Corsa B 1.4 16v by Piotrek

Tutaj umieszczamy opisy aut nie spełniających założeń forum Nasze Projekty
ODPOWIEDZ
piotrek91
Świeżak
Posty: 20
Rejestracja: 20 wrz 2014, o 16:04
Imię: Piotr
Lokalizacja: Holandia
Podziękował;: 1 raz
Otrzymał podziękowań: 0

Corsa B 1.4 16v by Piotrek

Post autor: piotrek91 »

Zakupiona w sierpniu 2014 roku od pierwszego wlasciciela w holandi jest moim czwartym samochodem lecz pierwszym na zagranicznych blachach. Zdecydowalem sie na Corse gdyz oplaty holenderskie zaleza od wagi pojazdu. Jezdzona tylko na holenderskich i niemieckich drogach, ogolnie wygladala na dosc zadbana. Nigdzie nie jest obita, ma kilka malych rysek lecz widac ze przedni zderzak jest z plastiku i jest pomalowany lakierem, ktory gdzieniegdzie odchodzi. W schowku znalazlem tubke z fabrycznym lakierem corsy i pedzelkiem wiec drobne ryski bede mogl usunac sam.

Kosztowala mnie 530 euro i miala przebieg 208kkm w momencie zakupu (zgodny z ksiazka serwisowa). Chodnica wyglada na niedawno wymieniana tak samo jak i sprzeglo. Silnik pracuje rowno i bez zarzutow, na rozrzadzie jeszcze 10kkm do przejechania wedlug naklejki.
Do tego auto posiadalo przeglad na prawie caly rok (w holandi na przegladzie sprawdzaja nawet wycieraczki). Przednia maska i dach sa wyklejone czarna mata z wlokna weglowego, co daje calkiem niezly efekt wizualny lecz nie wiem czy ma sens w lecie gdyz autko pewnie szybciej sie grzeje.

Minusami sa wydech - jest obluzowana rura od katalizatora i obija sie podczas jazdy, katalizator ogolnie jest dziurawy i tylni tlumik juz powoli pada. Postanowilem ze wymienie caly wydech za jednym razem. Zastanawiam sie takze co moze powodowac drugi problem, tzn. na zimnym silniku samochodem potrafi czasami szarpnac nieznacznie przy dodawaniu gazu, problem jest bardziej odczuwalny gdy pada. Podejrzewam ze to kable WN lecz nie jestem pewien (update: po wymianie wydechu problemy ustaly).

Jezeli wszystko bedzie si z silnikiem zamierzam powoli robic moja Corsiunie a nawet jestem gotow ja zaczac pozniej tuningowac. Dodam ze po przejechaniu 5k km nie lyknela prawie wogole oleju 10w40 wiec jestem szczesliwy :)


Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Piszcie smialo co sadzicie o moim autku i co byscie zmienili/poprawili - pomysly sie przydadza. :)

Plany (zielone - zrealizowane, zolte - podczas realizacji, czerwone - niezrealizowane):

2014:
Zmiana oleju i filtra + plyn chlodniczy - 20/09/2014 213kkm 10w40
Wymiana glosnikow na Pioneer 16,5 na dystansach - przednie drzwi
Montaz tuby aktywnej Fusion w bagazniku
Wymiana kompletnego wydechu wraz z katalizatorem
Rozrzad + pompa wody 31/10/2014 pasek Dayco
Uszczelka pod glowica 07/12/2014 + plyn chlodniczy
Wycieraczki przednie BOSCH


2015:

Zmiana lamp
Zmyslne alufelgi
Wrzucenie listwy LED do zegarow i pomalowanie wskazowek farba florescencyjna
Wymiana tweeterow i glosnikow tylnych?
Stozkowy filtr powietrza?
Ostatnio zmieniony 30 wrz 2016, o 21:37 przez piotrek91, łącznie zmieniany 14 razy.
piotrek91
Świeżak
Posty: 20
Rejestracja: 20 wrz 2014, o 16:04
Imię: Piotr
Lokalizacja: Holandia
Podziękował;: 1 raz
Otrzymał podziękowań: 0

Re: Corsa B 1.4 16v 1998

Post autor: piotrek91 »

Troche sie zmienilo, zrezygnowalem z owalnych glosnikow i wstawilem tube Fusion, przod i radio jest Pioneera reszta fabryczne, musze przyznac ze calosc daje rade i to niezle, przy glosnym sluchaniu az jeza sie wlosy na glowie a przy cichym zadziwia glebia dzwieku (co nie znaczy ze pierdzi na glosnym bo tez daje rade, jest czysty dzwiek) ciekawe co bedzie jak zmienie tweety i tylnie. Ponad to caly wydech zostal zmieniony a potem (wczoraj) rozrzad + pompa wody gdyz zauwazylem ze cieknie z pod auta, stara pompa byla pordzewiala i miala kamien czyli niestety bylo dlugo jezdzone na wodzie.
Ostatnio zmieniony 10 lis 2014, o 20:43 przez piotrek91, łącznie zmieniany 3 razy.
piter0s
Świeżak
Posty: 31
Rejestracja: 6 wrz 2014, o 13:57
Imię: Piotr
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0

Re: Corsa B 1.4 16v 1998

Post autor: piter0s »

Ładna Corsina :). I widzę ciekawe się zapowiada. Powodzenia przy corsie i pozdrawiam :)
ODPOWIEDZ

Wróć do „Nasze Auta”