Kolejność dokręcania nakrętek kolektora dolotowego C20XE

Wszystkie informacje o silnikach benzynowych i diesla montowanych w Corsie B.
ODPOWIEDZ
czerwo
Swój
Posty: 566
Rejestracja: 5 lis 2011, o 22:39
Imię: Robert
Lokalizacja: Kielce
Podziękował;: 19 razy
Otrzymał podziękowań: 6 razy

Kolejność dokręcania nakrętek kolektora dolotowego C20XE

Post autor: czerwo »

Witam, mam pytanie w jakiej kolejności dokręcać nakrętki kolektora dolotowego w C20XE? Na zdjęciu poniżej oznaczyłem każdy otwór na szpilkę cyfrą, proszę mi podać odpowiednią kolejność:
Obrazek

Z góry dziękuję za pomoc.

Pozdrawiam, Robert
Awatar użytkownika
ja37
Support Team
Support Team
Posty: 2084
Rejestracja: 2 lut 2007, o 01:12
Imię: Grzesiek
Model auta: Astra H GTC
Silnik: Z20LEH
Lokalizacja: Łódź
Podziękował;: 3 razy
Otrzymał podziękowań: 26 razy

Re: Kolejność dokręcania nakrętek kolektora dolotowego C20XE

Post autor: ja37 »

Ja przykrecałem na ślimaka, jak głowicę.
czerwo
Swój
Posty: 566
Rejestracja: 5 lis 2011, o 22:39
Imię: Robert
Lokalizacja: Kielce
Podziękował;: 19 razy
Otrzymał podziękowań: 6 razy

Re: Kolejność dokręcania nakrętek kolektora dolotowego C20XE

Post autor: czerwo »

ja37, tzn. w kolejności: 4-7-6-5-9-8-3-2-1?
Awatar użytkownika
ja37
Support Team
Support Team
Posty: 2084
Rejestracja: 2 lut 2007, o 01:12
Imię: Grzesiek
Model auta: Astra H GTC
Silnik: Z20LEH
Lokalizacja: Łódź
Podziękował;: 3 razy
Otrzymał podziękowań: 26 razy

Re: Kolejność dokręcania nakrętek kolektora dolotowego C20XE

Post autor: ja37 »

Dokładnie tak
czerwo
Swój
Posty: 566
Rejestracja: 5 lis 2011, o 22:39
Imię: Robert
Lokalizacja: Kielce
Podziękował;: 19 razy
Otrzymał podziękowań: 6 razy

Re: Kolejność dokręcania nakrętek kolektora dolotowego C20XE

Post autor: czerwo »

Właśnie nie byłem pewny czy:
4-7-6-5-9-8-3-2-1
czy
4-7-6-5-9-8-3-1-2

Dziękuję za pomoc ;)
czerwo
Swój
Posty: 566
Rejestracja: 5 lis 2011, o 22:39
Imię: Robert
Lokalizacja: Kielce
Podziękował;: 19 razy
Otrzymał podziękowań: 6 razy

Odkręcanie nakrętek kolektora dolotowego C20XE

Post autor: czerwo »

Cześć, czym polecacie odkręcać nakrętki kolektora dolotowego? Lepiej użyć klucza 6 czy 12 kątnego? Dostęp jest mega słaby, szczególnie do tych środkowych, dolnych nakrętek, nie chciałbym tego badziewia zniszczyć, bo nie odkręcę ich później bez wyjmowania silnika. Jedną udało mi się wykręcić, ale niestety wykręciła się cała szpilka, razem z nakrętką (prawdopodobnie nakrętka była przykręcana na czerwony klej do śrub). Proszę o poradę.

Pozdrawiam, Robert
ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”