Rezystancja obwodów
-
- Bez listowiec ;-)
- Posty: 7
- Rejestracja: 14 sie 2013, o 13:42
- Imię: Tomasz
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
Rezystancja obwodów
Witam.
Czy ktoś jest mi w stanie powiedzieć jaka powinna być rezystancja obwodu przy odłączeniu akumulatora i wstawieniu w jego miejsce omomierza ? Nigdzie tego nie mogę znaleźć...
Pada mi akumulator. Ładowanie już sprawdziłem i jest ok, ale chcę jeszcze się upewnić przed zakupem i podłączeniem nowego akumulatora, że z obwodami jest wszystko ok i coś mi nie rozładowuje akumulatora.
Czy ktoś jest mi w stanie powiedzieć jaka powinna być rezystancja obwodu przy odłączeniu akumulatora i wstawieniu w jego miejsce omomierza ? Nigdzie tego nie mogę znaleźć...
Pada mi akumulator. Ładowanie już sprawdziłem i jest ok, ale chcę jeszcze się upewnić przed zakupem i podłączeniem nowego akumulatora, że z obwodami jest wszystko ok i coś mi nie rozładowuje akumulatora.
- wolga85
- Weteran
- Posty: 1035
- Rejestracja: 12 sty 2009, o 21:03
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: Gdów (na południe od Krakowa)
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 22 razy
Re: Rezystancja obwodów
Nie tak się dokonuje pomiaru. Sprawdza się prąd jaki jest pobierany na postoju. Czyli szeregowo z aku wpinasz Amperomierz. Trzeba pamiętać o dwóch rzeczach po podłączeniu aku jest nagły pobór prądu (kilkanaście A) a my chcemy zmierzyć czy pobór prądu jest poniżej 0.1 A. Można sobie przyrząd spalić. Dlatego robi się zworę (obejście ) i podłącza aku jak moduły się obudzą (pobór prądu spadnie po 1-5 sekund) potem trzeba poczekać nic nie otwierać nie ruszać auta aż cała elektronika przejdzie w stan uśpienia dopiera wtedy odczytujemy jaki jest pobór prądu.
6 do 100 czy 6 na 100. Oto jest pytanie
-
- Bez listowiec ;-)
- Posty: 7
- Rejestracja: 14 sie 2013, o 13:42
- Imię: Tomasz
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
Re: Rezystancja obwodów
Dzięki za poradę
. Kiedyś czytałem o sprawdzaniu rezystancji dlatego chciałem w tym kierunku. Ale ten sposób jest lepszy.

- wolga85
- Weteran
- Posty: 1035
- Rejestracja: 12 sty 2009, o 21:03
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: Gdów (na południe od Krakowa)
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 22 razy
Re: Rezystancja obwodów
Tylko że musi to być amperomierz cęgowy na prąd stały. Druga sprawa że najmniejszy zakres np na moich to 40 A i te 0.1 A jest już na granicy błędu pomiarowego (bez odpowiedniego wyzerowania przekłamania będą znacznie wyższe niż wartość mierzona). Cęgami można zmierzyć co najwyżej ewidentne za duży pobór prądu tak od 0.5 - 1 A. Problemem nieraz jest też że od kemy odchodzą dwa przewody ,to również zwiększa błąd pomiaru.
6 do 100 czy 6 na 100. Oto jest pytanie
-
- Bez listowiec ;-)
- Posty: 7
- Rejestracja: 14 sie 2013, o 13:42
- Imię: Tomasz
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
Re: Rezystancja obwodów
Dzięki z wyjaśnienie. Kiedyś czytałem o mierzeniu rezystancji i dlatego tak chciałem do tego podejść. Ale ten sposób jest też dobry i skorzystam z niego.
- wolga85
- Weteran
- Posty: 1035
- Rejestracja: 12 sty 2009, o 21:03
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: Gdów (na południe od Krakowa)
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 22 razy
Re: Rezystancja obwodów
Rezystancje obwodów w aucie mierzyło się dawniej gdy nie było modułów cyfrowych. Teraz ta metoda jest bezużyteczna.
6 do 100 czy 6 na 100. Oto jest pytanie
-
- Bez listowiec ;-)
- Posty: 7
- Rejestracja: 14 sie 2013, o 13:42
- Imię: Tomasz
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
Re: Rezystancja obwodów
dzisiaj dokonałem pomiaru... 0,22 A... czyli ponad dwa razy więcej.... słowem coś mi pobiera za dużo prądu ... będę musiał odpinać po kolei wszystko i sprawdzać.... jest jakaś metoda co najpierw sprawdzać ?
Samochód ma radio, raczej sprawne. Ja zamontowałem tylko zamek centralny. Specjalnie kupiłem wersję corsy bez zbędnej elektryki by nie mieć problemów, no to mam problem z elektryką hehe...
-- 27 gru 2013, o 21:34 --
pierwszy sprawdzany bezpiecznik i trafiony zatopiony... przynajmniej częściowo... bezpiecznik nr 1. Po wyjęciu pobór spadł do 0.02 A. Znalazłem za co on jest odpowiedzialny :
- Zacisk 30
- Wyłącznik świateł awaryjnych
- Lampka doczytania
- Lampka do czytania tylna
- Lampka przestrzeni tylnej
- Wtyk diagnozy
- Alarm przeciwwłamaniowy
- DID/TID
- Radioodbiornik
- Sygnał dźwiękowy
- Telefon
Alarmu i telefonu nie mam. Sprawdziłem radio - po odpięciu nic się nie zmienia. Lampki się nie świecą więc je wykluczam. Wyświetlacz chyba działa prawidłowo.
nie wiem jak sprawdzić zacisk 30 i wtyk diagnozy.
Samochód ma radio, raczej sprawne. Ja zamontowałem tylko zamek centralny. Specjalnie kupiłem wersję corsy bez zbędnej elektryki by nie mieć problemów, no to mam problem z elektryką hehe...
-- 27 gru 2013, o 21:34 --
pierwszy sprawdzany bezpiecznik i trafiony zatopiony... przynajmniej częściowo... bezpiecznik nr 1. Po wyjęciu pobór spadł do 0.02 A. Znalazłem za co on jest odpowiedzialny :
- Zacisk 30
- Wyłącznik świateł awaryjnych
- Lampka doczytania
- Lampka do czytania tylna
- Lampka przestrzeni tylnej
- Wtyk diagnozy
- Alarm przeciwwłamaniowy
- DID/TID
- Radioodbiornik
- Sygnał dźwiękowy
- Telefon
Alarmu i telefonu nie mam. Sprawdziłem radio - po odpięciu nic się nie zmienia. Lampki się nie świecą więc je wykluczam. Wyświetlacz chyba działa prawidłowo.
nie wiem jak sprawdzić zacisk 30 i wtyk diagnozy.
- wolga85
- Weteran
- Posty: 1035
- Rejestracja: 12 sty 2009, o 21:03
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: Gdów (na południe od Krakowa)
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 22 razy
Re: Rezystancja obwodów
Lampka przestrzeni tylnej. To nic innego jak lampka bagażnika. U mnie np nie świeciła się ale przez przetarte przewody w osłonie przy zawiasie klapy robiło się lekkie zwarcie a raczej upływ prądu bodajże właśnie 0,1 A.
PS Odczekałeś 10 min na uśpienie modułów przed pomiarem i nie wkładałeś ich z powrotem podczas pomiaru (powrót zasilania budzi moduły i trzeba znowu czekać 10 min).
PS Odczekałeś 10 min na uśpienie modułów przed pomiarem i nie wkładałeś ich z powrotem podczas pomiaru (powrót zasilania budzi moduły i trzeba znowu czekać 10 min).
6 do 100 czy 6 na 100. Oto jest pytanie
-
- Bez listowiec ;-)
- Posty: 7
- Rejestracja: 14 sie 2013, o 13:42
- Imię: Tomasz
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
Re: Rezystancja obwodów
Odczekałem 10 minut i faktycznie moduły się uśpiły. Pobór po tych 10 minutach to 0.04 A czyli mniej niż 0.1A. Chyba nie ma sensu szukać dalej... prawda ? Wygląda, że wszystko jest ok.
Dzięki za pomoc wolga85
Dzięki za pomoc wolga85

- wolga85
- Weteran
- Posty: 1035
- Rejestracja: 12 sty 2009, o 21:03
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: Gdów (na południe od Krakowa)
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 22 razy
Re: Rezystancja obwodów
0.04 A to jest ok 1000h przy aku 44Ah. Czyli po 1000 h (jakieś 40 dni ) akumulator będzie rozładowany do 0.
6 do 100 czy 6 na 100. Oto jest pytanie
-
- Bez listowiec ;-)
- Posty: 7
- Rejestracja: 14 sie 2013, o 13:42
- Imię: Tomasz
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
Re: Rezystancja obwodów
No ale wcześniej pisałeś, że powinno być poniżej 0.1 A.... czyli jeśli 0.04A to za dużo to ile powinno być ? bo się trochę zakręciłem chyba....
- wolga85
- Weteran
- Posty: 1035
- Rejestracja: 12 sty 2009, o 21:03
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: Gdów (na południe od Krakowa)
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 22 razy
Re: Rezystancja obwodów
A gdzie napisałem że 0,04A jest złe (ja bym powiedział że całkiem nieźle). Niestety nie ma tak że zostawimy auto na miesiąc i potem spokojnie sobie odpalimy. W nowych autach zawsze coś pobiera prąd radio, centralny zamek sterownik silnika ,licznik. Chodzi o to by ten prąd był możliwie jak najmniejszy ,żeby po jak najdłuższym czasie w aku zostało tyle mocy żeby odpalić silnik. Dla corsy maksymalny prąd spoczynkowy przyjmuje się 0.1 A co daje mniej więcej spokojne odpalenie auta po tygodniu postoju.
6 do 100 czy 6 na 100. Oto jest pytanie