Obudowa termostatu z20let/x20xev

Wszystkie informacje o silnikach benzynowych i diesla montowanych w Corsie B.
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
ja37
Support Team
Support Team
Posty: 2084
Rejestracja: 2 lut 2007, o 01:12
Imię: Grzesiek
Model auta: Astra H GTC
Silnik: Z20LEH
Lokalizacja: Łódź
Podziękował;: 3 razy
Otrzymał podziękowań: 26 razy

Obudowa termostatu z20let/x20xev

Post autor: ja37 »

Witam.
Pytanie mam takie.
Czy ten króciec wodny(mała średnica) musi być?
Mam go podłączonego do zbiorniczka wyrównawczego i mam wrażenie, że przez niego wolniej mi dogrzewa się silnik.
W poprzednim silniku - 20xe nie było żadnego króćca w obudowie i wsio działało ok.
Obrazek
Obrazek

Wydaje mi się ten króciec bez sensu, bo zwieksza ilość płynu w "małym obiegu" silnika.
Awatar użytkownika
wolga85
Weteran
Posty: 1035
Rejestracja: 12 sty 2009, o 21:03
Imię: Marcin
Lokalizacja: Gdów (na południe od Krakowa)
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 22 razy

Re: Obudowa termostatu z20let/x20xev

Post autor: wolga85 »

Jak idzie do zbiorniczka to jego rolą jest szybsze odpowietrzenie układu i podczas pracy silnika jest przez niego do zbiorniczka mały obieg. Może sprobój zmniejszyć średnicę tak by przepływ był mniejszy.
6 do 100 czy 6 na 100. Oto jest pytanie
Awatar użytkownika
ja37
Support Team
Support Team
Posty: 2084
Rejestracja: 2 lut 2007, o 01:12
Imię: Grzesiek
Model auta: Astra H GTC
Silnik: Z20LEH
Lokalizacja: Łódź
Podziękował;: 3 razy
Otrzymał podziękowań: 26 razy

Re: Obudowa termostatu z20let/x20xev

Post autor: ja37 »

W sumie taką samą rolę spełna króciec z drugiej strony głowicy, który idzie na podgrzewanie przepustnicy i potem do zbiorniczka.
Awatar użytkownika
wolga85
Weteran
Posty: 1035
Rejestracja: 12 sty 2009, o 21:03
Imię: Marcin
Lokalizacja: Gdów (na południe od Krakowa)
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 22 razy

Re: Obudowa termostatu z20let/x20xev

Post autor: wolga85 »

Jeszcze jedna funkcja tego krócca może być. W tej obudowie siedzie termostat i jak jest szczelny to podgrzanie go do otwarcia wymaga przepływu cieczy (gorąca ciecz musi do niego dotrzeć) i albo jest króciec który odpowietrza i puszcza ciecz do podgrzania termostatu lub mała dziurka w termostacie. Bo bez tego jest skok temperatury przed pierwszym otwarciem termostatu na zimnym. W x12sz można to zaobserwować a co dopiero w xev czy let które pogonione dość szybko się grzeją.
Za ten post autor wolga85 otrzymał podziękowanie:
ja37 (6 lut 2016, o 09:15)
Ocena: 100%
6 do 100 czy 6 na 100. Oto jest pytanie
Awatar użytkownika
ja37
Support Team
Support Team
Posty: 2084
Rejestracja: 2 lut 2007, o 01:12
Imię: Grzesiek
Model auta: Astra H GTC
Silnik: Z20LEH
Lokalizacja: Łódź
Podziękował;: 3 razy
Otrzymał podziękowań: 26 razy

Re: Obudowa termostatu z20let/x20xev

Post autor: ja37 »

Masz rację.
Ale budowa termostatu wraz z obudową, a budowa termostatu (nie wiem, jak go nazwać) takiego jak w x12sz, to 2 rózne bajki.
Termostst z obudową nigdy nie jest szczelny na 100%, zawsze coś puszcza.
Ten drugi zamyka się na gumie i dlatego potrzebuje dziurki.

Ale dziękuję za sugestię, nie pomyslałem o tym.
Masz punkt ;)
ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”