Problem z elekryką c20xe
-
- Bez listowiec ;-)
- Posty: 2
- Rejestracja: 17 lut 2014, o 19:37
- Imię: Łukasz
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
Problem z elekryką c20xe
Witam, zacznę może od malej historii auta. Kupiłem ją z silnikiem 1.4 8v a oryginalnie był 1.2 8v. Teraz wrzuciłem 2.0 16v i mam problem z odpaleniem. Jeżeli chodzi o mechanikę to zrobione jest już wszystko tylko mam problem z elektryką. Niestety nigdy nie byłem mocny w tym temacie dlatego proszę o pomoc. Wiem ze pompa paliwa nie dostaje napięcia ale na pewno działa. Niepodłączone są trzy wtyczki które widać na zdjęciu, nr. 2 wiem już jak podłączyć a nr. 3 dostaje napięcie kiedy włączamy zapłon. Nr. 1 to zagadka jak i podłączenie urządzenia które znajduje się pod kolektorem ssącym. Z tego co się orientowałem to źle są podłączone kabelki przy komputerze (ta wtyczka łącząca kabinę samochodu z komputerem silnika). Z instalacji silnika wychodzą dwie wtyczki a z kabiny tylko jedna. Jeżeli ktoś może pomóc to będę wdzięczny za najmniejsze wskazówki. Pozdrawiam, gruby42
- Załączniki
-
- MOTRONIC
- Zdjęcie0137.jpg (73.1 KiB) Przejrzano 1988 razy
-
- Wtyczka przy komputerze bez podłączenia.
- Zdjęcie0138.jpg (113.83 KiB) Przejrzano 1988 razy
-
- Zdjęcie0130.jpg (123 KiB) Przejrzano 1988 razy
- ja37
- Support Team
- Posty: 2086
- Rejestracja: 2 lut 2007, o 01:12
- Imię: Grzesiek
- Model auta: Astra H GTC
- Silnik: Z20LEH
- Lokalizacja: Łódź
- Podziękował;: 3 razy
- Otrzymał podziękowań: 26 razy
Re: Problem z elekryką c20xe
3 do czarnego z wtyczki 2
czerwony z wtyczki 2 do akumulatora.
wtyczka 1 wygląda mi na zawór par paliwa.
czerwony z wtyczki 2 do akumulatora.
wtyczka 1 wygląda mi na zawór par paliwa.
-
- Nowy
- Posty: 425
- Rejestracja: 12 sty 2011, o 23:37
- Imię: yosh
- Lokalizacja: Gdańsk
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 12 razy
- Kontakt:
Re: Problem z elekryką c20xe
Aby uruchomić silnik wystarczy połączyć ze sobą trzy przewody
1- czerwony +12
2- czarny +12 po przekręceniu stacyjki
3- czerwony z niebieskim paskiem (pompa paliwa)
Kostka instalacji silnikowej oznaczona jako nr.2 na zdjęciu trzecim ma zdaje się dwa z szukanych przewodów , trzeciego czerwonego z niebieskim paskiem nie widzę.
Po stronie nadwozia
1- czerwony +12 znajdziesz go na 9cio stykowej kostce wewnątrz kabiny do której była podłączona poprzednia instalacja silnikowa (kostka widoczna na drugim zdjęciu) .
2- czarny +12 po przekręceniu stacyjki , jedno-stykowa kostka widoczna na zdjęciu trzecim oznaczona przez ciebie jako 3.
3- czerwony z niebieskim paskiem (pompa paliwa) , przewód znajduje się w 9cio stykowej kostce widocznej na zdjęciu drugim .
Z bardziej istotnych
- kontrolka check engine (koloru nie pamiętam ) muszę spojrzeć w schemat .
- zielony prędkość obrotowa silnika (sygnał do obrotomierza)
Poza tym zostaje jeszcze gniazdo diagnostyczne
-- 24 lut 2014, o 12:26 --

-- 24 lut 2014, o 17:18 --
-check-engine - w instalacji silnika będzie miał kolory: brązowy z niebieskim paskiem
1- czerwony +12
2- czarny +12 po przekręceniu stacyjki
3- czerwony z niebieskim paskiem (pompa paliwa)
Kostka instalacji silnikowej oznaczona jako nr.2 na zdjęciu trzecim ma zdaje się dwa z szukanych przewodów , trzeciego czerwonego z niebieskim paskiem nie widzę.
Po stronie nadwozia
1- czerwony +12 znajdziesz go na 9cio stykowej kostce wewnątrz kabiny do której była podłączona poprzednia instalacja silnikowa (kostka widoczna na drugim zdjęciu) .
2- czarny +12 po przekręceniu stacyjki , jedno-stykowa kostka widoczna na zdjęciu trzecim oznaczona przez ciebie jako 3.
3- czerwony z niebieskim paskiem (pompa paliwa) , przewód znajduje się w 9cio stykowej kostce widocznej na zdjęciu drugim .
Z bardziej istotnych
- kontrolka check engine (koloru nie pamiętam ) muszę spojrzeć w schemat .
- zielony prędkość obrotowa silnika (sygnał do obrotomierza)
Poza tym zostaje jeszcze gniazdo diagnostyczne
-- 24 lut 2014, o 12:26 --
Podłączona , ukrywa się między zespołem cewek a zbiornikiem wyrównawczym na zdjęciu drugimja37 pisze:wtyczka 1 wygląda mi na zawór par paliwa.

-- 24 lut 2014, o 17:18 --
-check-engine - w instalacji silnika będzie miał kolory: brązowy z niebieskim paskiem
- koza149
- Nowy
- Posty: 420
- Rejestracja: 4 maja 2010, o 19:20
- Imię: Łukasz
- Lokalizacja: Szczerców/Bełchatów
- Podziękował;: 1 raz
- Otrzymał podziękowań: 6 razy
- Kontakt:
Re: Problem z elekryką c20xe
Witam , podepnę się pod temat , bo akurat trafiła mi się zabawa przy swapie c20ne do corsy a , w której było 1.2 na gaźniku. Wiązka silnika jest z vectry, czerwony 12+ znalazłem wychodzi on z wiazki pod przekaznikiem i idzie bezposrednio w aku. Zasilanie pompki tez jest oddzielnie wyprowadzone przy kostkach koło ecu. Odnosnie pompki pytanie, stara instalacja uruchamia pompke po zaplonie , czy jak tak zostawie to bedzie to trybic ? Czy musze podpiac zasilanie pod kostke z wiazki , zeby dawala paliwo dopiero po kreceniu rozrusznikiem ( pompka oczywiscie bedzie zmieniana na 3barowa) ? Kolejna sprawa gdzie jest czarny ? Czy chodzi tu o kabel do rozrusznika czy jeszcze jakis inny w wiazce ? Bo mam tam jakis czarny w kostkach przy ecu , ale jest z niebieskim paseczkiem o ile dobrze pamietam ? Czy to moze byc ten 12+ po zaplonie ? Wychodzi on z wiazki silnika , nie z kabiny. ( w tym aucie elektryka to swiatla i wycieraczki
, no i pompka jeszcze na prądziwo. )

-
- Bez listowiec ;-)
- Posty: 2
- Rejestracja: 17 lut 2014, o 19:37
- Imię: Łukasz
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
Re: Problem z elekryką c20xe
Ja mieszkam w Łasku, niedaleko Łodzi. Czyli chodzi o to, że muszę pozamieniać kabelki w kostce przy podłączeniu komputera z budą samochodu? W ogóle się nie znam na tym i nie wiem jak do tego tematu podejść 

-
- Nowy
- Posty: 425
- Rejestracja: 12 sty 2011, o 23:37
- Imię: yosh
- Lokalizacja: Gdańsk
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 12 razy
- Kontakt:
Re: Problem z elekryką c20xe
Wszystko będzie chodzić , jednak lepiej było by gdyby pompa załączała się tylko we właściwym momencie , czyli po uruchomieniu silnika .koza149 pisze:stara instalacja uruchamia pompke po zaplonie , czy jak tak zostawie to bedzie to trybic ?
Niekoza149 pisze:Kolejna sprawa gdzie jest czarny ? Czy chodzi tu o kabel do rozrusznika
to jest wyprowadzenie do klimatyzacji , niestety to nie ten.koza149 pisze:mam tam jakis czarny w kostkach przy ecu , ale jest z niebieskim paseczkiem o ile dobrze pamietam ? Czy to moze byc ten 12+ po zaplonie ?
Czarny +12 po przekręceniu stacyjki po stronie wiązki silnikowej idzie do styku 27 na złączu sterownika i do cewki WN
Czasem jest problem z jego lokalizacją bo wersje z immobilizerem przecinały ten przewód .
Dotyczy oczywiście motronica M1.5 i silnika c20ne
-- 26 lut 2014, o 23:58 --
Niestety trzeba łączyć wszystko na piechotę od początku.Gruby42 pisze:Ja mieszkam w Łasku, niedaleko Łodzi. Czyli chodzi o to, że muszę pozamieniać kabelki w kostce przy podłączeniu komputera z budą samochodu? W ogóle się nie znam na tym i nie wiem jak do tego tematu podejść
W twoim przypadku niestety trzeba będzie przeciągnąć parę przewodów , choćby wspomniany wcześniej czerwony (+12)
Można go oczywiście podłączyć bezpośrednio do akumulatora , ale zasilający przewód w 9cio pinowej kostce jest zabezpieczony bezpiecznikiem co eliminuje dodatkowe instalowanie bezpieczników na głównym zasilaniu .
Tu również czarny czyli +12 po przekręceniu stacyjki idzie do styku 27 w sterowniku silnika i do zespołu cewek.
Dotyczy motronica M2.8 i silnika c20xe