Rezystancja obwodów

Wszystkie informacje o elementach układu elektrycznego Corsy B.
ODPOWIEDZ
hawkeyen
Bez listowiec ;-)
Posty: 7
Rejestracja: 14 sie 2013, o 13:42
Imię: Tomasz
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0

Rezystancja obwodów

Post autor: hawkeyen »

Witam.
Czy ktoś jest mi w stanie powiedzieć jaka powinna być rezystancja obwodu przy odłączeniu akumulatora i wstawieniu w jego miejsce omomierza ? Nigdzie tego nie mogę znaleźć...
Pada mi akumulator. Ładowanie już sprawdziłem i jest ok, ale chcę jeszcze się upewnić przed zakupem i podłączeniem nowego akumulatora, że z obwodami jest wszystko ok i coś mi nie rozładowuje akumulatora.
Awatar użytkownika
wolga85
Weteran
Posty: 1035
Rejestracja: 12 sty 2009, o 21:03
Imię: Marcin
Lokalizacja: Gdów (na południe od Krakowa)
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 22 razy

Re: Rezystancja obwodów

Post autor: wolga85 »

Nie tak się dokonuje pomiaru. Sprawdza się prąd jaki jest pobierany na postoju. Czyli szeregowo z aku wpinasz Amperomierz. Trzeba pamiętać o dwóch rzeczach po podłączeniu aku jest nagły pobór prądu (kilkanaście A) a my chcemy zmierzyć czy pobór prądu jest poniżej 0.1 A. Można sobie przyrząd spalić. Dlatego robi się zworę (obejście ) i podłącza aku jak moduły się obudzą (pobór prądu spadnie po 1-5 sekund) potem trzeba poczekać nic nie otwierać nie ruszać auta aż cała elektronika przejdzie w stan uśpienia dopiera wtedy odczytujemy jaki jest pobór prądu.
6 do 100 czy 6 na 100. Oto jest pytanie
yosh
Nowy
Posty: 425
Rejestracja: 12 sty 2011, o 23:37
Imię: yosh
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 12 razy
Kontakt:

Re: Rezystancja obwodów

Post autor: yosh »

Można jeszcze skorzystać z amperomierza cęgowego :oko:
hawkeyen
Bez listowiec ;-)
Posty: 7
Rejestracja: 14 sie 2013, o 13:42
Imię: Tomasz
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0

Re: Rezystancja obwodów

Post autor: hawkeyen »

Dzięki za poradę :). Kiedyś czytałem o sprawdzaniu rezystancji dlatego chciałem w tym kierunku. Ale ten sposób jest lepszy.
Awatar użytkownika
wolga85
Weteran
Posty: 1035
Rejestracja: 12 sty 2009, o 21:03
Imię: Marcin
Lokalizacja: Gdów (na południe od Krakowa)
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 22 razy

Re: Rezystancja obwodów

Post autor: wolga85 »

Tylko że musi to być amperomierz cęgowy na prąd stały. Druga sprawa że najmniejszy zakres np na moich to 40 A i te 0.1 A jest już na granicy błędu pomiarowego (bez odpowiedniego wyzerowania przekłamania będą znacznie wyższe niż wartość mierzona). Cęgami można zmierzyć co najwyżej ewidentne za duży pobór prądu tak od 0.5 - 1 A. Problemem nieraz jest też że od kemy odchodzą dwa przewody ,to również zwiększa błąd pomiaru.
6 do 100 czy 6 na 100. Oto jest pytanie
hawkeyen
Bez listowiec ;-)
Posty: 7
Rejestracja: 14 sie 2013, o 13:42
Imię: Tomasz
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0

Re: Rezystancja obwodów

Post autor: hawkeyen »

Dzięki z wyjaśnienie. Kiedyś czytałem o mierzeniu rezystancji i dlatego tak chciałem do tego podejść. Ale ten sposób jest też dobry i skorzystam z niego.
Awatar użytkownika
wolga85
Weteran
Posty: 1035
Rejestracja: 12 sty 2009, o 21:03
Imię: Marcin
Lokalizacja: Gdów (na południe od Krakowa)
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 22 razy

Re: Rezystancja obwodów

Post autor: wolga85 »

Rezystancje obwodów w aucie mierzyło się dawniej gdy nie było modułów cyfrowych. Teraz ta metoda jest bezużyteczna.
6 do 100 czy 6 na 100. Oto jest pytanie
hawkeyen
Bez listowiec ;-)
Posty: 7
Rejestracja: 14 sie 2013, o 13:42
Imię: Tomasz
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0

Re: Rezystancja obwodów

Post autor: hawkeyen »

dzisiaj dokonałem pomiaru... 0,22 A... czyli ponad dwa razy więcej.... słowem coś mi pobiera za dużo prądu ... będę musiał odpinać po kolei wszystko i sprawdzać.... jest jakaś metoda co najpierw sprawdzać ?
Samochód ma radio, raczej sprawne. Ja zamontowałem tylko zamek centralny. Specjalnie kupiłem wersję corsy bez zbędnej elektryki by nie mieć problemów, no to mam problem z elektryką hehe...

-- 27 gru 2013, o 21:34 --

pierwszy sprawdzany bezpiecznik i trafiony zatopiony... przynajmniej częściowo... bezpiecznik nr 1. Po wyjęciu pobór spadł do 0.02 A. Znalazłem za co on jest odpowiedzialny :
- Zacisk 30
- Wyłącznik świateł awaryjnych
- Lampka doczytania
- Lampka do czytania tylna
- Lampka przestrzeni tylnej
- Wtyk diagnozy
- Alarm przeciwwłamaniowy
- DID/TID
- Radioodbiornik
- Sygnał dźwiękowy
- Telefon

Alarmu i telefonu nie mam. Sprawdziłem radio - po odpięciu nic się nie zmienia. Lampki się nie świecą więc je wykluczam. Wyświetlacz chyba działa prawidłowo.
nie wiem jak sprawdzić zacisk 30 i wtyk diagnozy.
Awatar użytkownika
wolga85
Weteran
Posty: 1035
Rejestracja: 12 sty 2009, o 21:03
Imię: Marcin
Lokalizacja: Gdów (na południe od Krakowa)
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 22 razy

Re: Rezystancja obwodów

Post autor: wolga85 »

Lampka przestrzeni tylnej. To nic innego jak lampka bagażnika. U mnie np nie świeciła się ale przez przetarte przewody w osłonie przy zawiasie klapy robiło się lekkie zwarcie a raczej upływ prądu bodajże właśnie 0,1 A.

PS Odczekałeś 10 min na uśpienie modułów przed pomiarem i nie wkładałeś ich z powrotem podczas pomiaru (powrót zasilania budzi moduły i trzeba znowu czekać 10 min).
6 do 100 czy 6 na 100. Oto jest pytanie
hawkeyen
Bez listowiec ;-)
Posty: 7
Rejestracja: 14 sie 2013, o 13:42
Imię: Tomasz
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0

Re: Rezystancja obwodów

Post autor: hawkeyen »

Odczekałem 10 minut i faktycznie moduły się uśpiły. Pobór po tych 10 minutach to 0.04 A czyli mniej niż 0.1A. Chyba nie ma sensu szukać dalej... prawda ? Wygląda, że wszystko jest ok.
Dzięki za pomoc wolga85 :)
Awatar użytkownika
wolga85
Weteran
Posty: 1035
Rejestracja: 12 sty 2009, o 21:03
Imię: Marcin
Lokalizacja: Gdów (na południe od Krakowa)
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 22 razy

Re: Rezystancja obwodów

Post autor: wolga85 »

0.04 A to jest ok 1000h przy aku 44Ah. Czyli po 1000 h (jakieś 40 dni ) akumulator będzie rozładowany do 0.
6 do 100 czy 6 na 100. Oto jest pytanie
hawkeyen
Bez listowiec ;-)
Posty: 7
Rejestracja: 14 sie 2013, o 13:42
Imię: Tomasz
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0

Re: Rezystancja obwodów

Post autor: hawkeyen »

No ale wcześniej pisałeś, że powinno być poniżej 0.1 A.... czyli jeśli 0.04A to za dużo to ile powinno być ? bo się trochę zakręciłem chyba....
Awatar użytkownika
wolga85
Weteran
Posty: 1035
Rejestracja: 12 sty 2009, o 21:03
Imię: Marcin
Lokalizacja: Gdów (na południe od Krakowa)
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 22 razy

Re: Rezystancja obwodów

Post autor: wolga85 »

A gdzie napisałem że 0,04A jest złe (ja bym powiedział że całkiem nieźle). Niestety nie ma tak że zostawimy auto na miesiąc i potem spokojnie sobie odpalimy. W nowych autach zawsze coś pobiera prąd radio, centralny zamek sterownik silnika ,licznik. Chodzi o to by ten prąd był możliwie jak najmniejszy ,żeby po jak najdłuższym czasie w aku zostało tyle mocy żeby odpalić silnik. Dla corsy maksymalny prąd spoczynkowy przyjmuje się 0.1 A co daje mniej więcej spokojne odpalenie auta po tygodniu postoju.
6 do 100 czy 6 na 100. Oto jest pytanie
ODPOWIEDZ

Wróć do „Układ Elektryczny”