c16se obudowa walka rozrzadu

Wszystkie informacje o silnikach benzynowych i diesla montowanych w Corsie B.
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
morfeo2000
Świeżak
Posty: 78
Rejestracja: 27 cze 2015, o 21:37
Imię: Adam
Lokalizacja: wągrowiec
Podziękował;: 4 razy
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

c16se obudowa walka rozrzadu

Post autor: morfeo2000 »

witam, zastanawia mnie obudowa walka rozrządu w silnikach 8v, czy ktoś próbował to planować? teoretycznie gdy zejdzie niżej powinny mocniej otwierać się zawory z zamykaniem raczej nie powinno być problemu bo regulatory sobie poradzą, próbował ktoś tego? i czy dobrze rozumuje?
Ostatnio zmieniony 9 lip 2015, o 21:42 przez morfeo2000, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
ja37
Support Team
Support Team
Posty: 2084
Rejestracja: 2 lut 2007, o 01:12
Imię: Grzesiek
Model auta: Astra H GTC
Silnik: Z20LEH
Lokalizacja: Łódź
Podziękował;: 3 razy
Otrzymał podziękowań: 26 razy

Re: c16se obudowa walka rozrzadu

Post autor: ja37 »

Ciekawa sprawa, nie pomyślałem o tym, może być ciekawa alternatywa dla sportowych wałków ;)
Tylko trzeba by przeliczyć, o ile można planować.
Awatar użytkownika
morfeo2000
Świeżak
Posty: 78
Rejestracja: 27 cze 2015, o 21:37
Imię: Adam
Lokalizacja: wągrowiec
Podziękował;: 4 razy
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Re: c16se obudowa walka rozrzadu

Post autor: morfeo2000 »

z tego co znalazłem w Google wałek seryjny od c16se ma wznios krzywek 6mm i o ile dobrze pamiętam to taki faktycznie jest (nie chce mi się teraz iść zmierzyć), natomiast wałek schrika wygląda tak:

Czas otwarcia zaworu: 276°/272°
Wznios w GMP: 1,4/1,3 mm
Luz zaworowy: Popychacze hydrauliczne
Wznios krzywki: 7,3/7,1 mm
Ilość cylindrów: 4
Ilość zaworów: 8
Wznios zaworu: 11,8/11,5 mm
Czasy otwarcia/zamknięcia zaworów: 28°-68° 66°-26°

czyli idąc tym tropem wnioskuje ze zejście w dół z obudowa o 1mm dałoby ciekawy efekt, a napinacz paska rozrządu spokojnie da rade z tym 1mm, kwestia by nie przesadzić z planowaniem głowicy ale to i tak będzie obliczone, wiec wydaje mi się, ze taki proceder wpłynął by całkiem pozytywnie, bo w końcu co za różnica czy wałek będzie niżej czy będzie "szerszy" ? w moim x12sz wałek seria miał wznios 5 z groszem(mierzyłem) a siedzi teraz 6mm, tylko dręczy mnie pytanie czy zawory się zamkną.
Opel dal w 8v taka możliwość wiec byłoby fajnie to wykorzystać oszczędzając trochę kasy na inne graty.
tylko jeszcze co ze stopniami?, wałek seryjny na pewno nie ma 276° kurde w tej kwestii nie wiem akurat czego można się spodziewać, pewnie kółko rozrządu regulowane i tak będzie koniecznością.
yosh
Nowy
Posty: 425
Rejestracja: 12 sty 2011, o 23:37
Imię: yosh
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 12 razy
Kontakt:

Re: c16se obudowa walka rozrzadu

Post autor: yosh »

Przecież to bezsensu , wznios na wałku przez coś takiego się nie podniesie , skróci się tylko zakres likwidowanego luzu na hydraulice .
Awatar użytkownika
wolga85
Weteran
Posty: 1035
Rejestracja: 12 sty 2009, o 21:03
Imię: Marcin
Lokalizacja: Gdów (na południe od Krakowa)
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 22 razy

Re: c16se obudowa walka rozrzadu

Post autor: wolga85 »

Dokładnie krzywka pozostanie ta sama.
6 do 100 czy 6 na 100. Oto jest pytanie
ziomas1233
Świeżak
Posty: 99
Rejestracja: 30 wrz 2010, o 19:46
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 1 raz

Re: c16se obudowa walka rozrzadu

Post autor: ziomas1233 »

Naturliś nawet ze zmniejszającym się luzem między "główką popycha a konikiem", przy nagrzewaniu się silnika, "bardziej się otwierają", do póki nie zatrze się trzpień w główce popychacza, bądź cały popychacz.
Awatar użytkownika
morfeo2000
Świeżak
Posty: 78
Rejestracja: 27 cze 2015, o 21:37
Imię: Adam
Lokalizacja: wągrowiec
Podziękował;: 4 razy
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Re: c16se obudowa walka rozrzadu

Post autor: morfeo2000 »

ziomas1233 pisze:Naturliś nawet ze zmniejszającym się luzem między "główką popycha a konikiem", przy nagrzewaniu się silnika, "bardziej się otwierają", do póki nie zatrze się trzpień w główce popychacza, bądź cały popychacz.
czyli sugerujesz, ze da to jakiś efekt?
dziś się przyjrzałem wałkom, od z12sz wznios 5mm a od c16se 7,2-7,7mm(oznaczenie walka b), najprościej byłoby poskładać i pomierzyć na początek dając np podkładkę pod obudowę i zmierzyć czy są różnice ale i tak wydaje mi się ze to jednak sensu nie ma
yosh
Nowy
Posty: 425
Rejestracja: 12 sty 2011, o 23:37
Imię: yosh
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 12 razy
Kontakt:

Re: c16se obudowa walka rozrzadu

Post autor: yosh »

morfeo2000 pisze:czyli sugerujesz, ze da to jakiś efekt?
Nie uzyskasz żadnego korzystnego efektu a wręcz przeciwnie , w jednostkach 8v sama obróbka gniazd i zaworów potrafiła powodować problemy z częściowym niedomykaniem .
Awatar użytkownika
morfeo2000
Świeżak
Posty: 78
Rejestracja: 27 cze 2015, o 21:37
Imię: Adam
Lokalizacja: wągrowiec
Podziękował;: 4 razy
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Re: c16se obudowa walka rozrzadu

Post autor: morfeo2000 »

yosh pisze:
morfeo2000 pisze:czyli sugerujesz, ze da to jakiś efekt?
Nie uzyskasz żadnego korzystnego efektu a wręcz przeciwnie , w jednostkach 8v sama obróbka gniazd i zaworów potrafiła powodować problemy z częściowym niedomykaniem .

wiec temat do zamknięcia, skoro uważacie, ze nie ma sensu to nie będę przecierał nowych szlaków chociaż mnie korci, zwłaszcza ze mam jedna zbędna obudowę która można by do eksperymentów wykorzystać
ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”