Budowa 1.6 150-160hp na bazie X16XEL

Wszystkie informacje o silnikach benzynowych i diesla montowanych w Corsie B.
ODPOWIEDZ
RobertS
Bez listowiec ;-)
Posty: 1
Rejestracja: 12 kwie 2016, o 21:31
Imię: Robert
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0

Budowa 1.6 150-160hp na bazie X16XEL

Post autor: RobertS »

Cześć.

Nie posiadam Corsy, tylko Astrę F z C16SE. Zarejestrowałem się tutaj, ponieważ jest dosyć sporo aut z przyzwoitym poziomem modów, a zwykle w parze z tym idzie wiedza.

Popełniłem już turbawkę i kompresor w zupełnie innych autach więc wiedzę mam. Teraz mam ochotę na wolnossaka. Auto ma służyć do zabawy, głównie kjsy.

Plan wygląda następująco:
1. Słupek X16XEL
2. ITB na przepustnicach z jakiegoś litrowego supersporta
3. Regulowane kółka rozrządu.
4. ECU z C16SE+DET3
5. Kolektor wydechowy samoróbka, chyba, że trafi się coś gotowego w rozsądnych pieniądzach.
6. Odelżony zamach

Problemy:
1. Jest jakaś mniej kosztowna alternatywa dla śrub korbowodów od ARP?
2. Szukałem jakiegoś porównania korbowodów 1.6 i nic nie znalazłem.


3. Czy ktoś ma i chciałby odstąpić tłok z X16XE(L) i głowicę z XEL. Stan może być rozpaczliwy, tłok przytarty głowica pęknięta. Chodzi mi o bardziej inżynierskie podejście do tematu, więc przydałoby się pozdejmować wszystkie wymiary z elementów.

Ma wypluć 150-160hp i kręcić się w okolice 7800rpm.
ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”