CB 1.2.0 C12NZ-> C20NE pajak

Tuning Corsy - To forum ma na celu prezentację Waszych projektów, modyfikacji i tego wszystkiego co zrobiliście przy swoich Corsach aby poprawić fabrykę.
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
pajak2444
Świeżak
Posty: 88
Rejestracja: 7 lut 2009, o 12:02
Lokalizacja: Długołęka/Wrocław
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 1 raz

CB 1.2.0 C12NZ-> C20NE pajak

Post autor: pajak2444 »

Czas przyszedł i na mnie.
Decyzja o zmianie silnika zapadła ponad 2 lata temu, silnik czekał na strychu od ok 2 lat, wyprany, wymyty po piaskowaniu malowaniu itp.

MODEL: OPEL CORSA B 1995 3d

SILNIK: seryjnie C12NZ -> aktualnie C20NE lakierowany na brąz metalik, klar wysokotemperaturowy, polerowana/lakierowana obudowa i dekiel wałka rozrządu

Zawieszenie silnika:
Łapa silnika DAEWOO ESPERO 1.8/2.0L + dystans 20mm
Brak dystansu skrzyni biegów przy tylnej łapie i podcinka skrzyni flexem ( pomysł SZCZYGIEŁEK )

UKLAD DOLOTOWY: Stożek grzybek no name, rura dolotowa honda civic 4gen, polerowany kolektor ssący, polerka dolotu, polerowane zawory, polerowana komora spalania
PLANY: hybrydowa T3/T25 , jakiś płaski chiński FMIC

UKLAD WYDECHOWY: kolektor żeliwiak seria , dwururka calibra , decat 55mm , tłumik końcowy przelot DTM style
PLANY: Turbo i wydech 2,5" na 2 tłumikach przelotowych

ELEKTRONIKA: komputer seria, zegary z obrotomierzem, wskaźniki ciśnienie i temperatura oleju, podciśnienie w kolektorze
PLANY: chips , a przy suszarce ecu master

UKLAD NAPEDOWY: skrzynia F16 WR 3,94 sprzeglo 215mm, płaskie koło zamachowe
Przeguby wewnętrzne 1.6diesel, półosie kadett 1.3 B

ZAWIESZENIE: TA Technics 70/50 , amortyzatory gazowe
PLANY: rozpórki przód dolna i górna

FELGI: SCHMIDT VN Line 9x16 ET30- oponki 215/40R16 TOYO PROXXES T1-R

HAMULCE: tarcze 256x24mm , klocki girling
PLANY: tarcze przód 288x25przód i tarcze tył 256x24

BODY: dokładka zderzaka typu RS, walcowane nadkola przód, lampy przód SONAR na 1 soczewce i 1 ringu , lampy tylne lexus lakierowane na czerwono

WNETRZE: fotele Calibra przód 8V , kierownica Calibra, zegary z obrotomierzem, słupek z 3-ma wskaźnikami, podświetlenie zegarów niebieskimi diodami SMD

AUDIO: dvd pyle
PLANY: woofer pyle, wzmacniacz Pyle PA460 lub QA 4400, jakieś głośniczki średnio i wysokotonowe,


MOC: 45km -> 115km
PLANY: wolnossak 130-140km, na suszarce 170-180km

PODZIĘKOWANIA dla:
szczygiełka za pomoc przy doborze łap silnika, pólosi i pomoc metytoryczną związana ze sterowaniem skrzynią etc
klariego za pomoc techniczna i merytoryczną z instalacja elektryczną
mojego brata za pomoc przy wrzucaniu i podlaczniu silnka
dla mojej żony za wsparcie żywieniowe i wyrozumiałośc :) w czasie jak robiliśmy potworka

Auto to typowe toczydełko do użytku codziennego/auto rodzinne
Jako, że c12 daje radę tylko na ciasnych zakrętach z krótkimi prostymi, to plan od zawsze był zmiany na C20, żeby wkońcu można było powalczyć z innymi autami iż cienki 900

Felgi z aukcji:
Obrazek
Obrazek

Obrazek

Kolejne fotki jutro :)
Ostatnio zmieniony 10 maja 2010, o 17:21 przez pajak2444, łącznie zmieniany 7 razy.
Awatar użytkownika
Tschoob
Nowy
Posty: 127
Rejestracja: 7 gru 2009, o 16:31
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0

Re: CB 1.2.0 C12NZ-> C20NE pajak

Post autor: Tschoob »

ladny projekcik :) czekam na wiecej...

masz felgi zalozone juz na aucie ? bo interesuje mnie jak beda wygladac...
Awatar użytkownika
Krzy Krzy
Nowy
Posty: 399
Rejestracja: 17 mar 2009, o 22:12
Imię: Kamil
Lokalizacja: Kraków
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Re: CB 1.2.0 C12NZ-> C20NE pajak

Post autor: Krzy Krzy »

Konkretny projekcik. Czekam na więcej fotek.
Tschoob pisze:masz felgi zalozone juz na aucie ? bo interesuje mnie jak beda wygladac...
Też mnie to ciekawi :-D
Bóg dał nam nogi, abyśmy doszli tam, gdzie nie dojedziemy na GLEBIE ...
Awatar użytkownika
pajak2444
Świeżak
Posty: 88
Rejestracja: 7 lut 2009, o 12:02
Lokalizacja: Długołęka/Wrocław
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 1 raz

Re: CB 1.2.0 C12NZ-> C20NE pajak

Post autor: pajak2444 »

felgi nadal niestety w Krakowie, cos sprzedawca w uja leci- chcial zebym za wysyłke dopłacil 100zł- ze niby wysylka 2 pakietów ma kosztować 170zł
Awatar użytkownika
-=m&m=-
Website Admin
Website Admin
Posty: 4925
Rejestracja: 25 kwie 2004, o 17:33
Imię: Michał
Lokalizacja: Wrocław/Ziemia Obiecana
Podziękował;: 7 razy
Otrzymał podziękowań: 12 razy
Kontakt:

Re: CB 1.2.0 C12NZ-> C20NE pajak

Post autor: -=m&m=- »

nie wiem skąd jesteś ale ja z wrocka po swoje felgi jechałem do krakowa :)

Ps. takie same felgi chyba swego czasu miał arts na swojej corsie.
"Wszyscy wiedzą, że coś nie da się zrobić. I wtedy pojawia się ten jeden, który nie wie, że się nie da, i on właśnie to coś robi."- Einstein Albert
Awatar użytkownika
pajak2444
Świeżak
Posty: 88
Rejestracja: 7 lut 2009, o 12:02
Lokalizacja: Długołęka/Wrocław
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 1 raz

Re: CB 1.2.0 C12NZ-> C20NE pajak

Post autor: pajak2444 »

Długołęka
jeśłi tak dalej pójdzie to nie będzie innego wyjścia niż jechać osobiście i osobiście zarządać rekompensaty za stracony czas i przejechane km.
Awatar użytkownika
Cougar
Nowy
Posty: 303
Rejestracja: 15 lut 2008, o 15:03
Imię: Krzychu
Lokalizacja: Katowice
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0

Re: CB 1.2.0 C12NZ-> C20NE pajaka

Post autor: Cougar »

wczoraj kumpel wysylal 16" poczta polska w pakiecie 2x2 felgi bez opon...wysylka kosztowala 46 za pakiet
c16xe was BIG BUMed...
Awatar użytkownika
kerni
Nowy
Posty: 237
Rejestracja: 8 cze 2008, o 16:40
Lokalizacja: kernigarage.pl
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Re: CB 1.2.0 C12NZ-> C20NE pajak

Post autor: kerni »

zawsze mozesz wyslac kuriera DHL po paczke, przyjedzie do goscia, zapakuje i wysle

kupowales je przez allegro? jesli gosc w aukcji zaznaczyl koszt wysylki to moze sie pocalowac
wygrana aukcja jest umowa zobowiazujaca 2 strony do tego co w nej zawarte ...nie ma prawa zadac wyzszej kwoty
Sprawe mozesz zglosic do porokuratury, felgi pewnie w mig wtedy dojda
Obrazek
Awatar użytkownika
corsarz
Swój
Posty: 860
Rejestracja: 2 mar 2008, o 16:38
Imię: Grzesiek
Lokalizacja: Królewski Kraków
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Re: CB 1.2.0 C12NZ-> C20NE pajak

Post autor: corsarz »

jak chcesz to moge po nie podjechac i wyslac Ci je, tylko zadzwon do jakiegos kuriera i dowiedz sie ile bedzie kosztowac wysylka
Awatar użytkownika
G4lu5
Nowy
Posty: 293
Rejestracja: 17 gru 2008, o 23:04
Lokalizacja: Szczerców/Bełchatów
Podziękował;: 1 raz
Otrzymał podziękowań: 0

Re: CB 1.2.0 C12NZ-> C20NE pajak

Post autor: G4lu5 »

ładny projekt, fajnie ten silniczek wygląda tylko przydałby się kolektor wydechowy od xe od razu by ładniej wyglądało wszystko. :)2
ps. felgi ciutke podobne do moich
Awatar użytkownika
pajak2444
Świeżak
Posty: 88
Rejestracja: 7 lut 2009, o 12:02
Lokalizacja: Długołęka/Wrocław
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 1 raz

Re: CB 1.2.0 C12NZ-> C20NE pajak

Post autor: pajak2444 »

Dziś uporałem się z 2-ma problemami:), więc jest coraz bliżej końca.
Kolektor będzie rurowy, ale dopiero jak wjedzie suszarka :)
dziś w nocy montaz lambdy a jutro wykończeniówka :)
w niedziele wydech i ogień( o ile na dotarciu można powiedzieć o ogniu)
Awatar użytkownika
max1975
Nowy
Posty: 367
Rejestracja: 17 sie 2009, o 18:00
Imię: Max :)
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Re: CB 1.2.0 C12NZ-> C20NE pajak

Post autor: max1975 »

A jak poradziłeś sobie z łapą (od strony silnika) ? Kupiłeś gotową czy sam dorabiałeś ?
Jak byś dał jakieś foto i wymiary :)
Moc i moment !!!!!!!!! To jest to, co chce mieć pod dostatkiem, lecz moje marzenie nigdy się nie spełni bo tego nigdy za wiele !!!
Awatar użytkownika
pajak2444
Świeżak
Posty: 88
Rejestracja: 7 lut 2009, o 12:02
Lokalizacja: Długołęka/Wrocław
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 1 raz

Re: CB 1.2.0 C12NZ-> C20NE pajak

Post autor: pajak2444 »

Łapa od strony silnika DAEWOO ESPERO 1.8/2.0, fabrycznie owa 93zł + 2 płyski dystansujaca 10mm każda.
Skrzynia biegów powieszona na łapie z vectry albo seryjnej łapie corsy- już nie pamiętam która była która.
Brak dystansu tylnego przy łapie.

Test drogowy bez maski juz wykonany, poki co kilka mocniejszych dociśnięć gazu, ale bez czerwonego pola- silnik na dotarciu.
Woda już ugotowana- na szczęście dopiero po odkręceniu korka zaczynała bulgotać- czytaj 110*C , od razu odpowietrzyłem układ i działa wszytsko dobrze.


Ciśnienie oleju na kontrolke wali czasami w uja
musze sprawdzić czujnik, bo zegar pokazuje wartości 2atm+ w momencie zapalania się kontrolki
wydech z przodu ma przedmuchy-chwilowy brak pierścienia uszczelniającego
tłumik końcowy i środkowy od wersji 1,2 :( dopiero w niedzielę będę miał resztę wydechu, bo poprzedni 55mm zrobili za krótki

przy zmianach biegów słychać przepał w wydechu- więc na 55mm i 2 przelotach będę śliczne efekty akustyczne

wczoraj w nocy była przymiarka felg na przód i tył
z 5cm na strone trzeba będzie poszerzać- bez pianki montażowej sie nie obejdzie :)


Na szczęście z oponkami wygląda dużo lepiej :), trzeba będzie tylko wywalcować odrobinje mocniej 1no nadkole+ szpachla i pianka na przedni zderzak i będzie full legal.
Dziś felgi już mają ranty w polerce :)

-- Wt maja 11, 2010 4:39 pm --

No i dzisiaj pojawił się fuck up.

Ciśnienie oleju na zegarach nadal w normie a kontrolka zapalała się przy każdym zejściu na wolne obroty.
Po dodaniu gazu ciśnienie rosło, kontrolka gasła a PANEWKI ZACZĘŁY NAPIERD..AĆ , 2-gi silnik już kupiony.
Pojutrze odpalamy na nowym silniku, a ten dostanie nowe panewki glyco a nie jakieś tureckie badziewie i filtr mann'a a nie filtrona( jeden ze sprzedawców powiedział, żebym szybko zmienił filtr na manna i może wszystko wróci do normy, bo zapychanie sie filtrona to standard :( ).
jedno jest pewne :) bede miał do czego turbo montować

-- Śr maja 12, 2010 8:29 pm --

silnik z omegi już stoi pod domem, jutro wyciągam złomka i leci 3-cie życie, oby tym razem wszystko działało :)
Smalcyk
Moderatorzy
Moderatorzy
Posty: 425
Rejestracja: 27 wrz 2009, o 22:38
Imię: Marcin
Lokalizacja: Anglia - Harlow
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 1 raz

Re: CB 1.2.0 C12NZ-> C20NE pajak

Post autor: Smalcyk »

czy te półoski z kadeta trzeba jakoś przerabiać pod seryjne heble ?
było C14SE - 101 KM 120 NM
Później C14NZ -seria
Obecnie C16XE - obecnie seria :->

Pomogłem ? wciśnij pomógł :)
Awatar użytkownika
Fifo
Swój
Posty: 811
Rejestracja: 14 lut 2002, o 00:00
Imię: Marcin
Lokalizacja: Krakooff
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 2 razy
Kontakt:

Re: CB 1.2.0 C12NZ-> C20NE pajak

Post autor: Fifo »

A co mają heble do półosi?
CB 2.0 16V Turbo powered by ProjectXs 292PS 404Nm 1,05bar --> corsa-fifo-2-0-turbo-1-05-bar-292km-404nm-t66331.html
www.ProjectXs.pl
www.EcuMaster.com

Meet Us on Facebook: http://www.facebook.com/ProjectXs
Awatar użytkownika
pajak2444
Świeżak
Posty: 88
Rejestracja: 7 lut 2009, o 12:02
Lokalizacja: Długołęka/Wrocław
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 1 raz

Re: CB 1.2.0 C12NZ-> C20NE pajak

Post autor: pajak2444 »

Półośki zostają seryjne, mieszczą się idealnie.

Corsa już lata na nowym silniku- panewki zjadły wał w poprzednim, dosłownie zjadły.
Wał uszczuplił się o ok 1mm !!! Brudasy turasy zrobiły chyba azotowane, hartowane panewki- stan panewek ideal, praktycznie żadnego wytarcia, a wał ma na środku karb głębokości kanału olejowego na panewkach.

Omega nie była rozbierana, odpala idealnie, kręci się do samego końca,
teraz już wiem, czemu zwiększanie mocy trzeba zaczynać od lepszych hebli :)

Przepustnica z TPS w silniku z omegi przedliftowej zmieniona na calibre, błędów brak, wolne obroty idealne :)
krzysiek82
Bez listowiec ;-)
Posty: 2
Rejestracja: 10 mar 2012, o 22:22
Imię: Krzysiek
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0

Re: CB 1.2.0 C12NZ-> C20NE pajak

Post autor: krzysiek82 »

pajak2444 pisze: UKLAD NAPEDOWY: skrzynia F16 WR 3,94 sprzeglo 215mm, płaskie koło zamachowe
Przeguby wewnętrzne 1.6diesel, półosie kadett 1.3 B
Właśnie tej informacji szukałem na temat półosi, od jakiego auta pochodzi skrzynia:)? Rozumiem, że od kadeta 1.6D? I co masz na myśli pisząc, "płaskie koło zamachowe"?
kruszyn1
Swój
Posty: 992
Rejestracja: 22 sie 2006, o 19:02
Imię: Mateusz
Lokalizacja: wawa
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0

Re: CB 1.2.0 C12NZ-> C20NE pajak

Post autor: kruszyn1 »

zapewne to ze jest plaskie, a nie garnkowe
skrzynie f16 to opel, a modeli w ktorych wystepowala jest kilka, w jakim celu pytasz o takie rzecy w kolejnym temacie o autach? zaloz watek w technicznym...
i nie odgrzebuj tematow sprzed 2 lat...
Kadett 2.0 8v aktualna zbawka
Opel Corsa B GSi++... c20xe on board... była...
nie polecam usług tuningowych z "NowyDwórMazowiecki/Jabłonna"...
ODPOWIEDZ

Wróć do „Nasze Projekty”