Witam.
Mam problem z felgami aluminiowymi.
Felgi OZ 14" 6J ET35 68.1mm z oponami Marshal 185/55 14
Pierścienie centrujące na opla mam robione na zamówienie.
Otóż felgi biją przy prędkościach 105-120 km/h. Przy mniejszych i większych prędkościach bicia nie ma.
Byłem już u trzech wulkanizatorów, którzy zasiali mi mętlik w głowie.
Opiszę sytuację u wulkanizatorów.
Pan nr. 1 - felgi rozwiercane z 4x98 na 4x100 'na oko', bo są to włoskie felgi i pewnie ktoś rozwiercił z fiata na opla. Do tego otwory na śruby od strony wewnętrznej niektóre są lekko jajkowate. Opony też po przejechaniu ręką bieżnika mówi, że mają jaby jajko, coś z nimi nie tak.
Pan nr. 2 - Opony nie wyglądają dobrze, "na oko" są nierówno zużyte i delikatnie wyząbkowane.
Pan nr. 3 - Stwierdził, że felgi są pewnie źle wyważone. Przeważył od nowa przednie felgi twierdząc, że do tyłu nie ma sensu zaglądac i stwierdził, że są delikatnie krzywe, ale jeszcze nie ma tragedii. Pewnie wyważymy i będzie ok. Zaprzeczył twierdzeniu o rozwiercaniu felg, a delikatnie zdeformowane niektóre otwory wytłumaczył pracą śruby. Pan stwierdził również, że bicie na 100% nie jest od opon, bo od opon to może byc tylko słyszalny szum jak są nierówno zużyte. I faktycznie szum jest.
Po wizycie u Pana nr. 3 bicie jest mniejsze, ale nadal występuje i w delikatnie innych prędkściach, tj. 110-115km/h.
I tu moje pytanie - Co może byc faktyczną przyczyną i jak jej zaradzic? Po wizytach u tych trzech Panów stierdzam, że u mnie w mieście są sami teoretycy. Jestem już zmęczony walką z biciem tych felg. Proszę, powiedzcie co może byc z nimi nie tak (krzywe?rozwiercane?opony?) i jak z tym walczyc/jak się przekonac na 100%? Myślę o podjechaniu do sąsiedniego miasta do wulkanizatora, tylko na razie szukam kogoś na poziomie.
Bijące felgi - jaka przyczyna?
- wolga85
- Weteran
- Posty: 1035
- Rejestracja: 12 sty 2009, o 21:03
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: Gdów (na południe od Krakowa)
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 22 razy
Re: Bijące felgi - jaka przyczyna?
Sprawdź czy same felgi nie są krzywe. Czy pierścienie centrujące ciasno wchodzą na piastę. Czy nie ma luzów w zawieszeniu (szczególnie drążki kierownicze ). Przełóż przód z tyłem i zobacz czy jest różnica.
6 do 100 czy 6 na 100. Oto jest pytanie
-
- Nowy
- Posty: 118
- Rejestracja: 18 mar 2013, o 19:03
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 3 razy
Re: Bijące felgi - jaka przyczyna?
Tak jak napisalem, Pan nr. 3 stwierdzil, ze felgi sa delikatnie krzywe, ale jeszcze nie ma tregedii.
Pierscienie ciasno siedza na feldze i na piascie. Je wykluczam.
W zawieszeniu nie ma luzow. Dodam, ze na letnim, czy zimowym komplecie na stalowce (lato standardowa stal 13, zima szeroka stal 14) zadnego bicia nie ma.
Juz slyszalem, zeby przelozyc przod z tylem, ale Pan nr. 3 stwierdzil, ze to nic nie da.
Pierscienie ciasno siedza na feldze i na piascie. Je wykluczam.
W zawieszeniu nie ma luzow. Dodam, ze na letnim, czy zimowym komplecie na stalowce (lato standardowa stal 13, zima szeroka stal 14) zadnego bicia nie ma.
Juz slyszalem, zeby przelozyc przod z tylem, ale Pan nr. 3 stwierdzil, ze to nic nie da.
- wolga85
- Weteran
- Posty: 1035
- Rejestracja: 12 sty 2009, o 21:03
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: Gdów (na południe od Krakowa)
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 22 razy
Re: Bijące felgi - jaka przyczyna?
U mnie telepie kierownicą tak w zakresie 110-120 ale wiem że felgę mam krzywą (rant na 0.5 cm wciągnęło na odcinku 5-7 cm). Na zimowych stalowych nic nie trzęsie. Podnieś przód przystaw jakiś stały punkt do rantu felgi z jednej drugie strony i zakręć kołem zobaczysz czy ranty proste.
6 do 100 czy 6 na 100. Oto jest pytanie
- Bartek_gutek
- Nowy
- Posty: 360
- Rejestracja: 2 lip 2011, o 15:00
- Imię: Bartek
- Lokalizacja: Krosno
- Podziękował;: 1 raz
- Otrzymał podziękowań: 6 razy
- Kontakt:
Re: Bijące felgi - jaka przyczyna?
To jak felgi są krzywe to są krzywe, a jak są proste to są proste. Nie rozumie takiego gadania "są krzywe, ale nie ma tragedii" trzeba je wyprostować to będą proste a opony wymienić na nowe nie wyząbkowane. I po problemie
- !markos
- M A S T E R
- Posty: 7632
- Rejestracja: 13 paź 2002, o 23:55
- Imię: mihau
- Lokalizacja: waw
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 4 razy
Przecież czy felga jest krzywa doskonale widać po włożeniu jej na wyważarkę, tak samo dobrze widać czy opona kręci się równo, czy trzeba jej pomóc przekręcając ją na feldze. Trafiasz na samych szpeniów i sam niewiele wiesz. Niech spojrzy na to ktoś kto ma pojęcie i panom fachowcom powie co mają zrobić i sam to oceni. Takie jeżdzenie po kolejnych miszczach mija się z celem, bo każdy powie co innego, a żaden nie poradzi na problem.
-
- Świeżak
- Posty: 14
- Rejestracja: 2 cze 2013, o 13:28
- Imię: Michał
- Podziękował;: 1 raz
- Otrzymał podziękowań: 0
Re: Bijące felgi - jaka przyczyna?
Hmm... ja mam identyczne objawy ale to przez krzywe tarcze. Przy hamowaniu telepie ?
-
- Nowy
- Posty: 118
- Rejestracja: 18 mar 2013, o 19:03
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 3 razy
Re: Bijące felgi - jaka przyczyna?
Dzięki koledzy za odpowiedzi.
Byłem u kolejnego mistrza i 3 na 4 felgi są do prostoania i opony wyząbkoawane, nie równo zużyte etc. 2 najlepsze dał na przód i bicia nie ma. Więc muszę poprostowac wszystko, nowe oponki kupic i będzie latac.
BTW
Nankang AS1 są ok? Bo wiem, że NS2 są super, ale co z innymi modelami?
Byłem u kolejnego mistrza i 3 na 4 felgi są do prostoania i opony wyząbkoawane, nie równo zużyte etc. 2 najlepsze dał na przód i bicia nie ma. Więc muszę poprostowac wszystko, nowe oponki kupic i będzie latac.
BTW
Nankang AS1 są ok? Bo wiem, że NS2 są super, ale co z innymi modelami?