Silnik nie odpala po braku benzyny
-
- Świeżak
- Posty: 10
- Rejestracja: 9 sie 2014, o 22:59
- Imię: Michu
- Lokalizacja: Kraków
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
Silnik nie odpala po braku benzyny
Witam, będę Wam wdzięczny za jakąkolwiek pomoc bo już ręce mi opadają.
Posiadam Corsę Sport z silnikiem X14XE z 1996 roku. Jadąc skończyło mi się paliwo - zawieszała mi się kontrolka poziomu paliwa i w końcu stanąłem na środku drogi. Silnik zgasł. Byłem przekonany, że benzyna jest więc kręciłem rozrusznikiem kilkukrotnie i dosyć długo (chociaż wiem, że tego się nie powinno robić). Samochód nie odpalił, ciśnienie na listwie było. Brat dowiózł mi paliwo, odpowietrzyłem układ ale mimo to nie odpaliła.
W garażu do listwy wtrysków podłączyłem manometr i ciśnienie jest 3 Bara. Zacząłem sprawdzać iskrę i jest na 2ch cylindrach czyli tak jakby jedna cewka padła. Próbowałem podłączyć się laptopem przez OBD2 i OpelTech ściągnięty z netu ale nie idzie połączyć się ze sterownikiem silnika (może kabel jest felerny chociaż z VW BORA połączył się bez problemu, a może ten program który ściągnąłem jest coś nie tak). Nie wiem jak problem ugryźć teraz i co robić dalej.
Moje dalsze pomysły:
1. Zamienić we wtyczce modułu zapłonowego przewody sygnałowe i sprawdzić, czy druga cewka daje iskrę, jak nie to znaczy, że padł moduł.
2. Spróbuję zewrzeć piny 5+6 w gnieździe OBD2 żeby wyzwolić odczyt kodów błędów (robiłem to wcześniej wielokrotnie i wyrzucał mi błędy) - jak nic z tego nie wyjdzie to ECU silnika padł.
Czy ktoś z Was koledzy ma jakiś pomysł co ewentualnie z tym zrobić?
A może ktoś ma taki silnik żebym mógł podjechać z moim modułem żeby go podpiąć i sprawdzić czy to on jest to kitu?
Będę wdzięczny za pomoc bo już nie wiem co robić.
Posiadam Corsę Sport z silnikiem X14XE z 1996 roku. Jadąc skończyło mi się paliwo - zawieszała mi się kontrolka poziomu paliwa i w końcu stanąłem na środku drogi. Silnik zgasł. Byłem przekonany, że benzyna jest więc kręciłem rozrusznikiem kilkukrotnie i dosyć długo (chociaż wiem, że tego się nie powinno robić). Samochód nie odpalił, ciśnienie na listwie było. Brat dowiózł mi paliwo, odpowietrzyłem układ ale mimo to nie odpaliła.
W garażu do listwy wtrysków podłączyłem manometr i ciśnienie jest 3 Bara. Zacząłem sprawdzać iskrę i jest na 2ch cylindrach czyli tak jakby jedna cewka padła. Próbowałem podłączyć się laptopem przez OBD2 i OpelTech ściągnięty z netu ale nie idzie połączyć się ze sterownikiem silnika (może kabel jest felerny chociaż z VW BORA połączył się bez problemu, a może ten program który ściągnąłem jest coś nie tak). Nie wiem jak problem ugryźć teraz i co robić dalej.
Moje dalsze pomysły:
1. Zamienić we wtyczce modułu zapłonowego przewody sygnałowe i sprawdzić, czy druga cewka daje iskrę, jak nie to znaczy, że padł moduł.
2. Spróbuję zewrzeć piny 5+6 w gnieździe OBD2 żeby wyzwolić odczyt kodów błędów (robiłem to wcześniej wielokrotnie i wyrzucał mi błędy) - jak nic z tego nie wyjdzie to ECU silnika padł.
Czy ktoś z Was koledzy ma jakiś pomysł co ewentualnie z tym zrobić?
A może ktoś ma taki silnik żebym mógł podjechać z moim modułem żeby go podpiąć i sprawdzić czy to on jest to kitu?
Będę wdzięczny za pomoc bo już nie wiem co robić.
- noriad
- Nowy
- Posty: 123
- Rejestracja: 27 mar 2010, o 17:05
- Imię: Krzysiek
- Lokalizacja: Kraków
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 1 raz
Re: Silnik nie odpala po braku benzyny
Napisz, w którym rejonie Krk masz corsę, może będę miał chwilę żeby chociaż wpaść z działającym interfejsem i działającym programem zobaczyć co z tymi błędami.
Jeżeli chodzi o mechanikę, to niestety dużo Ci nie pomogę, jedyne co kojarzę, to że jak skończyło mi się paliwo w poprzedniej CB (X10XE) to odpaliła dopiero po jakiś 10-15 minutach od zalania paliwa (odpowietrzenie układu). Z kolei Uno odpalało w zasadzie chwilę po zalaniu wachy...
Jeżeli chodzi o mechanikę, to niestety dużo Ci nie pomogę, jedyne co kojarzę, to że jak skończyło mi się paliwo w poprzedniej CB (X10XE) to odpaliła dopiero po jakiś 10-15 minutach od zalania paliwa (odpowietrzenie układu). Z kolei Uno odpalało w zasadzie chwilę po zalaniu wachy...
Było 973 cm3, jest 1389 cm3.


-
- Świeżak
- Posty: 10
- Rejestracja: 9 sie 2014, o 22:59
- Imię: Michu
- Lokalizacja: Kraków
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
Re: Silnik nie odpala po braku benzyny
Dzięki za odpowiedź i chęć pomocy. Samochód stoi w Nowej Hucie pod Centrum Administracyjnym Huty im. Tadeusza Sendzimira.
Kilka dni temu podskoczyłem jeszcze sprawdzić jakie kody wyrzuca ECU po zwarciu pinu 5 i 6 i niestety podaje bez przerwy 12 czyli tryb awaryjny. Coś mi się wydaje, że ECU padło, ale jeśli znajdziesz chwilę ot wpadnij i napisz jaki browar lubisz
Czytałem tutaj albo na Elektrodzie, że w ECU często padają warystory. Ale żeby z powodu braku paliwa czy długiego kręcenia rozrusznikiem? Wydaje mi się to absurdem ale kto wie, może i tak być.
Jak sprawdzimy komp interfejsem to mogę wykręcić cewkę i podpiąć jak jest taka sama jak u Ciebieto byśmy sprawdzili, czy ona jest ok jeśli pozwolisz.
Kilka dni temu podskoczyłem jeszcze sprawdzić jakie kody wyrzuca ECU po zwarciu pinu 5 i 6 i niestety podaje bez przerwy 12 czyli tryb awaryjny. Coś mi się wydaje, że ECU padło, ale jeśli znajdziesz chwilę ot wpadnij i napisz jaki browar lubisz

Czytałem tutaj albo na Elektrodzie, że w ECU często padają warystory. Ale żeby z powodu braku paliwa czy długiego kręcenia rozrusznikiem? Wydaje mi się to absurdem ale kto wie, może i tak być.
Jak sprawdzimy komp interfejsem to mogę wykręcić cewkę i podpiąć jak jest taka sama jak u Ciebieto byśmy sprawdzili, czy ona jest ok jeśli pozwolisz.
-
- Świeżak
- Posty: 10
- Rejestracja: 9 sie 2014, o 22:59
- Imię: Michu
- Lokalizacja: Kraków
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
Re: Silnik nie odpala po braku benzyny
Cześć, serdeczne dziękuję za odpowiedź. Napisałem odpowiedź wcześniej, ale dopiero teraz się zorientowałem, że jej nie ma.
Sprawdzałem sygnał z diody po zwarciu pinów 5 i 6 i komp wyrzuca cały czas niezmiennie kod 12 czyli tryb awaryjny. Tak więc zdaje się, że padł ECU. Wyczytałem gdzieś w necie, że często padają w ECU warystory. Nie wiem czy to możliwe, żeby od zbyt długiego kręcenia mógł paść ECU ale innego pomysłu nie mam.
Gdybyś dał radę kiedyś podjechać to wykręcę od siebie cewkę i sprawdzilibyśmy czy chociaż ona działa. A poza tym to będę zobowiązany i zapłacę Ci za paliwo gdybyś mógł podjechać ze swoim kompem/oprogramowaniem i złączem żeby sprawdzić czy chociaż Ty jesteś w stanie skomunikować się z ECU.
Zamówiłem kolejne złącze tym razem na ELM327 licząc na to, że może to problem samego złącza ale uż drugi tydzień nie przyszło.
Mieszkam w Nowej Hucie. Samochód stoi pod CAHTS - tam mam garaż.
Napiszę priv.
Sprawdzałem sygnał z diody po zwarciu pinów 5 i 6 i komp wyrzuca cały czas niezmiennie kod 12 czyli tryb awaryjny. Tak więc zdaje się, że padł ECU. Wyczytałem gdzieś w necie, że często padają w ECU warystory. Nie wiem czy to możliwe, żeby od zbyt długiego kręcenia mógł paść ECU ale innego pomysłu nie mam.
Gdybyś dał radę kiedyś podjechać to wykręcę od siebie cewkę i sprawdzilibyśmy czy chociaż ona działa. A poza tym to będę zobowiązany i zapłacę Ci za paliwo gdybyś mógł podjechać ze swoim kompem/oprogramowaniem i złączem żeby sprawdzić czy chociaż Ty jesteś w stanie skomunikować się z ECU.
Zamówiłem kolejne złącze tym razem na ELM327 licząc na to, że może to problem samego złącza ale uż drugi tydzień nie przyszło.
Mieszkam w Nowej Hucie. Samochód stoi pod CAHTS - tam mam garaż.
Napiszę priv.
-
- Świeżak
- Posty: 10
- Rejestracja: 9 sie 2014, o 22:59
- Imię: Michu
- Lokalizacja: Kraków
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
Re: Silnik nie odpala po braku benzyny
Kontynuacja historii...
Podpięliśmy się z Noriadem do jego Corsy i do mojej (te same wersje i silniki) przez OBD2 i u niego jest ok, a u mnie komp w ogóle nie komunikuje się z ECU. Tak jak pisałem, po zwarciu pinów wyrzuca cały czas kod 12 czyli tryb awaryjny. Przyszła mi do głowy następująca kwestia:
Czy jest możliwe, żeby IMMOBILISER odcinał zapłon i komunikację z ECU? Może ktoś coś mógłby doradzić co teraz zrobić? Jak nie to wyciągam ECU i będę w nim grzebał, albo oddam do specjalisty.
Noriad coś wspominał, że ECU może być zsynchronizowany z IMMO. Czy to możliwe, że po ewentualnym kupnie innego ECU będę musiał oddać to do fachowca żeby skalibrował ECU z IMMO?
Podpięliśmy się z Noriadem do jego Corsy i do mojej (te same wersje i silniki) przez OBD2 i u niego jest ok, a u mnie komp w ogóle nie komunikuje się z ECU. Tak jak pisałem, po zwarciu pinów wyrzuca cały czas kod 12 czyli tryb awaryjny. Przyszła mi do głowy następująca kwestia:
Czy jest możliwe, żeby IMMOBILISER odcinał zapłon i komunikację z ECU? Może ktoś coś mógłby doradzić co teraz zrobić? Jak nie to wyciągam ECU i będę w nim grzebał, albo oddam do specjalisty.
Noriad coś wspominał, że ECU może być zsynchronizowany z IMMO. Czy to możliwe, że po ewentualnym kupnie innego ECU będę musiał oddać to do fachowca żeby skalibrował ECU z IMMO?
- noriad
- Nowy
- Posty: 123
- Rejestracja: 27 mar 2010, o 17:05
- Imię: Krzysiek
- Lokalizacja: Kraków
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 1 raz
Re: Silnik nie odpala po braku benzyny
Dla potomnych - po sobotniej "zabawie" doszliśmy do tego, że padł moduł zapłonu (ta czarna kostka przy silniku) - grzał się nad-normalnie + był wybrzuszony od dołu. Po przełożeniu modułu ode mnie silnik ożył.
Nie mniej jednak komputer i tak jest do sprawdzenia, bo po odpaleniu cały czas trzymał 2k+ obrotów (czy tak działa tryb awaryjny ?) no i nie działa jego diagnostyka.
Nie mniej jednak komputer i tak jest do sprawdzenia, bo po odpaleniu cały czas trzymał 2k+ obrotów (czy tak działa tryb awaryjny ?) no i nie działa jego diagnostyka.
Było 973 cm3, jest 1389 cm3.


- wolga85
- Weteran
- Posty: 1035
- Rejestracja: 12 sty 2009, o 21:03
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: Gdów (na południe od Krakowa)
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 22 razy
Re: Silnik nie odpala po braku benzyny
Przy metodzie na spinacz zawsze pierwsze daje 3x 12 potem dopiero inne kody.
6 do 100 czy 6 na 100. Oto jest pytanie
- noriad
- Nowy
- Posty: 123
- Rejestracja: 27 mar 2010, o 17:05
- Imię: Krzysiek
- Lokalizacja: Kraków
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 1 raz
Re: Silnik nie odpala po braku benzyny
Rozumiem też, że fakt, iż mój interfejs (http://viaken.pl/pl/interfejs-kkl-lineo ... -obd2.html) twierdził że "sterownik nie odpowiada" może być po prostu spowodowany tym, że tego rocznika ('96) nie obsługuje ?
Było 973 cm3, jest 1389 cm3.


-
- Świeżak
- Posty: 10
- Rejestracja: 9 sie 2014, o 22:59
- Imię: Michu
- Lokalizacja: Kraków
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
Re: Silnik nie odpala po braku benzyny
No właśnie i to jest pytanie. Czy to normalne, że nie można się połączyć z ECU przez OBD2 w mojej Corsie?
U Noriada bez problemu - Corsa 1997 X14XE POLIFT w pełnym wyposażeniu. Moja to Corsa 1996 X14XE PRZEDLIFT z elektrycznymi lusterkami i Airbagiem kierowcy.
Co więcej nie da się ECU podmienić od tak ponieważ jedna z wtyczek jest inna. Dziwne skoro silniki są takie same i 1 rok różnicy.
Tak na marginesie to kiedy silnik osiągnie temperaturę roboczą to obroty się stabilizują ale zanim to się stanie to trzyma obroty dziwnie. Już nie tak wysoko jak wcześniej ale około 1900, ale też nie zawsze.
Podstawowe pytanie to jakim oprogramowaniem można się podłączyć do mojej Corsy X14Xe z 1996 roku. Czy to powinno być to samo co u Noriada czy jednak nie.
ECU na pewno w wolnej chwili poleci do sprawdzenia ale wolałbym wcześniej to zrobić bezkosztowo więc dziękuję za rady.
No i jeszcze WIELKIE, wręcz OGROMNE podziękowania dla MECHESA, za podarowanie mi cewki. Jestem zobowiązany.
U Noriada bez problemu - Corsa 1997 X14XE POLIFT w pełnym wyposażeniu. Moja to Corsa 1996 X14XE PRZEDLIFT z elektrycznymi lusterkami i Airbagiem kierowcy.
Co więcej nie da się ECU podmienić od tak ponieważ jedna z wtyczek jest inna. Dziwne skoro silniki są takie same i 1 rok różnicy.
Tak na marginesie to kiedy silnik osiągnie temperaturę roboczą to obroty się stabilizują ale zanim to się stanie to trzyma obroty dziwnie. Już nie tak wysoko jak wcześniej ale około 1900, ale też nie zawsze.
Podstawowe pytanie to jakim oprogramowaniem można się podłączyć do mojej Corsy X14Xe z 1996 roku. Czy to powinno być to samo co u Noriada czy jednak nie.
ECU na pewno w wolnej chwili poleci do sprawdzenia ale wolałbym wcześniej to zrobić bezkosztowo więc dziękuję za rady.
No i jeszcze WIELKIE, wręcz OGROMNE podziękowania dla MECHESA, za podarowanie mi cewki. Jestem zobowiązany.
- wolga85
- Weteran
- Posty: 1035
- Rejestracja: 12 sty 2009, o 21:03
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: Gdów (na południe od Krakowa)
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 22 razy
Re: Silnik nie odpala po braku benzyny
Niestety z tym rocznikiem łączy się tylko opelscanner lub op-com posiadam opel-scanera i łączył sie z moją z 95 x14xe też jak coś pisz pw. Co do obrotów to podejrzewałbym czujnik temperatury. jak już pisałem wielokrotnie ten typ ecu rozpoznaje tylko zwarcie lub przerwę. Wszystko co jest miedzy niekoniecznie prawidłowe jest ok wg komputera. Jak masz miernik to sprawdź rezystancje czujnika gdy problem występuje (tylko tego na dwa piny) i przy jakiej temperaturze robiłeś pomiar.
6 do 100 czy 6 na 100. Oto jest pytanie