Corsa B 1.4 16v swap na c20ne jakie problemy?
- ja37
- Support Team
- Posty: 2084
- Rejestracja: 2 lut 2007, o 01:12
- Imię: Grzesiek
- Model auta: Astra H GTC
- Silnik: Z20LEH
- Lokalizacja: Łódź
- Podziękował;: 3 razy
- Otrzymał podziękowań: 26 razy
Re: Corsa B 1.4 16v swap na c20ne jakie problemy?
Nie takie już widziałem urwane.
Śruby ci wytrzymają, choć 8,8 tez nie są za fajne.
Ale metal się podda.
Módl się, żebyś komuś krzywdy nie zrobił, jak "łapa" się zerwie.
5mm stali to nie wszystko.
Śruby ci wytrzymają, choć 8,8 tez nie są za fajne.
Ale metal się podda.
Módl się, żebyś komuś krzywdy nie zrobił, jak "łapa" się zerwie.
5mm stali to nie wszystko.
- mr_luke
- Nowy
- Posty: 447
- Rejestracja: 29 lip 2010, o 01:13
- Imię: Łukasz
- Lokalizacja: Łódź
- Podziękował;: 1 raz
- Otrzymał podziękowań: 7 razy
Re: Corsa B 1.4 16v swap na c20ne jakie problemy?
Ale są tu inzynierowie. Ja np jestem studentem budownictwa i akurat stal jest moim ulubionym materiałem. O śruby martwić się nie musisz bo klasa 8.8 ma nosność 800MPa i dadzą tu radę. Problem jest jednak z tą łapą bo zapomniałeś o jednym podstawowym fakcie, w silniku wystepują obciążenia dynamiczne, które są dużo bardziej niekorzystne i 3mm blachy może mieć zbyt małą nośność na zginanie a zwłaszcza skręcanie (najgorsze z oddziaływań), którego w tym miejscu sporomaxbercik pisze:Ja nie jestem jakimś inżynierem ale jedna śruba a raczej dwie o twardości 8.8 i średnicy 12mm powinny wytrzymać 1/3 ciężaru silnika i skrzyni z palcem w d...e max wytrzymałość tego metalu 1mm2 to jakieś 80kg licząc ze jest np 10mm2 bo to koło to taka śruba max wytrzyma 800kg a ja mam dwie takie śruby , auta się holuje na takich śrubach tylko twardszych nieważne a ten kawałek kątownika jest odlewany nie gięty i ma 3mm grubości a na górze jest podwójny wiec tam jest 6mm blachy jak to puści to ja się poddaje prędzej ta łapa oryginalna z cali się rozleci niż to ale cóż czas pokaże a robiąc jakąś łapę z blachy ma wytrzymać jakieś przeciążenia... trochę was nie rozumiem inżyniery obliczają takie mocowania robiąc odpowiednie wzmocnienia a wy chcecie robić takie coś na pałę moja nie jest może idealna i piękna ale na pewno nie słabamocowanie łapy jest na takich samych śrubach przykręcone ale nie ważne czas pokaże jak nie wytrzyma to wzór jest


Corsa - sold
- Wydra9
- Użytkownik Premium
- Posty: 818
- Rejestracja: 22 maja 2009, o 23:14
- Imię: Rafał
- Model auta: Corsa B
- Silnik: C20NE
- Lokalizacja: Warszawa
- Podziękował;: 10 razy
- Otrzymał podziękowań: 4 razy
Re: Corsa B 1.4 16v swap na c20ne jakie problemy?
ja widzę tu takie problemy łapę masz składana z dwóch części co z czasem Może się rozpaść oryginalne łapy są z jednego kawałka metalu wygietego co dodatkowo go umacnia poza tym mała powierzchnia stali łączacej do poduszki co też może być słabe z czasem. Na stole pewnie wydaje się mocne a na drodze już jest inaczej.
- maxbercik
- Świeżak
- Posty: 36
- Rejestracja: 20 lis 2009, o 21:52
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
Re: Corsa B 1.4 16v swap na c20ne jakie problemy?
Jak pisalem czas pokaze zastosowalem kawalek walcowanego kontownika o grubosci 4mm mierzylem a gora jest pogrubiona x2 a nie z dwoch czesci. Oryginalna lapa na mocowaniu srub jest ciensza i z aluminium. Boje sie robic calej lapy samemu bo bedzie mniej wytrzymala bo wkoncu ktos obliczal przeciazenia i sily skrecania gdzie wstawic wzmocnienie
a taki genialny nie jestem
Jak sie zerwie to wrzuce fotki 
a taki genialny nie jestem


- Wydra9
- Użytkownik Premium
- Posty: 818
- Rejestracja: 22 maja 2009, o 23:14
- Imię: Rafał
- Model auta: Corsa B
- Silnik: C20NE
- Lokalizacja: Warszawa
- Podziękował;: 10 razy
- Otrzymał podziękowań: 4 razy
Re: Corsa B 1.4 16v swap na c20ne jakie problemy?
życzę ci żebyś mógł wrzucić fotki
przez chwilę wisiał u mnie silnik bez łapy i jakby miał spaść do takiej pozycji w jeździe to boje się myśleć co może zrobić ciężar z zawierzeniem 


- maxbercik
- Świeżak
- Posty: 36
- Rejestracja: 20 lis 2009, o 21:52
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
Re: Corsa B 1.4 16v swap na c20ne jakie problemy?
Widzę że kolega bardzo życzliwyWydra9 pisze:życzę ci żebyś mógł wrzucić fotkiprzez chwilę wisiał u mnie silnik bez łapy i jakby miał spaść do takiej pozycji w jeździe to boje się myśleć co może zrobić ciężar z zawierzeniem


- Wydra9
- Użytkownik Premium
- Posty: 818
- Rejestracja: 22 maja 2009, o 23:14
- Imię: Rafał
- Model auta: Corsa B
- Silnik: C20NE
- Lokalizacja: Warszawa
- Podziękował;: 10 razy
- Otrzymał podziękowań: 4 razy
Re: Corsa B 1.4 16v swap na c20ne jakie problemy?
w takim razie pozostaje życzyć bezkolizyjnej jazdy 

- maxbercik
- Świeżak
- Posty: 36
- Rejestracja: 20 lis 2009, o 21:52
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
Re: Corsa B 1.4 16v swap na c20ne jakie problemy?
W końcu jakiś pozytywny post 
-- 6 lis 2012, o 00:00 --
Dla ciekawskich łapa się ma dobrze
może to nie jest najgorszy projekt łapy a dostaje popalić 
14kwietnia 2013
Łapa żyje i ma sie dobrze

-- 6 lis 2012, o 00:00 --
Dla ciekawskich łapa się ma dobrze


14kwietnia 2013
Łapa żyje i ma sie dobrze

- maxbercik
- Świeżak
- Posty: 36
- Rejestracja: 20 lis 2009, o 21:52
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
Re: Corsa B 1.4 16v swap na c20ne jakie problemy?
15.11.2014r Odgrzeje kotleta dla inżynierów od łapy co miała się urwać. Minęło już 2 lata i łapa ma się dobrze i nie widać żeby miało się co dziać. Myślę ze patent dobry dla niedowiarków. Pozdrawiam.
- ja37
- Support Team
- Posty: 2084
- Rejestracja: 2 lut 2007, o 01:12
- Imię: Grzesiek
- Model auta: Astra H GTC
- Silnik: Z20LEH
- Lokalizacja: Łódź
- Podziękował;: 3 razy
- Otrzymał podziękowań: 26 razy
Re: Corsa B 1.4 16v swap na c20ne jakie problemy?
M-Tech pękła po 6 latach upalania, ale to naprawdę upalania. Poczekajmy jeszcze.
- Wydra9
- Użytkownik Premium
- Posty: 818
- Rejestracja: 22 maja 2009, o 23:14
- Imię: Rafał
- Model auta: Corsa B
- Silnik: C20NE
- Lokalizacja: Warszawa
- Podziękował;: 10 razy
- Otrzymał podziękowań: 4 razy
Re: Corsa B 1.4 16v swap na c20ne jakie problemy?
Moja spawana na stole tez nadal sie trzyma
PS wtrące 5 gr ostatnio walczyłem z przepływką w 20ne i udało się ją w końcu zregenerować, z ciekawostek jest taka sama jak w audi 80 i golf 3 i chyba passat któryś przepływki z zewnątrz troszkę się różnia ale srodek identyko 

