Corsa B 1,5 TD Sport by DarQ_

Tutaj umieszczamy opisy aut nie spełniających założeń forum Nasze Projekty
Zablokowany
DarQ_
Bez listowiec ;-)
Posty: 6
Rejestracja: 6 mar 2016, o 02:12
Imię: Darek
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0

Corsa B 1,5 TD Sport by DarQ_

Post autor: DarQ_ »

MODEL: CORSA B
ROK PRODUKCJI: 1995
SILNIK: 1,5 Turbo diesel isuzu
UKŁAD DOLOTOWY: seria
UKŁAD WYDECHOWY: seria
ELEKTRONIKA: pakiet Sport
UKŁAD NAPĘDOWY: seria
ZAWIESZENIE: gazówki KYB + springi -30/20mm
FELGI: 13" + popularny alu dekiel ;)
OPONY: zimóweczki
UKŁAD HAMULCOWY: seria
ŚRODEK: pakiet sport
WYPOSAŻENIE: fotele sport z regulacją glębokości, 2 poduszki, wspomaganie, centralny zamek, elektryczne szyby, dimmer, szyberdach więc nie jest źle ;)


OPIS MOJEJ FURY - KRÓTKA HISTORIA: Autko mam od niedawna, kupiłem przypadkowo od klientki (pracuję w ubezpieczalni), jest to obecnie chyba 5 samochód na podwórku, do tego jeszcze 2 motocykle, więc czy chcę czy nie za dużo czasu na jeżdzenie corsiną nie ma, ale bardzo lubię te autko.

Do rzeczy- Corsa przybyła do Polski w 2008roku z niemiec i od tej pory była w jednej rodzinie, ja nabyłem ją w tym roku. Największą bolączką mojej furki jest wychodząca rdza no ale co zrobić w końcu to 1995rok. w momencie zakupu wyglądała tak :
Obrazek

pierwszą rzeczą którą zrobiłem była wymiana łożysk (wyły jak wściekłe) oraz za jednym zamachem szczęk hamulcowych z tyłu
Obrazek

potem zabrałem się za wyblakłe plastiki- motyw podpatrzony z forum bmw czyli opalarka;) do tego warto je raz na jakiś czas przepastować, w tym tygodniu wpadła także symboliczna gleba + nowe emblematy łoopla ;) ostatnio też braciakowi zostało folii z przyciemniania swojego auta więc okleiliśmy szyby corsie - niestety wyszło słabo i my także bo nie wiem jak dotarłem do domu;) .
Obrazek

dzisiaj założyłem też nowe białe żarówki z delikatną poświatą i autko na chwilę obecną wygląda tak:
Obrazek Obrazek


PLANY NA PRZYSZŁOŚĆ:
-Chcę przyciemnić/kupić lampy przednie
-poci się spod pokrywy zaworów więc będę wymieniać uszczelkę ;)
-zakup jakiejś dobrej felgi, ewentualnie będę poszerzał stal gdy niczego nie wynajdę
-przedłużyć przedni zderzak hmmm... może jakaś dokładka? No i wywalę chlapacze z tyłu :zly2:
-chciałbym pomalować spoilerek bo clar zlazł, może plastidipem strzelę ;)
-chciałbym też zwiększyć doładowanie bo z tego co się orientuję ten silniczek może lepiej się odpychać ;)
-kolektor 421 przelot
-wymiana podświetlenia wewnątrz na czerwony
-chciałbym czarną podsufitkę
-im dalej kombinuję tym bardziej płynę ;) czas pokaze
daavid117
Nowy
Posty: 120
Rejestracja: 27 mar 2012, o 09:40
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 1 raz

Re: Corsa B 1,5 TD Sport by DarQ_

Post autor: daavid117 »

Nareszcie jakaś 1.5TD! Za moją teraz też się zabieram! Mam kilka pomysłów co robić, także jakby co to jest nas już dwóch :grin: .

Co do plastików, to opalarka to nietrwały sposób. Podobnie specyfiki typu Plak do plastików. Ja testowałem pierwsze i używam regularnie drugiego (nakładasz grube warstwy i nie ścierasz) i jedno nałożenie Plaka wystarcza na jakiś miesiąc - czyli w sezonie to tak od mycia do mycia. Ja mam polifta i zderzaki w kolorze nadwozia, więc wszystkie czarne plastiki mam zamiar spolerować papierem i okleić folią czarny mat albo czarny metalik. To będzie już trwałe rozwiązanie.

Co do uszczelki pod pokrywą zaworów, to możesz sobie wymieniać w nieskończoność. To znana przypadłość i na szczęście to tylko "pocenie". Po wymianie pojeździsz z pół roku i znowu zacznie się "pocić" (ja w tygodniu oddaję moją do serwisu i też wymienią przy okazji - trzeci raz).
Jeśli chodzi o "podkręcanie" silnika to znajdziesz gotowy poradnik od A do Z jak regulować pompę paliwa, jak zamontować MBC i ciśnieniomierz. Można się pobawić jeśli turbo dobrze Ci dmucha. Od siebie dodam, że samo "uprzelotowienie" katalizatora u mnie dało całkiem zacny efekt. Turbina jakby się odmuliła i szybciej się silnik na obroty wkręca. W puszcze katalizatora mam po prostu wspawaną rurkę (co by się braku kata na przeglądzie nie czepiali).
Podświetlenie we wnętrzu polecam zimną biel - bardzo odświeża i unowocześnia wnętrze.

Powodzenia w modach, bo bazę masz w zasadzie lepszą chyba niż ja (autko mi poobijali i lekko rdza się pojawia, więc u lakiernika będę praktycznie wszystko robił....). Czekam na aktualizacje!
Awatar użytkownika
Porszak
Support Team Leader
Support Team Leader
Posty: 5671
Rejestracja: 30 lis 2003, o 22:27
Imię: Marcin
Lokalizacja: EBE-Bełchatów
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 4 razy
Kontakt:

Re: Corsa B 1,5 TD Sport by DarQ_

Post autor: Porszak »

zderzaki fajnie Ci wyszły, 1.5 td na forum rzadzizna wiec tez fajnie. nie rozumiem tylko gdzie bedzie kolektor 4-2-1 przy turbo? zamiast modzic ten silnik (cos tam sie da bo ktos kiedys grzebal) lepiej rozeznaj sie czy da sie latwo wepchnac 1.7 jakies nowsze z tych trwalszych. te wystepowaly ze skrzyniami 5b wiec duzo łatwiej moze być go wsadzic niz 1.9 z m32.
Obrazek
C16XE stage 0.5 158KM/195Nm
stage 0.75 :) 176KM/187Nm
daavid117
Nowy
Posty: 120
Rejestracja: 27 mar 2012, o 09:40
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 1 raz

Re: Corsa B 1,5 TD Sport by DarQ_

Post autor: daavid117 »

1.7 z nowszych, trwalszych? O jaki konkretnie silnik chodzi? O ile wiem to nic trwalszego od 1.5/1.7TD (Isuzu) po prostu nie ma. Co do sensu swapa 1.5TD na 1.7TD to sam zadałem takie pytanie w dziale Silnik...

Pytam serio, z ciekawości, bo nie słyszałem żeby w Oplach występowało coś trwalszego od starych Isuzu na zwykłych pompach :smile:
darco16v
Nowy
Posty: 191
Rejestracja: 24 lip 2014, o 09:22
Imię: Darek
Podziękował;: 1 raz
Otrzymał podziękowań: 3 razy

Re: Corsa B 1,5 TD Sport by DarQ_

Post autor: darco16v »

daavid117 pisze:1.7 z nowszych, trwalszych? O jaki konkretnie silnik chodzi? O ile wiem to nic trwalszego od 1.5/1.7TD (Isuzu) po prostu nie ma. Co do sensu swapa 1.5TD na 1.7TD to sam zadałem takie pytanie w dziale Silnik...

Pytam serio, z ciekawości, bo nie słyszałem żeby w Oplach występowało coś trwalszego od starych Isuzu na zwykłych pompach :smile:
Ja mam Isuszu 1.7 w combo. Wcześniej to był wolnossak ale juz jest doładowany. Przeróbka tego to koszt ok 200zł. Warto taki zabieg zrobić bo auto się zbiera niesamowicie. Nie wiem jak 1.5TD ale na pewno też nie bedzie źle. Jak już chcesz wymienić silnik na 1.7 to lepiej ten z vectry B 82KM. Jak mam taki i na hamowni wyszło 110KM i ok 250Nm. Niestety musiałem wymienić skrzynię bo F13 zrobiła się za krótka :)
Polecam ten silnik bo jest na prawdę świetną jednostką. Moze nieco głośny ale niezawodny.
daavid117
Nowy
Posty: 120
Rejestracja: 27 mar 2012, o 09:40
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 1 raz

Re: Corsa B 1,5 TD Sport by DarQ_

Post autor: daavid117 »

1.7 Isuzu z Vectry B to rozwiercony 1.5TD - nie różnią się w zasadzie niczym poza pojemnością no i mocą :grin: . Z 1.5TD da się wycisnąć około 100KM bez większych kombinacji. Skoro twierdzisz, że Ty osiągnąłeś 110KM (i chyba tylko na regulacji pompy i doładowania?) to zaczynam myśleć o swapie...

Założę niedługo własny temat z moim samochodem i tam będę mógł kontynuować dyskusję.
darco16v
Nowy
Posty: 191
Rejestracja: 24 lip 2014, o 09:22
Imię: Darek
Podziękował;: 1 raz
Otrzymał podziękowań: 3 razy

Re: Corsa B 1,5 TD Sport by DarQ_

Post autor: darco16v »

daavid117 pisze:1.7 Isuzu z Vectry B to rozwiercony 1.5TD - nie różnią się w zasadzie niczym poza pojemnością no i mocą :grin: . Z 1.5TD da się wycisnąć około 100KM bez większych kombinacji. Skoro twierdzisz, że Ty osiągnąłeś 110KM (i chyba tylko na regulacji pompy i doładowania?) to zaczynam myśleć o swapie...

Założę niedługo własny temat z moim samochodem i tam będę mógł kontynuować dyskusję.
Różnią sie jeszcze nieco turbiną. Ten z vectry B lub Astry F ma szersze wyjście z turbo.
Tak , u mnie wyszło 110KM przy doładowaniu 1,5 bara. Więcej lepiej nie dmuchać bo zdmuchiwany jest olej z prowadnic i silnik szlag trafia. Ja na tym setupie już przejechałem ok 40tys i jest ok. Prędkośc 180km/h nie stanowi problemu wtedy choć ja combo szybciej boje się odkręcić bo buda robi taki opór ze auto robi się mało stabilne zwłaszcza jak puste jedzie. Regulowałem śrubką na pompie paliwo , zaworem MBC zakupionym w FMIC doładowanie. Zaślepiłem zawór w kolektorze ssącym bo miałem na początku ten metalowy. Parę wężyków i zegar doładowania do kabiny i wsio. W zeszłym roku dołożyłem frontalny IC także z firmy FMIC. Gdzieś tu na forum jest temat mojego combo turbo zwany - mój dostawczy speed-

Obrazek
Awatar użytkownika
Porszak
Support Team Leader
Support Team Leader
Posty: 5671
Rejestracja: 30 lis 2003, o 22:27
Imię: Marcin
Lokalizacja: EBE-Bełchatów
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 4 razy
Kontakt:

Re: Corsa B 1,5 TD Sport by DarQ_

Post autor: Porszak »

Nowsze mam na mysli coś nowszego niz to co wystepowało w VB i AF. np z AH, nie wszystkie chyba sa kupą. na klekotach sie nie znam wiec tak bardziej ze slyszenia pisze. chyba ze elektornika moze komplikować sprawe to moze gra niewarta swieczki
Obrazek
C16XE stage 0.5 158KM/195Nm
stage 0.75 :) 176KM/187Nm
darco16v
Nowy
Posty: 191
Rejestracja: 24 lip 2014, o 09:22
Imię: Darek
Podziękował;: 1 raz
Otrzymał podziękowań: 3 razy

Re: Corsa B 1,5 TD Sport by DarQ_

Post autor: darco16v »

W astrach G także był Isuzu ale 16v jednak tam juz nic nie pokręcimy dawką paliwa jak w starym dieslu. Jedynie jakieś modyfikacje softu można ogarnąć.
maden0304
Bez listowiec ;-)
Posty: 2
Rejestracja: 21 gru 2015, o 13:04
Imię: Mateusz
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0

Re: Corsa B 1,5 TD Sport by DarQ_

Post autor: maden0304 »

Witam Panowie
Czytam te wypowiedzi i jestem bardzo zaskoczony ze ten silniczek 1.5td da sie tak mocno podkrecic :) Bardzo mi zalezy na Waszej pomocy w takiej modyfikacji gdyz sam boje sie cos kombinowac . Za pomoc oczywiscie zaplace dojade gdzie trzeba oby nie do Gdanska :p Jestem z Kielc i czekam na odpowiedzi .
Awatar użytkownika
Porszak
Support Team Leader
Support Team Leader
Posty: 5671
Rejestracja: 30 lis 2003, o 22:27
Imię: Marcin
Lokalizacja: EBE-Bełchatów
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 4 razy
Kontakt:

Re: Corsa B 1,5 TD Sport by DarQ_

Post autor: Porszak »

no i wlasnie te 16v mialy chyba nawet 125KM w serii, do tego delikatny sofcik z wydechem i coolerem i wtedy to ma sens. rozejrzyj sie jakimi parametrami dysponuja 16v po sofcie i te starsze po kreceniu srubka. potem zdecyduj. ja nie przesadzam nic bo nie wiem, ale dobrze sprawdz opcje pod kazdym katem - ceny, latwosci modów itd.

draco, po co pakowac cooler, ktory jest 1/3 zasloniety tablica rej?
Obrazek
C16XE stage 0.5 158KM/195Nm
stage 0.75 :) 176KM/187Nm
darco16v
Nowy
Posty: 191
Rejestracja: 24 lip 2014, o 09:22
Imię: Darek
Podziękował;: 1 raz
Otrzymał podziękowań: 3 razy

Re: Corsa B 1,5 TD Sport by DarQ_

Post autor: darco16v »

Nie chciałem ciąć zderzaka aby go było widać. Ma wygladać na serię heh. Powietrze w upalne dni i tak chłodzi się znakomicie mimo ,że część jest zasłonięta. Można za każdym razem ogniem iść bez utraty mocy jak wcześniej :)
Te 1.7 125KM to juz era silników CDTI. Czyli dość awaryjne. Nie wiem jak z ich ceną ale wtedy już trzeba mieć wiązkę , kompa , immo.
daavid117
Nowy
Posty: 120
Rejestracja: 27 mar 2012, o 09:40
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 1 raz

Re: Corsa B 1,5 TD Sport by DarQ_

Post autor: daavid117 »

Przy CDTI to już jest większa rzeźba. Właściwie do przerobienia byłoby dokładnie wszystko... Równie dobrze można by wtedy pakować 2.0 benzyniaka albo inne. Przy swapach 1.5/1.5TD/1.7/1.7TD wszystko jest praktycznie "plug and play". Zapytałem, bo szczerze miałem nadzieję na to, że jest jakiś fajniejszy silnik, który da się zamontować bez przerabiania połowy samochodu :smile: .

BTW: Do 1.5TD/1.7TD da się podobno wpasować turbo od większych Isuzu - 2.5TD z Frontery i Troopera bodajże. To jest duuużo większe turbo i może dmuchać do 2 barów. Pozostaje tylko sprawa wytrzymałości samego silnika :wink: . Gdzieś na brytyjskim forum o tym czytałem. Samego silnika się już jednak nie wpakuje w łatwy sposób...

1.5/1.7 od Isuzu, czy z turbosprężarką czy bez to konstrukcje z początków lato 80-tych... Niewiele się w nich zmieniło do końcówki lat 90-tych... To najprostsze diesle, z bezawaryjną pompą wtryskową, bez żadnej elektroniki, w pełni sterowane mechanicznie. Naprawia się je młotkiem i śrubokrętem. Pracują głośno klekocząc i trzęsąc się, ale to ostatnie dinozaury, które bez remontów potrafią przejechać 500 - 800 tys kilometrów (oczywiście w szczególności wolnossące). W Corsie szybciej buda ulegnie biodegradacji niż taki diesel (o ile normalnie traktowany) wyzionie ducha. To co kiedyś było ich wadą, w obliczu "nowoczesnych" diesli stało się zaletą :grin: .
darco16v
Nowy
Posty: 191
Rejestracja: 24 lip 2014, o 09:22
Imię: Darek
Podziękował;: 1 raz
Otrzymał podziękowań: 3 razy

Re: Corsa B 1,5 TD Sport by DarQ_

Post autor: darco16v »

Jak ma być w miarę powiedzmy tanio i szybko to tylko 1.5TD/1.7TD. Przed montażem najlepiej też wymienić sprzęgło bo leciwe potrawi się przy takim niutonie już szybko uślizgnąć. Skrzynię biegów też lepiej inną założyć bo F13 robi się przy tej mocy tak krótka ,że machanie biegami męczy. Ja zastosowałem F16 z astry F 1.6. Przeguby wewnętrzne wtedy też musza być inne itp. Jednak całość cieszy i to bardzo jak auto juz lata i niejednych zostawia za sobą :)
maden0304
Bez listowiec ;-)
Posty: 2
Rejestracja: 21 gru 2015, o 13:04
Imię: Mateusz
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0

Re: Corsa B 1,5 TD Sport by DarQ_

Post autor: maden0304 »

maden0304 pisze:Witam Panowie
Czytam te wypowiedzi i jestem bardzo zaskoczony ze ten silniczek 1.5td da sie tak mocno podkrecic :) Bardzo mi zalezy na Waszej pomocy w takiej modyfikacji gdyz sam boje sie cos kombinowac . Za pomoc oczywiscie zaplace dojade gdzie trzeba oby nie do Gdanska :p Jestem z Kielc i czekam na odpowiedzi .

Pomoze ktos ?
Awatar użytkownika
Porszak
Support Team Leader
Support Team Leader
Posty: 5671
Rejestracja: 30 lis 2003, o 22:27
Imię: Marcin
Lokalizacja: EBE-Bełchatów
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 4 razy
Kontakt:

Re: Corsa B 1,5 TD Sport by DarQ_

Post autor: Porszak »

nie miałem na mysli cięcia zderzaka. ja u siebie podniosłem wyzej tablice tak by nie była w świetle otworu w zderzaku. tyle wiem ze to moze nic nie dac, ale... :). zdarza mi sie praktycznosc stawiać na estetyką czasem.

maden, widocznie nikt. poszukaj na forum astry itp.
ewentulanie szukaj w necie opisów, ksiazek bsługi itp i ogarniaj sam. jak zepsujesz to jakis mechanik Ci naprawi :smile:

a jesli chodzi o turbo to ciekawe czy to z 2.5 w ogole wstałóby w 1.5 :grin:

lepiej rozejrzec sie za jakims malym moze gtb z 1.9 i wrzucac je do 1.7. jest szansa ze bedzie dobrze wstawało, tylko nie wiem czy one maja w ogole sterowanie mechaniczne.
Obrazek
C16XE stage 0.5 158KM/195Nm
stage 0.75 :) 176KM/187Nm
DarQ_
Bez listowiec ;-)
Posty: 6
Rejestracja: 6 mar 2016, o 02:12
Imię: Darek
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0

Re: Corsa B 1,5 TD Sport by DarQ_

Post autor: DarQ_ »

Dobry off top mi zrobiliscie ale spoko;)
daavid117
Nowy
Posty: 120
Rejestracja: 27 mar 2012, o 09:40
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 1 raz

Re: Corsa B 1,5 TD Sport by DarQ_

Post autor: daavid117 »

Z tego co pisali na brytyjskim forum, to turbo z 2.8TD nie ma problemu z pracą na 1.5TD :smile:

Co do kręcenia 1.5/1.7TD, to poszukaj "zwiększanie mocy Corsa 1.5TD". Znajdziesz poradnik w postaci pliku doc i w nim wszystko jest wyjaśnione, a jak czegoś nie wiesz to na 100% znajdziesz na forach. Poradnik jest przetłumaczony z oryginalnej, obszerniejszej wersji angielskiej. Tutaj masz jeden z oryginałów:
http://www.corsasport.co.uk/board/viewt ... ?tid=35931

Mała poprawka - chodzi o 2.8TD od Isuzu, a nie 2.5TD.
darco16v
Nowy
Posty: 191
Rejestracja: 24 lip 2014, o 09:22
Imię: Darek
Podziękował;: 1 raz
Otrzymał podziękowań: 3 razy

Re: Corsa B 1,5 TD Sport by DarQ_

Post autor: darco16v »

Ciekaw jestem jakiej średnicy mają wirniki strony gorącej i zimnej w turbo od tego 2.8TD. Jeśli tę turbine napędzi z dołu spokojnie taki 1.5TD to też trzeba uważać aby niutek nie zabił skrzyni biegów. Gdzieś na śląsku ktos eksperymentował trochę z tym isuzu 1.5TD i doszedł do 150KM ale nic więcej nie wiem ile silnik żył. Myślę ,że 110KM i te 250Nm dadzą juz po uszach niejednej corsie B GSI przy relatywnie małym zużyciu ropy :)
Awatar użytkownika
Corsa 1.5 TDI
Świeżak
Posty: 19
Rejestracja: 11 mar 2016, o 16:08
Imię: Adrian
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0

Re: Corsa B 1,5 TD Sport by DarQ_

Post autor: Corsa 1.5 TDI »

Witam, co do modowania 1,5 td isuzu moge powiedziec tyle, ze jezdze taka od 3 lat i mam okolo 110km i 210Nm. Wydechu nawet nie ruszalem, takze jesli ktos nie chce sie bawic w wycinanie kata i tym podobne akcje z wydechem to nie musi sie tym przejmowac. Jedynie co trzeba zrobic, to tak jak pisali forumowicze wyzej: Intercooler, cisnienie na turbo i dawka na pompie.
Grzesiek
Nowy
Posty: 101
Rejestracja: 10 sie 2009, o 20:17
Imię: Grzesiek
Model auta: Corsa B/Alfa MiTo
Silnik: X15TD/1.4TB
Lokalizacja: Szczecin
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 2 razy

Re: Corsa B 1,5 TD Sport by DarQ_

Post autor: Grzesiek »

Cześć. Też mam wersje "Sport" tylko srebrną i po lifcie. Od jakiś 6-ciu lat mam zrobioną modyfikacje ciśnienia i dawkowania paliwa według krążącego poradnika. Niestety nie mam miejsca na chłodnice powietrza, a z klimatyzacji nie zrezygnuje. Maksymalnie moja turbina pompuje 1,1bar , czytałem , że te z Astry F, a były dwa rodzaje, można uzyskać sporo więcej. Co do uszczelki pod pokrywa zaworową ,trzeba kupić dobrej firmy i żeby w komplecie była taka gumowa wkładka , wchodzi w wycięcie w głowicy, przy wałku. Ostatnio jak regulowałem zawory, jakoś grudzień 2015 , zamontowałem na silikon i do tej pory nie cieknie. Jeżeli chcesz inwestować prace i pieniądze w ten samochód , to warto zrobić sobie taką regulacje zaworów, u mnie jeden był już podparty i raczej od nowości nie było to robione. Podświetlenie zegarów zrobiłem na białych super LED , wskazówki od omego B , dopasowane i podświetlone na czerwono, chyba na tym forum był poradnik.
Zablokowany

Wróć do „Nasze Auta”