Wspomaganie elektryczne czy hydrauliczne? Jeśli skorzystałeś z zestawu naprawczego podziel się informacjami.
-- 21 lip 2013, o 22:54 --
Serdecznie dziękuję za odpowiedź. Wiedziałem o takich zestawach. Jednak dzięki twojej informacji o występującym pierścieniu wyjaśniła mi się przyczyna usterki luzu poprzecznego. Otóż po zdjęciu gumy osłonowej zauważyłem luźną tulejkę teflonową wystającą z poza maglownicy, a pod gumą ślady wody. Byłem bardzo zdziwiony takim stanem rzeczy

.Moje wnioski są następujące:
Woda dostała się pod gumę ponieważ nie było na niej zacisku od strony przegubu drążka. Korozja "zjadła" pierścień i lekko luźna tuleja wypadła. Ot i cała historia.
Jeśli chodzi o wymianę, to jest to możliwe bez wyciągania maglownicy (sprawdziłem). Mało tego również bez wyjmowania przegubu drążka i samego drążka jeśli oczywiście nie jest uszkodzony. Tyle co pamiętam ten zestaw naprawczy jest chyba z drążkiem, ale podobno można dostać same tuleje za parę groszy. Ktoś na południu Polski kupował.
Jeśli ktoś ma tzw. smykałkę (dobrze rozumianą) to polecam zająć się problemem osobiście i nie dawać się naciągać na duże koszty wymontowania i wmontowania maglownicy przez warsztaty, które prawdopodobnie tej usługi nie wykonują. Należy jednak pamiętać, że układ kierowniczy jest ważnym elementem wpływającym na bezpieczeństwo kierowcy i pasażerów dlatego należy znać podstawowe zasady mechaniki ,a czynności serwisowe wykonywać bardzo uważnie.
Pozdrawiam.
-- 22 lip 2013, o 22:10 --
Niestety nie mogę znaleźć zestawu naprawczego, a z wytoczeniem tulejek również trochę kłopotu. Chyba będę musiał się zdecydować na regenerację. Jeśli ktoś wymontowywał maglownicę to proszę o spostrzeżenia i uwagi. Na pewno będą pomocne. Z góry dziękuję.