C16XE niska moc (brakujące konie)
-
- Bez listowiec ;-)
- Posty: 6
- Rejestracja: 14 gru 2014, o 16:55
- Imię: Krzysztof
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
C16XE niska moc (brakujące konie)
Witam
Corsa jeździ bez jakiś większych problemów, ale że piszę prace inżynierską na podstawie mojej Corsy pojechałem na hamownie.
Wynik pierwszego pomiaru:
92km przy 4645 i 147Nm przy 4400
Więc jak widać moment powiedzmy w normie ale w górnym zakresie spada i to mocno przez co moc w górnym zakresie jest niska.
Po pomiarach na hamowni corsa pojechała na warsztat, gdzie został zmieniony wydech na oryginalny (środkowy BOSAL pusta pucha i końcowy MDS) wcześniej środek był niewiadomego pochodzenia a końcowy jakiś przelot. Katalizator obecnie jeszcze jest. Przy okazji zregenerowałem alternator i zmieniłem pasek wielorowkowy.
Wykonałem również pomiar ciśnienia sprężania (pomiar robiony na zimnym silniku):
1. 13,25
2. 13,5
3. 14,0
4. 13,25
Więc najgorzej nie jest.
Założyłem również wkładkę K&N do filtra powietrza.
Po tym pojechałem znowu na hamownię:
90km przy 6050
i 140Nm przy 4500
Więc góra się trochę poprawiła i przebieg momentu się trochę poprawił.
Jeśli chodzi o silni to jest to trochę hybryda, ponieważ posiadam przepływomierz, kolektor dolotowy z C16XE za to na bloku mam wybite X16XE. Dlaczego trudno mi powiedzieć być może poprzedni silnik został zatarty i i został założony słupek z X16XE. Przebieg ok 156 000 i jest raczej ori. Auto przyjechało do Polski ze Szwajcarii. Silnik nie bierze oleju (zrobiłem ok 3 tys km i dolałem 100ml)
Mam pytanie gdzie mogę szuka przyczyny brakujących koni.
Pozdrawiam i proszę o pomysły, sugestie i pomoc.
Corsa jeździ bez jakiś większych problemów, ale że piszę prace inżynierską na podstawie mojej Corsy pojechałem na hamownie.
Wynik pierwszego pomiaru:
92km przy 4645 i 147Nm przy 4400
Więc jak widać moment powiedzmy w normie ale w górnym zakresie spada i to mocno przez co moc w górnym zakresie jest niska.
Po pomiarach na hamowni corsa pojechała na warsztat, gdzie został zmieniony wydech na oryginalny (środkowy BOSAL pusta pucha i końcowy MDS) wcześniej środek był niewiadomego pochodzenia a końcowy jakiś przelot. Katalizator obecnie jeszcze jest. Przy okazji zregenerowałem alternator i zmieniłem pasek wielorowkowy.
Wykonałem również pomiar ciśnienia sprężania (pomiar robiony na zimnym silniku):
1. 13,25
2. 13,5
3. 14,0
4. 13,25
Więc najgorzej nie jest.
Założyłem również wkładkę K&N do filtra powietrza.
Po tym pojechałem znowu na hamownię:
90km przy 6050
i 140Nm przy 4500
Więc góra się trochę poprawiła i przebieg momentu się trochę poprawił.
Jeśli chodzi o silni to jest to trochę hybryda, ponieważ posiadam przepływomierz, kolektor dolotowy z C16XE za to na bloku mam wybite X16XE. Dlaczego trudno mi powiedzieć być może poprzedni silnik został zatarty i i został założony słupek z X16XE. Przebieg ok 156 000 i jest raczej ori. Auto przyjechało do Polski ze Szwajcarii. Silnik nie bierze oleju (zrobiłem ok 3 tys km i dolałem 100ml)
Mam pytanie gdzie mogę szuka przyczyny brakujących koni.
Pozdrawiam i proszę o pomysły, sugestie i pomoc.
- Załączniki
-
- wykres drugiego pomiaru
- wykres 2 zmniejszony.jpg (60.52 KiB) Przejrzano 2767 razy
-
- wykres z pierwszego pomiaru
- wykres 1 zmiejszony.jpg (61.94 KiB) Przejrzano 2767 razy
-
- Bez listowiec ;-)
- Posty: 6
- Rejestracja: 14 gru 2014, o 16:55
- Imię: Krzysztof
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
Re: C16XE niska moc (brakujące konie)
A jakie powinno być prawidłowe? Ciśnienie sprawdzę dopiero we wtorek.
Właśnie tak myślałem że coś może być nie tak z zasilaniem paliwa, ale na hamowni nie mógł mi zrobić pomiaru z AFR bo mu czujnik padł. A to wiele by wyjaśniło.
Właśnie tak myślałem że coś może być nie tak z zasilaniem paliwa, ale na hamowni nie mógł mi zrobić pomiaru z AFR bo mu czujnik padł. A to wiele by wyjaśniło.
- kasmarkos
- Nowy
- Posty: 279
- Rejestracja: 22 maja 2011, o 15:01
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: Orzysz
- Podziękował;: 1 raz
- Otrzymał podziękowań: 0
- Kontakt:
Re: C16XE niska moc (brakujące konie)
Ewidentnie na wysokich obrotach mu brakuje albo powietrza albo paliwa. A może kat przypchany. Najlepiej jak bys z afr zrobił pomiar i wtedy będzie wszystko jasne.
- Porszak
- Support Team Leader
- Posty: 5671
- Rejestracja: 30 lis 2003, o 22:27
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: EBE-Bełchatów
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 4 razy
- Kontakt:
Re: C16XE niska moc (brakujące konie)
nawet jak dol bys mial od x16xe to nie powinien byc problem. cisn paliwa przy pelnym obciazeniu powinno byc 3bar, a ja zmierzylem u siebie chyba ciut wiecej, ale nie bylo to wiecej niz 3.5bar
a kable i siwece jak masz stare?
a kable i siwece jak masz stare?
-
- Bez listowiec ;-)
- Posty: 6
- Rejestracja: 14 gru 2014, o 16:55
- Imię: Krzysztof
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
Re: C16XE niska moc (brakujące konie)
Kable i świece nowe, kable (BOSCH) mają ok miesiąca i może 1500km a świece (NGK) wymienione parę dni temu. Ciśnienia na listwie jeszcze nie zdążyłem zmierzyć, ale myślę że w poniedziałek dam radę.
Ostatnio jak sobie myślałem to może jeszcze mam rozrząd przestawiony. To też sprawdzę ale dopiero jak wrócę po Sylwestrze.
Ostatnio jak sobie myślałem to może jeszcze mam rozrząd przestawiony. To też sprawdzę ale dopiero jak wrócę po Sylwestrze.
- wolga85
- Weteran
- Posty: 1035
- Rejestracja: 12 sty 2009, o 21:03
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: Gdów (na południe od Krakowa)
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 22 razy
Re: C16XE niska moc (brakujące konie)
Jak będziesz oglądał rozrząd sprawdź kółko na wale czy klin jest cały. Kompresje też wypadało by zmierzyć.
6 do 100 czy 6 na 100. Oto jest pytanie
- gtszudi
- Nowy
- Posty: 278
- Rejestracja: 8 lut 2009, o 14:19
- Lokalizacja: Gdańsk
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 2 razy
Re: C16XE niska moc (brakujące konie)
a ja to bym sprawdzil inna hamownie...
Mechanika Elektryka Kosmetyka Samochodowa Opel Renault SWAPy
-
- Bez listowiec ;-)
- Posty: 6
- Rejestracja: 14 gru 2014, o 16:55
- Imię: Krzysztof
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
Re: C16XE niska moc (brakujące konie)
Zrobiłem pomiar kompresji na ciepłym silniku i wyszło wszędzie po 15 bar'ów.
Ciśnienia paliwa nie udało mi się zmierzyć, ponieważ znajomy na warsztacie nie miał takiej końcówki. Rozrządu jeszcze nie zdążyłem sprawdzić.
Hamowni na razie nie mogę zmienić, ponieważ komercyjna jest tylko jedna. Jest jeszcze na Uniwersytecie, ale koleś który ją obsługuje miał zawał i będzie najwcześniej lutym (na UZ pomiar mam obiecany ponieważ Corsa jest moją pracą inżynierską). Do innej hamowni mam najbliżej 150-200km.
Ciśnienia paliwa nie udało mi się zmierzyć, ponieważ znajomy na warsztacie nie miał takiej końcówki. Rozrządu jeszcze nie zdążyłem sprawdzić.
Hamowni na razie nie mogę zmienić, ponieważ komercyjna jest tylko jedna. Jest jeszcze na Uniwersytecie, ale koleś który ją obsługuje miał zawał i będzie najwcześniej lutym (na UZ pomiar mam obiecany ponieważ Corsa jest moją pracą inżynierską). Do innej hamowni mam najbliżej 150-200km.
- Załączniki
-
- pomiar na ciepło
- 20150105_185841 zmniejszone.jpg (122.06 KiB) Przejrzano 2605 razy
-
- pomiar na zimno
- 20150105_185829 zmniejszone.jpg (123.93 KiB) Przejrzano 2605 razy
- Porszak
- Support Team Leader
- Posty: 5671
- Rejestracja: 30 lis 2003, o 22:27
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: EBE-Bełchatów
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 4 razy
- Kontakt:
Re: C16XE niska moc (brakujące konie)
wynik bardzo dobry, jka nie ma końcówki zeby zmierzyć paliwo to wystarczy wykrecic zaworek z listwy, jest taki sam jak zaworki w kolach i zalorzyć jakis przewod na opaski metalowe
-
- Bez listowiec ;-)
- Posty: 6
- Rejestracja: 14 gru 2014, o 16:55
- Imię: Krzysztof
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
Re: C16XE niska moc (brakujące konie)
Przepraszam za dość długą ciszę w temacie, ale ze względu na prace i sesję nie miałem czasu i na dodatek w między czasie strzelił waż wody . Następnie okazało się że w układzie chłodzenia jest CO2, więc zrobiłem remont głowicy z wymianą uszczelki. Mając zdjętą głowicę zalałem cylindry naftą i nie puszczają (nie miałem średnicówki żeby pomierzyć).
Wczoraj zmierzyłem ciśnienie paliwa i na wolnych obrotach wynosi 2,2 bara zaś na wyższych obrotach trzyma 3 (wiadomo wskazówka delikatnie skacze między 2.95 a 3).
W między czasie założyłem Powerbox'a i LPG.
W przyszłym tygodniu jadę kontrolnie na hamownie (na tę na którą jeździłem) i jak się uda to w przeciągu 2 tygodni pojadę na hamownie na Uniwersytet z Gazownikiem z cele strojenia LPG i pomiaru macy na innej hamowni.
Wczoraj zmierzyłem ciśnienie paliwa i na wolnych obrotach wynosi 2,2 bara zaś na wyższych obrotach trzyma 3 (wiadomo wskazówka delikatnie skacze między 2.95 a 3).
W między czasie założyłem Powerbox'a i LPG.
W przyszłym tygodniu jadę kontrolnie na hamownie (na tę na którą jeździłem) i jak się uda to w przeciągu 2 tygodni pojadę na hamownie na Uniwersytet z Gazownikiem z cele strojenia LPG i pomiaru macy na innej hamowni.