Witam, nadeszła zima i corsa wczesniej kopciła sporo bo około 10 L , a teraz spalanie uderza o 15 litrów! silnik 1.2 45km , instalacja generacji pierwszej , 7 letnia. Styl jazdy mieszany , jeżeli deptam to tylko na ciepłym silniku, ale rzadko. Średnio przejeżdżam odcinki koło 8km , silnik na postoju zagrzewam benzyną zanim ruszę.
Byłem na kilku regulacjach wymieniłem filtr powietrza, świece, nic to nie dało . Jakie mogą być przyczyny takiego spania? sonda lambda? zawór ERG? już nie mam pomysłu co robić, btw. klapke w filtrze powietrza juz mam ustawioną na aby silnik brał tylko ciepłe powietrze
wzrost spalania LPG
- mr_luke
- Nowy
- Posty: 447
- Rejestracja: 29 lip 2010, o 01:13
- Imię: Łukasz
- Lokalizacja: Łódź
- Podziękował;: 1 raz
- Otrzymał podziękowań: 7 razy
Re: wzrost spalania LPG
Po primo: pierwsza generacja była dobra do gaźnikowców więc lambda nie jest używana, chyba że mylisz numeracje, co jest bardziej prawdopodobne.
Po secundo: dla silnika najlepsze jest zimne powietrze bo jest go najwięcej w tej samej objętości.
Po tercio: jeśli masz walnięty termostat a masz faktycznie generacje 2 (z krokowcem) to silnik na tych 8km nie rozgrzewa się dobrze i spalanie rośnie.
Czy na benzynie też pali jak smok? Sprawdź jaką masz naprawde generacje, czy silnik osiąga temp roboczą (tj ~90), lambdę (nie wierze, że masz 1 gen) i termostat. Potem regulacja w sprawdzonym zakładzie i powinno palić normalnie.
Po secundo: dla silnika najlepsze jest zimne powietrze bo jest go najwięcej w tej samej objętości.
Po tercio: jeśli masz walnięty termostat a masz faktycznie generacje 2 (z krokowcem) to silnik na tych 8km nie rozgrzewa się dobrze i spalanie rośnie.
Czy na benzynie też pali jak smok? Sprawdź jaką masz naprawde generacje, czy silnik osiąga temp roboczą (tj ~90), lambdę (nie wierze, że masz 1 gen) i termostat. Potem regulacja w sprawdzonym zakładzie i powinno palić normalnie.
Corsa - sold
-
- Świeżak
- Posty: 20
- Rejestracja: 15 sty 2012, o 21:29
- Imię: Mateusz
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
Re: wzrost spalania LPG
Luke ,Mam na pewno generacje pierwszą gdyż w kabinie mam manualny przełącznik trójfazowy:)( z tego co mi wiadomo to generacja 2ga to sekwencja ) to po pierwsze
Po drugie , gazownik mi sam ustawił klapke na ciepłe powietrze do gazu .
a po trzecie to silnik dostaje dobrej temperatury dość szybko bo nie ma wielkich mrozów , i nie jeżdżę na bardzo zimnym silniku, zawsze na postoju sobie na luzie pokopci benzyne
a co do benzyny to wlasnie jestem na etapie sprawdzania. zatankowałem 10L benzyny i zobacze ile km zrobie na tych 10 litrach w tych samych warunkach . Ile powinien skopcić 1.2 45km w warunkach miejskich ?
Regulacji już przeżyłem kilka, gazownik kręcił zaworkiem który jest na węzyku , i skręciło go dość mocno , praktycznie do minimum
Po drugie , gazownik mi sam ustawił klapke na ciepłe powietrze do gazu .
a po trzecie to silnik dostaje dobrej temperatury dość szybko bo nie ma wielkich mrozów , i nie jeżdżę na bardzo zimnym silniku, zawsze na postoju sobie na luzie pokopci benzyne
a co do benzyny to wlasnie jestem na etapie sprawdzania. zatankowałem 10L benzyny i zobacze ile km zrobie na tych 10 litrach w tych samych warunkach . Ile powinien skopcić 1.2 45km w warunkach miejskich ?
Regulacji już przeżyłem kilka, gazownik kręcił zaworkiem który jest na węzyku , i skręciło go dość mocno , praktycznie do minimum
- mr_luke
- Nowy
- Posty: 447
- Rejestracja: 29 lip 2010, o 01:13
- Imię: Łukasz
- Lokalizacja: Łódź
- Podziękował;: 1 raz
- Otrzymał podziękowań: 7 razy
Re: wzrost spalania LPG
Dobra to prostujemy
Generacja 1 to instalacja do gaźnikowców - 3 fazowy przełącznik, starego typu reduktor, śruba na wężu doprowadzającym powietrze do reduktora (oddzielne doprowadzenie);
Generacja 2 to wciąż prosta instalacja ale do samochodów z monowtryskiem - może występować 3 fazowy przełącznik, silniczek krokowy;
Generacja 3 do samochodów z wielopunktem (sekwencja) - automatyczny przełącznik, reduktor podciśnieniowy, wtryski;
Zmień gazownika Gaz to paliwo o najwyższym LO ale też najmniej kaloryczne. Oznacza to, że do wyprodukowania tej samej energi mechanicznej potrzeba go więcej więc potrzeba równieć i więcej powietrza po to, by spalanie było jaknajwydajniejsze. Klapke ustaw na zimne powietrze.
Fakt, nie ma teraz mrozów ale jeśli się pojawią to sprawdź jak szybko samochód osiąga 90 st. Nie czy się nagrzeje tylko, po jakim czasie osiąga lub jest bardzo bliski 90.
Spalanie sprawdza się inaczej by było miarodajne. Tankujesz pod korek, przejeżdzasz ok 100km i znów lejesz do pełna. Twój sposób może być obarczony błędem bo bezwładność pływaka jest niezerowa
1.2 wbrew pozorom to nie jest ekonomiczny silnik. Powiedziałbym, że jest tragiczny bo pali jak 1.6 a jedzie jak 1.0. Spalanie w mieście 8-10l.
A na koniec. Co masz na myśli "skręcił zaworek dość mocno", jaki zaworek?
Generacja 1 to instalacja do gaźnikowców - 3 fazowy przełącznik, starego typu reduktor, śruba na wężu doprowadzającym powietrze do reduktora (oddzielne doprowadzenie);
Generacja 2 to wciąż prosta instalacja ale do samochodów z monowtryskiem - może występować 3 fazowy przełącznik, silniczek krokowy;
Generacja 3 do samochodów z wielopunktem (sekwencja) - automatyczny przełącznik, reduktor podciśnieniowy, wtryski;
Zmień gazownika Gaz to paliwo o najwyższym LO ale też najmniej kaloryczne. Oznacza to, że do wyprodukowania tej samej energi mechanicznej potrzeba go więcej więc potrzeba równieć i więcej powietrza po to, by spalanie było jaknajwydajniejsze. Klapke ustaw na zimne powietrze.
Fakt, nie ma teraz mrozów ale jeśli się pojawią to sprawdź jak szybko samochód osiąga 90 st. Nie czy się nagrzeje tylko, po jakim czasie osiąga lub jest bardzo bliski 90.
Spalanie sprawdza się inaczej by było miarodajne. Tankujesz pod korek, przejeżdzasz ok 100km i znów lejesz do pełna. Twój sposób może być obarczony błędem bo bezwładność pływaka jest niezerowa
1.2 wbrew pozorom to nie jest ekonomiczny silnik. Powiedziałbym, że jest tragiczny bo pali jak 1.6 a jedzie jak 1.0. Spalanie w mieście 8-10l.
A na koniec. Co masz na myśli "skręcił zaworek dość mocno", jaki zaworek?
Corsa - sold
-
- Nowy
- Posty: 182
- Rejestracja: 31 sie 2009, o 22:01
- Lokalizacja: SPS
- Podziękował;: 2 razy
- Otrzymał podziękowań: 2 razy
Re: wzrost spalania LPG
Pewnie chodzi o register zamiast krokowca. Podsumowując: ma 2 generację i wstawioną śrubę zamiast krokowca. Może membrany masz już zużyte w parowniku i dlatego tyle pali. Podjedź do innego gazownika.
- wolga85
- Weteran
- Posty: 1035
- Rejestracja: 12 sty 2009, o 21:03
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: Gdów (na południe od Krakowa)
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 22 razy
Re: wzrost spalania LPG
Albo gaz gdzieś ucieka. Sprawdź czy nie czuć spod maski gazu?
6 do 100 czy 6 na 100. Oto jest pytanie
-
- Świeżak
- Posty: 20
- Rejestracja: 15 sty 2012, o 21:29
- Imię: Mateusz
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
Re: wzrost spalania LPG
mr_luke pisze:Dobra to prostujemy
Spalanie sprawdza się inaczej by było miarodajne. Tankujesz pod korek, przejeżdzasz ok 100km i znów lejesz do pełna. Twój sposób może być obarczony błędem bo bezwładność pływaka jest niezerowa
1.2 wbrew pozorom to nie jest ekonomiczny silnik. Powiedziałbym, że jest tragiczny bo pali jak 1.6 a jedzie jak 1.0. Spalanie w mieście 8-10l.
A na koniec. Co masz na myśli "skręcił zaworek dość mocno", jaki zaworek?
a więc tak nie stać mnie żeby zalać benzyny pod korek wiec zalałem rowno 10litrów na suchy bak
skrecony zaworek , to zaworek który jest na wężu od gazu , jest skrecony tak ze gazownik dokręcał go kombinerkami , pozatym badania itd były robione u najbardziej renomowanego i zaufanego gazownika w słupsku .
tu macie fotke mojego silnika , może zobaczycie co tam jest za generacja .
wycieków zadnych nie ma sprawdzone u gazownika na czujce .wolga85 pisze:Albo gaz gdzieś ucieka. Sprawdź czy nie czuć spod maski gazu?