C12NZ z gratami od C14SE, C16NZ i C18NZ
-
- Świeżak
- Posty: 37
- Rejestracja: 12 maja 2014, o 19:43
- Imię: Rafał
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
C12NZ z gratami od C14SE, C16NZ i C18NZ
Witam wszystkich serdecznie !
Posiadam Corse B C12NZ z 94 roku, kompletny golas z LPG.
Jestem ostatnio po wymianie uszczelki pod głowicą.
Dokładnie wczoraj mój znajomy powiedział mi że ma kompletny silnik C14SE i tak się zastanawiam nad drobną modyfikacją.
Czy wałek rozrządu od C14SE jest lepszy niż ten który mam i czy opłaca się go montować ?
Czy uda się wyjąć wałek bez ściągania głowicy i zamontować nowy ?
Czy podejdzie kolektor ssący od 1.6 8v ? C16NZ
Czy podejdzie kolektor wydechowy od 1.6 8v ? C16NZ
I czy podejdzie sama przepustnica od 1.8 8v ? C18NZ
Myślę żeby zamontować wałek od C14SE, kolektory od C16NZ i przepustnice od C18NZ.
Czy po takiej modyfikacji będzie jakiś lepszy rezultat ? Nie liczę na masę koni, ale chociaż na lepszą pracę silnika i by się trochę lepiej zbierał.
Pozdrawiam !
Posiadam Corse B C12NZ z 94 roku, kompletny golas z LPG.
Jestem ostatnio po wymianie uszczelki pod głowicą.
Dokładnie wczoraj mój znajomy powiedział mi że ma kompletny silnik C14SE i tak się zastanawiam nad drobną modyfikacją.
Czy wałek rozrządu od C14SE jest lepszy niż ten który mam i czy opłaca się go montować ?
Czy uda się wyjąć wałek bez ściągania głowicy i zamontować nowy ?
Czy podejdzie kolektor ssący od 1.6 8v ? C16NZ
Czy podejdzie kolektor wydechowy od 1.6 8v ? C16NZ
I czy podejdzie sama przepustnica od 1.8 8v ? C18NZ
Myślę żeby zamontować wałek od C14SE, kolektory od C16NZ i przepustnice od C18NZ.
Czy po takiej modyfikacji będzie jakiś lepszy rezultat ? Nie liczę na masę koni, ale chociaż na lepszą pracę silnika i by się trochę lepiej zbierał.
Pozdrawiam !
-
- Nowy
- Posty: 238
- Rejestracja: 2 lis 2008, o 10:48
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 2 razy
Re: C12NZ z gratami od C14SE, C16NZ i C18NZ
Przeróbki które opisałeś nie dadzą zasadniczo nic , najlepiej kup to C14SE i przełóż w całości
Będzie szybko ,tanio i mocno .

- !rafi
- Nowy
- Posty: 366
- Rejestracja: 30 lis 2008, o 16:50
- Imię: Rafał
- Lokalizacja: Elbląg
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 5 razy
Re: C12NZ z gratami od C14SE, C16NZ i C18NZ
Dokładnie nie inaczej, modzenie 1,2 to grzebanie w gównie, swap to jedyna opłacalna opcja.szymi870 pisze:Przeróbki które opisałeś nie dadzą zasadniczo nic , najlepiej kup to C14SE i przełóż w całościBędzie szybko ,tanio i mocno .
-
- Świeżak
- Posty: 37
- Rejestracja: 12 maja 2014, o 19:43
- Imię: Rafał
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
Re: C12NZ z gratami od C14SE, C16NZ i C18NZ
No rozumiem to całkowicie, sam z zawodu jestem mechanikiem i mam na swoim koncie dwa swapy, ale problem jest taki że ten C14SE jest po pękniętym pasku rozrządu. Naprawa engina plus płacanie elektromechanikowi za grzebanie w instalacji elektrycznej na chwile obecną mi się nie opłaca, albo inaczej, nie mam tyle kasy. Co za to mam ? Na warsztacie posiadam kolektor ssacy od C16NZ, Monowtrysk od C18NZ, Monowtrysk od C16NZ, Wałek od C14SE, Wałek od 13S i Wydechowy od C16NZ. Za ile mogę to mieć ? Praktycznie za darmo... I skoro mogę mieć to od ręki i za groszowe sprawy, to proszę was o wyrozumiałośćszymi870 pisze:Przeróbki które opisałeś nie dadzą zasadniczo nic , najlepiej kup to C14SE i przełóż w całościBędzie szybko ,tanio i mocno .

Czy jest chodź cień szansy że podniesie się moc ? Lub że chociaż autko będzie lepiej pracować ? No i z tego co mam na warsztacie to co wziąć ? A może wałek od kadetta 13S ?
Pozdrawiam !

- prymasso
- Użytkownik Premium
- Posty: 217
- Rejestracja: 5 mar 2009, o 22:38
- Imię: Adrian
- Lokalizacja: Katowice
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 1 raz
Re: C12NZ z gratami od C14SE, C16NZ i C18NZ
Na angielskim forum składali to w ten sposób:
ssący z c16nz, przepustanica z c18nz (krokowiec chyba z c18nz pewności nie mam czy nie ma być czasem taki jak wtryskiwacz), wtryskiwacz z c14nz (c16nz za dużo leje) wałek 13s (bo ma gwint na palec rozdzielacza - c14se ma DIS więc musiał byś go trochę zmodyfikować bo po za tym wałki są takie same jeżeli chodzi o krzywki) niemcy jeszcze zmieniali głowice na tą z kadeta 1.3 bo ma większe kanały ja bym zrobił obróbkę gt głowicy http://www.tuningforum.pl/viewtopic.php ... C5%82owicy Nigdy tego nie robiłem, ale kiedyś sam próbowałem rozkimnić temat, dużo o tym znajdziesz na forum pod wątkiem użytkownika fotograf i zdaję się adamxl
ssący z c16nz, przepustanica z c18nz (krokowiec chyba z c18nz pewności nie mam czy nie ma być czasem taki jak wtryskiwacz), wtryskiwacz z c14nz (c16nz za dużo leje) wałek 13s (bo ma gwint na palec rozdzielacza - c14se ma DIS więc musiał byś go trochę zmodyfikować bo po za tym wałki są takie same jeżeli chodzi o krzywki) niemcy jeszcze zmieniali głowice na tą z kadeta 1.3 bo ma większe kanały ja bym zrobił obróbkę gt głowicy http://www.tuningforum.pl/viewtopic.php ... C5%82owicy Nigdy tego nie robiłem, ale kiedyś sam próbowałem rozkimnić temat, dużo o tym znajdziesz na forum pod wątkiem użytkownika fotograf i zdaję się adamxl
...i zapamiętajcie obywatele i obywatelki: To ja tutaj jestem Pan Sowa i ja wiem lepiej 

-
- Świeżak
- Posty: 37
- Rejestracja: 12 maja 2014, o 19:43
- Imię: Rafał
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
Re: C12NZ z gratami od C14SE, C16NZ i C18NZ
prymasso pisze:Na angielskim forum składali to w ten sposób:
ssący z c16nz, przepustanica z c18nz (krokowiec chyba z c18nz pewności nie mam czy nie ma być czasem taki jak wtryskiwacz), wtryskiwacz z c14nz (c16nz za dużo leje) wałek 13s (bo ma gwint na palec rozdzielacza - c14se ma DIS więc musiał byś go trochę zmodyfikować bo po za tym wałki są takie same jeżeli chodzi o krzywki) niemcy jeszcze zmieniali głowice na tą z kadeta 1.3 bo ma większe kanały ja bym zrobił obróbkę gt głowicy http://www.tuningforum.pl/viewtopic.php ... C5%82owicy Nigdy tego nie robiłem, ale kiedyś sam próbowałem rozkimnić temat, dużo o tym znajdziesz na forum pod wątkiem użytkownika fotograf i zdaję się adamxl
Dziękuję bardzo mi pomogłeś ! Ogólnie to mój szef dostał duży rabat na wałki, ja w tym czasie właśnie zastanawiałem się nad modyfikacją corsy. On wiedział że będę ją robić więc zapytał się czy nie chce nowego wałka za grosze. Tak też zamówiliśmy nówkę 13S. Paczka przyszła wczoraj i okazało się że to wałek A czyli 13NB i moje pytanie brzmi czy on też podejdzie ?
- prymasso
- Użytkownik Premium
- Posty: 217
- Rejestracja: 5 mar 2009, o 22:38
- Imię: Adrian
- Lokalizacja: Katowice
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 1 raz
Re: C12NZ z gratami od C14SE, C16NZ i C18NZ
Podejdzie tylko, że on jest słabszy jak 13s ale i tak "mocniejszy" niż seryjny wałek w c12nz
...i zapamiętajcie obywatele i obywatelki: To ja tutaj jestem Pan Sowa i ja wiem lepiej 

-
- Świeżak
- Posty: 37
- Rejestracja: 12 maja 2014, o 19:43
- Imię: Rafał
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
Re: C12NZ z gratami od C14SE, C16NZ i C18NZ
jestem Ci bardzo wdzięczny ! Graty mam na miejscu łączny koszt to 120zł XD tylko tyle na to wszystko wydałem. Tak sobie myślę, może to już gdybanie, ale co gdyby wstawić tam jeszcze turbo od smarta ? jest to mała turbina, nie chce nikogo wprowadzać w błąd ale możliwe że to turbina GT12.prymasso pisze:Podejdzie tylko, że on jest słabszy jak 13s ale i tak "mocniejszy" niż seryjny wałek w c12nz