Problem z elekryką c20xe

Wszystkie informacje o elementach układu elektrycznego Corsy B.
ODPOWIEDZ
Gruby42
Bez listowiec ;-)
Posty: 2
Rejestracja: 17 lut 2014, o 19:37
Imię: Łukasz
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0

Problem z elekryką c20xe

Post autor: Gruby42 »

Witam, zacznę może od malej historii auta. Kupiłem ją z silnikiem 1.4 8v a oryginalnie był 1.2 8v. Teraz wrzuciłem 2.0 16v i mam problem z odpaleniem. Jeżeli chodzi o mechanikę to zrobione jest już wszystko tylko mam problem z elektryką. Niestety nigdy nie byłem mocny w tym temacie dlatego proszę o pomoc. Wiem ze pompa paliwa nie dostaje napięcia ale na pewno działa. Niepodłączone są trzy wtyczki które widać na zdjęciu, nr. 2 wiem już jak podłączyć a nr. 3 dostaje napięcie kiedy włączamy zapłon. Nr. 1 to zagadka jak i podłączenie urządzenia które znajduje się pod kolektorem ssącym. Z tego co się orientowałem to źle są podłączone kabelki przy komputerze (ta wtyczka łącząca kabinę samochodu z komputerem silnika). Z instalacji silnika wychodzą dwie wtyczki a z kabiny tylko jedna. Jeżeli ktoś może pomóc to będę wdzięczny za najmniejsze wskazówki. Pozdrawiam, gruby42
Załączniki
MOTRONIC
MOTRONIC
Zdjęcie0137.jpg (73.1 KiB) Przejrzano 1988 razy
Wtyczka przy komputerze bez podłączenia.
Wtyczka przy komputerze bez podłączenia.
Zdjęcie0138.jpg (113.83 KiB) Przejrzano 1988 razy
Zdjęcie0130.jpg
Zdjęcie0130.jpg (123 KiB) Przejrzano 1988 razy
Awatar użytkownika
marek-rz
Nowy
Posty: 194
Rejestracja: 14 wrz 2009, o 00:22
Lokalizacja: Racibórz Śląsk
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 3 razy

Re: Problem z elekryką c20xe

Post autor: marek-rz »

Skąd jesteś?
Awatar użytkownika
ja37
Support Team
Support Team
Posty: 2086
Rejestracja: 2 lut 2007, o 01:12
Imię: Grzesiek
Model auta: Astra H GTC
Silnik: Z20LEH
Lokalizacja: Łódź
Podziękował;: 3 razy
Otrzymał podziękowań: 26 razy

Re: Problem z elekryką c20xe

Post autor: ja37 »

3 do czarnego z wtyczki 2
czerwony z wtyczki 2 do akumulatora.
wtyczka 1 wygląda mi na zawór par paliwa.
yosh
Nowy
Posty: 425
Rejestracja: 12 sty 2011, o 23:37
Imię: yosh
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 12 razy
Kontakt:

Re: Problem z elekryką c20xe

Post autor: yosh »

Aby uruchomić silnik wystarczy połączyć ze sobą trzy przewody
1- czerwony +12
2- czarny +12 po przekręceniu stacyjki
3- czerwony z niebieskim paskiem (pompa paliwa)

Kostka instalacji silnikowej oznaczona jako nr.2 na zdjęciu trzecim ma zdaje się dwa z szukanych przewodów , trzeciego czerwonego z niebieskim paskiem nie widzę.

Po stronie nadwozia
1- czerwony +12 znajdziesz go na 9cio stykowej kostce wewnątrz kabiny do której była podłączona poprzednia instalacja silnikowa (kostka widoczna na drugim zdjęciu) .
2- czarny +12 po przekręceniu stacyjki , jedno-stykowa kostka widoczna na zdjęciu trzecim oznaczona przez ciebie jako 3.
3- czerwony z niebieskim paskiem (pompa paliwa) , przewód znajduje się w 9cio stykowej kostce widocznej na zdjęciu drugim .

Z bardziej istotnych
- kontrolka check engine (koloru nie pamiętam ) muszę spojrzeć w schemat .
- zielony prędkość obrotowa silnika (sygnał do obrotomierza)

Poza tym zostaje jeszcze gniazdo diagnostyczne

-- 24 lut 2014, o 12:26 --
ja37 pisze:wtyczka 1 wygląda mi na zawór par paliwa.
Podłączona , ukrywa się między zespołem cewek a zbiornikiem wyrównawczym na zdjęciu drugim :smile:

-- 24 lut 2014, o 17:18 --

-check-engine - w instalacji silnika będzie miał kolory: brązowy z niebieskim paskiem
Awatar użytkownika
koza149
Nowy
Posty: 420
Rejestracja: 4 maja 2010, o 19:20
Imię: Łukasz
Lokalizacja: Szczerców/Bełchatów
Podziękował;: 1 raz
Otrzymał podziękowań: 6 razy
Kontakt:

Re: Problem z elekryką c20xe

Post autor: koza149 »

Witam , podepnę się pod temat , bo akurat trafiła mi się zabawa przy swapie c20ne do corsy a , w której było 1.2 na gaźniku. Wiązka silnika jest z vectry, czerwony 12+ znalazłem wychodzi on z wiazki pod przekaznikiem i idzie bezposrednio w aku. Zasilanie pompki tez jest oddzielnie wyprowadzone przy kostkach koło ecu. Odnosnie pompki pytanie, stara instalacja uruchamia pompke po zaplonie , czy jak tak zostawie to bedzie to trybic ? Czy musze podpiac zasilanie pod kostke z wiazki , zeby dawala paliwo dopiero po kreceniu rozrusznikiem ( pompka oczywiscie bedzie zmieniana na 3barowa) ? Kolejna sprawa gdzie jest czarny ? Czy chodzi tu o kabel do rozrusznika czy jeszcze jakis inny w wiazce ? Bo mam tam jakis czarny w kostkach przy ecu , ale jest z niebieskim paseczkiem o ile dobrze pamietam ? Czy to moze byc ten 12+ po zaplonie ? Wychodzi on z wiazki silnika , nie z kabiny. ( w tym aucie elektryka to swiatla i wycieraczki :D , no i pompka jeszcze na prądziwo. )
Gruby42
Bez listowiec ;-)
Posty: 2
Rejestracja: 17 lut 2014, o 19:37
Imię: Łukasz
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0

Re: Problem z elekryką c20xe

Post autor: Gruby42 »

Ja mieszkam w Łasku, niedaleko Łodzi. Czyli chodzi o to, że muszę pozamieniać kabelki w kostce przy podłączeniu komputera z budą samochodu? W ogóle się nie znam na tym i nie wiem jak do tego tematu podejść :/
yosh
Nowy
Posty: 425
Rejestracja: 12 sty 2011, o 23:37
Imię: yosh
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 12 razy
Kontakt:

Re: Problem z elekryką c20xe

Post autor: yosh »

koza149 pisze:stara instalacja uruchamia pompke po zaplonie , czy jak tak zostawie to bedzie to trybic ?
Wszystko będzie chodzić , jednak lepiej było by gdyby pompa załączała się tylko we właściwym momencie , czyli po uruchomieniu silnika .
koza149 pisze:Kolejna sprawa gdzie jest czarny ? Czy chodzi tu o kabel do rozrusznika
Nie
koza149 pisze:mam tam jakis czarny w kostkach przy ecu , ale jest z niebieskim paseczkiem o ile dobrze pamietam ? Czy to moze byc ten 12+ po zaplonie ?
to jest wyprowadzenie do klimatyzacji , niestety to nie ten.

Czarny +12 po przekręceniu stacyjki po stronie wiązki silnikowej idzie do styku 27 na złączu sterownika i do cewki WN
Czasem jest problem z jego lokalizacją bo wersje z immobilizerem przecinały ten przewód .
Dotyczy oczywiście motronica M1.5 i silnika c20ne

-- 26 lut 2014, o 23:58 --
Gruby42 pisze:Ja mieszkam w Łasku, niedaleko Łodzi. Czyli chodzi o to, że muszę pozamieniać kabelki w kostce przy podłączeniu komputera z budą samochodu? W ogóle się nie znam na tym i nie wiem jak do tego tematu podejść :/
Niestety trzeba łączyć wszystko na piechotę od początku.
W twoim przypadku niestety trzeba będzie przeciągnąć parę przewodów , choćby wspomniany wcześniej czerwony (+12)
Można go oczywiście podłączyć bezpośrednio do akumulatora , ale zasilający przewód w 9cio pinowej kostce jest zabezpieczony bezpiecznikiem co eliminuje dodatkowe instalowanie bezpieczników na głównym zasilaniu .

Tu również czarny czyli +12 po przekręceniu stacyjki idzie do styku 27 w sterowniku silnika i do zespołu cewek.
Dotyczy motronica M2.8 i silnika c20xe
ODPOWIEDZ

Wróć do „Układ Elektryczny”