Witam. W mojej corsinie klekocze coś w silniku. Wszyscy stawiają na popychacze hydrauliczne. Wcześniej było tylko takie ciche przeskakiwanie/klekotanie nie rytmiczne. Jakieś dwa lata temu wymieniłem olej na 10W 40W półsyntetyk, przejechałem może z 10 000 km. Rok temu założyłem gaz.
Klekocze zawsze na zimnym i dość długo dopóki samochód się nie rozgrzeje, a jak się rozgrzeje to słychać tylko te nie rytmiczne stukanie. Stuka też jak postoi z 2 czy 3 godziny. Raz stuka głośniej na zimnym, raz w ogóle. Nie wiem co zrobić. Czy mogę tak jeździć? I jakby były popychacze to ciężko z wymianą?
Klekotanie [1.2 8V]
-
- Nowy
- Posty: 425
- Rejestracja: 12 sty 2011, o 23:37
- Imię: yosh
- Lokalizacja: Gdańsk
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 12 razy
- Kontakt:
Re: Klekotanie [1.2 8V]
W tych silnikach bardzo często dochodziło do zatkania kanałów olejowych na końcu walka rozrządu w wyniku czego dochodziło do wypracowania wałka i dźwigienek zaworowych , skoro jednak hałas znika raz na jakiś czas to zapewne winne są popychacze .
Demontaż jak i montaż jest bardzo prosty , jeśli mechanik jest wyposażony w odpowiednie narzędzia to ich wymiana nie powinna zająć więcej niż godzinę.
Warto również sprawdzić drożność kanałów olejowych w wałku i zweryfikować stan dźwigienek zaworowych .
Uprzedzam jednocześnie że czynność wymiany popychaczy nie wymaga odkręcania śrub głowicy ani demontażu paska rozrządu , odkręcenie tych śrub pociąga za sobą całe mnóstwo niepotrzebnych czynności i znacznie zwiększa koszty naprawy .
Demontaż jak i montaż jest bardzo prosty , jeśli mechanik jest wyposażony w odpowiednie narzędzia to ich wymiana nie powinna zająć więcej niż godzinę.
Warto również sprawdzić drożność kanałów olejowych w wałku i zweryfikować stan dźwigienek zaworowych .
Uprzedzam jednocześnie że czynność wymiany popychaczy nie wymaga odkręcania śrub głowicy ani demontażu paska rozrządu , odkręcenie tych śrub pociąga za sobą całe mnóstwo niepotrzebnych czynności i znacznie zwiększa koszty naprawy .
-
- Świeżak
- Posty: 99
- Rejestracja: 30 wrz 2010, o 19:46
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 1 raz
Re: Klekotanie [1.2 8V]
W tych silnikach jest to często spotykany problem z niedogrzaniem silnika bądź, uszczelką głowicy(lecz jeżeli np. porą letnią nie ma masła pod korkiem to uszczelka dobra, są też inne wyznaczniki tego), backing można to sprawdzić: zdjąć pokrywę zaworów, odpiąć przewody WN, wykręcić świece, biorąc druga osobę do pomocy która będzie odpalać i patrząc na wałek rozrządu czy olej wydobywa się z wszystkich otworów smarujących(jeżeli będzie bardzo chlapać olejem to najlepiej korbą z długą przedłużką do nasadki torx-a, skręcając koła w prawo, złapiąc nasadką torx-a za łeb śruby kola pasowego wału i kręcić w prawą stronę, wtedy nie będzie chlapać) i przy okazji upewnienie się co do klekotania.
-
- Bez listowiec ;-)
- Posty: 2
- Rejestracja: 25 lis 2014, o 18:10
- Imię: Krystian
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
Re: Klekotanie [1.2 8V]
Witam, również posiadam Corsinę 1,2i 8v silnik X12SZ i ciągle słyszę klekot.. Jak rozróżnić klekot zaworu od popychacza? I czy może mieć to coś wspólnego z zapalającym się check engine na ciepłym silniku, gdzie wskazanie temperatury jest pionowo (pomiędzy 90 a 100) 95 stopni? 

-
- Nowy
- Posty: 425
- Rejestracja: 12 sty 2011, o 23:37
- Imię: yosh
- Lokalizacja: Gdańsk
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 12 razy
- Kontakt:
Re: Klekotanie [1.2 8V]
Jeśli coś klekocze to na pewno nie zawór , zdejmij pokrywę i sprawdź czy wałek nie jest wypracowany .krychu280 pisze:Jak rozróżnić klekot zaworu od popychacza?
-
- Świeżak
- Posty: 99
- Rejestracja: 30 wrz 2010, o 19:46
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 1 raz
Re: Klekotanie [1.2 8V]
Skoro jest błąd można samemu spróbować odczytać lub pod kompa.
Stukanie hydro:
https://www.youtube.com/watch?v=H1Z87QOcSfw
Stukanie hydro:
https://www.youtube.com/watch?v=H1Z87QOcSfw
-
- Bez listowiec ;-)
- Posty: 2
- Rejestracja: 25 lis 2014, o 18:10
- Imię: Krystian
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
Re: Klekotanie [1.2 8V]
Nie wiem na czym polega sprawdzenie kodu błyskowo, tzn gdzieś coś słyszałem... ale nie chce nic popsuć :p
I czy to na pewno będzie dobry odczyt?
I czy to na pewno będzie dobry odczyt?
-
- Świeżak
- Posty: 99
- Rejestracja: 30 wrz 2010, o 19:46
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 1 raz
Re: Klekotanie [1.2 8V]
Jak się wahasz to podjedz do elektronika niech switchnie fejsa i odczyta błąd na ciepłym silniku.