Odprężenie c20xe pod Turbo

Wszystkie informacje o silnikach benzynowych i diesla montowanych w Corsie B.
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Fifo
Swój
Posty: 811
Rejestracja: 14 lut 2002, o 00:00
Imię: Marcin
Lokalizacja: Krakooff
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 2 razy
Kontakt:

Odprężenie c20xe pod Turbo

Post autor: Fifo »

Jak odpręzyć c20xe pod instalacje Turbo? Docelowo auto ma mieć w okolicach 270-280KM. Próbowałem zrobic uszczelkę, ale niestety chyba najpopularniejsza w tym temacie warszawska firma Standruk stwierdziła, ze sa za małe odległości między cylindrami i taką grubsza uszczelkę od razu wydmucha a zatem nie podjęli sie jej zrobienia. Znajomy posiadający silnik c20ne Turbo miał patent z dwoma uszczelkami przełożonymi wkładką z blachy, ale to rozwiązanie nie przetrwało za długo.

Właśnie się zastanawiam czy Ren odprężał swoje c20xe? Wie ktoś? Czy też może silnik jest tak dobry, ze wytrzymuje bez odprężania?

Jakieś rady, sugestie, pewniki?
Ostatnio zmieniony 24 sty 2006, o 12:35 przez Fifo, łącznie zmieniany 1 raz.
kristo
Weteran
Posty: 1696
Rejestracja: 22 sty 2003, o 22:22
Lokalizacja: Poznań
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: kristo »

Zdaje się że tłokami- bo jak chcesz 280ps to i tak musisz je zmienić.
Obrazek
Awatar użytkownika
!markos
M A S T E R
Posty: 7632
Rejestracja: 13 paź 2002, o 23:55
Imię: mihau
Lokalizacja: waw
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 4 razy

Post autor: !markos »

odprezyc tlokami z leta. do tego przyda sie uszczelka z z20let.

a na jakim turbo te 280 koni ma byc? napisz cos wiecej..
Obrazek
Awatar użytkownika
Fifo
Swój
Posty: 811
Rejestracja: 14 lut 2002, o 00:00
Imię: Marcin
Lokalizacja: Krakooff
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 2 razy
Kontakt:

Post autor: Fifo »

Na razie turbosprężarka jest wraz z kolektorem seryjna z Let'a, jak nie da rady to się zmieni. Na razie auto ma 210KM na doładowaniu 0,5bar. Własnie chciałbym uniknac kupna tłoków z Let'a stąd pytanie o inne możliwości odprezenia silnika.

Wracając do tłoków z Let'a to pewnie przy okazji trzebaby zminić korby i wał, czy tez błednie rozumuje i wystarczy same tłoki na seryjne korby i wał z c20xe?
Awatar użytkownika
wow
Post Mistrz
Posty: 2636
Rejestracja: 22 sty 2002, o 00:00
Lokalizacja: Skądinąd
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: wow »

do 280 tlokami - najtaniej tymi od leta... pytanie na jakim turbo, bo jesli ma to wszystko isc budzetowo to czarno to widze... 280 na seryjnej turbinie da sie zrobic, ale musialaby byc w idealnym stanie a o to bardzo ciezko...

tloki od leta sa bolt on na xe korby i wal... warto jeszcze pamietac o wtryskach wiekszych, przydalby sie takze komp od leta i ewentualnie przeplywka...
c20rsa, czlowieku meeen!
radzio_gsi
Nowy
Posty: 403
Rejestracja: 14 sty 2005, o 19:33
Lokalizacja: 4turbo.pl
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: radzio_gsi »

no i po tych zmianach zamiast xe robi sie let :)
sponsorzy zalogi radecki & boczek:
http://www.wulkan.net.pl
http://www.balansbieli.pl
http://www.futura.pl

http://www.4turbo.pl - po to by szybkie auta byly jeszcze szybsze
Awatar użytkownika
wow
Post Mistrz
Posty: 2636
Rejestracja: 22 sty 2002, o 00:00
Lokalizacja: Skądinąd
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: wow »

prawda jest taka, ze wszystko zalezy od tego co kto chce... xe jest tylko baza... ten sam blok ma bite na sobie c20let dlatego ze ma w sobie inne graty...

200 koni - turbo, seryjny komp wspomagany piggyback'iem
230 koni - ww + odprezenie + wtryski
250 koni - ww + komp od leta
280 koni - ww + przeplywka

nie sugerujcie sie... to nie jest recepta, ale tak mniej wiecej wyglada prawda... jesli ktos chce zrobic 280 koni musi myslec o zrobieniu czegos na wzor let'a... nie kazde xe turbo letem stac sie musi, bo mozna zrobic sobie 2.0 turbo na zupelnie innych tlokach, innym turbo, wtryskach, sterowaniu, itp.
c20rsa, czlowieku meeen!
radzio_gsi
Nowy
Posty: 403
Rejestracja: 14 sty 2005, o 19:33
Lokalizacja: 4turbo.pl
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: radzio_gsi »

to czemu let ma tylko te 200 pare kucy a nie 280?
sponsorzy zalogi radecki & boczek:
http://www.wulkan.net.pl
http://www.balansbieli.pl
http://www.futura.pl

http://www.4turbo.pl - po to by szybkie auta byly jeszcze szybsze
GUMIS2000
Weteran
Posty: 1557
Rejestracja: 1 mar 2003, o 14:45
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: GUMIS2000 »

bo LET jest silkiem turbo a nie jakas tam atmosfera do ktorej
zakłada sie turbo .
Ale 99% osob uwarza ze roznia sie tylko turbina
Gdyby kto kowiek wiedział jak działa silnik atnosfera i jak turbo
nie gadał by takich głupot i nie zadawał pytań jak wyrzej !!!
Sek w tym ze jak do XE załorzymy turbine to bedzie wiecej
koni niz LET a to dlatego ze w C20LET jest litera L czyli niski
stpoien sprerzania a w X jest wyszyszy .
Pozatym o czym nikt tu nie wspomiał pompa
paliwa przestaje dawać dade w pewnym mmecie
nie pamietam czy 250 czy 280 .

Co do pytania jakie inne spozoby
mozna dowali 2 a nawet 3 uszczelki z Z20LET
tylko ze skok tłoka i praca silnika beda inne
ale pozwulmy innym sie cieszyć ze zbudowali sobie
LEGENDARNEGO C20LET......................
arts
Forum Master
Posty: 4329
Rejestracja: 9 cze 2001, o 02:00
Lokalizacja: WPR ............
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: arts »

Gumi ale to nie chodzi chyba o budowe tego mega legandarnego Leta :lol: tylko o wyduszenie wiekszej ilosci koni niz te 204 ps :oko: po za tym Opel to nie vw i w serii chyba zadna cali turbo nie posiada takiej mocy :lol: Nie wiem w czym problem ze niby uturbione xe jest gorsze? :lol: Odprezy kolega silnik tlokami od leta jak by dolozyl sobie wieksza turbawke bylo by fajnie ...i ma w zasiegu reki te 250 :oko: i chyba nie bedzie gorsze od mega slawnie cultowego leta :lol: Druga sprawa jaka skrzynie kolega ma bo zapewne f20 .. i do tego powiedzmy te 250ps ... czarno to widze :lol:
Obrazek
Awatar użytkownika
!markos
M A S T E R
Posty: 7632
Rejestracja: 13 paź 2002, o 23:55
Imię: mihau
Lokalizacja: waw
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 4 razy

Post autor: !markos »

w sytuacji, w ktorej kolega chce "uniknac kupna tlokow z leta" ja w ogole czarno widze ta docelowa moc. na seryjnym turbie z leta w ogole takiej liczby nie widze...

gumis, skok tloka raczej sie nie zmieni nawet jak uszczelka bedzie miala 10mm :lol: zmieni sie natomiast timing, chyba, ze wlozymy regulowane kola rozrzadu, ktore nam ta roznice zniweluja.
Obrazek
Awatar użytkownika
wow
Post Mistrz
Posty: 2636
Rejestracja: 22 sty 2002, o 00:00
Lokalizacja: Skądinąd
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: wow »

hehehe... gumis milosnik leta... :oko:

let jest silnikiem turbo bo ma turbo, a tak sie sklada ze let powstal dokladnie w tym samym czasie co xe i to xe bylo wlasnie baza dla leta a nie odwrotnie - projektowal je ten sam facet dr fritz indra, ktory wczesniej pracowal dla coswortha. silnik turbo wymaga innych bebechow, wiec je dostal i jest tak samo kultowym (czy jak go tam zwa) silnikiem jak xe ;) moja ambicja nie jest budowanie leta, chce zbudowac cos lepszego niz let ;) fifo tez chyba o tym nie mysli, chce uturbic sobie xe po prostu.

a uszczelka z z20let to tylko bardzo dobry pomysl, a nie sposob na odprezanie... uszczelka od z20let jest metalowa, a fabryka do c20let dawala taka sama jak do xe.
c20rsa, czlowieku meeen!
GUMIS2000
Weteran
Posty: 1557
Rejestracja: 1 mar 2003, o 14:45
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: GUMIS2000 »

!markos pisze: gumis, skok tloka raczej sie nie zmieni nawet jak uszczelka bedzie miala 10mm :lol: .
Przeciesz to włąsnie napisałem ze nadal bedzie to z c20xe
a nie tak jak w lecie wiec nie kumam o co sie czepasz tym razem
bo zwykle masz racje
!markos pisze: zmieni sie natomiast timing, chyba, ze wlozymy regulowane kola rozrzadu, ktore nam ta roznice zniweluja.
to chyba ze logiczne ze wałki sa inne niz C20XE
ale sa tacy to twierdza ze wałki oc Xe sa lepsze
do wyszszych mocy
GUMIS2000
Weteran
Posty: 1557
Rejestracja: 1 mar 2003, o 14:45
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: GUMIS2000 »

wow pisze:hehehe... gumis milosnik leta... :oko: .
dokładnie tak :grin:
wow pisze: let jest silnikiem turbo bo ma turbo, a tak sie sklada ze let powstal dokladnie w tym samym czasie co xe i to xe bylo wlasnie baza dla leta a nie odwrotnie - projektowal je ten sam facet dr fritz indra, ktory wczesniej pracowal dla coswortha. silnik turbo wymaga innych bebechow, wiec je dostal i jest tak samo kultowym (czy jak go tam zwa) silnikiem jak xe ;) moja ambicja nie jest budowanie leta, chce zbudowac cos lepszego niz let ;) fifo tez chyba o tym nie mysli, chce uturbic sobie xe po prostu.
nie zgodze sie ze to tylko sprawa turbo , bo to tak jak piszesz
dalej sprwa bebechow .
Na ten przykład jest Yaris sport i mozna do niego
dokupic KIT turbo . ale bebechy zostaja te same wiec
jest to cos co w sie nazywa soft turbo .
I teraz tak nie DR tylko PROF. Firtz Indra
dostał na politechniece Wiedenskiej , pracował ponadto
u ALPINE i 530 T to tez jego dzieło
nie mam pojecie co jest bardzie kultowe a co mniej
wiem jedno silnik typu turbo to nie atmosfera z turbina...
Obu wam zycze 280 koni i niskich 13 na 1/4
:D
wow pisze:a uszczelka z z20let to tylko bardzo dobry pomysl, a nie sposob na odprezanie... uszczelka od z20let jest metalowa, a fabryka do c20let dawala taka sama jak do xe.
na http://www.c20let.de jest kilkanascie rzy napisane ze zeby
moc osiagnać 400 koni trzeba kupic 2 lub 3 uszczlki od
Z20LET i "spiac" w jedna gruba , jest to dosc prosty
zabieg . litera L w oznaczenach silnika mowi o
obnizeonej kompresji ale bardziej hardcorowa jest litera G
jak gumis . G miał ten silnik z lotusa omegi .
napewno masz racje ze dobry sposob na odprerzenie to to
nie jest ale niezbedny przy wiekszym mocach .......
Awatar użytkownika
Fifo
Swój
Posty: 811
Rejestracja: 14 lut 2002, o 00:00
Imię: Marcin
Lokalizacja: Krakooff
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 2 razy
Kontakt:

Post autor: Fifo »

Dokłądnie tak jak Wow napisał nie chodzi o zbudowanie LET'a ale o zrobienie c20xe Turbo - tzn. to akurat juz jest zrobione, ale teraz czas na więcej. Jest juz pompka Walbro 255, nawet zakupiłem uszczelke z Z20LET ale...no własnie ale, niedość że nie da mi ona grubości 2,4mm, która potrzebuje, zeby zejść z kompresja do jakiś max 9,5:1 to jeszcze otwory na kanały w niej sa inne. Większośc pasuje, ale jest kilka niepasujących co wiąze się z koniecznościa wycinania w uszczelce brakujących. Dodatkowo ma jeszcze na zewnetrznych warstwach takie poziome, w kształcie półksięzyca kanaliki, którzych w c20xe na uszczelce nie ma. Poprzejrzeniu kilku forów, równiez niemieckich wygląda na to, ze jezeli nie tłokami to robia to chłopaki na dwa sposoby, albo uszczelki z20let, z tym, że jakoś to musza przerabiać bo nie pasują bolt-on, albo pomiędzy dwie uszczelki wkłądają przekładkę, jedynie co jest wazne że muszą to być koniecznie uszczelki GOETZE'a i koniecznie ciemne. Tak więc plan mam taki, dwie uszczeleczki Goetze'a i przekładkę z uszczelki z z20let. Rozwaliłem juz tą uszczelkę, wyjąłem dwie środkowe warstwy i jednej użyje jako przekładki po uprzednim zrobieniu otworów których brakuje. Po skręceniu powinna wyjść grubosc około 2,5mm.
arts
Forum Master
Posty: 4329
Rejestracja: 9 cze 2001, o 02:00
Lokalizacja: WPR ............
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: arts »

no sam nie wiem wsumie wyjdzie 3 warstwy tych uszczelek ... to chyba jak bys jedna zrobil na zamuwienieo odpowiedniej grubosci to byla by mniejsza szansa na wydmuchanie niz ta trojwarstwowa, ja to bym zadzwonil najpierw do promotora o porade napewno cos by podpowiedzieli :oko:
Obrazek
Awatar użytkownika
Staneq
Post Mistrz
Posty: 2460
Rejestracja: 8 lis 2004, o 17:40
Imię: Michał
Lokalizacja: Gliwice
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 1 raz
Kontakt:

Post autor: Staneq »

a z ciekawosci te 20xe turbo to w Corsie czy jakims innym oplu?
Było c14se
Awatar użytkownika
Fifo
Swój
Posty: 811
Rejestracja: 14 lut 2002, o 00:00
Imię: Marcin
Lokalizacja: Krakooff
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 2 razy
Kontakt:

Post autor: Fifo »

Z Promotorem w tej sprawie kontaktował sie moj kolega i...i dwa Goetze'y z przekładką wyszły z tego kontaktu. Mniejsza o to i tak na tym staneło. Niestety nie w Corsie ten silnik, ale pracując przy nim zbieram doświadczenia na zbudowanie takiego motoru w Corsie właśnie.
Awatar użytkownika
-=kLaRi=-
Support Team
Support Team
Posty: 3290
Rejestracja: 23 lip 2004, o 10:49
Imię: Grzesiek
Lokalizacja: Tarnowskie Góry
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: -=kLaRi=- »

Gumis ,to ze on ma na bloku nabite L to znaczy ze ma nizsze sprezanie .... z tym sie zgodze ,ale on ma nizsze sprezanie a sprawa tych tlokow!!!Przeciez ten blok to to samo co XE tylko ma inny numer wybity!!i ma inne graty w srodku!!!
Tak jak napisal Wow ,to jest blok taki jak w xe ale z innymi gratami i z turbo!!

A tak na marginesie ... to ze L to znaczy niski stopien sprezania (LOW-domniemywam...) ,XE wiekszy ,a co z NE (???) jeszcze wiekszy!!! lol Nuclear... :lol: :lol: :lol:
Kiedyś CORSCHE :) Corsa B 1994 c20xe... :)
Teraz Audi A3 Sportback S-Line 2012 2.0TDI CR 170->210KM , Pakiet zderzaków S3, 19" + gwint i czerwone pasy :D
https://www.facebook.com/KolorowePasy/
Awatar użytkownika
Porszak
Support Team Leader
Support Team Leader
Posty: 5671
Rejestracja: 30 lis 2003, o 22:27
Imię: Marcin
Lokalizacja: EBE-Bełchatów
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 4 razy
Kontakt:

Post autor: Porszak »

kiedys adas podawla oznaczenia :oko:, przepraszam to markos serwowal oznaczenia
Pierwsza litera: norma czystości spalin. C - norma UE 91/441/EWG, X - norma 94/12/UE, brak - norma ECE R83A (R 15.04).

Druga i trzecia cyfra: pojemność silnika. Np. 14 oznacza pojemność 1400cm3

Czwarta litera: stopień sprężania. G- <8.5, L - 8.5-9.0, N - 9.0-9.5, S - 9.5-10.0, X - 10.0-11.5, Y - >11.5

Piąta litera: system zasilania. D - diesel, V - gażnik, Z - wtrysk jednopunktowy, E - wtrysk wielopunktowy.

Szósty znak: wykonanie specjalne. A - Egipt, H - duża moc lub doładowanie, J - dławiona moc, K - ze sprężarką Comprex, L - obniżona moc, R - podwyższona moc, T - turbo, 2 - silnik II generacji.
a jesli chodzi o odprezenie to roic to tak by bylo trwale.albo dorabiana uszczelka co odpada bo firma sie nie podejmie, albo tloki z let'a IMO
Obrazek
C16XE stage 0.5 158KM/195Nm
stage 0.75 :) 176KM/187Nm
Awatar użytkownika
kubzik123
Nowy
Posty: 158
Rejestracja: 13 lis 2012, o 19:51
Imię: c20ne+1.8E+graty
Podziękował;: 1 raz
Otrzymał podziękowań: 0

Re: Odprężenie c20xe pod Turbo

Post autor: kubzik123 »

sory ze odkopuje kotleta ale tak czytam i czytam i przy ostatnim poscie sam nie wiedzialem o czym jest temat.
Post ma 8 lat ale na stronie mickey garage widzialem przedkladki odpręzajace dedykowane pod np ne, xe, let i jest kwestia grubosci np 1mm. Wyjaśniłby mi ktoś np gdybym dokladal do xe kompresor i chcialbym wyciagnac np okolo 280-300koni (około - gdybanie) to bebechy z leta i ta przekladka 1mm wystarczy czy jeszcze jest jakas koniecznosc? (nie chodzi mi tu i duperele taki jak bov itd bo to wiadomo chodzi o graty w silniku)
Awatar użytkownika
Porszak
Support Team Leader
Support Team Leader
Posty: 5671
Rejestracja: 30 lis 2003, o 22:27
Imię: Marcin
Lokalizacja: EBE-Bełchatów
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 4 razy
Kontakt:

Re: Odprężenie c20xe pod Turbo

Post autor: Porszak »

Obrazek
C16XE stage 0.5 158KM/195Nm
stage 0.75 :) 176KM/187Nm
darco16v
Nowy
Posty: 191
Rejestracja: 24 lip 2014, o 09:22
Imię: Darek
Podziękował;: 1 raz
Otrzymał podziękowań: 3 razy

Re: Odprężenie c20xe pod Turbo

Post autor: darco16v »

Odprężenie jak najbardziej musi być jak chcesz doładawac powyzej 1 bara. Pasowanie silnika pod turbo także jest inne jak wolnossaka. Na tłokach z xe spokojnie możesz miec ok 270KM i się nic nie stanie. Schody się robia jak przekraczasz 300KM i ponad 450Nm. Wtedy juz kuźnia musi wjechać bo korba zrobi rewizję w silniku.
Awatar użytkownika
ja37
Support Team
Support Team
Posty: 2084
Rejestracja: 2 lut 2007, o 01:12
Imię: Grzesiek
Model auta: Astra H GTC
Silnik: Z20LEH
Lokalizacja: Łódź
Podziękował;: 3 razy
Otrzymał podziękowań: 26 razy

Re: Odprężenie c20xe pod Turbo

Post autor: ja37 »

darco16v pisze:Odprężenie jak najbardziej musi być jak chcesz doładawac powyzej 1 bara.
Fakt, po co odprężać, jak seryjny let ten czy ten ładuje 0,6 bara.
Chopaki, dobra wiadomość - nie trza kombinować, turbo nie wymaga worka kasy, starczy po prostu założyć ;)
I to do 300KM !
A powiedzcie mi po co więcej w corsie?
Dziś jeździłem, wilgotno jest i na każdym biegu mieli.
A jaki mam zapas jeszcze ;)
bo tylko 200KM jest ;)
czerwo
Swój
Posty: 566
Rejestracja: 5 lis 2011, o 22:39
Imię: Robert
Lokalizacja: Kielce
Podziękował;: 19 razy
Otrzymał podziękowań: 6 razy

Re: Odprężenie c20xe pod Turbo

Post autor: czerwo »

Tak dla ścisłości, poniżej 1 bara, XE nie trzeba odprężać wcale?

Pozdrawiam, Robert
Awatar użytkownika
ja37
Support Team
Support Team
Posty: 2084
Rejestracja: 2 lut 2007, o 01:12
Imię: Grzesiek
Model auta: Astra H GTC
Silnik: Z20LEH
Lokalizacja: Łódź
Podziękował;: 3 razy
Otrzymał podziękowań: 26 razy

Re: Odprężenie c20xe pod Turbo

Post autor: ja37 »

Robert, nie czujesz, że ironicznie napisałem?
To czemu ori let jest odprężony?
Czytaj bzdury, ale z uśmiechem ;)
czerwo
Swój
Posty: 566
Rejestracja: 5 lis 2011, o 22:39
Imię: Robert
Lokalizacja: Kielce
Podziękował;: 19 razy
Otrzymał podziękowań: 6 razy

Re: Odprężenie c20xe pod Turbo

Post autor: czerwo »

Właśnie wyczuwałem ironię, ale po wczorajszym dniu tak średnio jeszcze kontaktuje ;)
darco16v
Nowy
Posty: 191
Rejestracja: 24 lip 2014, o 09:22
Imię: Darek
Podziękował;: 1 raz
Otrzymał podziękowań: 3 razy

Re: Odprężenie c20xe pod Turbo

Post autor: darco16v »

Jakby się uprzeć to mozna porządnie wystroić nie odprężać i do 0,5 bara dmuchnąć. Ale do 0,5 i nie więcej bo samozapłon się zrobi.
ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”