało, dziś ta operacja nie przynosi jednak efektów...
- -=m&m=-
- Website Admin

- Posty: 4925
- Rejestracja: 25 kwie 2004, o 17:33
- Imię: Michał
- Lokalizacja: Wrocław/Ziemia Obiecana
- Podziękował;: 7 razy
- Otrzymał podziękowań: 12 razy
- Kontakt:
Re: Opornik do nawiewu - ten sam w każdym Oplu ?
hmmmm ... a sprawdzałeś ze na 100% nie ma wentylatora pod filtrem powietrza ? pytam sie bo nie mialem corsy z klima i w mojej tam byłSław pisze:Wczoraj zdechł mi 1 i 2 bieg dmuchawy a wiem że sama dmuchawa u mnie nie znajduje się w podszybiu tylko w nogach pasażera przy parowniku klimy.
"Wszyscy wiedzą, że coś nie da się zrobić. I wtedy pojawia się ten jeden, który nie wie, że się nie da, i on właśnie to coś robi."- Einstein Albert
- Sław
- Nowy
- Posty: 286
- Rejestracja: 2 paź 2006, o 12:44
- Lokalizacja: Poznań
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
- Kontakt:
Re: Opornik do nawiewu - ten sam w każdym Oplu ?
Jakiś czas temu naprawiałem parownik klimy i po jego demontażu było widać wentylator dmuchawy w dolnej części panelu środkowego.
- Sław
- Nowy
- Posty: 286
- Rejestracja: 2 paź 2006, o 12:44
- Lokalizacja: Poznań
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
- Kontakt:
Re: Opornik do nawiewu - ten sam w każdym Oplu ?
Wczoraj się zabrałem za to ustrojstwo i można powiedzieć Mike że oboje mieliśmy rację. Silnik nawiewu jest w dolnej części za parownikiem ale do rezystora dobrać trzeba się od góry.
W wersji z klimą jest masakra żeby to wyjąć. Trzeba zdjąć podszybie, wywalić filtr przeciwpyłkowy, wywalić akumulator, wymontować cały plastikowy tunel od powietrza i pod nim jest klapka z napisem "remove for maintenance". Po jej wymontowaniu mamy widok na silnik dmuchawy i rezystor.
W moim okazało się że padł drut oporowy od drugiego biegu, dlatego zdechł 1 i 2 bieg dmuchawy. Nowy rezystor 230zł, ja kupiłem z demobilu za 30
W wersji z klimą jest masakra żeby to wyjąć. Trzeba zdjąć podszybie, wywalić filtr przeciwpyłkowy, wywalić akumulator, wymontować cały plastikowy tunel od powietrza i pod nim jest klapka z napisem "remove for maintenance". Po jej wymontowaniu mamy widok na silnik dmuchawy i rezystor.
W moim okazało się że padł drut oporowy od drugiego biegu, dlatego zdechł 1 i 2 bieg dmuchawy. Nowy rezystor 230zł, ja kupiłem z demobilu za 30
- Marcin '2F'
- Nowy
- Posty: 317
- Rejestracja: 24 mar 2009, o 19:36
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: West Warsaw
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
Re: Opornik do nawiewu - ten sam w każdym Oplu ?
odnosnie wypowiedzi wyzej (tez mi padly 1, 2 i 3 bieg wentylatora) z jakimi narzedziami trzeba sie zabierac za ten rezystor i jak to czasowo wyglada?
napewno srubokrety + i - z kluczy pewnie 10 czy cos jeszcze ?
napewno srubokrety + i - z kluczy pewnie 10 czy cos jeszcze ?
Biala CB DEAD
Teraz czas na szybsza
Teraz czas na szybsza
- Porszak
- Support Team Leader

- Posty: 5671
- Rejestracja: 30 lis 2003, o 22:27
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: EBE-Bełchatów
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 4 razy
- Kontakt:
Re: Opornik do nawiewu - ten sam w każdym Oplu ?
do jego kostki jest dostep od dolu kolo kolumny kierownicy, po stronie konsoli srodkowej. tylko nie pamietam czy zatrzask nie bedzie jej trzymal. tam mozesz podlaczyc nowy w ramach testu
zeby dobrac sie do opornika trzeba zdjac wycieraczki, plastikowe podszybia, oslone filtra kabinowego, filtr i wyjac wentylator(trzyma sie na 2 przewodach), jesli trafisz wczesniej z kupnem wlasciwego opornika to zrobisz to w 1,5h. mnie wymiana po jednym treningu zajmowala godzine. potrzeba 13, nastawnego klucza w zakresie od 17 w gore, nasadowa 10 i chyba 8 zprzedluzkami, najlepiej zeby byla do tych nasadek mala grzechotka.
niestety fotek nie wrzuce bo sa na drugim kompie, a on jest niedostepny przez kilka dni. jak masz mozliwosc wziac opornik prosty i skosny, a potem jeden oddac to tak zrob. powinien byc prosty(ale niegdy nic nie wiadomo:) bo skosny sie ciezko miesci. ich obrazkow szukaj na allegro i w google grafika.
zeby dobrac sie do opornika trzeba zdjac wycieraczki, plastikowe podszybia, oslone filtra kabinowego, filtr i wyjac wentylator(trzyma sie na 2 przewodach), jesli trafisz wczesniej z kupnem wlasciwego opornika to zrobisz to w 1,5h. mnie wymiana po jednym treningu zajmowala godzine. potrzeba 13, nastawnego klucza w zakresie od 17 w gore, nasadowa 10 i chyba 8 zprzedluzkami, najlepiej zeby byla do tych nasadek mala grzechotka.
niestety fotek nie wrzuce bo sa na drugim kompie, a on jest niedostepny przez kilka dni. jak masz mozliwosc wziac opornik prosty i skosny, a potem jeden oddac to tak zrob. powinien byc prosty(ale niegdy nic nie wiadomo:) bo skosny sie ciezko miesci. ich obrazkow szukaj na allegro i w google grafika.

