Decyzja o zmianie silnika zapadła ponad 2 lata temu, silnik czekał na strychu od ok 2 lat, wyprany, wymyty po piaskowaniu malowaniu itp.
MODEL: OPEL CORSA B 1995 3d
SILNIK: seryjnie C12NZ -> aktualnie C20NE lakierowany na brąz metalik, klar wysokotemperaturowy, polerowana/lakierowana obudowa i dekiel wałka rozrządu
Zawieszenie silnika:
Łapa silnika DAEWOO ESPERO 1.8/2.0L + dystans 20mm
Brak dystansu skrzyni biegów przy tylnej łapie i podcinka skrzyni flexem ( pomysł SZCZYGIEŁEK )
UKLAD DOLOTOWY: Stożek grzybek no name, rura dolotowa honda civic 4gen, polerowany kolektor ssący, polerka dolotu, polerowane zawory, polerowana komora spalania
PLANY: hybrydowa T3/T25 , jakiś płaski chiński FMIC
UKLAD WYDECHOWY: kolektor żeliwiak seria , dwururka calibra , decat 55mm , tłumik końcowy przelot DTM style
PLANY: Turbo i wydech 2,5" na 2 tłumikach przelotowych
ELEKTRONIKA: komputer seria, zegary z obrotomierzem, wskaźniki ciśnienie i temperatura oleju, podciśnienie w kolektorze
PLANY: chips , a przy suszarce ecu master
UKLAD NAPEDOWY: skrzynia F16 WR 3,94 sprzeglo 215mm, płaskie koło zamachowe
Przeguby wewnętrzne 1.6diesel, półosie kadett 1.3 B
ZAWIESZENIE: TA Technics 70/50 , amortyzatory gazowe
PLANY: rozpórki przód dolna i górna
FELGI: SCHMIDT VN Line 9x16 ET30- oponki 215/40R16 TOYO PROXXES T1-R
HAMULCE: tarcze 256x24mm , klocki girling
PLANY: tarcze przód 288x25przód i tarcze tył 256x24
BODY: dokładka zderzaka typu RS, walcowane nadkola przód, lampy przód SONAR na 1 soczewce i 1 ringu , lampy tylne lexus lakierowane na czerwono
WNETRZE: fotele Calibra przód 8V , kierownica Calibra, zegary z obrotomierzem, słupek z 3-ma wskaźnikami, podświetlenie zegarów niebieskimi diodami SMD
AUDIO: dvd pyle
PLANY: woofer pyle, wzmacniacz Pyle PA460 lub QA 4400, jakieś głośniczki średnio i wysokotonowe,
MOC: 45km -> 115km
PLANY: wolnossak 130-140km, na suszarce 170-180km
PODZIĘKOWANIA dla:
szczygiełka za pomoc przy doborze łap silnika, pólosi i pomoc metytoryczną związana ze sterowaniem skrzynią etc
klariego za pomoc techniczna i merytoryczną z instalacja elektryczną
mojego brata za pomoc przy wrzucaniu i podlaczniu silnka
dla mojej żony za wsparcie żywieniowe i wyrozumiałośc

Auto to typowe toczydełko do użytku codziennego/auto rodzinne
Jako, że c12 daje radę tylko na ciasnych zakrętach z krótkimi prostymi, to plan od zawsze był zmiany na C20, żeby wkońcu można było powalczyć z innymi autami iż cienki 900
Felgi z aukcji:



Kolejne fotki jutro
