docisk sprzęgła

Wszystkie informacje o elementach układu napędowego i skrzyniach biegów montowanych w Corsie B.
ODPOWIEDZ
kiuik
Świeżak
Posty: 26
Rejestracja: 11 paź 2009, o 16:58
Imię: Konrad
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0

docisk sprzęgła

Post autor: kiuik »

witam, wymieniałem w mojej maszynce sprzęgło i zastanawiam sie czy dobrze jest ustawione, jak rozumiem łożysko oporowe nie może przy nie wciśniętym pedale dotykać docisku? pytam ponieważ sprzęgło bierze przy końcu skoku pedału sprzęgła (na samej górze). Nie czuć w początkowej fazie naciskania na pedał luzu, tak jakby od razu łożysko wciskało docisk. Czy jest taka możliwość, że za bardzo naciągnięta linka i łożysko pracuje cały czas na docisku? jak to sprawdzić? mój silnik to c14nz skrzynia f10.
yosh
Nowy
Posty: 425
Rejestracja: 12 sty 2011, o 23:37
Imię: yosh
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 12 razy
Kontakt:

Re: docisk sprzęgła

Post autor: yosh »

Łożysko cały czas przylega do docisku i niema żadnego wyczuwalnego luzu.
Mocniejsze naprężenie linki podniesie pedał sprzęgła, nadmierne poluzowanie spowoduje że pedał opadnie i biegi będą ciężko wchodzić.
Linka powinna być naprężona tak aby pedał sprzęgła był uniesiony odrobinę wyżej od pedału hamulca.
kiuik
Świeżak
Posty: 26
Rejestracja: 11 paź 2009, o 16:58
Imię: Konrad
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0

Re: docisk sprzęgła

Post autor: kiuik »

no okej. Przylega do docisku to znaczy że cały czas się kręci (pracuje)? nawet jak bardzo poluzuje to biegi wchodzą;)
a więc tak jak sądziłem zdjąłem osłonę na skrzyni i łożysko oporowe cały czas razem z dociskiem się obraca. Chyba nie powinno tak być? Niech ktoś znający ch-kę pracy tego cudu mnie oświeci. A cały problem że ta sprężyna na pedale naciąga linkę, a co za tym idzie łapę od sprzęgła na docisk (tak powinno być?). Czy tam na skrzyni ta łapa, poruszająca łożysko oporowe nie powinna być odciągana jakąś sprężyną? bo ja inaczej tego nie widzę, nawet jak poluzuje linkę to i tak sprężyna na pedale ciągnie łożysko na docisk :( osiol Pomóżcie bo jak to łożysko cały czas zapitala to chyba rozpadnie się dość szybko
Awatar użytkownika
mehes
Moderator Leader
Moderator Leader
Posty: 1535
Rejestracja: 4 gru 2009, o 23:10
Imię: Piotr
Lokalizacja: Kraków
Podziękował;: 1 raz
Otrzymał podziękowań: 14 razy
Kontakt:

Re: docisk sprzęgła

Post autor: mehes »

Podejrzewam że źle zamontowałeś łożysko oporowe.
[album]3178[/album]
Pomogłem postaw +
Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.
yosh
Nowy
Posty: 425
Rejestracja: 12 sty 2011, o 23:37
Imię: yosh
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 12 razy
Kontakt:

Re: docisk sprzęgła

Post autor: yosh »

Wszystko co opisujesz jest zupełnie naturalne, sprężyna przy pedale ma za zadanie likwidować ten luz i dociąga łożysko oporowe do docisku. Oczywiste jest że łożysko będzie się obracać cały czas i nie ma w tym nic dziwnego.
Jak do tej pory nie spotkałem się z oplem w którym było by inaczej niż jak opisujesz wyżej.
kiuik
Świeżak
Posty: 26
Rejestracja: 11 paź 2009, o 16:58
Imię: Konrad
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0

Re: docisk sprzęgła

Post autor: kiuik »

yoshi trochę rozjaśniłeś mi trochę sprawxę;) ale jak widać nie wszyscy chyba posiedli wiedzę jak dokładnie działa docisk? czy we wszystkich autach łożysko oporowe pracuje cały czas czy tylko w oplach? ja sądziłem że dla oszczędności zużycia łożyska oporowego kręci się ono tylko w momencie dociskania na docisk, a tu jednak cały czas zapitala;]
yosh
Nowy
Posty: 425
Rejestracja: 12 sty 2011, o 23:37
Imię: yosh
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 12 razy
Kontakt:

Re: docisk sprzęgła

Post autor: yosh »

Na pewno nie we wszystkich pojazdach tak jest, jednak w oplach z sinikiem poprzecznym i wysprzęglikiem na linkę na pewno.
Nie wiem jak jest przy sprzęgle sterowanym hydraulicznie jednak i w tych rozwiązaniach stosuje się te same łożyska oporowe, np. skrzynia f18 występowała w wersji z wysprzęglikiem hydraulicznym jak i na linkę.
Jak do tej pory nie słyszałem by komuś wysypało się łożysko oporowe w corsie i na ogół nikt nie sprawdza ile maksymalnie ono wytrzymuje, bo jest wymieniane rutynowo przy wymianie sprzęgła.
ODPOWIEDZ

Wróć do „Układ Napędowy”