Jaki swap najlepszy?
-
- Bez listowiec ;-)
- Posty: 2
- Rejestracja: 18 maja 2014, o 19:55
- Imię: Artur
- Podziękował;: 1 raz
- Otrzymał podziękowań: 0
Jaki swap najlepszy?
Witam. Chciałbym się zapytać jaki jest możliwy swap z małą ilością przeróbek bo nie jestem w tym taki dobry. Chciałbym 2.0 ale mniejszy też mógłby być aktualnie mam 1.0. Na obecną chwile mam możliwość zakupu silnika z meganki 2.0 orientuje się ktoś czy potrzebne jest dużo modyfikacji i czy się zmieści ?
- kasmarkos
- Nowy
- Posty: 279
- Rejestracja: 22 maja 2011, o 15:01
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: Orzysz
- Podziękował;: 1 raz
- Otrzymał podziękowań: 0
- Kontakt:
Re: Jaki swap najlepszy?
Szukaj szukaj szukaj. Bylo tym wiele razy. Jak ty chcesz silnik z meganki do corsy wcisnac??
-
- Świeżak
- Posty: 29
- Rejestracja: 8 gru 2012, o 11:08
- Imię: Kamil
- Lokalizacja: Ciechanów/Legionowo
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 1 raz
Re: Jaki swap najlepszy?
- Ocena: 100%
-
- Bez listowiec ;-)
- Posty: 3
- Rejestracja: 8 paź 2014, o 12:04
- Imię: Kamil
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
Re: Jaki swap najlepszy?
Witam Was
Dołączę się do tematu, ponieważ myślę, że nie ma sensu zakładać nowego wątku, skoro mój byłby bardzo podobny...
A, mianowicie mam Corse B z silnikiem 1.2, ale oznaczenia nie znam i nie wiem, gdzie mogę takowe znaleźć, ale w dowodzie rejestracyjnym mam 48KW, więc obstawiam, że mam 12NV i od pewnego czasu sporadycznie zapala mi się podczas postoju/trzymania auta na jałowych obrotach kontrolka oleju a na dodatek silnik głośno chodzi tak jakby zawory stukały..., jak już się dowiedziałem to lubią padać w tych autach pompy oleju a zawory nie są ustawiane na śrubkę, czyli czeka mnie jakaś większa inwestycja w silnik, ale, że 1.2 nie jest jakieś szałowe ze względu na osiągi to pomyślałem, że można zrobić SWAP na coś mocniejszego:)
Już troszkę przez rejestracją spędziłem, czasu na forum i wiem, że 2.0 nie wsadzę, ponieważ w obecnej chwili nie mogę sobie na to pozwolić ze względu, że trzeba sporo się na zmieniać części i modyfikować aby wsadzić 2.0, choćby ze względu na półosie i skrzynie i przejście ze smallblock na bigblock.
A, więc w grę wchodzi tylko smallblock i jak najmniejsza ilość przeróbek i zmian części. Chciałbym aby mój SWAP skończył się na przekładce bloku i koniec. Czy jest to możliwe? I co zrobić aby mieć więcej mocy bez konieczności zmiany półosi, zwrotnic, wiązki z kompem itp?
Dołączę się do tematu, ponieważ myślę, że nie ma sensu zakładać nowego wątku, skoro mój byłby bardzo podobny...
A, mianowicie mam Corse B z silnikiem 1.2, ale oznaczenia nie znam i nie wiem, gdzie mogę takowe znaleźć, ale w dowodzie rejestracyjnym mam 48KW, więc obstawiam, że mam 12NV i od pewnego czasu sporadycznie zapala mi się podczas postoju/trzymania auta na jałowych obrotach kontrolka oleju a na dodatek silnik głośno chodzi tak jakby zawory stukały..., jak już się dowiedziałem to lubią padać w tych autach pompy oleju a zawory nie są ustawiane na śrubkę, czyli czeka mnie jakaś większa inwestycja w silnik, ale, że 1.2 nie jest jakieś szałowe ze względu na osiągi to pomyślałem, że można zrobić SWAP na coś mocniejszego:)
Już troszkę przez rejestracją spędziłem, czasu na forum i wiem, że 2.0 nie wsadzę, ponieważ w obecnej chwili nie mogę sobie na to pozwolić ze względu, że trzeba sporo się na zmieniać części i modyfikować aby wsadzić 2.0, choćby ze względu na półosie i skrzynie i przejście ze smallblock na bigblock.
A, więc w grę wchodzi tylko smallblock i jak najmniejsza ilość przeróbek i zmian części. Chciałbym aby mój SWAP skończył się na przekładce bloku i koniec. Czy jest to możliwe? I co zrobić aby mieć więcej mocy bez konieczności zmiany półosi, zwrotnic, wiązki z kompem itp?
- !rafi
- Nowy
- Posty: 366
- Rejestracja: 30 lis 2008, o 16:50
- Imię: Rafał
- Lokalizacja: Elbląg
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 5 razy
Re: Jaki swap najlepszy?
Źle obstawiasz
masz silnik X12XE, zmiana na X14XE lub X16XE powinna być taka jakiej oczekujesz.
Popraw profil, takiego silnika nie było w Corsie B.

Popraw profil, takiego silnika nie było w Corsie B.
-
- Bez listowiec ;-)
- Posty: 3
- Rejestracja: 8 paź 2014, o 12:04
- Imię: Kamil
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
Re: Jaki swap najlepszy?
No właśnie ja obstawiałem że mam 12NV ale mechanik mi powiedział że mam Z12XE stwierdził to tak że otworzyłem maskę a on od ręki powiedział: "masz jednak ten nowszy silnik Z12XE". Więc teraz już całkiem nie wiem jaki mam silnik...w corsie gdzieś jest napisane jaki to silnik? Bo w moim drugim aucie Honda Accord jest na bloku w fajnym widocznym miejscu wybite F20B3 i w każdej innej Hondzoe a w Corsie nie mogę się do patrzeć takiego wybitego kodu silnika...
A i wczoraj Corsa podczas powrotu do domu osłabła mi i jeszcze głośniej "cyka" oraz chodzi jak traktor a po przygazowaniu gaśnie. Więc silnik sam wydał na siebie wyrok...
Czyli taki X14XE lub X16XE będzie bez problemowy na SWAP w miejsce wydłużonego 1.2?
A i wczoraj Corsa podczas powrotu do domu osłabła mi i jeszcze głośniej "cyka" oraz chodzi jak traktor a po przygazowaniu gaśnie. Więc silnik sam wydał na siebie wyrok...
Czyli taki X14XE lub X16XE będzie bez problemowy na SWAP w miejsce wydłużonego 1.2?
-
- Swój
- Posty: 566
- Rejestracja: 5 lis 2011, o 22:39
- Imię: Robert
- Lokalizacja: Kielce
- Podziękował;: 19 razy
- Otrzymał podziękowań: 6 razy
Re: Jaki swap najlepszy?
Rafi! ma rację, masz X12XE, w Corsach B nie było montowanych Z12XE (inna norma spalin, m. in. w Corsach C i D). Swap na X14XE czy X16XE to ta sama robota, tematów było od groma. Z własnego doświadczenia Ci powiem, że jeśli zdecydowałeś się już na swap to wkładaj C20NE/C20XE, trochę więcej pracy, ale nieporównywalnie więcej fun'u
Na początku swojej przygody z Corsą zrobiłem podobny błąd, X12SZ zamieniłem na C14SE, po miesiącu znów zaczęło brakować mocy... Ale zrobisz jak uważasz.
Pozdrawiam, Robert

Pozdrawiam, Robert
- STELMI
- Moderatorzy
- Posty: 1331
- Rejestracja: 6 wrz 2006, o 22:43
- Imię: Piotr
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 3 razy
- Kontakt:
Re: Jaki swap najlepszy?
Z18XE ma elektroniczną przepustnicę oraz sprzęgło hydrauliczne. W X12XE (który kiedyś w jednej z Cors miałem) jest sprzęgło i gaz na linkę
- lochun
- Nowy
- Posty: 125
- Rejestracja: 27 gru 2011, o 18:06
- Imię: Krzysiek
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
- Zynio
- Swój
- Posty: 529
- Rejestracja: 5 maja 2003, o 19:32
- Imię: Grzegorz
- Lokalizacja: Miasto smoka (Kraków)
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 7 razy
- Kontakt:
Re: Jaki swap najlepszy?
Przepustnica i pedał gazu to najmniejszy problem przy takim silniku gorzej jest z układem paliwowym, elektrycznym (duży pobór prądu przez sterownik silnika przebudowa instalacji elektrycznej oraz zamontowanie alternatora 100A) i kolektorem ssącym, który kończy się na wysokości wej. i wyj. NagrzewnicySTELMI pisze:Z18XE ma elektroniczną przepustnicę oraz sprzęgło hydrauliczne. W X12XE (który kiedyś w jednej z Cors miałem) jest sprzęgło i gaz na linkę
PS. Silnik jeśli wkładać to tylko z Vectry B bo z innych pojazdów typu Astra G oraz Corsa C jest zamontowany moduł wentylatorów który trzeba wyprogramować
- lochun
- Nowy
- Posty: 125
- Rejestracja: 27 gru 2011, o 18:06
- Imię: Krzysiek
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
Re: Jaki swap najlepszy?
kolekotrem bym sie nie martwil. zawsze mozna zrobic nowy
ale to oczywiscie kosztuje.
