docisk sprzęgła
-
- Świeżak
- Posty: 26
- Rejestracja: 11 paź 2009, o 16:58
- Imię: Konrad
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
docisk sprzęgła
witam, wymieniałem w mojej maszynce sprzęgło i zastanawiam sie czy dobrze jest ustawione, jak rozumiem łożysko oporowe nie może przy nie wciśniętym pedale dotykać docisku? pytam ponieważ sprzęgło bierze przy końcu skoku pedału sprzęgła (na samej górze). Nie czuć w początkowej fazie naciskania na pedał luzu, tak jakby od razu łożysko wciskało docisk. Czy jest taka możliwość, że za bardzo naciągnięta linka i łożysko pracuje cały czas na docisku? jak to sprawdzić? mój silnik to c14nz skrzynia f10.
-
- Nowy
- Posty: 425
- Rejestracja: 12 sty 2011, o 23:37
- Imię: yosh
- Lokalizacja: Gdańsk
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 12 razy
- Kontakt:
Re: docisk sprzęgła
Łożysko cały czas przylega do docisku i niema żadnego wyczuwalnego luzu.
Mocniejsze naprężenie linki podniesie pedał sprzęgła, nadmierne poluzowanie spowoduje że pedał opadnie i biegi będą ciężko wchodzić.
Linka powinna być naprężona tak aby pedał sprzęgła był uniesiony odrobinę wyżej od pedału hamulca.
Mocniejsze naprężenie linki podniesie pedał sprzęgła, nadmierne poluzowanie spowoduje że pedał opadnie i biegi będą ciężko wchodzić.
Linka powinna być naprężona tak aby pedał sprzęgła był uniesiony odrobinę wyżej od pedału hamulca.
-
- Świeżak
- Posty: 26
- Rejestracja: 11 paź 2009, o 16:58
- Imię: Konrad
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
Re: docisk sprzęgła
no okej. Przylega do docisku to znaczy że cały czas się kręci (pracuje)? nawet jak bardzo poluzuje to biegi wchodzą;)
a więc tak jak sądziłem zdjąłem osłonę na skrzyni i łożysko oporowe cały czas razem z dociskiem się obraca. Chyba nie powinno tak być? Niech ktoś znający ch-kę pracy tego cudu mnie oświeci. A cały problem że ta sprężyna na pedale naciąga linkę, a co za tym idzie łapę od sprzęgła na docisk (tak powinno być?). Czy tam na skrzyni ta łapa, poruszająca łożysko oporowe nie powinna być odciągana jakąś sprężyną? bo ja inaczej tego nie widzę, nawet jak poluzuje linkę to i tak sprężyna na pedale ciągnie łożysko na docisk
osiol Pomóżcie bo jak to łożysko cały czas zapitala to chyba rozpadnie się dość szybko
a więc tak jak sądziłem zdjąłem osłonę na skrzyni i łożysko oporowe cały czas razem z dociskiem się obraca. Chyba nie powinno tak być? Niech ktoś znający ch-kę pracy tego cudu mnie oświeci. A cały problem że ta sprężyna na pedale naciąga linkę, a co za tym idzie łapę od sprzęgła na docisk (tak powinno być?). Czy tam na skrzyni ta łapa, poruszająca łożysko oporowe nie powinna być odciągana jakąś sprężyną? bo ja inaczej tego nie widzę, nawet jak poluzuje linkę to i tak sprężyna na pedale ciągnie łożysko na docisk

- mehes
- Moderator Leader
- Posty: 1535
- Rejestracja: 4 gru 2009, o 23:10
- Imię: Piotr
- Lokalizacja: Kraków
- Podziękował;: 1 raz
- Otrzymał podziękowań: 14 razy
- Kontakt:
Re: docisk sprzęgła
Podejrzewam że źle zamontowałeś łożysko oporowe.
[album]3178[/album]
Pomogłem postaw +
Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.
Pomogłem postaw +
Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.
-
- Nowy
- Posty: 425
- Rejestracja: 12 sty 2011, o 23:37
- Imię: yosh
- Lokalizacja: Gdańsk
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 12 razy
- Kontakt:
Re: docisk sprzęgła
Wszystko co opisujesz jest zupełnie naturalne, sprężyna przy pedale ma za zadanie likwidować ten luz i dociąga łożysko oporowe do docisku. Oczywiste jest że łożysko będzie się obracać cały czas i nie ma w tym nic dziwnego.
Jak do tej pory nie spotkałem się z oplem w którym było by inaczej niż jak opisujesz wyżej.
Jak do tej pory nie spotkałem się z oplem w którym było by inaczej niż jak opisujesz wyżej.
-
- Świeżak
- Posty: 26
- Rejestracja: 11 paź 2009, o 16:58
- Imię: Konrad
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
Re: docisk sprzęgła
yoshi trochę rozjaśniłeś mi trochę sprawxę;) ale jak widać nie wszyscy chyba posiedli wiedzę jak dokładnie działa docisk? czy we wszystkich autach łożysko oporowe pracuje cały czas czy tylko w oplach? ja sądziłem że dla oszczędności zużycia łożyska oporowego kręci się ono tylko w momencie dociskania na docisk, a tu jednak cały czas zapitala;]
-
- Nowy
- Posty: 425
- Rejestracja: 12 sty 2011, o 23:37
- Imię: yosh
- Lokalizacja: Gdańsk
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 12 razy
- Kontakt:
Re: docisk sprzęgła
Na pewno nie we wszystkich pojazdach tak jest, jednak w oplach z sinikiem poprzecznym i wysprzęglikiem na linkę na pewno.
Nie wiem jak jest przy sprzęgle sterowanym hydraulicznie jednak i w tych rozwiązaniach stosuje się te same łożyska oporowe, np. skrzynia f18 występowała w wersji z wysprzęglikiem hydraulicznym jak i na linkę.
Jak do tej pory nie słyszałem by komuś wysypało się łożysko oporowe w corsie i na ogół nikt nie sprawdza ile maksymalnie ono wytrzymuje, bo jest wymieniane rutynowo przy wymianie sprzęgła.
Nie wiem jak jest przy sprzęgle sterowanym hydraulicznie jednak i w tych rozwiązaniach stosuje się te same łożyska oporowe, np. skrzynia f18 występowała w wersji z wysprzęglikiem hydraulicznym jak i na linkę.
Jak do tej pory nie słyszałem by komuś wysypało się łożysko oporowe w corsie i na ogół nikt nie sprawdza ile maksymalnie ono wytrzymuje, bo jest wymieniane rutynowo przy wymianie sprzęgła.