Palenie pomp paliwa
-
- Świeżak
- Posty: 11
- Rejestracja: 28 gru 2008, o 18:51
- Lokalizacja: Lębork
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
Palenie pomp paliwa
Witam! Moja corsa ma już 350000km,jednak do niedawna nie odstawiala żadnych cyrkow. Najpierw zaczęła ciężko kręcić na benzynie i dusić się podczas jazdy. Wymieniłem filtr paliwa, nie pomogło. W międzyczasie średnio raz na tydzień wariowaly zegary podczas jazdy, wskazówka predkosciomierza opadala do zera i wracała, swiecila się też kontrolka ręcznego. Wymieniłem pompke paliwa, chodziła 3godziny.
Dzis znów wymieniłem pompę paliwa, po próbie odpalenia samochodu przestała reagować na cokolwiek, do tego była strasznie gorąca. Pompke zakladalem bez sitka.
Zrezygnowany odpalilem auto na LPG i po 3 kilometrach auto stanęło.
Mieliście może cos podobnego? 2tygodnie temu byłem na kompie, nie wykazało żadnych błędów..
Dzis znów wymieniłem pompę paliwa, po próbie odpalenia samochodu przestała reagować na cokolwiek, do tego była strasznie gorąca. Pompke zakladalem bez sitka.
Zrezygnowany odpalilem auto na LPG i po 3 kilometrach auto stanęło.
Mieliście może cos podobnego? 2tygodnie temu byłem na kompie, nie wykazało żadnych błędów..
-
- Świeżak
- Posty: 11
- Rejestracja: 28 gru 2008, o 18:51
- Lokalizacja: Lębork
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
Re: Palenie pomp paliwa
Masa raczej w porządku, auto kręci normalnie, zawór gazu się otwiera tylko nie chce zapalić.
-
- Nowy
- Posty: 425
- Rejestracja: 12 sty 2011, o 23:37
- Imię: yosh
- Lokalizacja: Gdańsk
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 12 razy
- Kontakt:
Re: Palenie pomp paliwa
Ta masa niema nic wspólnego z kręceniem rozrusznika a zaświecające się kontrolki i opadające wskaźniki sugerują słabą masę karoserii lub jej brak .psychol pisze:auto kręci normalnie
Jeśli natomiast idzie o pompę paliwa to może coś ogranicza przepływ , jeśli coś w układzie paliwowym będzie przytkane to pompa pójdzie z dymem , tym bardzie że przepływające przez nią paliwo schładza ją.
Może coś jest przytkane na powrocie , może regulator paliwa jest uszkodzony , a może przyczyną jest wcześniej wspomniana słaba masa .
-
- Świeżak
- Posty: 11
- Rejestracja: 28 gru 2008, o 18:51
- Lokalizacja: Lębork
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
Re: Palenie pomp paliwa
Kumam, a czy to nie powinno się palić w trochę innej kolejności? Tzn bezpiecznik, przekaźnik, pompa?
O niedroznosci tez słyszałem, ale jeśli nie filtr to co, przewody? Syf w baku?
O niedroznosci tez słyszałem, ale jeśli nie filtr to co, przewody? Syf w baku?
- wolga85
- Weteran
- Posty: 1035
- Rejestracja: 12 sty 2009, o 21:03
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: Gdów (na południe od Krakowa)
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 22 razy
Re: Palenie pomp paliwa
Sprawdź ile wynosi napięcie ładowanie (czy czasem nie za dużo)
6 do 100 czy 6 na 100. Oto jest pytanie
-
- Świeżak
- Posty: 11
- Rejestracja: 28 gru 2008, o 18:51
- Lokalizacja: Lębork
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
Re: Palenie pomp paliwa
Auto zawiozlem do elektryka. Ten niestety nie jest pewien i sugeruje, że winę ponosi stabilizator napięcia.
-
- Nowy
- Posty: 425
- Rejestracja: 12 sty 2011, o 23:37
- Imię: yosh
- Lokalizacja: Gdańsk
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 12 razy
- Kontakt:
Re: Palenie pomp paliwa
Zacznij od pomiaru napięcia jak pisał "wolga" .
Gdyby alternator ładował prądem uszkodzeniowym to w pierwszej kolejności zagotowałby się akumulator , z pewnością zauważył byś to zjawisko bo smród jest nie do zniesienia ,tym bardziej że smrodek jest zaciągany do kabiny przez wentylator ogrzewania , poza tym w samochodzie jest więcej urządzeń znacznie wrażliwszych na prąd uszkodzeniowy .
Jak pisałem wcześniej pompa jest chłodzona paliwem , cały wirnik pompy (wraz ze szczotkami i komutatorem) pływa w paliwie .
Sprawdź czy powrotem idzie paliwo i wszystko będzie jasne .
Gdyby alternator ładował prądem uszkodzeniowym to w pierwszej kolejności zagotowałby się akumulator , z pewnością zauważył byś to zjawisko bo smród jest nie do zniesienia ,tym bardziej że smrodek jest zaciągany do kabiny przez wentylator ogrzewania , poza tym w samochodzie jest więcej urządzeń znacznie wrażliwszych na prąd uszkodzeniowy .
Teoretycznie tak właśnie powinno być , w rzeczywistości nie miałem jeszcze okazji zmieniać bezpiecznika przy spalonej pompie .psychol pisze:Kumam, a czy to nie powinno się palić w trochę innej kolejności? Tzn bezpiecznik, przekaźnik, pompa?
Jak pisałem wcześniej pompa jest chłodzona paliwem , cały wirnik pompy (wraz ze szczotkami i komutatorem) pływa w paliwie .
Sprawdź czy powrotem idzie paliwo i wszystko będzie jasne .
- wolga85
- Weteran
- Posty: 1035
- Rejestracja: 12 sty 2009, o 21:03
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: Gdów (na południe od Krakowa)
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 22 razy
Re: Palenie pomp paliwa
Moduł Air bag i ECU powinny zarejestrować przekroczenie napięcia powyżej 16-18 V.
6 do 100 czy 6 na 100. Oto jest pytanie
-
- Świeżak
- Posty: 11
- Rejestracja: 28 gru 2008, o 18:51
- Lokalizacja: Lębork
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
Re: Palenie pomp paliwa
Witam Panowie, rozmawiałem z elektrykiem, napięcie bodajże 14.6,ktore określił jako dobre. Zasugerowalem mu sprawdzenie przepływu paliwa oraz masy. Przypomniało mi się, że w czasach kiedy auto paliwo na benzynie to już podczas jazdy dusilo się i brakowalo mu mocy.
Rozmawiałem przed chwila z mechanikiem, wg niego przyczyna tkwi w tym, że poprzednia pompa paliwa została założona bez sitka, ta nowa również. Do tego zatkany filtr i mamy przyczynę.
Rozmawiałem przed chwila z mechanikiem, wg niego przyczyna tkwi w tym, że poprzednia pompa paliwa została założona bez sitka, ta nowa również. Do tego zatkany filtr i mamy przyczynę.